Motion Sickness εμπειρίες

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Optimus
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Optimus

RetroActive
Joined
9 Δεκ 2006
Μηνύματα
484
Αντιδράσεις
203
Πέτυχα στο θέμα "Tetris FPS" τη συζήτηση για το motion sickness σε FPS και είπα να ανοίξω ένα θέμα από περιέργεια και επειδή μου είναι αρκετά ενδιαφέρον το φαινόμενο. Αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι πως ο κάθε άνθρωπος δέχεται διαφορετικές παρενέργιες από διαφορετικές engines και δεν μπορείς εύκολα να βγάλεις γενικούς κανόνες για το ποιά χαρακτηριστικά στις engines το προκαλούν. Π.χ. λέγανε κάποιοι πως πρέπει να είναι ρεαλιστική η engine, και πως στις παλιές engine δεν το παθαίνεις, έλα όμως που εγώ (και άλλοι) δεν μπορώ να παίξω wolfenstein 3d πάνω από 10 λεπτά. Ή π.χ. φταίει το χαμηλό frame rate, έλα όμως που μπορεί να το πάθω σε engine που φαίνεται υπερβολικά ομαλή (αν και η ταχύτητα είναι υπερβολικά γρήγορη, π.χ. Quake). Άλλοι λένε πως ρίχνανε τα γραφικά από hardware accelerated σε software και εξαφανιζόταν οι παρενέργιες, άλλοι το ανάποδο (για μια περίοδο προτιμούσα το ZDoom από το GZDoom, πιο crispy γραφικά το πρώτο με soft renderer, ενώ η θολούρα τον filtered textures στο δεύτερο κάπως με ζάλιζε). Έχω ακούσει πολλές και διαφορετικές εκδοχές για το ποιά παιχνίδια προκαλούν ή δεν προκαλούν και πως στον καθένα.

Είμαι τυχερός που τα περισσότερα FPS τα αντέχω για 2-3 ώρες τις περισσότερες μέρες. Αδυνατούσα απίστευτα όπως ανέφερα με το αρχαίο wolfenstein 3d (για αυτό και δεν το τερμάτησα ποτέ), ίσως είναι ο τρόπος που γλυστρούσε ή το FOV, ενώ ευτυχώς το πολυαγαπημένο μου Doom το αντέχω άπειρες ώρες. Από πιο σύγχρονες engines είχα μεγάλη δυσκολία με την halflife engine, και 1 και 2. Αλλά επειδή ήταν απίστευτα παιχνίδια καθόμουν ένα μισάωρο την ημέρα για να τα τερματίσω. Και άμα καμιά φορά από τον εθισμό ξέφευγα, μετά έβγαινα καμιά βόλτα να πάρω αέρα και η άσχημη αίσθηση του motion sickness έκανε ώρες να φύγει. Δυστυχώς με την halfline engine έχω δυσκολίες, από την άλλη το παράδοξο είναι ότι όταν παίζουμε counterstrike (που δεν το χωνεύω καθόλου) μπορούσα να παίζω για ώρες, παρόλο που βασίζεται στην ίδια engine. Διαφορετικό fov; Διαφορετική κίνηση; Διαλείματα όταν χάνεις;

Anyway, αυτό το άνοιξα για να ακούσω εμπειρίες δικές σας, αν δεν μπορείτε καθόλου τα fps για αυτόν τον λόγο, αν με κάποιες engines ή settings έχετε πρόβλημα και με άλλες όχι.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ότι και να παίξω αν δεν έχει 3rd person view δεν την παλεύω για πάνω από 3 λεπτά (και πολλά λέω). Ακόμα και παιχνίδια στυλ Darkfall αν πάω να αλλάξω γρήγορα κατεύθυνση ζαλίζομαι. Στην καλύτερη περίπτωση να με πιάσει πονοκέφαλος

Θυμάμαι πήγα να παίξω counterstrike ένα φεγγάρι. Προσπάθησα να κρατηθώ και να μην τα παρατήσω αλλά δεν τα κατάφερα. Βγήκα τρέχοντας από το νετ καφέ κρατώντας το στομάχι μου.
 
Δυστυχώς, είμαι και εγώ ένα απο τα θύματα του περιβόητου motion sickness. :(

Μετά απο κάποιες ώρες με ζαλίζουν, ανεξαρτήτως settings, κλπ. Το φαινόμενο επιδεινώνεται όταν παρακολουθώ *άλλους* να παίζουν (εκεί δεν νομίζω ότι μπορώ να αντέξω πάνω απο μία - μιάμιση ώρα). Την χειρότερη εμπειρία την είχα με το Jedi Knight (Dark Forces II), όπου λόγω μεγάλης πόρωσης είχα κλείσει γύρω στο πεντάωρο - σερί. Ενιωθα τον πονοκέφαλο, αλλά δεν σταμάταγα γιατί ήθελα να παίξω "λίγο ακόμα" (κλασσικός εθισμός :D ). Βέβαια, κάποια στιγμή δεν άντεξα άλλο, και σταμάτησα. Η αίσθηση της ναυτίας ήταν πολύ ισχυρή (πήγα να πέσω κάτω όταν σηκώθηκα απο την καρέκλα), και νιώθοντας το δωμάτιο να "γυρίζει", μετακινήθηκα σαν... μεθυσμένος μέχρι το κρεββάτι, όπου και και έπεσα φαρδύς-πλατύς :P (σηκώθηκα δύο ώρες αργότερα, όταν συνήλθα λίγο).

Απο τότε, φροντίζω να μην το παρατραβάω με τέτοια παιχνίδια (παίζω γύρω στις 2 με 2 1/2 ώρες max.).

Βέβαια, όλα αυτά λίγη σημασία έχουν πλέον, καθώς έχω χάσει το ενδιαφέρον μου για τέτοιου είδους games (το τελευταίο με το οποίο ασχολήθηκα *σοβαρά*, νομίζω ήταν το Unreal).

Tώρα πιά παίζω πολύ αραιά και για "χαβαλέ", καθότι τα fps ακολουθούν μία "μανιέρα" - σε σημείο που τα έχει σιχαθεί η ψυχή μου.
 
Για maximum motion sickness (και μία ιδέα του τι είναι virtual reality) κάντε το εξής πείραμα:

-Κλείστε τα φώτα.

-Βάλτε ένα first person παιχνίδι που να τρέχει στα 60fps (πχ Rage).

-Πλησιάστε το κεφάλι σας στη οθόνη, τόσο που να πιάνει σχεδόν όλο το οπτικό πεδίο.

-Κλείστε το ένα μάτι.

-Αφού τα κάνετε όλα αυτά αρχίστε να τριγυρνάτε πέρα δώθε, να κοιτάτε ψηλά, χαμηλά, να κάνετε strafe circle γύρω από κάποιο αντικείμενο, κτίριο, άνθρωπο κλπ.

Καλό είναι να κάθεστε σε καρέκλα γιατί εκτός από ζαλάδα μπορεί να χάσετε και την ισορροπία σας... :P
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Στα FPS έχω θέμα ακόμα και σε βίντεο στο YT!

Στα παιχνίδια, ποτέ δεν κατάφερα να παίξω κάτι πάνω από 5 με 10 λεπτά, άσχετα με το τι είναι αυτό..

Τώρα πέρα από τα FPS, κάποιες (Σπάνιες ευτυχώς.) φορές έχω θέμα και σε κάποια racing.. Ακόμα και σε άσχετες φάσεις! Πχ το Mario Kart Wii το έχω λιώσει για πάρα πολλές ώρες.. Όμως ακόμα και αυτό σε άσχετη φάση μπορεί να μου φέρει ναυτία.. :(
 
Την πρωτη φορα που επαιξα Doom, μεσα '94, κοντεψα να βγαλω τα αντερα μου. Μετα συνηθισα και δεν με εχει ξαναενοχλησει ποτε κανενα 3d παιχνιδι.
 
Είμαστε 4 αδέλφια και μόνο εγώ μπορώ να παίξω FPS. Η αδελφή μου δε μπορεί να παίξει ούτε 3rd person (στυλ Tomb Raider), και οι άλλοι 2 δεν μπορούν να με παρακολουθήσουν να παίζω Call of Duty πάνω από 3 λεπτά
 
Εγω μπορω να παιξω τα FPS οποιαδηποτε χρονιας (απο SNES μεχρι halo4) αλλα τα 3rd person shooters με εκνευριζουν.

Ειδικα αυτα που εχουν adventure στοιχεια περα απο μπιστολιδι δεν μου αρεσουν. Δηλαδη tomb raider δεν μπορω να παιξω.

Μια εξαιρεση μονο θυμαμαι, το God of War. Tα FPS με εκνευριζουν με τον χειρισμο και οταν πρεπει να κανεις αλματα κτλ.

Γενικα δεν εχω βρει παιχνιδι που να μου προκαλει αυτο το "motion sickeness".
 
Ωραίο θεματάκι, Optimus! Το έχουμε θίξει και σε συνάντηση, όταν προσπαθούσατε να μ' εξηγήσετε (μαζί με τον ChrisTOS!), γιατί ζαλίζομαι! ;)

Προφανές, λοιπόν, από την πρώτη μου πρόταση, ότι δυστυχώς κι εγώ υποφέρω απίστευτα σε οτιδήποτε FPS κυκλοφορεί!....

Μιλάμε, για τεράστιο πρόβλημα - σε σημείο που αν επιμείνω, να αποκτώ έναν ωραιότατο πονοκέφαλο, που επιδεινώνεται σε ημικρανία / ίλιγγο...

Έχω απίστευτα πολλά χρόνια να παίξω FPS και όσες φορές είχα ασχοληθεί, ήταν για ελάχιστο χρονικό διάστημα!....

Σε ιδιάζουσες περιπτώσεις (και ειδικά όταν έχω περάσει πολλές ώρες στην οθόνη του pc στη δουλειά), με ζαλίζουν και τα 3rd person!!! Π.χ., πολύ πρόσφατα, είχα πρόβλημα ακόμα και με το Assassin's creed ή ακόμα και με το Shinobi!...

Μάλιστα, το καλοκαίρι που έπαιζα το Morrowind, μέχρι να βρω ότι έχει και 3rd person προοπτική, κόντεψα ν' αφήσω τα σωθικά μου all over the keyboard! :P

Θα κάνω άλλη μια προσπάθεια σε λίγο καιρό με το Call of Duty που έχω για το PS3, αλλά δεν τρέφω ελπίδες!...
 
Το χειροτερο συμπτωμα motion sickness το επαθα με το Soldier of Fortune στο 360.

To επαιξα στον προβολεα απο 4 μετρα και το ακαταληπτο και ασυναρτητο frame rate με εκανε να ασπρισω και να χρειαστει να βγω στο μπαλκονι να παρω αερα για να ισιωσω.

Τα ιδια και με το Call of Juarez...

Νομιζω παντως οτι το ασταθες framerate ειναι ο κυριος λογος για αυτα τα συμπτωματα...
 
Μία λεπτομέρια σχετικά με το θέμα είναι ότι το motion sickeness μάλλον δεν αφορά μόνο μεμονωμένα άτομα, αλλά ακόμα και "λαούς"..

Θυμάμαι πιο παλιά που είχα ακούσει ότι θέμα ναυτίας στα FPS έχουν οι περισσότεροι Ιάπωνες. Και μάλιστα αυτός είναι και ο βασικός λόγος που δεν έχουν πιάσει τα FPS στην Ιαπωνία, και δεν υπάρχουν και πολλά ιαπωνικά παιχνίδια αυτού του είδους.

Τώρα πόσο βάση έχει αυτή η φήμη, δεν το ξέρω.. Όμως θυμάμαι 2-3 φορές που είχαν ρωτήσει κάποιους Ιάπωνες του χώρου για κάποιο FPS, και πάντα η απάντηση ήταν ότι δεν ασχολείται γιατί του παρακαλούν ναυτία.

Wally είπε:
Το χειροτερο συμπτωμα motion sickness το επαθα με το Soldier of Fortune στο 360.To επαιξα στον προβολεα απο 4 μετρα και το ακαταληπτο και ασυναρτητο frame rate με εκανε να ασπρισω και να χρειαστει να βγω στο μπαλκονι να παρω αερα για να ισιωσω.

Τα ιδια και με το Call of Juarez...

Νομιζω παντως οτι το ασταθες framerate ειναι ο κυριος λογος για αυτα τα συμπτωματα...

Σίγουρα το χαμηλό framerate παίζει σημαντικό ρόλο! όμως δεν νομίζω να είναι και ο βασικός λόγος.. Μάλλον απλά επιδεινώνει την κατάσταση.

