Loading σε cartridge άλλο ένα κάστρο έπεσε...

johnny19818

Retromaniax Thread Excavator!
Joined
18 Απρ 2010
Μηνύματα
7.711
Αντιδράσεις
1.936
Στα πρώτα χρόνια των κονσολών με μέσο αποθήκευσης το CD, το μόνιμο παράπονο των χρηστών των κονσολών αυτών ήταν οι χρόνοι φόρτωσης του παιχνιδιού που ήταν αποθηκευμένο σε CD. Το Neo Geo CD και το Mega CD ήταν φημιστά για τους μεγάλους χρόνους αναμονής φόρτωσης των παιχνιδιών με το γνωστό μήνυμα loading να φιγουράρει στην οθόνη. Στην αντίπερα όχθη, οι κάτοχοι κονσολών με μέσο το cartridge "γελούσαν" σε βάρος των προηγούμενων καθώς τα παιχνίδια τους έτρεχαν αμέσως ή εν πάσει περίπτωση ήταν τόσο γρήγορη η φόρτωση όπου πρακτικά δεν επηρέαζε τη ροή του παιχνιδιού και ο παίκτης δεν καταλάβαινε τίποτα.

Έχοντας το Nintendo 3DS σχεδόν 2 μήνες παρατηρώ ότι σε αρκετά παιχνίδια ο παίκτης θα πρέπει να περιμένει το παιχνίδι να φορτώσει και το γνωστό loading μήνυμα εμφανίζεται στην οθόνη. Προσωπικά δε θυμάμαι κάποιο παιχνίδι σε κονσόλα ή φορητό να αναφέρει loading παρά μόνο στο Batman Forever όπου σε κάποια σημεία το μήνυμα Hold On εμφανίζεται.
 
Το 3DS έχει νομίζω 128 ΜΒ RAM (το απλό DS είχε 4!) και φορτώνει δεδομένα σε αυτήν για να παίξει, δεν πρέπει να παίζει ποτέ απευθείας από το cartridge όπου ο κώδικας είναι encrypted για προστασία από πειρατεία. Υποθέτω (χωρίς να έχω απόδειξη βέβαια) ότι ο χρόνος αποκρυπτογράφησης και αποσυμπίεσης του σημαντικού όγκου δεδομένων πρωτίστως και μεταφοράς στην RAM δευτερευόντως είναι υπεύθυνος για το Loading μήνυμα.
 
To Street Fighter Alpha 2 για το SNES είχε loading, προφανώς επειδή ήταν αρκετά "βαρύ" παιχνίδι για 16-bit κονσόλα, εξού και το γεγονός ότι η ποιότητα ήχου θυσιάστηκε για χάρη των γραφικών και του animation.

Ή αυτό ή απλά δεν κάνανε σωστό προγραμματισμό.
 
Και στο N64 κάποια παιχνίδια είχαν loading. Οπως το Quake και το Shadowman. Πιστεύω ότι έχει να κάνει με την συμπίεση. Κανονικά, το N64 μπορούσε να αποσυμπιέζει "on the fly" χάρη στην μεγάλη ταχύτητα των carts. Μάλιστα ένας προγραμματιστής από την Factor 5 είχε πει ότι η κασέτες του N64 είναι τόσο γρήγορες που μπορεί να τραβάει δεδομένα από εκεί κατευθείαν, ακόμα και αν η RAM δεν επαρκεί. Aλλά προφανώς κάποια games είχαν υποστεί πολύ μεγαλύτερη συμπίεση από ότι κανονικά και έτσι έπρεπε να περιμένεις λίγο για την διαδικασία.
 
Πίσω
Μπλουζα