H κάλπικη λίρα / ιστορία μιας κάλπικης λίρας (1955)

Ιστορία 1η
Ο Ανάργυρος κι η Φιφή
1.jpg


Ιστορία 2η
Ο ζητιάνος κι η κοκότα
2.jpg


Ιστορία 3η
Ο τσιγγούνης κ.Μαυρίδης κι η μικρή Φανίτσα
3.jpg


Ιστορία 4η
Ο Παύλος κι η Αλίκη
4.jpg
 
Από τις 4 ιστορίες της ταινίας, μου αρέσει περισσοτερο η ιστορία με την μικρή Φανή (Μαρία Καλαμιώτου) που φοβοταν τον κυριο Μαυρίδη (Ορέστης Μακρής).
Συγκινητική ειναι η σκηνή με τον κ. Μαυρίδη που βρισκει στο δρομο μονη της τη μικρή, παραμονή Πρωτοχρονιάς, ακούει την λυπητερή της ιστορία και της δινει τροφιμα για το σπίτι...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Από τις 4 ιστορίες της ταινίας, μου αρεσε περισσοτερο η ιστορία με την μικρή Φανή (Μαρία Καλαμιώτου) που φοβοταν τον κυριο Μαυρίδη (Ορέστης Μακρής).
Συγκινητική ειναι η σκηνή με τον κ. Μαυρίδη που βρισκει στο δρομο μονη της τη μικρή, παραμονή Πρωτοχρονιάς, ακούει την λυπητερή της ιστορία και της δινει τροφιμα για το σπίτι...

εγω βρισκω τη σκηνη που συναντιουνται ο παυλος και η αλικη μετα απο χρονια στο δρομο στην ηρωδου αττικου
και δινουν μια χειραψια ενω θελουν φανερα να αγκαλιαστουν αιωνια
 
Από τις 4 ιστορίες της ταινίας, μου αρέσει περισσοτερο η ιστορία με την μικρή Φανή (Μαρία Καλαμιώτου) που φοβοταν τον κυριο Μαυρίδη (Ορέστης Μακρής).
Συγκινητική ειναι η σκηνή με τον κ. Μαυρίδη που βρισκει στο δρομο μονη της τη μικρή, παραμονή Πρωτοχρονιάς, ακούει την λυπητερή της ιστορία και της δινει τροφιμα για το σπίτι...
Αν θυμάμαι καλά πήρε την αποφαση κι την "υιοθέτησε", με την έννοια ότι θα αναλάμβανε πλέον τη φροντίδα κι το μεγάλωμα της, θα την είχε σαν παιδί του... "θέλεις να πάρω εγώ τη θέση του μπαμπά σου; να γίνεις κορούλα μου; τίποτα δεν θα σου λείψει απο 'δω κι πέρα".


.....και δινουν μια χειραψια ενω θελουν φανερα να αγκαλιαστουν αιωνια.....
Αυτή ακριβώς την αίσθηση είχα κι για την πραγματική τους ζωή. Παρότι είχαν χωρίσει από το 1959 κι ο καθένας είχε τραβήξει το δρόμο του, είχα την αίσθηση ότι κάθε φορά που θα τύχαινε να συναντηθούν κάπου πχ σε κάποια πρεμιέρα, σε κάποιο πάρτυ, θα ένιωθαν την ανάγκη να αγκαλιαστούν αιώνια. Μέχρι που ο Γιώργος Γεωγλερής στην εκπομπή Top Stories σε αφιέρωμα για το Χορν είπε: "Όταν παίζαμε το Σλουθ ήταν απο τις πρώτες φορές (σ.σ. μετά το χωρισμό τους) που αντιμετώπισαν το πράγμα με μεγαλύτερη ψυχραιμία. Ένα βράδυ λοιπόν ήρθε κι είδε την παράσταση η Έλλη, εγώ συνήθως τον περίμενα να ξεβαφτεί κι να φύγουμε, μου λέει (σ.σ. ο Χορν) "κάτσε λίγο να μιλήσω με την Έλλη". Μιλούσαν συνέχεια μέσα κι τελικά κατά στις 4.00 το πρωί φύγαμε, ανεβήκαμε την οδό Αμερικής, αγκαλιάστηκαν κι περπατούσαν σαν ένα ζευγάρι που δεν είχε χωρίσει ποτέ".
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μιλούσαν συνέχεια μέσα κι τελικά κατά στις 4.00 το πρωί φύγαμε, ανεβήκαμε την οδό Αμερικής, αγκαλιάστηκαν κι περπατούσαν σαν ένα ζευγάρι που δεν είχε χωρίσει ποτέ".
Το ξερε η γυναίκα του; (πάντοτε πεζή τελοσπάντων η karapiperim)
 
Το ξερε η γυναίκα του; (πάντοτε πεζή τελοσπάντων η karapiperim)
Όταν η Λαμπέτη, προς το τέλος της ζωής της, σε μετακόμιση είχε πέσει θύμα ληστείας (της είχαν κλέψει μέχρι κι ρούχα), ο Χορν της είχε στείλει μια ντουλάπα ολοκαίνουργια πανάκριβα ρούχα. :whistle::whistle::whistle::whistle:
Το αναφέρει η ίδια στην εξομολόγηση της στη Φ.Μπιουμπη.
 