Από δικά μου περιστατικά θυμάμαι το Half-Life 2 που είχα πεισμώσει για αν το παίξω, και μου ήταν αδύνατον να αντέξω πάνω από 5 λεπτά. :cry:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μία λεπτομέρια σχετικά με το θέμα είναι ότι το motion sickeness μάλλον δεν αφορά μόνο μεμονωμένα άτομα, αλλά ακόμα και "λαούς"..

Θυμάμαι πιο παλιά που είχα ακούσει ότι θέμα ναυτίας στα FPS έχουν οι περισσότεροι Ιάπωνες. Και μάλιστα αυτός είναι και ο βασικός λόγος που δεν έχουν πιάσει τα FPS στην Ιαπωνία, και δεν υπάρχουν και πολλά ιαπωνικά παιχνίδια αυτού του είδους.

Τώρα πόσο βάση έχει αυτή η φήμη, δεν το ξέρω.. Όμως θυμάμαι 2-3 φορές που είχαν ρωτήσει κάποιους Ιάπωνες του χώρου για κάποιο FPS, και πάντα η απάντηση ήταν ότι δεν ασχολείται γιατί του παρακαλούν ναυτία.

Wally είπε:
Το χειροτερο συμπτωμα motion sickness το επαθα με το Soldier of Fortune στο 360.To επαιξα στον προβολεα απο 4 μετρα και το ακαταληπτο και ασυναρτητο frame rate με εκανε να ασπρισω και να χρειαστει να βγω στο μπαλκονι να παρω αερα για να ισιωσω.

Τα ιδια και με το Call of Juarez...

Νομιζω παντως οτι το ασταθες framerate ειναι ο κυριος λογος για αυτα τα συμπτωματα...

Σίγουρα το χαμηλό framerate παίζει σημαντικό ρόλο! όμως δεν νομίζω να είναι και ο βασικός λόγος.. Μάλλον απλά επιδεινώνει την κατάσταση.

Από δικά μου περιστατικά θυμάμαι το Half-Life 2 που είχα πεισμώσει για αν το παίξω, και μου ήταν αδύνατον να αντέξω πάνω από 5 λεπτά. :cry:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Wally είπε:
Νομιζω παντως οτι το ασταθες framerate ειναι ο κυριος λογος για αυτα τα συμπτωματα...
Καλή παρατήρηση. Θυμάμαι που είχα ανακαλύψει το Sega Rally Revo πρόσφατα και είπα ουάου νέο Sega Rally στον PC, το βάζω, πρέπει να το είχα και full πρέπει να είχε και ιδιαίτερο vsync και ήταν πολύ ακανόνιστη η ταχύτητα, από το full ομαλό σε αρκετά χαμηλότερο. Και μέσα σε 20 λεπτά δεν άντεξα και το έκλεισα. Εεε,. ποτέ δεν μου έχει ξανατύχει να πάθω αυτό με οποιοδήποτε racing!

cloud είπε:
Μία λεπτομέρια σχετικά με το θέμα είναι ότι το motion sickeness μάλλον δεν αφορά μόνο μεμονωμένα άτομα, αλλά ακόμα και "λαούς"..Θυμάμαι πιο παλιά που είχα ακούσει ότι θέμα ναυτίας στα FPS έχουν οι περισσότεροι Ιάπωνες. Και μάλιστα αυτός είναι και ο βασικός λόγος που δεν έχουν πιάσει τα FPS στην Ιαπωνία, και δεν υπάρχουν και πολλά ιαπωνικά παιχνίδια αυτού του είδους.

Τώρα πόσο βάση έχει αυτή η φήμη, δεν το ξέρω.. Όμως θυμάμαι 2-3 φορές που είχαν ρωτήσει κάποιους Ιάπωνες του χώρου για κάποιο FPS, και πάντα η απάντηση ήταν ότι δεν ασχολείται γιατί του παρακαλούν ναυτία.
Πολύ πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία, δεν το είχα ακούσει πιο πριν, λες άλλοι να έχουν τα γονίδια και άλλοι όχι. Κάποτε το motion sickness ήταν για τους θαλασοπόρους, υπάρχει κίνηση αλλά τα μάτια σου σου λένε πως δεν, ενώ στα video games είναι το ανάποδο. Ψάχνω τώρα για papers πάνω στο θέμα, έχω τρελή περιέργεια όχι γιατί συμβαίνει αλλά γιατί είναι τόσο διαφορετικό στον καθένα. Στο wiki λέει πως είχαν κάνει research και βάζανε κόσμο να παίζει Halo και οι μισοί δεν άντεξαν (το halo θυμάμαι με είχε κουράσει τότε, αν και το είχα συνηθήσει) ενώ και με εκπαιδευμένους πιλότους όταν τους βάζουν σε εκπαιδευτικούς flight simulators οι μισοί τα βρίσκουν σκούρα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Optimus είπε:
Πολύ πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία, δεν το είχα ακούσει πιο πριν, λες άλλοι να έχουν τα γονίδια και άλλοι όχι.
Θυμάμαι ότι πρώτα άκουσα αυτή την λεπτομέρια, και το είχαν δώσει και σαν εξήγηση για τα FPS την Ιαπωνία, και εδώ που τα λέμε δεν το είχα πάρει και πολύ στα σοβαρά.. Και μετά είδα αρκετές συνεντεύξεις με Ιάπωνες να αναφέρουν ότι δεν μπορούν να παίξουν FPS γιατί τους φέρνουν ναυτία, και τότε το πίστεψα.

