Ghostbusters

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Alucard
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.322
Αντιδράσεις
521
Ghostbusters (1984)

picture.php







Μια ιδιαίτερα γνωστή μεταφορά ταινίας σε video-game υπήρξε το Ghostbusters το 1984 από την Activision.

Η μεγάλη επιτυχία και η πρωτοτυπία της ταινίας δε θα άφηναν ασυγκίνητους τους προγραμματιστές βιντεοπαιχνιδιών της εποχής. Με αντίστοιχα μεγάλη ανυπομονησία περίμεναν όμως και οι home-users την κυκλοφορία του παιχνιδιού και μάλλον δεν απογοητεύθηκαν. Για να δούμε.

picture.php


Η εισαγωγική οθόνη του παιχνιδιού.

We're ready to believe you…

Το παιχνίδι στον Commodore 64 φορτώνει και …ωω τι έκπληξη. Η computerized φωνή ακούγεται από τα ηχεία του c64 να αναφωνεί “GHOSTBUSTERS” με αξιοσημείωτη καθαρότητα. Ας πατήσουμε space bar για να την ξανακούσουμε… Δεν είναι εντυπωσιακή; :)

Μετά λοιπόν την αιφνιδιαστικά ευχάριστη εισαγωγή, έρχεται η ώρα για να ξεκινήσουμε το παιχνίδι.

Ένα εισαγωγικό κείμενο μας ενημερώνει πως παίρνουμε ένα «δανειάκι» από την τράπεζα ύψους10.000$ για τις ανάγκες της επιχείρησής μας (τι, έτσι νομίζατε πως γίνονται οι δουλειές ;) , με τα οποία αρχικά θα εφοδιαστούμε με ένα αυτοκίνητο για την αποστολή μας (επιλέγουμε μεταξύ ενός VW Beetle, ενός station wagon, ενός hearse κι ενός «φτιαγμένου», τα οποία όπως είναι αναμενόμενο φυσικά, έχουν και την ανάλογη τιμή).

Με τα υπόλοιπα χρήματα θα αγοράσουμε φορητό και σταθερό εξοπλισμό που θα μας βοηθήσουν στην αποστολή μας. Έτσι μπορούμε να επιλέξουμε μεταξύ διαφόρων αντι-φαντασματικών συσκευών όπως ψυχοκινητικούς ενεργειακούς ανιχνευτές, παγίδες, δολώματα αλλά και αποροφητήρες για φαντάσματα.

Θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στον εξοπλισμό μας μιας και η επιτυχία της αποστολής βασίζεται κατά ένα μεγάλο μέρος επάνω του. Π.χ. χωρίς τον ψυχοκινητικό ενεργειακό ανιχνευτή δε θα γνωρίζουμε πόσο κοντά βρισκόμαστε στο τέλος του παιχνιδιού και κάποια στιγμή απλά θα αιφνιδιαστούμε μη έχοντας ολοκληρώσει πιθανότατα το στόχο μας.

picture.php


Ο χάρτης μέσω του οποίου θα έχουμε την εποπτεία των παραφυσικών δραστηριοτήτων στην πόλη μας :)

Αφού ολοκληρωθούν οι αγορές μας, η δράση του παιχνιδιού ξεκινά εμφανίζοντας τη θέση μας στο χάρτη της πόλης, με το σήμα των Ghostbusters. Η πόλη αποτελείται από 4 δρόμους (Park Ave, Church St, Union St,Broadway) και τις 5 κάθετες λεωφόρους αυτών.

picture.php


Οι βόλτες με το αυτοκίνητο στην πόλη δεν είναι τόσο ήσυχες.

