Alucard
RetroMasteR
- Joined
- 15 Αύγ 2006
- Μηνύματα
- 1.322
- Αντιδράσεις
- 521
Από τα πολύ αγαπημένα παιχνίδια στον Commodore 64. Τόσο εντυπωσιακό στον τομέα των γραφικών και του ήχου που παρέσυρε μαζί και το gameplay σε πραγματικά δυσθεώρητα επίπεδα για την εποχή των 80ʼs video games.
Ο λόγος για το Myth: History in the Making της System 3 (International Karate, Last Ninja κλπ), το οποίο στα τέλη της δεκαετίας του ʽ80 δημιούργησε μεγάλο ενθουσιασμό στους gamers με τα τεχνικά χαρακτηριστικά τα οποία μέχρι πρότινος είχαν την τύχη να απολαύσουν μόνο οι κάτοχοι των 16 bitων σε ανάλογα παιχνίδια.
Για να κάνουμε μια αναδρομή.
Α twist in the Myth.
Καθώς κοιμόμαστε γαλήνια και αμέριμνα στο δωμάτιό μας, μια μαγική δίνη εμφανίζεται στον ύπνο μας και μας ρουφά μεταφέροντάς μας σε περίεργους τόπους όπου μόνο στα βιβλία ιστορίας και μυθολογίας διαβάζαμε. Οι μύθοι και οι θρύλοι όμως κάθε χώρας συχνά αμφισβητούνται από τον υλιστικό τρόπο ζωής και ζωντανεύουν για να εκδικηθούν προκαλώντας μας να τους αντιμετωπίσουμε.
Που βρισκόμαστε όμως;
Αρχικά μεταφερόμαστε στην αρχαία Ελλάδα και συγκεκριμένα σε ένα μέρος κάτω από τη γη όπου θυμίζει τον Άδη.
Μπροστά μας σκελετοί ζωντανεύουν και δαίμονες ξεπηδούν από τις φλόγες του Κάτω Κόσμου. Πρέπει οπωσδήποτε να βρούμε κάτι για να προστατεύσουμε τον εαυτό μας. Δύο - τρία δυνατά χτυπήματα σʼ ένα σκελετό και το ξίφος του πέφτει στο έδαφος. Το μαζεύουμε και το χρησιμοποιούμε ενάντια στους δαίμονες όπου με τη σειρά τους θα μας παραχωρήσουν μια τρίαινα για να αντιμετωπίσουμε τον Κέρβερο που μας φράσσει το δρόμο προς την έξοδο.
Επιτέλους βρίσκουμε το δρόμο για την επιφάνεια. Έλληνες οπλίτες όμως μας επιτίθενται ώστε να μην περάσουμε στο εσωτερικό του ναού που βλέπουμε στον ορίζοντα. Άραγε εκεί βρίσκεται το μυστικό για να επιστρέψουμε στην εποχή μας;
Μετά από εξαντλητικές μάχες κατορθώνουμε να ελευθερώσουμε την είσοδο ενώ ο ήχος από τα πρώτα βήματά μας αντηχεί στο εσωτερικό του ναού. Πηδούμε πάνω στα γλιστερά και σαπισμένα επίπεδα του ναού και ακούμε τον ήχο από κροταλίσματα φιδιών. Είναι μπροστά μας η Μέδουσα η οποία μʼ ένα και μόνο της βλέμμα θα μας πετρώσει για πάντα.
Την πλησιάζουμε με γρήγορα βήματα και με ένα αποφασιστικό χτύπημα της αφαιρούμε το κεφάλι.
Μια στιγμή, τι έλεγε ο μύθος; Πως ο Περσέας χρησιμοποίησε το κεφάλι της Μέδουσας για να αντιμετωπίσει τους εχθρούς του. Το σηκώνουμε λοιπόν με σκοπό να το χρησιμοποιήσουμε εμείς εναντίον της Λερναίας Ύδρας που βρίσκεται στο βάθος του ναού. Αποφεύγοντας με αγωνιώδη αλλά αποτελεσματικό τρόπο τις φλόγες που εκτοξεύει προς το μέρος μας, χρησιμοποιούμε το κεφάλι της Γοργούς και στέλνουμε το τέρας στα Τάρταρα.
Υπάρχουν σημαντικοί λόγοι που οι πολεμιστές δε θέλουν να φθάσουμε στην είσοδο του ναού.
Η Λερναία Ύδρα φρουρεί το εσωτερικό του ναού.
Η Λερναία Ύδρα φρουρεί το εσωτερικό του ναού.
Πλησιάζουμε την έξοδο του ναού και άλλη μια μαγική δίνη μας περικυκλώνει και μας μεταφέρει σε ένα σκοτεινό τόπο όπου αστραπές και κεραυνοί σκίζουν τον αέρα κάνοντας τη νύχτα μέρα. Από τις λάμψεις βλέπουμε πως πατάμε σε ένα ξύλινο επίπεδο ενώ η αίσθηση του ανέμου, και του ήχου των κυμάτων είναι αρκετά για να αντιληφθούμε πως βρισκόμαστε πάνω σε κάποιο παλιό πλοίο. Είναι ένα πολεμικό πλοίο Drakkar των Βίκινγκς στο οποίο δυστυχώς δεν είμαστε μόνοι.
Οι συνεπιβάτες μας με τα μακριά μαλλιά, τα γένια, τις ασπίδες και τα κέρατα στα κράνη δεν έχουν ιδιαίτερα φιλικές διαθέσεις. Αρπάζουμε το ξίφος που μεταφέρουμε από την αρχαία Ελλάδα και υπερασπιζόμαστε για ακόμη μια φορά τον εαυτό μας. Ένα κοράκι θα εμφανιστεί στο σκοτάδι και θα εφορμήσει προς το μέρος μας. Αμυνόμαστε με ένα τυφλό χτύπημα και το κοράκι πέφτει νεκρό ρίχνοντας στο δάπεδο ένα χρυσό νόμισμα.
Το σηκώνουμε και μεταφερόμαστε σε ένα δάσος όπου το λιγοστό φως μας προειδοποιεί για τις απειλητικές φιγούρες δαιμόνων και τελωνίων που κινούνται προς το μέρος μας.
Οι Βίκινγκς υπερασπίζονται το πλοίο από τον ξαφνικό εισβολέα.
In game εικόνα η οποία αποτελούσε και το εναλλακτικό εξώφυλλο του παιχνιδιού.
In game εικόνα η οποία αποτελούσε και το εναλλακτικό εξώφυλλο του παιχνιδιού.
Αφού καταφέρνουμε να τους ξεφύγουμε φθάνουμε σʼ ένα ξέφωτο όπου παρατηρούμε μια γυναίκα η οποία προσπαθεί να ελευθερωθεί από τα δεσμά της. Κάποια διαβολικά πνεύματα την έχουν αιχμαλωτίσει και προσπαθούν να την κάψουν ζωντανή!!! Χρησιμοποιούμε το δαυλό για να τα απομακρύνουμε και σώζουμε τη γυναίκα από το φρικτό θάνατο. Μας ανταμείβει αναπληρώνοντας την ενέργειά μας και προετοιμάζοντάς μας έτσι για την τελική μάχη με το δράκο του δάσους.
Το αδύνατο σημείο χαμηλά στο λαιμό του δράκου είναι αυτό που πρέπει να εκμεταλλευθούμε για να τον εξολοθρεύσουμε και να απαλλαγούμε μια και καλή από τις απειλές του δάσους. Τα daggers που βρήκαμε νωρίτερα θα μας βοηθήσουν ώστε την κατάλληλη στιγμή να τον πολεμήσουμε από μακριά. Λίγα δευτερόλεπτα μετά και ο δράκος κείτεται νεκρός.
Ξαφνικά νιώθουμε το έδαφος κάτω από τα πόδια μας να τρέμει και να μετακινείται μεταφέροντάς μας ψηλά στα επίπεδα όπου οι Βίκινγκς και οι ιπτάμενοι δράκοι φρουρούν το κάστρο του Odin. Θα πρέπει να σκαρφαλώσουμε στο πιο ψηλό σημείο ώστε να εισέλθουμε στο κάστρο κι αφού βγάλουμε από τη μέση τους πολεμιστές του να τα βάλουμε με τον ίδιο τον Θεό των Βίκινγκς. Καθόλου εύκολη προσπάθεια.
Η μάχη διαρκεί αρκετή ώρα και μετά τη νίκη μας η δίνη επανεμφανίζεται και μας μεταφέρει αυτή τη φορά σε ένα λαμπερό κι έρημο τόπο.
Βρισκόμαστε στην αρχαία Αίγυπτο και μπροστά στον καυτό ήλιο στέκεται μια μεγαλοπρεπής πυραμίδα. Πλησιάζουμε σʼ αυτήν και δεχόμαστε επίθεση από φίδια τα οποία εκτοξεύουν δηλητήριο προς το μέρος μας. Προσπαθούμε να ανεβούμε σε όσο ψηλότερο σημείο της πυραμίδας μπορούμε χρησιμοποιώντας τις άκρες των γιγαντιαίων πλίνθων. Ανεβαίνοντας όμως, κάποιοι πλίνθοι υποχωρούν εμφανίζοντας μυστικά περάσματα προς το εσωτερικό της. Αποφασίζουμε να τα εξερευνήσουμε και μεταφερόμαστε σε κατακόμβες αντιμετωπίζοντας θανατηφόρες παγίδες, Αιγύπτιους πολεμιστές αλλά και μούμιες.
Στους στενούς διαδρόμους της πυραμίδας επίσης, βρίσκουμε αρκετά αντικείμενα και όπλα τα οποία μας βοηθούν να αντιμετωπίσουμε τους εχθρούς αλλά και το Θεό Anubis ο οποίος έχει τη μορφή του τσακαλιού.
Ένα λάθος βήμα και οι παγίδες στους διαδρόμους θα ενεργοποιηθούν φυλακίζοντάς μας για πάντα στους λαβύρινθους της πυραμίδας.
Φθάνουμε στο εσωτερικό του τάφου του Τουταγχαμών και καλούμαστε να τοποθετήσουμε τα δοχεία που έχουμε συλλέξει κατά την περιπλάνησή μας στα σωστά σημεία ώστε να ξυπνήσουμε το πνεύμα του και να το αντιμετωπίσουμε χρησιμοποιώντας τις πνευματικές μας δυνάμεις. Κι έτσι γίνεται. Η μάχη είναι σκληρή αλλά είμαστε αρκετά ευέλικτοι και το γιγαντιαίο κεφάλι του Αιγύπτιου Φαραώ στο τέλος καταρρέει με πάταγο στο έδαφος.
Η μαγική δίνη αυτή τη φορά μας μεταφέρει σε μια παράξενη διάσταση στην οποία αιωρούμαστε ενώ πνεύματα και παράξενα σχήματα κατευθύνονται προς το μέρος μας. Χρησιμοποιούμε όλες μας τις δυνάμεις για να τα αποφύγουμε και να προχωρήσουμε προς έναν παράξενο πλανήτη όπου ο χωροχρόνος φαίνεται να υπακούει σε διαφορετικούς φυσικούς νόμους από αυτούς που ξέραμε.
Το κουβάρι όμως δεν αργεί να ξετυλιχθεί και μαθαίνουμε πως σʼ αυτή τη διάσταση ο Θεός Dameron επιχειρεί να αλλάξει την ιστορία του κόσμου με σκοπό την κυριαρχία του επί της Γης και την εξολόθρευση του γένους των ανθρώπων. Αυτός είναι και ο λόγος που μας έστειλαν στο παρελθόν.
Δεν έχουμε άλλη επιλογή. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε τον αποτρόπαιο Dameron στην τελική μάχη και να επαναφέρουμε την ισορροπία μεταξύ του χρόνου και της ιστορίας της Γης.
Αυτό είναι το Myth. Ένα εντυπωσιακό platform με πρωτότυπο σενάριο, φαντασμαγορικό περιβάλλον και θρυλικούς εχθρούς, το οποίο δεν μπορεί να αφήσει ασυγκίνητο κανένα σοβαρό gamer.
Και δεν είναι μόνο αυτά τα οποία κάνουν τόσο εντυπωσιακό το παιχνίδι. Ας πάμε λοιπόν στον τεχνικό τομέα να το δούμε λίγο αναλυτικότερα.
Πρόκειται για platform game με στοιχεία shoot ʼem up από τα τελειότερα του είδους. Τα γραφικά του είναι απίθανα με τα χρώματα να ταιριάζουν απόλυτα με την ατμόσφαιρα και το περιβάλλον του παιχνιδιού, ενώ τα ηχητικά εφέ είναι εντυπωσιακά μεταφέροντας στα αυτιά μας την ατμόσφαιρα από πλοία που θαλασσοδέρνονται στη φουρτουνιασμένη θάλασσα της Σκανδιναβίας μέχρι τις κλαγγές των μεταλλικών όπλων των πολεμιστών της αρχαιότητας. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει και στην πολύ καλή computerized ομιλία στην αρχή του παιχνιδιού. Το scrolling για άλλη μια φορά ομαλότατο όπως μας έχει συνηθίσει ο Commodore και τα sprites αν και λίγο μικρά είναι καλοσχεδιασμένα.
Η κίνηση του χαρακτήρα μας είναι κάτι το οποίο προσωπικά δεν έχω ξαναδεί σε παιχνίδι του Commodore. Πραγματικά πρέπει να αποτέλεσε τη βάση με την οποία δημιουργήθηκε η αντίστοιχη κίνηση του χαρακτήρα στο Prince of Persia.
Χα… τι να μας πει όμως και το τελευταίο μπροστά στις λυσσαλέες μάχες και την καταιγιστική δράση του Myth: History in the Making. Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με… Disney, αλλά με μια επική περιπέτεια στην οποία οι ήρωες της μυθολογίας και της ιστορίας κάθε τόπου ξαναζωντανεύουν και μας καλούν να τους αντιμετωπίσουμε σʼ ένα από τα πιο εντυπωσιακά κι εθιστικά platform games που δημιουργήθηκαν στη δεκαετία του ʼ80 αλλά και συνολικότερα στην ιστορία των παιχνιδιών του Commodore 64
Και ως γνωστόν η ιστορία και οι μύθοι δεν ξαναγράφονται.
Το παρόν review αποτελεί αναδημοσίευση από το περιοδικό https://retromaniax.gr/threads/phoenix-06-Ιούλιος-2011.15607/
Συνημμένα
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: