Πήρα το N64 με το που έφτασε το Ευρωπαϊκό στην Αθήνα (περίμενα στο Minion να ανοίξουν τις κούτες) και μετά από κάποια χρόνια ο μοχλός είχε χαλαρώσει αρκετά και "έπαιζε" δεξιά αριστερά. Το δεύτερο pad που πήρα μετά απο κανα χρόνο είναι ακόμα μια χαρά (ο μοχλός είναι πιο σταθερός). Ίσως να βελτίωσαν την ποιότητα κατασκευής όσο πέρναγε ο καιρός?
Εμένα προσωπικά με βόλευε το χειριστήριο στα FPS πάρα πολύ, λόγο του ότι είχα συνηθίσει κάπως τον χειρισμό σε PC (ενός φίλου) με πληκτρολόγιο και mouse. Κρατώντας το N64 χειριστήριο "ανάποδα" με το δεξί χέρι στον μοχλό (ως mouse) και το αριστερό στον σταυρό κατεύθυνσης (ως WASD) ήταν το πιο κοντινό που μπορούσες να έχεις σαν χειρισμό PC FPS σε κονσόλα τότε και μάλιστα ήταν ο default τρόπος να παίξεις το Turok που στην ουσία ήταν το παιχνίδι που εισήγαγε τον χειρισμό που έχουμε τώρα στα console FPS (δεν γνωρίζω κάποιο παλιότερο FPS παιχνίδι να είχε τέτοιο χειρισμό σε κονσόλα). Άσε που χρησιμοποιούσες τον δείκτη του δεξιού σου χεριού για να πυροβολείς με την σκανδάλη του pad, σαν να κρατάς κανονικό πιστόλι (αυτήν την αίσθηση ακόμα και σήμερα τα μοντέρνα pads δεν την φτάνουν).
Μετά από 5 λεπτά που μου πήρε να το συνηθίσω (γιατί προχώραγα με τον σταυρό και έστριβα με τον μοχλό) κατάλαβα ότι τελικά αυτός είναι ο σωστός τρόπος να παίζεις FPS, η κίνηση μπρος πίσω και strafe να είναι στον σταυρό και το targeting στον μοχλό, ξεχωριστά. Μετά τα ρύθμιζα όλα πια με αυτόν τον τρόπο (στο Goldeneye έβαζα το 1.2 solitaire πχ). Όπως είπα και πριν, είναι ο ίδιος τρόπος που χρησιμοποιούμε και σήμερα απλά αντί για 2 αναλογικούς, στο N64 είχαμε έναν αναλογικό και έναν σταυρό (και μετά από λίγο καιρό βγήκε το dual shock και μπορούσες να έχεις τον χειρισμό αυτό και στο PS).
Στα Goldeneye / Perfect Dark υπήρχε ακόμα και η επιλογή για dual analogue κρατώντας 2 χειριστήρια έτσι ώστε να έχεις 2 αναλογικούς (και μέσω emulation μπορείς να το ρυθμίσεις έτσι ώστε να έχεις μοντέρνο dual analog χειρισμό με ένα μοντέρνο dual analog controller).