Alucard
RetroMasteR
- Joined
- 15 Αύγ 2006
- Μηνύματα
- 1.344
- Αντιδράσεις
- 582
Ghouls 'n Ghosts (1989)
Όπως πολύ σωστά είχαν φανταστεί αρκετοί οπαδοί των βιντεοπαιχνιδιών στο τέλος του 1986, δεν ήταν δυνατόν να μην υπάρξει συνέχεια του καταπληκτικού παιχνιδιού Ghosts 'n Goblins.
Έτσι το Ghosts 'n Goblins 2 ή επίσημα Ghouls 'n Ghosts, κυκλοφόρησε 3 χρόνια μετά τη δημιουργία του πρώτου μέρους από την US Gold η οποία κι ανέλαβε τη μεταφορά του από τα coin-ops στους home υπολογιστές μας.
Για να δούμε πιο αναλυτικά ποιες διαφορές είχε με το πρώτο μέρος.
Not again…
Η Πριγκίπισσα "Prin Prin" πέφτει θύμα απαγωγής για άλλη μια φορά από το Δαίμονα Astaroth.
Ο ατρόμητος Ιππότης Sir Arthur φορά και πάλι την πανοπλία του, οπλίζεται με ατσάλινα όπλα και θάρρος και ξεκινά να σώσει την αγαπημένη του Πριγκίπισσα από τα χέρια του Δαίμονα.
Πανέτοιμοι για το ταξίδι μας λοιπόν και τα μεσάνυχτα μας βρίσκουν να διασχίζουμε ένα νεκροταφείο ενώ σύντομα οι πρώτες στάλες της βροχής θα παγώσουν την πανοπλία μας (ας ελπίσουμε πως είναι ανοξείδωτη). Απόκοσμα πλάσματα κάτοικοι του νεκροταφείου και των γύρω περιοχών έχοντας ιδιαίτερα εχθρικές διαθέσεις θα θελήσουν για ακόμη μια φορά να μας κόψουν το δρόμο.
Ο Sir Arthur διαθέτει 5 ζωές με τις οποίες πρέπει να ολοκληρώσει πέντε συνολικά πίστες σε μερικές από τις οποίες ελάχιστα θα πατάμε στη γη.
Όπως και το πρώτο μέρος του παιχνιδιού έτσι και το Ghouls 'n Ghosts είναι ένα platform game με τη διαφορά πως εδώ θα συναντήσουμε και κεκλιμένα επίπεδα στα οποία θα χρειαστεί συχνά να ανέβουμε και να κατεβούμε. Το παραπάνω δίνει μια πιο σύνθετη μορφή στην αρχιτεκτονική των πιστών και προσθέτει ενδιαφέρον στο gameplay.
Αυτή τη φορά πέρα από τα κλασσικά ακόντια και τα μαχαίρια θα χρησιμοποιήσουμε και κάποια special powers τα οποία μας δίνονται από χρυσές πανοπλίες οι οποίες βρίσκονται μέσα σε μπαούλα τα οποία ξεφυτρώνουν (στην κυριολεξία) στο δρόμο μας.
Προσοχή όμως. Κάποια μπαούλα αντί για special powers ή όπλα περιέχουν ένα κακό μάγο με ημίψηλο καπέλο (σαν τον King Diamond μοιάζει), ο οποίος με ένα spell αρχικά θα μας μεταμορφώσει σε... πάπια και θα χρειαστεί ένα μικρό χρονικό διάστημα μέχρι να επανέλθουμε στην κανονική μας μορφή. Φυσικά μην πιστέψετε πως μέχρι να περάσει το διάστημα αυτό οι αντίπαλοι θα καθίσουν να μας κοιτάζουν. Για να αποφύγουμε αυτές τις δυσάρεστες συνέπειες θα πρέπει να τον εξολοθρεύσουμε δίνοντάς του μερικά γρήγορα χτυπήματα.
Εσείς εκεί πάνω, αν περιμένετε να πεθάνω σας πληροφορώ πως δεν βιάζομαι καθόλου...
Όπου φύγει, φύγει.
Και μιλώντας για ζωές, τις άτιμες τις χρειαζόμαστε πάρα πολύ. Είναι τόσο δύσκολο το Ghouls 'n Ghosts ώστε κάνει τον προκάτοχό του να μοιάζει με βόλτα αναψυχής σο δάσος. Αν δεν εξοικειωθεί κάποιος με τις πίστες και τα δύσκολα σημεία τους, δε θα έχει καμιά τύχη.
Οι εχθροί μας αυτή τη φορά είναι πολυπληθέστεροι και αποτελούνται από σκελετούς με δρεπάνια, ιπτάμενα ξωτικά, ερπετά με τεράστια σαγόνια, φλογισμένες νυχτερίδες αλλά και τεράστια τέρατα τα οποία φυλούν το κλειδί για την είσοδο στην επόμενη πίστα. Για άλλη μια φορά το πρώτο χτύπημα του εχθρού αφαιρεί την πανοπλία, αφήνοντάς μας με το εσώρουχο (φαντάζομαι πως δε φοράμε το ίδιο με το πρώτο μέρος), ενώ το δεύτερο οδηγεί στην απώλεια μιας ζωής.
Σε περίπτωση που πέσουμε από κάποιο γκρεμό ή πάνω σε φωτιά ή νερό χάνουμε αμέσως μια ζωή.
Ένα αρνητικό σημείο του παιχνιδιού που αφορά την απώλεια ζωής είναι το ότι είμαστε αναγκασμένοι να επαναλάβουμε ένα μεγάλο μέρος της πίστας κάθε φορά που πεθαίνουμε.
Θα 'θελα να 'ξερα, η γλώσσα του δεν καίγεται;
Τεράστια χέρια, πλατφόρμες αγκάθια, γκρεμοί, ιπτάμενα ξωτικά.... δύσκολο το να είσαι ιππότης.
Ο χαρακτήρας μας μπορεί να σκύβει, να πραγματοποιεί άλματα αλλά και να εκτοξεύει ταυτόχρονα τα όπλα του. Το να εξοικειωθούμε με την κίνηση του χαρακτήρα μας είναι ιδιαίτερα χρήσιμο μιας κι έχουμε να αντιμετωπίσουμε νέες προκλήσεις σε αυτό το παιχνίδι όπως το να αποφεύγουμε γκιλοτίνες, να πραγματοποιούμε άλματα πάνω από φωτιές αλλά και να αποφεύγουμε εχθρούς που δεν καταστρέφονται.
Ιδιαίτερη περίπτωση αποτελεί η 3η πίστα στην οποία το scrolling του παιχνιδιού γίνεται κάθετο όπου ο ήρωάς μας καβαλικεύοντας μια μαγική πλατφόρμα προσπαθεί να αποφύγει εχθρούς και εμπόδια. Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω απαιτείται να μάθει κανείς πολύ καλά την πίστα για να γνωρίζει σε ποιο μέρος πρέπει να σταθεί ο χαρακτήρας του αν θέλει να αποφύγει τα φυσικά εμπόδια και τους αντιπάλους οι οποίοι κινούνται με ιδιαίτερα μεγάλη ταχύτητα.
Όχι δεν έχετε πιει (πολύ) απλά το special power του όπλου μας βοηθά να πολεμήσουμε τον Astaroth με τον κλωνοποιημένο μας εαυτό.
Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι αρκετά καλά, ενώ γίνεται χρήση των σωστών χρωμάτων με αποτελέσματα αρκετά εντυπωσιακά αρκετές φορές. Σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα βρίσκεται και το gameplay του παιχνιδιού με μόνη παραφωνία το χειρισμό του χαρακτήρα ο οποίος είναι λίγο αργός στην ανταπόκριση στις κινήσεις του joystick.
Το δυνατό σημείο του παιχνιδιού όμως αποτελεί το μουσικό θέμα το οποίο είναι πραγματικά ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ.
Μελοποιημένη νοσταλγία.
Χωρίς να είναι ιδιαίτερα τρομακτικό (όπως το Ghosts 'n Goblins), αποτελεί μια μίξη μαγικών – παιδικών σκοπών η οποία για μένα παράγει έναν από τους πιο νοσταλγικούς ήχους που έχουν ακουστεί ποτέ από τα ηχεία του Commodore 64. Το μουσικό θέμα του παιχνιδιού αποτελεί αιτία για να παίξει κανείς το παιχνίδι ξανά και ξανά.
Η δυσκολία του παιχνιδιού πραγματικά τσακίζει κόκκαλα (ότι ακριβώς παθαίνει ο χαρακτήρας μας όταν χάνει μια ζωή), αλλά τα θετικά του σημεία υπερκαλύπτουν το σημείο αυτό.
Συνολικά το Ghouls 'n Ghosts αποτελεί έναν καθόλα άξιο συνεχιστή του πρώτου μέρους και αποτελεί σίγουρα ένα από τα καλύτερα platform games για τον C64.
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: