Alucard
RetroMasteR
- Joined
- 15 Αύγ 2006
- Μηνύματα
- 1.336
- Αντιδράσεις
- 555
Microprose Soccer (1988)
Ξέρω τι σκέφτεστε

Το καλύτερο ποδοσφαιράκι που βγήκε για τα 8-bit, σωστά; Και δεν έχετε καθόλου άδικο. Λίγα αθλητικά παιχνίδια εξομοιώθηκαν επιτυχημένα στον Commodore 64 και το Microprose Soccer ήταν κατά πάσα πιθανότατα το κορυφαίο. Η Microprose Software λοιπόν το 1988 σχεδίασε έναν τίτλο που έμελλε να αποτελέσει παιχνίδι σταθμό για τους ποδοσφαιρόφιλους Commodoreαδες της εποχής.
Ας περάσουμε όμως γρήγορα στο παιχνίδι μιας κι έχουμε πολλά να πούμε και να θυμηθούμε.
Kick off!
Φορτώνοντας το παιχνίδι, η πρώτη εικόνα του Microprose Soccer εμφανίζεται προσφέροντάς μας τις εξής επιλογές:
• Να παίξουμε παγκόσμιο πρωτάθλημα αντιμετωπίζοντας όλες τις ομάδες του παιχνιδιού (Microprose International Challenge),
• Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με συμμετοχή σε ομίλους (World Cup Tournament),
• Διπλό Πρωτάθλημα (Soccer League),
• Διπλό φιλικό παιχνίδι (Two Player Friendly),
• Δυνατότητα να παρακολουθήσουμε σαν θεατές ένα ματς (Demo Game),
• Επιλογές παιχνιδιού που αφορούν τις ρυθμίσεις των καιρικών συνθηκών, της διάρκειας του παιχνιδιού από 2 έως 12 min, replay των γκολ κ.α. (Control Panel),
• Δημιουργία ομάδων (Name Bank).
Μόλις επιλέξουμε το είδος του παιχνιδιού που θέλουμε, το ματς ξεκινά παρουσιάζοντας το γήπεδο σε κάτοψη ελέγχοντας τους παίκτες από πάνω. Ο έλεγχος των κινήσεών τους γίνεται με το joystick ενώ το fire χρησιμεύει για να σουτάρουμε αλλά και για να πραγματοποιούμε τάκλιν όταν θέλουμε να κλέψουμε την μπάλα από τον αντίπαλο. Όσο περισσότερο κρατάμε πατημένο το fire τόσο δυνατότερο το σουτ που θα πραγματοποιήσουμε.
Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που αφορά τα σουτ, είναι το σουτ «μπανάνα» στο οποίο βάζουμε φάλτσο κινώντας το joystick προς μια κατεύθυνση αμέσως αφού κλοτσήσουμε τη μπάλα.
Ας σημειώσουμε επίσης πως φάουλ δεν υπάρχουν στο παιχνίδι.
Οι διαθέσιμες κινήσεις μας ολοκληρώνονται με το ανάποδο ψαλίδι το οποίο πραγματοποιούμε αν στρέψουμε ακαριαία το joystick προς την αντίθετη κατεύθυνση από την οποία κοιτά ο παίκτης μας έχοντας πατημένο ταυτόχρονα το fire.
Οι αρχικές επιλογές του παιχνιδιού.
Εντυπωσιακό μπλοζόν του τερματοφύλακα. Άραγε θα σώσει το γκολ;
Ελέγχουμε κάθε φορά έναν παίκτη της ομάδας μας κι όταν δεν έχουμε υπό την κατοχή μας την μπάλα, αυτόν που βρίσκεται πιο κοντά της.
Σε αντίθεση με τα νεότερα ποδοσφαιράκια στο Microprose Soccer, δε χάνουμε το κοντρόλ της μπάλας αν δε δεχθούμε κάποιο τάκλιν. Έτσι μπορούμε να πραγματοποιούμε ταχύτατες αλλαγές της κατεύθυνσής του παίκτη μας και ντρίμπλες χωρίς το φόβο να τη χάσουμε από τα πόδια μας.
Επίσης, σε περίπτωση που το παιχνίδι λήξει ισόπαλο ο αγώνας επαναλαμβάνεται μέχρι να νικήσει μια από τις δύο ομάδες (για να είμαι ειλικρινής προτιμώ αυτό το σύστημα από τα νεότερα παιχνίδια του είδους στα οποία έπρεπε να κερδίσεις οπωσδήποτε για να προκριθείς στον επόμενο γύρο).