Στο χάρτη αναβοσβήνουν τυχαία διάφορα οικοδομικά τετράγωνα τα οποία αρχικά προειδοποιούν με ροζ χρώμα πως πρόκειται να… στοιχειωθούν. Στη συνέχεια όμως όταν το χρώμα τους αλλάξει σε κόκκινο σημαίνει πως πρέπει να επέμβουμε άμεσα. Έτσι επιβιβαζόμαστε στο αυτοκίνητό μας και κατευθυνόμαστε προς την επίμαχη συνοικία. Αν έχουμε χαράξει την κατάλληλη διαδρομή, στο δρόμο μας είναι πιθανό να συναντήσουμε ghouls τα οποία μπορούμε να «ρουφήξουμε» με τη συσκευή απορρόφησης που διαθέτει η οροφή του αυτοκινήτου μας. Αρκεί να κατευθύνουμε το όχημά μας κάτω από αυτά και να πατήσουμε το fire.

Μόλις φθάσουμε στον προορισμό μας, δυο άνδρες θα επιχειρήσουν να πιάσουν το φάντασμα το οποίο βρίσκεται έξω από κάποιο οίκημα.

Αρχικά θα στήσουμε σε κάποιο σημείο την φαντασματοπαγίδα και στη συνέχεια με κατευθυνόμενες ενεργειακές βολές από τα φορητά όπλα των Ghostbusters θα προσπαθήσουμε να περιορίσουμε το φάντασμα πάνω από την παγίδα μας. Με το επόμενο fire η παγίδα θα ενεργοποιηθεί εκτοξεύοντας μια ηλεκτρομαγνητική ακτίνα προς αυτό, παγιδεύοντάς το αν η πορεία της ακτίνας το συναντήσει.

picture.php


Η παγίδα στήθηκε σωστά και το φάντασμα παγιδεύθηκε.

Αν όχι, το φάντασμα μας επιτίθεται και χάνουμε έναν από τους 3 άνδρες που έχουμε στη διάθεσή μας. Από τα ηχεία του Commodore 64 θα ακούσουμε την computerized φωνή να λέει “he slimed me” :)

Προσοχή χρειάζεται ώστε να μη διασταυρωθούν οι ακτίνες των όπλων γιατί αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να χάσουμε ταυτόχρονα και τους 2 άνδρες.

Ανά τακτά χρονικά διαστήματα πρέπει να επιστρέφουμε στη βάση μας για να εφοδιαζόμαστε με νέες παγίδες αλλά και Ghostbusters για να συνεχίσουμε το κυνήγι. Για κάθε φάντασμα που παγιδεύουμε μας δίνονται 500 με 800$.

Πρόβλημα θα μας προκαλέσει ο λουκουμάνθρωπος ο οποίος θα εμφανιστεί σε τυχαία blocks μέσα στην πόλη και θα επιχειρήσει να τα κατεδαφίσει. Αν τα καταφέρει, ο Δήμαρχος της πόλης θα μας χρεώσει με 4.000$.

Για να αποφύγουμε το παραπάνω, θα πρέπει να έχουμε εφοδιαστεί εξαρχής με δολώματα τα οποία θα τοποθετήσουμε μόλις αρχίσει να σχηματίζεται ο λουκουμάνθρωπος και θα τον οδηγήσουν μακριά από το υπό κατεδάφιση block.

2.000$ θα μας δοθούν από τον Δήμαρχο ως ανταπόδοση για την έγκαιρη επέμβασή μας.

Καθώς η ψυχοκινητική ενέργεια της πόλης αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, στόχος μας είναι να διαθέτουμε ποσό άνω των 10.000$ (θυμηθείτε πως πρέπει να επιστρέψουμε το δάνειο), μόλις φθάσει τις 9.999 μονάδες. Στο σημείο αυτό, μεταφερόμαστε σε έναν ουρανοξύστη όπου θα προσπαθήσουμε να κλείσουμε την πύλη για τον άλλο κόσμο και να εξουδετερώσουμε το Θεό των Δαιμόνων Zuul. Για να τα καταφέρουμε θα πρέπει να περάσουμε με 2 Ghostbusters την είσοδο του ουρανοξύστη την οποία φρουρεί ο λουκουμάνθρωπος. Πρέπει να συγχρονιστούμε με το χοροπηδητό του και την κατάλληλη στιγμή να περάσουμε κάτω από τα πόδια του.

Αν τα καταφέρουμε οι Ghostbusters θα ανέβουν στην οροφή του ουρανοξύστη όπου διασταυρώνοντάς τις ακτίνες τους θα θέσουν τέλος στην κυριαρχία του Zuul και η πόλη μας θα επιστρέψει και πάλι στους φυσιολογικούς της ρυθμούς :)

picture.php


Προσπαθώντας να αποφύγουμε το λουκουμάνθρωπο.

Το Ghostbusters διέθετε γενικά μέτρια γραφικά, και κάποιους σχετικά κενούς χρόνους (οι διαδρομές με το αμάξι δημιουργούν «κοιλιά» στο παιχνίδι), όμορφο όμως μουσικό θέμα (ίδιο με αυτό της ταινίας) και ρεαλιστική κίνηση των sprites.

Αυτό το οποίο όμως το κάνει να ξεχωρίζει ιδιαίτερα ήταν η πρωτοτυπία του. Πραγματικά δε θα μπορούσαμε να το εντάξουμε σε κάποια γνωστή κατηγορία παιχνιδιών. Κι αυτή ήταν μια έξυπνη κίνηση της Activision η οποία αποφάσισε να ξεφύγει από τα τετριμμένα δημιουργώντας ένα παιχνίδι που δε θα θύμιζε κανένα άλλο και θα παρέμενε διασκεδαστικό.

Και τα κατάφερε :)

Ray. If someone asks if you are a god, you say, "yes!"
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ως fan της ταινίας, είχα περάσει πολλές ευχάριστες ώρες με το κλασσικό αυτό παιχνιδάκι του David Crane στον Amstrad μου !!

Η χαρακτηριστική φωνή της εισαγωγής μπορεί να μην ήταν τόσο καθαρή όσο στον Commodore, αλλά και μόνο η ύπαρξή της, αποτελούσε ένα "plus". Το ίδιο συμβαίνει και in-game, όπου έχουμε απλά ένα γέλιο κάθε φορά που ο "γλίτσας" τυχαίνει να την γλυτώσει.

Ενα απο τα πιό ευχάριστα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού πάντως, είναι και η δυνατότητα που σας δίνει να τραγουδήσετε μαζί με τη μουσική, παρακολουθώντας τους στίχους να περνάνε στην οθόνη σας, κάτω απο την γνωστή "sing-along" μπαλλίτσα !! (...και φυσικά να γίνετε ρεζίλι καθώς η μαμά σας, η μικρή αδερφή σας, ή τέλος πάντων κάποιος απο το σπίτι, έμπαινε στο δωμάτιο για να δεί ποιός τραγουδάει τόσο φάλτσα. Μιλάω απο προσωπική εμπειρία ασφαλώς !! :D )

Πέρα απο τον ήχο τώρα, τα πράγματα στον Amstrad είναι όπως τα περιέγραψε ο Alucard και για τον Commodore. Η ανάλυση είναι χαμηλή, αλλά κάνει μιά χαρά την δουλειά της, και όσο για το gameplay, είναι σε αρκετά υψηλά επίπεδα !!

Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για ένα παιχνιδάκι που μπορούν να απολαύσουν εξίσου και όσοι δεν είναι fans της ταινίας.

Μπράβο για πολλοστή φορά Alucard !! :thumb:
 
Είχα τρελή πόρωση με καθετί σχετικό με Ghostbusters τότε.

Φυσικά είχα λιώσει και το παιχνίδι. Να σημειωθεί ότι ήταν και το πρώτο επιτυχημένο movie tie-in για home υπολογιστές.
 
Δείχνει πολύ καλό το trailer !

Έπαιξα το Ghostbusters πρώτη φορά σε ZX Spectrum με ασπρόμαυρη τηλεόραση σε σπίτι φίλου και εκστασιάστηκα. Το πήρα στον C64 και το έλιωσα. Σπουδαία Activision. Η C64 έκδοση είναι γραμμένη από τον Adam Bellin που αργότερα έγραψε το PGA Tour Golf σε pc.

1666072649914.png

Who you gonna call?

1666072311055.png

Ωραίο review Alucard, κρίμα που λείπουν οι εικόνες.
 
Πίσω
Μπλουζα