Funtech Super A'Can

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας krem13
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

krem13

RetroNuts!
Joined
11 Οκτ 2008
Μηνύματα
1.520
Αντιδράσεις
67
95_Funtech_Super_ACan_General.jpg


Αυτή η κονσόλα "Φράνκενστάιν" [επεξεργαστής 68000 όπως το megadrive και neo geo,συνεπεξεργαστής 6502 που είχε και το nes,case που μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με το αμερικάνικο snes όπως και το contol pad,με λίγα λόγια "όλα σε ένα νοικοκυρεμένα" (όπως έλεγε και κάποια διαφήμιση τράπεζας :D ) ]

ήταν η πρώτη και μοναδική προσπάθεια της Funtech να μπει στο ραγδαία αναπτυσσόμενο χώρο των videogames.Kυκλοφόρησε μόνο στη Τα'ι'βάν το 1995 και παρόλο που φαινόταν πολλά υποσχόμενη (είχε άλλωστε την υποστήριξη των μεγαλύτερων εταιριών παραγωγής software της Tα'ι'βάν) απέτυχε παταγωδώς και χάθηκε στη λήθη πολύ γρήγορα.Ο κυριότερος λόγος της αποτυχίας αυτής της,κατά τ'άλλα πανίσχυρης (16 μπιτης) κονσόλας,ήταν το τρομερά καθυστερημένο λανσάρισμά της αφού λίγους μήνες μετά βγήκαν οι νέες 32 μπιτες κονσόλες (playstation/saturn) οι οποίες ήταν κλάσεις ανώτερες (σε επίπεδο τεχνικών χαρακτηριστικών).Δεν βοήθησε βέβαια και το γεγονός ότι η τιμή πώλησής της ήταν υπερβολικά υψηλή,αποτρέποντας τη διείσδησή της στην αγορά,άλλωστε ποιός θα πλήρωνε τόσα πολλά για να παίξει τα μέτρια παιχνίδια που διέθετε (γι'αυτό ευθύνονταν το προβληματικό development kit,αλλά και η βιασύνη για την κυκλοφορία των παιχνιδιών) ?

Η Super A'Can έμελλε να ήταν η ταφόπλακα της Funtech αφού η άθλια πορεία της στην αγορά δημιούργησε ζημιές ύψους 6 εκατομμυρίων δολλαρίων οι οποίες οδήγησαν την εταιρία στη χρεοκοπεία.

Σήμερα είναι μία από τις πλέον σπάνιες κονσόλες αφού το,από την αρχή, περιορισμένο απόθεμα μειώθηκε ακόμη περισσότερο όταν η funtech κατέστρεψε τις απούλητες κονσόλες και πούλησε τα κομμάτια τους για ανταλλακτικά στις ΗΠΑ.

Κυκλοφόρησαν 12 παιχνίδια συνολικά (αν και υπάρχουν φήμες για ακόμη 9),τα περισσότερα των οποίων είναι rip-offs γνωστών παιχνιδιών (π.χ το Speedy Dragon/Sonic Dragon μοιάζει υπερβολικά στο sonic the hedgehog) ,τα εξής

F001: Formosa Duel

F002: Sango Fighter

F003: The Son of Evil

F004: Speedy Dragon/Sonic Dragon

F005: Super Taiwanese Baseball League

F006: Journey to the Laugh (aka C.U.G.)

F007: Super Light Saga - Dragon Force

F008: Monopoly: Adventure in Africa

F009: Gambling Lord

F010: Magical Pool

F011: Boomzoo

F012: Rebel Star

Speedy Dragon/Sonic Dragon

[ame=

[MEDIA=youtube]1Q1k1geQzM4[/MEDIA]]http://www.youtube.com/watch?v=1Q1k1geQzM4&feature=player_embedded
μερικά από τα παιχνίδια...

95_Funtech_Super_ACan_Games_2.jpg


τα cartridges θυμίζουν πολύ έντονα τα αντίστοιχα του snes

95_Funtech_Super_ACan_Cart.jpg


η boot screen

acanlogo.jpg


η κύρια και οπίσθια όψη

95_Funtech_Super_ACan_Front.jpg


http://www.videogameconsolelibrary.com/images/1990s/95_Funtech_Super_ACan/95_Funtech_Super_ACan_Back.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ποτε δεν ειχα ακουσει για αυτη την κονσολα...

Κριμα που δεν πηγε καλα :(

Βλεποντας το video του speedy dragon (ωραιο παιχνιδακι φαινεται) μπορω να πω οτι εαν εβγαινε λιγο πιο νωρις σιγουρα θα ειχε κανει θραυση!!
 
αυτό σχολιάζουν όλοι σε όλα τα σάιτ που μπήκα,ότι άμα είχε βγει π.χ το '89 θα είχε γίνει σίγουρα επιτυχία,δυστυχώς όμως αυτό δεν έγινε...τώρα που το ξανασκέφτομαι όμως δεν νομίζω να είχε γίνει επιτυχία γιατί αν το κόστος ήταν εξωπραγματικό το '95 φανταστείτε πόσο θα κόστιζε το '89...
 
Εκτός των άλλων παραγώντων (τιμή, ημερομηνία κυκλοφορίας κτλ)... που πας ρε taiwanέζε με rip off παιχνίδια; :P

Προτιμώ να έχω τον αυθεντικό sonic να τρέχει στην οθόνη μου παρά έναν μπουλούκο με ρόπαλο του baseball που κυνηγάει μπάλες του Baseball (?!)
 
μία λίστα που αναλύει καλύτερα τα τεχνικά χαρακτηριστικά της σε σχέση με τα υπόλοιπα sites

Specifications (partial, possibly inaccurate)
Main CPU: 68000 @ 10.6Mhz

Sub CPU: 6502 @ 3.58Mhz

Main System RAM: 64KByte

Sub System RAM: 32KByte

UMC custom chips:

UM6618 - background & animation processor

UM6619 - music & audio processor, peripheral control

VRAM: 128KByte

Colours: 256 from a palette of 32,678

Screen resolution: 320x240

Up to 4 background layers

Sprites:

40/line

320/frame

Max size: 256x256

Colours: 256 or 16

Graphical effects: Zoom, rotation, mosaic, blending, perspective, distortion, etc

Sound: 16-track Stereo PCM

Max Cartridge Size: 112MB

Cartridge SRAM: 16 to 64 KB

Support for external graphics acceleration
από http://fuji.drillspirits.net/acan/

και για όσους δεν το ξέρουν,κατάφεραν να την εξομοιώσουν! (μέχρι τώρα χωρίς ήχο,προβλήματα στα γραφικά και γενικά αρκετά προβλήματα με τα τρία roms που έχουν "ανέβει" μέχρι τώρα )

εξομοιώνεται μέσω του mess,περισσότερες πληροφορίες για τα απαραίτητα αρχεία και τα διαθέσιμα roms στο site του mess.
 
αν όλα πάνε καλά,σε λίγο καιρό θα δημιουργήσω ένα νέο thread με το unboxing της κονσόλας (και βίντεο μερικών παιχνιδιών) από εμένα ;) (είπα να κάνω και εγώ για πρώτη και ίσως μοναδική φορά,όσο αφορά τη συλλογή μου,μια τρέλα.βρήκα και αγόρασα μια κουτάτη μαζί με 3 παιχνίδια)
 
το sonic dragon μοιαζει ποιο πολυ με ενα παιχνιδι στην amiga με ενα ξανθο χοντροπατσα που κρατουσε ροπαλο και ετρεχε(δε θυμαμαι τον τιτλο)

ο ταιβανεζος(κινεζος)εχει παει ηδη αρκετα μακρια στα videogames(βλεπε την IGS)

ωραιος krem13 το super acan αξιζει να το εχει κανεις(μεχρι να εξομοιωθει πληρες και αυτο)
 
ανασκαφές

για κάτι που είδα και μου έκανε (αρνητική) εντύπωση

πρώτα ένα απόσπασμα από τη σελίδα (γραμμένη το '07) που πήρα τις περισσότερες πληροφορίες γι'αυτό το thread

" Collecting for this console is an expensive proposition, due to the limited number of units that were purchased and the exclusivity to the Taiwanese market. Expect to invest heavily if pursing this console - $100/$150 USD for a loose system, $250 USD plus for complete in box (CIB). Unfortunately, games are as rare that the system itself and usually run around $50 a piece for the common games, more for the more elusive titles. Super A'Can systems and games are most commonly found from Taiwanese sellers. Shipping costs to the USA will run you a few dollars, but overall are quite reasonable compared to other countries."

και αυτό που είδα

http://cgi.ebay.com/8-Super-Acan-Games-and-Brand-New-Spare-Controller-/170648041375?pt=Video_Games_Accessories&hash=item27bb6a779f#ht_500wt_1156

http://cgi.ebay.com/Super-Acan-System-Game-Complete-2nd-Controller-Mint-/170648040939?pt=Video_Games&hash=item27bb6a75eb#ht_500wt_1156

θα μου πείτε,έχουν περάσει 4 χρόνια από την τελευταία εκτίμηση της αξίας (και όπως είναι λογικό η αξία έχει ανέβει) αλλά εκτός από αυτό ο καθένας βάζει ότι τιμή θέλει στη τελική.σίγουρα ισχύουν όλα αυτά και δεν διαφωνώ σε αυτή τη περίπτωση όμως,από ότι έχω δει υπάρχει ένας Ταϊβανέζος πωλητής στο ebay (δεν βάζει σχετικές αγγελίες πια) ο οποίος στη περίοδο 2009-2010 πούλησε ένα σωρό τέτοιες κονσόλες και παιχνίδια σε πολύ χαμηλές τιμές,με τα περισσότερα να τα αγοράζουν 2-3 άτομα.ε,ένας από αυτούς ήταν ο τύπος που έχει βάλει τις παραπάνω αγγελίες...

με λίγα λόγια,είναι τρομερά εκνευριστικό κάποιος να δημιουργεί τεχνητή έλλειψη σε ένα ήδη σπάνιο αντικείμενο με σκοπό να πλουτίσει αργότερα...

η μόνη παρηγοριά είναι ότι σε τέτοιες εποχές δύσκολα θα πληρώσει κάποιος τόσα πολλά για κάτι χωρίς να το ψάξει πρώτα
 
Πίσω
Μπλουζα