Τώρα αν είναι "γονιδιακό", γιατί όχι;

Optimus είπε:
βάζανε κόσμο να παίζει Halo και οι μισοί δεν άντεξαν (το halo θυμάμαι με είχε κουράσει τότε, αν και το είχα συνηθήσει)
Το Halo στο PC ήταν ίσως το παιχνίδι που άντεχα περισσότερο.. Θυμάμαι ότι είχα περάσει ακόμα και το τέταρτο συνεχόμενου παιχνιδιού! :D
 
Επιτέλους!!!! Ο μεγαλύτερος εχθρός μου στα games έχει όνομα και επίθετο. Motion Sickness.

Τον γνώρισα φια πρώτη φορά στο doom. Πήγα να τα βγάλω...άσπρισα.

Ποτέ δεν με έπιασε στο Tomb Raider 2 είτε στο Time Commando, τα οποία τα είχα λιώσει.

Τον ξανασυνάντησα στο MYST...

Το πολέμησα στο FARCRY...έχασα μάχες...αλλά κέρδισα τον πόλεμο (το τερμάτησα)

Όποτε τον ξανασυντανώ είναι must λόγος για express-uninstall.
 
Εγώ αν και έχω θέμα με την ναυτία γενικότερα (ακόμα και τώρα ζαλίζομαι στο αυτοκίνητο) με τα games ποτέ δεν είχα πρόβλημα.
 
Optimus είπε:
Στοοο Myyyst? Ενδιαφέρον.. μα είχε κίνηση το Myst;
Σίγουρα είχε προοπτική πρώτου προσώπου! :)

Πρόσεξε τι έγραψε και η Κάμπια: Ακόμα και στο darkfall που σίγουρα δεν έχει κίνηση, στα απότομα γυρίσματα, ζαλίζεται! ;)

Φαντάσου, απότομες περιστροφές της κάμερας αριστερά και δεξιά και voila! :D
 
D@redevil είπε:
Σίγουρα είχε προοπτική πρώτου προσώπου! :)
Πρόσεξε τι έγραψε και η Κάμπια: Ακόμα και στο darkfall που σίγουρα δεν έχει κίνηση, στα απότομα γυρίσματα, ζαλίζεται! ;)

Φαντάσου, απότομες περιστροφές της κάμερας αριστερά και δεξιά και voila! :D
Θυμόμουνα στατικές εικόνες, αλλά μάλλον δεν θυμόμουν καλά. Έτσι και αλλιώς δεν με είχε τραβήξει για να κάτσω να το παίξω. Βλέπω τώρα πως έχει animation, σε κάποιο gameplay video.

Πάντως τρελό που ακόμα και κάποια κοφτά animation δημιουργούν προβλήματα στο gaming σε μερικούς/ες. Αυτά τα animation έχουν λιγότερα frames για την απότομη κίνηση, μήπως με κάτι πιο realtime (π.χ. real myst) να βελτιωνόταν η κατάσταση;
 
προσωπικά δεν το έχω πάθει ποτέ...ίσως γιατί π υπολογιστής παίζει σε 46άρα τιβι στα 3-4 μέτρα!

Έχει όμως 3d τόσο αυτή όσο και η κα΄ρτα γραφικών μου...θα δοκιμάσω ένα παιχνίδι σε τέτοια κατάσταση να δω αν με ζαλίζει και θα επανέλθω
 
Πίσω
Μπλουζα