High End audio

Η αλήθεια είναι ότι ...έχει χαλάσει το αυτί μας. Πλέον όλοι ακούμε μουσική κυρίως σε φορμά mp3 που έχει εκ των πραγμάτων χαμηλότερη ποιότητα τόσο από το κλασσικό cd όσο και από το βινύλιο. Όταν ακούσεις κάτι σωστά και όπως πρέπει καταλαβαίνεις διαφορά ακόμα και αν είσαι άσχετος σε σχέση με τα δικά μας middle class μηχανήματα. Το θέμα είναι ποιος έχει cd αναφοράς, high end σύστημα και ανάλογο χώρο ώστε ν 'απολαύσει μια άρτια και σωστή ακρόαση μουσικής από αυτά; Από την άλλη πρέπει να έχει παράλληλα και το άλλο για να καταλάβει διαφορά.

Το σίγουρο είναι ότι οι διαφορές σε επίπεδο high end μηχανημάτων είναι τρομερά δυσδιάκριτος για να μην μπω αδύνατος. Ακόμα διερωτάμai αν οι ειδικοί λόγου χάρη του hitech μπορούν χωρίς την χρήση μηχανημάτων να διακρίνουν τις όποιες διαφορές.
 
Μεγάλο θέμα ο χώρος ακρόασης και χαίρομαι που το αναφέρεις Leon. Χοντρικά, η δικη μου διαπίστωση είναι οτι κάθε χώρος θα 'ηχήσει' σωστά, αρκεί..

α. Μήκος-πλάτος να μην έχουν ακέραιο λόγο (π.χ. 6 x 3 , 8 x 4) για αποφυγή στάσιμων κυμάτων

β. Τα ηχεία να έχουν τη σωστή διάσταση και τοποθέτηση

γ. Μοκέτα σε όλο το χώρο. Το χαλί της γιαγιάς δέν κάνει

Παρ όλα τα μέτρα όμως, ο ΚΑΘΕ χώρος θα προσθέσει χρωματισμούς, είναι αναπόφευκτο. Σήμερα υπάρχουν ψηφιακοί διορθωτές ήχου που διαβάζουν το χώρο και κάνουν μικροδιορθώσεις, ειναι όμως πολύπλοκοι και πανάκριβοι.

dg48.jpg


Accuphase DG-48 διορθωτής-ισοσταθμιστής χώρου, κάπου 15Κ Euro

Οσο για τις μεγάλες λεπτομέρειες όπως καλώδια χιλιάδων, κι εγώ βρίσκω παράλογη την κίνηση. Το κυριότερο μέλος της αλυσίδας ειναι πάντα η πηγή. Συγκεκριμένα στο βινύλιο η κεφαλή και ο προενισχυτής της, συνήθως ενσωματωμένος στον προ-, σε ψηφιακή ο D/A. Ολα τα λεφτά για αυτά τα 2 σημεία.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
tolis είπε:
Μεγάλο θέμα ο χώρος ακρόασης και χαίρομαι που το αναφέρεις Leon. Χοντρικά, η δικη μου διαπίστωση είναι οτι κάθε χώρος θα 'ηχήσει' σωστά, αρκεί..
α. Μήκος-πλάτος να μην έχουν ακέραιο λόγο (π.χ. 6 x 3 , 8 x 4) για αποφυγή στάσιμων κυμάτων

β. Τα ηχεία να έχουν τη σωστή διάσταση και τοποθέτηση

γ. Μοκέτα σε όλο το χώρο. Το χαλί της γιαγιάς δέν κάνειΠαρ όλα τα μέτρα όμως, ο ΚΑΘΕ χώρος θα προσθέσει χρωματισμούς, είναι αναπόφευκτο.

Σήμερα υπάρχουν ψηφιακοί διορθωτές ήχου που διαβάζουν το χώρο και κάνουν μικροδιορθώσεις, ειναι όμως πολύπλοκοι και πανάκριβοι.
Ο Χώρος ακρόασης είναι όντως μεγάλο θέμα αλλά δεν το ανέφερα εγώ αλλά ο Gryzor (τα του Καίσαρος τω Καίσαρι).

Πάντως η εμπειρία μου έχει δείξει ότι για κάθε πανάκριβη hardware λύση μπορεί να υπάρξει μια φθηνότερη software λύση. Τί στο καλό, τόσο ισχυρούς επεξεργαστές έχουμε σήμερα, δε μπορεί κάτι θα υπάρχει. Δεν το έχω ψάξει το θέμα αλλά μπορεί να υπάρχει κάτι σε software που να κάνει ότι και αυτά τα πανάκριβα μηχανήματα.
 
Τα πανάκριβα ψηφιακά μηχανήματα δέν ειναι τίποτε αλλο απο computers που κάνουν μία συγκεκριμένη δουλειά, με κάποιες πολύ σημαντικές διαφορές όμως σε σχέση με το PC:

1. Software: Ειναι δικό τους πατετνταρισμένο, καλομελετημένο και διαφορετικό απο τα PC και ματαξύ των. Επίσης ειναι συνεχές και αφοσιωμένο, δε θα διακόψει δηλαδή να ελεγξει για upgrades. Επίσης ο κατασκευαστής ειναι υποχρεωμένος να το "χτίσει" γύρω απο το ενσωματωμένο του D/A που είναι κάτι σαν BIOS.

2.Bus: Ακόμα και με τα ταχύτατα USB υπάρχει μια υστέρηση που λέγεται latency που μεταφράζεται σε απώλεια bits. Ακόμα, η ανεξαρτησία του επεξεργαστή στο PC απο τα υποσυστήματα, η στενότητα του Bus όπως και η ανάγκη συμβατότητας με όλα αυτά, κάνουν το PC να λειτουργεί ως εξής: Κάρτα ήχου, σου στέλνω σειρά, κάντην αναλογική και ανέφερε οτι τελείωσες. Στις καλές συσκευές, οι επεξεργαστές που μπορει να ειναι και 4, παρακολουθούν και διορθώνουν τον D/A.

3. Τροφοδοσία ρεύματος. Μεγάλη εστία παρασίτων και απωλειών. Ουτε λίγο ούτε πολύ, οι συσκευές ΗΕ έχουν ολόκληρο υποσταθμό για την τάση που χρειάζονται.

4. Απομόνωση υποσυστημάτων ή αλλιώς τοπολογία κυκλώματος. Με άλλα λόγια, μακριά οι χαμηλές τάσεις απο τισ υψηλές.

Εύχομαι να έριξα λίγο φώς στη συζήτηση, αλλα γιά πραγματική επεξήγηση συνιστώ τα white papers του ψηφιακού και home theater βασιλιά Meridian εδώ:

http://www.meridian-audio.com/support/white-papers.aspx
 
Κάτι άλλο τώρα. Αυτή την ιστορία με τα παλιά Playstation (με RCA εξόδους) την έχετε ακούσει; Υποτίθεται ότι έχουν ήχο που κοντράρει πανάκριβα συστήματα. Εμένα λίγο μούφα μου ακούγεται, γιατί από ότι θυμάμαι είχα βάλει το PS μου να παίξει CD και δεν μου είχε κάνει καμιά εντύπωση.
Εγώ πάντως έπαιζα με το ΧΒΟΧ στο λαμπάτο, και πήγαινε μια χαρά. (Και το είχαμε δοκιμάσει πρώτα στο χώρο, που έκανε demo ο κουμπάρος μου).

Το κυριότερο μέλος της αλυσίδας ειναι πάντα η πηγή.
Μάλλον είναι τα ηχεία.
 
Tα πρωτα-πρωτα PS1 ειχαν απιθανο ηχο (δεν ειχα ποτε μου και ουτε σκοπευω να αποκτησω :) ).

Tο εχω διαβασει πολλακις σε audiophiles forums)
 
Wally είπε:
Tα πρωτα-πρωτα PS1 ειχαν απιθανο ηχο (δεν ειχα ποτε μου και ουτε σκοπευω να αποκτησω :) ).Tο εχω διαβασει πολλακις σε audiophiles forums)
Ναι και εγώ το έχω διαβάσει αλλά από ότι φαίνεται υπάρχει η γνωστή ιστορία των μύθων του internet που απλά αναπαράγονται χωρίς κανένας να το διασταυρώσει. Η αρχική ιστορία βγήκε στο http://6moons.com/ αλλά δεν έχω δει κάποιον άλλο να του κάνει τεστ.

Δηλαδή τόσο καιρό δεν το είχε πάρει κανείς χαμπάρι; Τώρα το ανακάλυψαν μαγικά;
 
Κι ομως.Και μια απλη αναζητηση να κανεις θα δεις οτι το SCPH-1001 ηταν ενα εξαιρετικο CD player.

Μια βολτα στο κλασικο avsforum.com ειναι αρκετη.
 
Ναι μονο τα πρωτα μοντελα Playstation 1 ειχανε το AKM DAC chip που εκανε την φανταστικη δουλεια που αναφερονται ολοι.


Ενδιαφερον να βλεπαμε ποια κονσολα ηταν βασιλιας στον ηχο στην γενια της.



Εδω μοντιες απο τους Audiophiles.


 


Playstation1 SCPH-1002 High-End Modified Audiophile





img2967nb.jpg
 
Πίσω
Μπλουζα