Optimus
RetroActive
- Joined
- 9 Δεκ 2006
- Μηνύματα
- 484
- Αντιδράσεις
- 203
Και ανοίγω ακόμα ένα θεματάκι που με έχει απασχολήσει κατά καιρούς. Δηλαδή όχι σοβαρά, απλώς θυμάμαι την πλάκα όταν παίζαμε Unreal Tournament και καθόταν άλλος στην θέση μου, με κοιτούσαν παράξενα που είχα το mouse inverted και δεν είχα πετύχει σχεδόν κανένα φίλο μου που να παίζει έτσι. Αναρρωτιέμαι πόσοι από εσάς παίζετε με Y inverted mouse και τι άλλα παράξενα configurations διατηρείτε (π.χ. παραξενεύονται που δεν έχω το Space για jump αλλά το q (συγνώμη αλλά το Doom και το Wolfenstein3d είχαν space για open door/use, δεν θα μου το αλλάξετε τώρα )). Και να κάνουμε και μια συζήτηση.
Να πω πως το invert y για μένα μάλλον ήταν όπως ξεκίνησα να το μάθω, μου δίδαξε ένας φίλος που έπαιζε και αυτός έτσι ακριβώς, μου λέει το πρώτο με free mouse look οπτική δεν είναι το Quake όπως νομίζουν πολλοί αλλά το Terminator Future Shock της Bethesda. Από ότι μου λέει (και δεν το έχω τσεκάρει ακόμα) αυτό από default σου είχε το invert mouse άρα δεν είμαστε τρελοί . Τελικά μαθαίνω τώρα ότι το πρώτο που είχε free mouse look ήταν το Marathon στους Apple που δεν το ήξερα καν (το είδα πρόσφατα σε ένα port στο PC και εκεί σαν default έχει μη inverted, αλλά δεν ξέρω τι παίζει στην original έκδοση). Πάντως πρόσφατα έπαιζα ξανά το Blood, πάω να κάνω τικ το mouse inverted και όταν παίζω ξεφωνίζω "Μα τι στο κάλο, mouse inverted δεν σου είπα;;;". Απίστευτο, εδώ το mouse invert θεωρούσε αυτό που θεωρούμε μη invert σήμερα. Σαν να θεωρούσε ότι το normal είναι να παίζεις invert y! Άρα κάποτε έπαιζε αυτή η λογική και άλλαξε καθώς τα FPS γίναν πιο δημοφιλή.
Πολλοί λένε πως φταίει το ότι αντιγράψανε την λογική των flight simulators. Αλλά θα σου πει κανείς πως εδώ δεν χειρίζεσαι αεροπλάνο. Εγώ πάλι το συνήθισα από τον φίλο μου, αλλά έχει καταγραφεί βαθεία στο μυαλό μου. Μπορώ να παίξω non inverted και να το συνηθήσω μετά από ένα μισάωρο αλλά μου τη δίνει και μετά θέλω άλλο ένα μισάωρο να μην μπερδεύομαι με τον παλιό χειρισμό. Την πατάω όταν ανακαλύπτω λίγα games (κυρίως indie και previews) που δεν βάζουν επιλογή για το καταραμένο invert! Μάλιστα μου προκαλέι και motion sickness μέχρι να το συνηθήσω. Επίσης πως το φαντάζομαι: ότι περιστρέφω το κεφάλι μου, κάνω πίσω το κεφάλι για να δω πάνω και μπροστά για να το στρέψω κάτω. Ίσως να είναι πιο immersive. Η non inverted λογική είναι σαν να κινώ έναν στόχο σε 2d και δεν ανταποκρίνεται σε πλήρη περιστροφή. Έτσι άλλωστε περιστρέφουμε και μοντέλα σε 3d modelling software ή σε interactive demos. Τώρα θα μου πεις θέμα συνήθειας είναι, αλλά τέσπα.
Ψάχνοντας σε διάφορα ξένα forum μου δημιουργήθηκε και μια άλλα απορία. Μερικά option controls έχουν επιλογή invert και για το X!!! Αυτό τώρα; Λένε για αριστορέχειρες μερικοί. Τώρα αυτό μπορεί να μου το απαντήσει κανείς αν το χρησιμοποιεί;
Να πω πως το invert y για μένα μάλλον ήταν όπως ξεκίνησα να το μάθω, μου δίδαξε ένας φίλος που έπαιζε και αυτός έτσι ακριβώς, μου λέει το πρώτο με free mouse look οπτική δεν είναι το Quake όπως νομίζουν πολλοί αλλά το Terminator Future Shock της Bethesda. Από ότι μου λέει (και δεν το έχω τσεκάρει ακόμα) αυτό από default σου είχε το invert mouse άρα δεν είμαστε τρελοί . Τελικά μαθαίνω τώρα ότι το πρώτο που είχε free mouse look ήταν το Marathon στους Apple που δεν το ήξερα καν (το είδα πρόσφατα σε ένα port στο PC και εκεί σαν default έχει μη inverted, αλλά δεν ξέρω τι παίζει στην original έκδοση). Πάντως πρόσφατα έπαιζα ξανά το Blood, πάω να κάνω τικ το mouse inverted και όταν παίζω ξεφωνίζω "Μα τι στο κάλο, mouse inverted δεν σου είπα;;;". Απίστευτο, εδώ το mouse invert θεωρούσε αυτό που θεωρούμε μη invert σήμερα. Σαν να θεωρούσε ότι το normal είναι να παίζεις invert y! Άρα κάποτε έπαιζε αυτή η λογική και άλλαξε καθώς τα FPS γίναν πιο δημοφιλή.
Πολλοί λένε πως φταίει το ότι αντιγράψανε την λογική των flight simulators. Αλλά θα σου πει κανείς πως εδώ δεν χειρίζεσαι αεροπλάνο. Εγώ πάλι το συνήθισα από τον φίλο μου, αλλά έχει καταγραφεί βαθεία στο μυαλό μου. Μπορώ να παίξω non inverted και να το συνηθήσω μετά από ένα μισάωρο αλλά μου τη δίνει και μετά θέλω άλλο ένα μισάωρο να μην μπερδεύομαι με τον παλιό χειρισμό. Την πατάω όταν ανακαλύπτω λίγα games (κυρίως indie και previews) που δεν βάζουν επιλογή για το καταραμένο invert! Μάλιστα μου προκαλέι και motion sickness μέχρι να το συνηθήσω. Επίσης πως το φαντάζομαι: ότι περιστρέφω το κεφάλι μου, κάνω πίσω το κεφάλι για να δω πάνω και μπροστά για να το στρέψω κάτω. Ίσως να είναι πιο immersive. Η non inverted λογική είναι σαν να κινώ έναν στόχο σε 2d και δεν ανταποκρίνεται σε πλήρη περιστροφή. Έτσι άλλωστε περιστρέφουμε και μοντέλα σε 3d modelling software ή σε interactive demos. Τώρα θα μου πεις θέμα συνήθειας είναι, αλλά τέσπα.
Ψάχνοντας σε διάφορα ξένα forum μου δημιουργήθηκε και μια άλλα απορία. Μερικά option controls έχουν επιλογή invert και για το X!!! Αυτό τώρα; Λένε για αριστορέχειρες μερικοί. Τώρα αυτό μπορεί να μου το απαντήσει κανείς αν το χρησιμοποιεί;
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: