Oι Απαράδεκτοι (1991 MEGA)

Ναι, σενάριο βγαλμένο από την καθημερινή ζωή. Ποιος δεν έχει στο διπλανό του διαμέρισμα ένα μη-ζευγάρι που αποτελείται από ένα νευρωτικό γκέι στερεότυπο κι έναν str8 ερωτύλο? (Βέβαια το περιοδικό σεμνά σεμνά αποφεύγει να μας αναφέρει αυτή την τόσο ασήμαντη λεπτομέρεια για τον χαρακτήρα του Μπέζου).
 
Πριν από 30 χρόνια που προβλήθηκε η σειρά, ο γκει χαρακτήρας που ενσάρκωνε ο Μπέζος, ήταν περισσότερο του ανέραστου νευρωτικού, παρά του guy. Αν θυμάμαι καλά, σε 2 μόλις επεισόδια αφέθηκε η υπόνοια περί κάποιου άλλου άνδρα που σχετίζονταν ο Γιάννης. Αν δλδ κάποιος δε τα είχε δει, θα πίστευε ότι απλά πρόκειται για έναν ελαφρύ, ανέραστο που δε του πολύ αρέσουν οι γυναίκες, παρά για έναν καρα guy.
 
Ο τρόπος που μιλούσε, οι κινήσεις του, τα "γυναικεία" θέματα που συζητούσαν με τη Δήμητρα δεν άφηναν αμφιβολίες για τον σεξουαλικό του προσανατολισμό. Ναι μεν ο Μπέζος έπαιζε πολύ πιο συγκρατημένα από τους Φίφηδες του παλιού καιρού αλλά δεν έπαυε να είναι το στερεότυπο του "γυναικωτού" που ήταν συνώνυμο με τον ομοφυλόφιλο στις ελληνικές κωμωδίες. Υποθέτω ότι οι αρμόδιοι της σειράς είχαν κρίνει πώς ο μέσος τηλεθεατής δεν ήταν έτοιμος να δεχτεί έστω και υπαινικτικά σχέσεις μεταξύ ανδρών (όπως και οι Φίφηδες που μιλούσαν και περπατούσαν σεινάμενοι και κουνάμενοι αλλά γκόμενους δεν είχαν) οπότε τον έκαναν ανέραστο και νευρωτικό.

Πρωτοείδα αυτή τη σειρά πολλά πριν καμια 15αριά χρόνια οπότε ίσως είναι καιρός να την ξαναδώ να δω πόσο μπαγιάτικη μου φαίνεται, μια που οι συνθήκες έχουν αλλάξει πολύ από τότε
 