Προσοχή απαιτείται στη μεγάλη περιοχή του αντιπάλου καθώς ο τερματοφύλακας εκεί είναι ο «απόλυτος άρχοντας» κι αν μας πλησιάσει κερδίζει τη μπάλα χωρίς να χρειαστεί καν να μας την κλέψει με τάκλιν.
Εδώ το παιχνίδι παρουσιάζει κι ένα παράδοξο καθώς αν είμαστε λίγο έξω από τη μεγάλη περιοχή του αντιπάλου, ο τερματοφύλακας θα βγει στο όριο της περιοχής και θα μας περιμένει να επιτεθούμε. Καταλαβαίνετε πως είναι ένα καλό κόλπο αν θέλουμε να παγώσουμε το παιχνίδι κάνοντας καθυστερήσεις στην περίπτωση που προηγούμαστε στο σκορ.
Όχι δε χάλασαν τα γραφικά. Είναι το replay του παιχνιδιού το οποίο παρουσιάζεται σαν από βιντεοκασέτα.
Οι ομάδες που θα αντιμετωπίσουμε επιλέγοντας το συνηθέστερο είδος (Microprose International Challenge) είναι συνολικά 16 με το επίπεδο δυσκολίας να ανεβαίνει καθώς προχωρούμε και είναι αναλυτικά οι εξής:
1. Oman
2. Cameroon
3. USA
4. Chile
5. Austria
6. Sweden
7. Denmark
8. England
9. Uruguay
10. France
11. USSR
12. Holland
13. W. Germany
14. Argentina
15. Italy
16. Brazil
Οι τελευταίες ομάδες σχεδόν «δεν παίζονται» και θα χρειαστεί να επιστρατεύσουμε ανορθόδοξους τρόπους για να σκοράρουμε πέραν του συνηθισμένου διαγώνιου σουτ. Για να σας δώσω μια ιδέα, την Βραζιλία τη νίκησα με γκολ που προήλθε από κόντρα με τον τερματοφύλακα σε γήπεδο το οποίο γλιστρούσε λόγω βροχής.
Δε μίλησα όμως για τα καιρικά φαινόμενα. Στο Microprose Soccer λοιπόν ο αγώνας μπορεί να διεξαχθεί και υπό καταιγίδα με αστραπές και βροντές και να επηρεάσει ανάλογα τις κινήσεις των παικτών μας στο γήπεδο.
Έτσι, αν δοκιμάσουμε να κόψουμε με τάκλιν τον αντίπαλο ο παίκτης μας θα γλιστρήσει σε απόσταση αρκετών μέτρων με μάλιστα ανεξέλεγκτο τρόπο που κάποιες φορές είναι ιδιαίτερα αστείος. Εξίσου περίεργη μπορεί να είναι και η πορεία της μπάλας σε βρεγμένο τερέν.
Αστράφτει και βροντάει στο παιχνίδι με τη Σουηδία.
Γκολ και στη Δυτική Γερμανία; Αυτά είναι...
Τέλος, άλλο ένα χαρακτηριστικό του παιχνιδιού είναι το γεγονός πως όταν ο χρόνος του ματς τελειώσει το παιχνίδι λήγει χωρίς καμιά καθυστέρηση ακόμη κι αν η μπάλα βρίσκεται μερικά εκατοστά πριν τη γραμμή του τέρματος με κατεύθυνση προς τα δίχτυα. Όσες φορές με έσωσε το συγκεκριμένο άλλες τόσες με εκνεύρισε για προφανείς λόγους.
Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι αρκετά καλά για το είδος του, ενώ διαθέτει ένα πολύ ευχάριστο μουσικό θέμα το οποίο μπορεί να ακούγεται και κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού (προσωπικά προτιμώ τα ηχητικά εφέ).
Φυσικά το δυνατότερο σημείο του παιχνιδιού είναι το gameplay και η δυνατότητα για παιχνίδι με 2 παίκτες ταυτόχρονα, το οποίο είναι ένα από τα απολαυστικότερα του είδους καθιστώντας το Microprose Soccer το βασιλιά της κατηγορίας.
Θέλοντας να συνοψίσω με μια πρόταση όλα τα παραπάνω με έναν κάπως γλαφυρό τρόπο, θα έλεγα πως το Microprose Soccer είναι για τον Commodore 64 ό,τι το Kick Off για την Amiga και τον Atari ST.
Εδώ μπορείτε να βρείτε και το review του franco στο παιχνίδι στο διεθνές subforum του retromaniax.
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: