Gamma Correction

Shinobi

RetroMasteR
Joined
26 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.188
Αντιδράσεις
742
Υπάρχουν πολλοί λόγοι που μπορεί κάποιος να αναφέρει γιατί οι οθόνες LCD/TFT δεν είναι οι καλύτερες για σωστή απεικόνιση παλιών ρετρό παιχνιδιών μέσω emulators.

Ένας απο αυτούς είναι οτι οι οθόνες αυτές δεν έχουν "σωστό" gamma η αλλιώς (εν τάχει) σωστή ισορροπία μεταξύ φωτεινών και σκοτεινών περιοχών μιας εικόνας.

Ο τρόπος που μια παλιά crt τηλεόραση επεξεργάζεται την εικόνα εως ότου αυτή φτάσει να απεικονίζεται διαφέρει απο την τηλεόραση lcd.

Χωρίς να μπω σε τεχνικές λεπτομέρειες απλά θα αναφέρω οτι πριν "βγει" η εικόνα γίνεται η λεγόμενη διόρθωση "inverse gamma" απο τη CRT στην αρχική εικόνα που έχει λάβει για να απεικονίσει για να βγει αυτή με σωστά χρώματα, φωτισμό κλπ. Η διόρθωση αυτή δεν γίνεται αυτόματα απο τις LCD οθόνες.

Ενδεικτικά χωρίς correction







Και με correction συν ένα απλό φίλτρο scanlines





 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ποιο αρχειο png χρησιμοποιεις για τα scanlines?

ψαχνωντας στα τελευταια build του MAME κανενα δε με ικανονοποιησε ιδιαιτερα...αλλα δεν τα εψαξα ολα
 
Δεν είναι απο το MAME το έχω φτιάξει εγώ, όλα τα mask του MAME ειναι μάπα.

Είναι αυτό σε μεγέθυνση.

mask.jpg

μεγεθος 4χ4 pixels εφόσον το παιχνίδι τρέχει σε 2χ ανάλυση της αρχικής,

απαιτείται όμως gamma correction για να δείξει σωστά κάτι που μπορεί να κάνει ο καθένας απο το πάνελ της κάρτας γραφικών

(βάζουμε το gamma 2.2 και αν έχουμε saturation ρύθμιση, το δικό μου λάπτοπ έχει, τη βάζουμε 140% περίπου εκεί γιατί τα χρώματα ξεθωριάζουν λίγο μετά το correction).

Περισσότερα περί gamma όσο πιο απλά γίνεται εδώ

http://www.hdtvtest.co.uk/news/what-is-gamma-20080511108.htm
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Με το HLSL στο MAME γίνονται αρκετές διορθώσεις με λίγο πειραματισμό. Δεν ξέρω αν το έχουν ενσωματώσει στον WinUAE ακόμη, πάντως πολύ πετυχημένο το αποτέλεσμα σου. Εξακολουθώ να παίζω Amiga αυστηρά σε 1084 με RGB (αυτό το Lionheart είναι χάρμα οφθαλμών ακόμη και σήμερα) , οτιδήποτε άλλο με ενοχλεί πολύ, ενώ ΜΑΜΕ επίσης στο 1084 με Xbox. Στο PC με TFT οθόνη με εντυπωσίασε μονάχα το HLSL αλλά και πάλι πρέπει να έχεις τουλάχιστον IPS panel για να μην χάνεις την ομοιογένεια στο φωτισμό της οθόνης, συν το γεγονός του ότι το οποιοδήποτε βάθος δημιουργήσεις μέσω γεωμετρίας (HLSL), χάνεται αν κουνιέσαι -αυτονόητο, εντάξει- . Όταν πιάσω την καλή με λίγα λόγια, δεν θα κυνηγήσω XRGB scalers και scanline generators, άλλα κανα SONY PVM !
 
Other_Reality είπε:
Με το HLSL στο MAME γίνονται αρκετές διορθώσεις με λίγο πειραματισμό. Δεν ξέρω αν το έχουν ενσωματώσει στον WinUAE ακόμη, πάντως πολύ πετυχημένο το αποτέλεσμα σου. Εξακολουθώ να παίζω Amiga αυστηρά σε 1084 με RGB (αυτό το Lionheart είναι χάρμα οφθαλμών ακόμη και σήμερα) , οτιδήποτε άλλο με ενοχλεί πολύ, ενώ ΜΑΜΕ επίσης στο 1084 με Xbox. Στο PC με TFT οθόνη με εντυπωσίασε μονάχα το HLSL αλλά και πάλι πρέπει να έχεις τουλάχιστον IPS panel για να μην χάνεις την ομοιογένεια στο φωτισμό της οθόνης, συν το γεγονός του ότι το οποιοδήποτε βάθος δημιουργήσεις μέσω γεωμετρίας (HLSL), χάνεται αν κουνιέσαι -αυτονόητο, εντάξει- . Όταν πιάσω την καλή με λίγα λόγια, δεν θα κυνηγήσω XRGB scalers και scanline generators, άλλα κανα SONY PVM !
Η δυνατότητα υπάρχει ήδη στο WinUAE να χρησιμοποιήσεις mask, και απλά να ρυθμίσεις το gamma στη κάρτα γραφικών στο 2.2.

Το ίδιο πράγμα γίνεται και στο ZXSpin και στο ΜΑΜΕ που υποστηρίζουν mask σε png.

Είχα σκοπό να θίξω το θέμα με το HLSL. Έχει αποτελέσματα αλλά απαιτεί ισχυρό μηχάνημα και είναι ιστορία για να το ρυθμίσεις σωστά, διαφορετικά δείχνει σε ανάλυση 768p και αλλιώς σε 1080p με τις ίδιες ρυθμίσεις.

Εξαρχής πιστεύω η κίνηση να συμπεριλάβει το ΜΑΜΕ png με scanlines ήταν καλή, αλλά τα mask που έχει μέσα είναι ότι να ναι, δεν είναι και τα καλύτερα και δεν υπάρχει κανένα documentation πως μπορείς να χρησιμοποιήσεις σωστά τα mask (χρειάζεται gamma correction όπωσδήποτε αλλιώς η εικόνα είναι πολύ σκοτεινή).
 
Πίσω
Μπλουζα