Enduro Racer

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Alucard
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.322
Αντιδράσεις
521
Enduro Racer (1987)

attachment.php






Δεν κυκλοφορήσαν πολλά παιχνίδια με μηχανές στον C64 και γενικότερα στα 8-bitα, έτσι δεν είναι; Το Enduro Racer όμως αποτέλεσε μια από τις πρώτες μεταφορές του είδους στους 8bitους την οποία ανέλαβε η Activision το 1987.

Πρωτότυπο λοιπόν για racing game με τον παίκτη να καβαλά την enduro μηχανή και ως άλλος… Μιχαλόπουλος (…Η Στροφή) να οργώνει τις πίστες στο ύπαιθρο.

Φοράμε λοιπόν κράνος, φόρμα και μπότες και το πρωτάθλημα με λίγη τύχη θα είναι και φέτος δικό μας.

attachment.php


Και τρέχω τρέχω πάω στο διάστημα στο φως, πάνω στη σέλα ένας ιππότης μοναχός.

Βλέποντας τις μηχανές από πίσω και με μια ελαφριά κλίση προς τα κάτω, οι αναβάτες ξεκινούν όλοι μαζί από την αφετηρία και μέσα σε ορισμένα δευτερόλεπτα (65 για την πρώτη πίστα) καλούνται να καλύψουν την προκαθορισμένη διαδρομή στο τέλος της οποίας ο χρόνος τους θα ανανεωθεί.

Φυσικά, ο κύριος στόχος του δικού μας αναβάτη είναι να περάσουμε στην επόμενη πίστα προτού ο χρόνος μας τελειώσει άσχετα με το ποιος βρίσκεται μπροστά ή πίσω μας.

Θα τρέξουμε συνολικά σε πέντε πίστες με διαφορετικά τοπία (έρημο, χιόνια, λίμνες κ.α.)και στις οποίες εκτός από το χρόνο έχουμε να αντιμετωπίσουμε εμπόδια και αντίπαλους αναβάτες οι οποίοι θα προσπαθήσουν να μας βγάλουν εκτός δρόμου και να μας καθυστερήσουν.

Κάθε φορά που βγαίνουμε εκτός δρόμου η ταχύτητά μας μειώνεται δραματικά, ενώ αν συγκρουστούμε με κάποιο εμπόδιο (βράχοι, λοφίσκοι) θα απολέσουμε πολύτιμα δευτερόλεπτα μέχρι να επανεκκινήσουμε τη μηχανή μας.

attachment.php


Έτοιμοι... Φύγαμε!!!

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό λοιπόν να διατηρούμε την πορεία μας εντός δρόμου καθ' όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, ενώ οποιαδήποτε σύγκρουση με εμπόδιο σε προχωρημένη πίστα είναι απλά απαγορευτική αν θέλουμε να τελειώσουμε το παιχνίδι.

Στην πορεία μας επίσης θα συναντήσουμε χαμηλούς χωμάτινους λόφους οι οποίοι δρουν ως αναβατήρες και χάρη στους οποίους πραγματοποιούμε εντυπωσιακά άλματα (όπως αυτά που βλέπουμε στους πραγματικούς αγώνες) κερδίζοντας έτσι πολύτιμο χρόνο.

Προσοχή όμως! Θα πρέπει να κρατούμε το μοχλό σε κατεύθυνση προς τα πίσω ώστε η μηχανή μας να πραγματοποιεί «σούζα» για να μη γκελάρει ο αναβάτης στη θέση του κατά την προσγείωση κάτι το οποίο μας κοστίζει σε ταχύτητα κι επομένως σε χαμένο χρόνο.

attachment.php


Όλοι στην άκρη. Περνάει ο γρήγορος στη μία ρόδα...

Η τελική ταχύτητα της μηχανής μας είναι 199 km/h και καλό θα ήταν να τη διατηρούμε για όσο μεγαλύτερο διάστημα μπορούμε.

Επιταχύνουμε κρατώντας το μοχλό προς τα μπροστά και επιβραδύνουμε αφήνοντας το joystick ελεύθερο. Κινώντας το προς τα πίσω (και όπως αναφέρθηκε), πραγματοποιούμε σούζα η οποία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη λίγο πριν αλλά και κατά τη διάρκεια του άλματος ώστε να καλύπτουμε με το άλμα όσο μεγαλύτερη απόσταση γίνεται. Τέλος, κινώντας δεξιά και αριστερά το μοχλό η μηχανή μας κινείται προς τις αντίστοιχες κατευθύνσεις ενώ σε μεγάλες στροφές ο αναβάτης μας ακουμπά τη φτέρνα του στο έδαφος χωρίς ευτυχώς όμως να επηρεάζεται η ταχύτητά μας.

Στο άνω και αριστερό μέρος της οθόνης ενημερωνόμαστε για το χρόνο που έχουμε στη διάθεσή μας μέχρι να ολοκληρώσουμε την κάθε πίστα, ενώ στο δεξί μέρος βλέπουμε το score και την ταχύτητά μας. Τέλος, στο κάτω μέρος βλέπουμε τον αριθμό της πίστας στην οποία βρισκόμαστε.

attachment.php


Ωραία τα ακροβατικά αλλά εκτός του ότι καμιά κοπέλα δε μας κοιτάει, θα χάσουμε και πολύτιμα δευτερόλεπτα.

attachment.php


Πραγματοποιώντας άλμα με το σωστό τρόπο. Κανείς φωτογράφος εδώ κοντά;

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες πίστες είναι η 3η στην οποία ο μεγάλος αριθμός των αναβατήρων απαιτεί να τους υπερπηδούμε με κατάλληλη ταχύτητα ώστε αφού προσγειωθούμε να διαθέτουμε αρκετό χρόνο (και χώρο) για να αναπτύξουμε ταχύτητα μέχρι τον επόμενο.

Η συγκεκριμένη πίστα μάλιστα, ίσως αποτελεί και την πιο δύσκολη του παιχνιδιού και θα χρειαστεί αρκετές προσπάθειες ώστε να τη μάθουμε καλά.

attachment.php


Αν το άλμα δεν είναι αρκετά μεγάλο η μηχανή μας θα «γνωριστεί» σύντομα με τους βράχους που φαίνονται στο βάθος.

Στον τεχνικό τομέα, το Enduro Racer διαθέτει μέτρια γραφικά και μάλλον παράταιρα χρώματα με το περιβάλλον των πιστών.

Ο ήχος όμως ως συνήθως στον C64 σώζει την κατάσταση ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει και το gameplay το οποίο είναι αρκετά ευχάριστο.

Συνολικά και χωρίς να έχω παίξει την arcade έκδοση του παιχνιδιού, το Enduro Racer μου είχε κάνει αρκετά καλή εντύπωση την εποχή εκείνη.

Άλλωστε, πόσα racing games με μηχανές κυκλοφορούσαν για τα 8-bitα τότε;
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ευγε Alucard!!!Αλλο ενα χιλιοπαιγμενο παιχνιδι.Ακομα και τωρα το δοκιμαζω πολλες φορες.Στο C64 δεν το ειχα παιξει ποτε αλλα απο τις εικονες μπορω να πω οτι στο CPC πρεπει να ειχε καλυτερα γραφικα.Θυμαμαι μαλιστα οτι μια φορα απο τα νευρα μου πατησα τα function keys ολα μαζι η μαλλον ανα τρια και ειχα απειρο χρονο και ετσι το τελειωσα8)...Δεν ξερω πως εγινε αυτο..Και παλι μπραβο Alucard!!!
 
Δεν θυμάμαι και εγώ να είχα παίξει άλλο racing game με μηχανές στο c64 μου. Το είχα παίξει αρκετά θυμάμαι μικρός. Μου είχε αφήσει θετική εντύπωση και το θυμήθηκα άμεσα με το που είδα τον τίτλο του thread.

Ευχαριστώ που μας θα το θύμησες alucard.
 
Δε το είχα ποτέ αλλά θυμάμαι να είμαι κολλημένος σε μια βιτρίνα μαγαζιού να το χαζεύω σε έναν amstrad... Ωραία ανάμνηση...
 
Το παιχνίδι στον cpc ήταν port από σπέκτρουμ και το έλιωσα και στα 2! Επιβεβαιώνω ότι είχε καλύτερα γραφικά στα z80 based 8μπιτα και επειδή το έχω δει σε όλα τα φορμά ανώτερη κίνηση στο σπέκτρουμ! Πιστεύω ότι στο γομολάστιχα ήταν το καλύτερο κονβέρσιον!

Υπήρχαν και άλλα παιχνίδια με μηχανές...super hang on, speed king, ttracer μου έρχονται στο μυαλό σε πρώτη φάση!
 
Ένα από τα παιχνίδια που ποτέ δεν έπαιξα. Όσο τώρα είμαι τρελός με οτιδήποτε έχει να κάνει με "ρόδες" τότε δεν μου άρεσε γιατί δεν είχε ρεαλισμό!

Ήμουν από τότε τρόφιμος ψυχιατρικής κλινικής.

Μεγάλε Ηλία ζωγράφισες πάλι!
 
Να είστε καλά παιδιά. Ευχαριστώ :)

Πάντως έχω ακούσει πως όντως ο spectrum είχε την καλύτερη έκδοση.
 
pooky(1) είπε:
Ένα από τα παιχνίδια που ποτέ δεν έπαιξα. Όσο τώρα είμαι τρελός με οτιδήποτε έχει να κάνει με "ρόδες" τότε δεν μου άρεσε γιατί δεν είχε ρεαλισμό!
Ήμουν από τότε τρόφιμος ψυχιατρικής κλινικής.

Μεγάλε Ηλία ζωγράφισες πάλι!
ρε συ ειχε μεγάλη πλάκα στο σπέκτρουμ! Το αδικείς
 
Ωραίο review Alucard. :)

Για την cpc version δεν θα μιλήσω πάλι, γιατί οι σπεκτρουμάδες θα με πούν "κακό"... :D

Γενικά για παιχνίδια με μηχανές στα οκτάμπιτα, είχαν αναφερθεί και ορισμένοι δημοφιλείς τίτλοι στο αντίστοιχο review του Stan (εδώ, καθώς και εδώ)
 
billy είπε:
Για την cpc version δεν θα μιλήσω πάλι, γιατί οι σπεκτρουμάδες θα με πούν "κακό"... :D
Απλά ζηλεύεις γιατί ο Speccy είχε όντως την καλύτερη home 8 bit εκδοχή... :P
 
To Enduro Racer στον C64 ειναι ελαφρως για κλαματα. Blocky γραφικα, καμμια αισθηση ταχυτητας, χαμηλα καρε και σε character map mode. Ακομα και το Zzap64 του ειχε απονειμει ενα μεγαλοπρεπεστατο 14%

Επισης απο μικρος ειχα παντα την εντυπωση οτι το Enduro Racer και το Nightmare Rally στον Spectrum ειχαν την ιδια μηχανη γραφικων...

EDIT:Εντοπισα και το review
 
Maddog είπε:
ο Speccy είχε όντως την καλύτερη home 8 bit εκδοχή... :P
Xαχαχα !! Ναί, διόλου απίθανο -ειδικά αν αναφερόμαστε στο gameplay- θα πρέπει όμως πρώτα να παίξω την CBM έκδοση για να είμαι 100% σίγουρος. (...αν και με αυτά που έγραψε ο Γουώλλης παραπάνω, μας έκανε την καρδιά περιβόλι :P ).
 
Πίσω
Μπλουζα