Όταν η Λαμπέτη, προς το τέλος της ζωής της, σε μετακόμιση είχε πέσει θύμα ληστείας (της είχαν κλέψει μέχρι κι ρούχα), ο Χορν της είχε στείλει μια ντουλάπα ολοκαίνουργια πανάκριβα ρούχα. :whistle::whistle::whistle::whistle:
Αυτό μου φαίνεται κάπως διαφορετικό απ το μεταμεσονύκτιο αγκάλιασμα...
Πάντως ο Κακογιάννης αναφέρει για την περίοδο του χωρισμού τους οτι "η Έλλη βγήκε με πολύ κόπο από αυτήν τη σχέση". Χωρίς να λέει λεπτομέρειες, υποθέτει κανείς οτι ο δεσμός τους είχε τεράστια προβλήματα, και δεν χώρισαν καθόλου φιλικά.
Από την άλλη ίσως έχω μια προκατάληψη απέναντι στη Λαμπέτη από ιστορίες που έγραψε γι αυτήν ο Βανδής στο βιβλίο του και που θα σας γράψω κάποια στιγμή -ελπίζω σύντομα.
 
Πάντως ο Κακογιάννης αναφέρει για την περίοδο του χωρισμού τους οτι "η Έλλη βγήκε με πολύ κόπο από αυτήν τη σχέση". Χωρίς να λέει λεπτομέρειες, υποθέτει κανείς οτι ο δεσμός τους είχε τεράστια προβλήματα, και δεν χώρισαν καθόλου φιλικά...
Μόνο φιλικά δεν χώρισαν, το έχουν παραδεχτεί κι οι ίδιοι. Χαμός είχε γίνει. Βασικά εκείνη τον παράτησε κι έφυγε κι εκείνος είχε γίνει θηρίο ("ήμουν ταύρος σε υαλοπωλείο" είχε παραδεχτεί). Πήγαινε τα βράδια κάτω από το σπίτι της, τύφλα στο μεθύσι, φώναζε κι της πετούσε πέτρες στα παράθυρα. Η Λαμπέτη είχε εξολομολογηθεί στη Φ.Μπιούμπη ότι ένα βράδυ τρόμαξε τόσο πολύ, που απο το φόβο της πήγε κι κλείστηκε στο διαμέρισμα του θυρωρού, μέχρι που πήγε η αστυνομία κι τον μάζεψε.
Ο Χορν δεν μπόρεσε να αποδεχτεί ότι τον παράτησε κι μέχρι το τέλος δεν της το συγχώρεσε ποτέ. "Εγω χώρισα τη γυναίκα μου (σ.σ. Ρίτα Φιλίππου) για χάρη σου κι εσύ με παρατάς;;" Από την άλλη η Λαμπέτη δεν μπορούσε πια να ζήσει μαζί του γιατι εκείνη είχε τα οικογενειακά της πένθη (σ.σ. 2 αδερφές της πέθαναν απο καρκίνο, η 3η νόσησε κι αυτή, έγινε καλά κι τελικά σκοτώθηκε σε τροχαίο) κι ο Χορν ήθελε να γυρίζουν στα σαλόνια κι τα πάρτυ. Όμως κι αυτός απο την πλευρά του είχε πάθει φρίκη με τόσους απανωτούς θανάτους κι αρρώστιες κι νοσοκομεία κλπ, κι το επιζητούσε σαν αντίδραση...τέλος πάντων φαύλος κύκλος...
 
Η αγαπημένη μου ιστορία είναι αυτή με το Λογοθετίδη. Συνήθως μετά απ' αυτήν, δεν βλέπω καν την υπόλοιπη ταινία (κακώς, το ξέρω). Αυτό που πάντα μου έκανε μεγάλη εντύπωση είναι ότι ένας ο οποίος «το χρυσάφι είναι η δουλειά του» αναλαμβάνει και πραγματοποιεί ένα τέτοιο εγχείρημα που δεν είναι δυνατόν να εξαπατήσει ποτέ κανέναν. Γιατί νόμισμα με «λίγο χρυσό απ' έξω και οποιοδήποτε μέταλλο μέσα» κάνει μπαμ από χιλιόμετρα κι απ' το πρώτο δευτερόλεπτο ότι είναι αγιοβασιλιάτικο. Ήθελα κάποια μεγαλύτερη αληθοφάνεια εδώ...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Η αγαπημένη μου ιστορία είναι αυτή με το Λογοθετίδη. Συνήθως μετά απ' αυτήν, δεν βλέπω καν την υπόλοιπη ταινία (κακώς, το ξέρω). Αυτό που πάντα μου έκανε μεγάλη εντύπωση είναι ότι ένας ο οποίος «το χρυσάφι είναι η δουλειά του» αναλαμβάνει και πραγματοποιεί ένα τέτοιο εγχείρημα που δεν είναι δυνατόν να εξαπατήσει ποτέ κανέναν. Γιατί νόμισμα με «λίγο χρυσό απ' έξω και οποιοδήποτε μέταλλο μέσα» κάνει μπαμ από χιλιόμετρα κι απ' το πρώτο δευτερόλεπτο ότι είναι αγιοβασιλιάτικο. Ήθελα κάποια μεγαλύτερη αληθοφάνεια εδώ...
ενας μεγαλος ερωτας μπορει να σε κανει να χασεις την ορθη κριση κ να μην βλεπεις καθαρα
 
@Λεωνιδας σουλης σίγουρα, αλλά κάτι τέτοιο δε στέκει με τίποτα. Μάζευε κι ο ίδιος λίρες εντωμεταξύ. Τέλος πάντων, μπορεί να είναι και αποκλειστικά δικό μου κόλλημα το σημείο αυτό.
 
@Λεωνιδας σουλης σίγουρα, αλλά κάτι τέτοιο δε στέκει με τίποτα. Μάζευε κι ο ίδιος λίρες εντωμεταξύ. Τέλος πάντων, μπορεί να είναι και αποκλειστικά δικό μου κόλλημα το σημείο αυτό.
δεν εχετε αδικο ,ουτε το θεωρω κολλημα απλα αυτο στεκει σεναριακα πιστευω σαν εξηγηση
 
Πίσω
Μπλουζα