την λατρεύω αυτή την σειρά όσο λίγες ελληνικές κωμωδίες, αλλά βλέποντας την τον τελευταίο καιρό και ενθυμούμενος στην γ γυμνασίου (όταν ήμουν το 1991-92) θυμάμαι πως κανείς απ' τους συμμαθητές,φίλους,ξαδέρφια κτλ. στα πρώτα επεισόδια δεν έβλεπε Απαράδεκτους. Προς Δεκέμβριο με το Χριστουγεννιάτικο και μετά με το πρωτοχρονιάτικο επεισόδιο άρχισε να παίρνει τα πάνω της αυτή η σειρά και φυσικά με τις μεσημεριανές επαναλήψεις που έβαζε το Mega (πριν μας γίνει η Δημητρούλα ακριβοθώρητη και απαιτούσε να μην προβάλλεται η σειρά μετά το 1996 σε επαναλήψεις). Μετά τάματα κάναμε να δούμε την σειρά σε επανάληψη και την είδαμε ξανα εκεί το 2004,που την έβαζε Παρασκευή βράδυ και μετά το 2009-10 για τα εορταστικά του Mega. Ευτυχώς που βγήκε σε dvd απ΄το Tv Zapping και ακόμη περισσότερο που ανέβηκαν τα επεισόδια online αλλιώς ακόμη θα περιμέναμε να τα δούμε χωρίς αποτέλεσμα. Φυσικά δεν θα ξεχάσω το εφιαλτικό τερατούργημα/follow up των Απαράδεκτων που έγραψε η Παπαδοπούλου με τίτλο "Καλά Ξεμπερδέματα" την χρονιά του 1996. Και θα προσθέσω και την άλλη βλακεία (καθαρά προσωπική γνώμη αυτό) που συμμετείχε η Παπαδοπούλου, το "Σ' αγαπώ μ' αγαπάς" με τον Αθερίδη,το οποίο ποτέ δεν με τράβηξε σαν χιούμορ,η οποία ήταν να συμμετάσχει στην σειρά "Τι ψυχή θα παραδώσεις μωρή" αλλά δεν έπαιξε τελικά.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ο τρόπος που μιλούσε, οι κινήσεις του, τα "γυναικεία" θέματα που συζητούσαν με τη Δήμητρα δεν άφηναν αμφιβολίες για τον σεξουαλικό του προσανατολισμό. Ναι μεν ο Μπέζος έπαιζε πολύ πιο συγκρατημένα από τους Φίφηδες του παλιού καιρού αλλά δεν έπαυε να είναι το στερεότυπο του "γυναικωτού" που ήταν συνώνυμο με τον ομοφυλόφιλο στις ελληνικές κωμωδίες. Υποθέτω ότι οι αρμόδιοι της σειράς είχαν κρίνει πώς ο μέσος τηλεθεατής δεν ήταν έτοιμος να δεχτεί έστω και υπαινικτικά σχέσεις μεταξύ ανδρών (όπως και οι Φίφηδες που μιλούσαν και περπατούσαν σεινάμενοι και κουνάμενοι αλλά γκόμενους δεν είχαν) οπότε τον έκαναν ανέραστο και νευρωτικό.

Πρωτοείδα αυτή τη σειρά πολλά πριν καμια 15αριά χρόνια οπότε ίσως είναι καιρός να την ξαναδώ να δω πόσο μπαγιάτικη μου φαίνεται, μια που οι συνθήκες έχουν αλλάξει πολύ από τότε
ποτέ δεν έδειξε ξεκάθαρα κάποια σχέση του Γιάννη αν θυμάμαι στα επεισόδια,όντως. Απλά υπονοούσε το σενάριο ότι ο Γιάννης ήταν ομοφυλόφιλος. Και γενικά ο Γιάννης ήταν ο πιο ασαφής χαρακτήρας του έργου,καθώς ούτε τι είχε σπουδάσει ακριβώς ξεκαθάριζε το σήριαλ,ούτε πότε είχε σπουδάσει και πάλι το αντικείμενο ήταν πάλι ασαφές,σε κάποιο επεισόδιο οργανώνει μια βραδιά μόδας αλλά σε κανένα άλλο επεισόδιο δεν γίνεται αυτό,ούτε κάν σε άλλο επεισόδιο μας τον δείχνει να σχεδιάζει κάποιο ρούχο,ή να έχει κάποιο σχεδιαστήριο στο διαμέρισμα.
 
Για να συνεχίσω λίγο το προηγούμενο μήνυμα μου, στη δουλειά της μητέρας μου υπήρχε μια φιγούρα σαν τον Γιάννη, πολύ πιο ήρεμος και πιο ανοικτόκαρδος. Δεν είχε στενές επαφές με γυναίκες, αλλά με τη μητέρα μου και τις υπόλοιπες συναδέλφους της ήταν καλοί φίλοι. Τον έλεγαν κόσμο καλόγερο, αλλά όχι αδελφή. Οι πατεράδες πάλι,των έλεγαν μαλακό, αλλά μέχρι εκεί. Σε συνεστιάσεις και μαζέματα δεν τον έφερναν ποτέ σε δύσκολη θέση και κουβέντιαζαν μαζί του πολιτική, για τα παιδιά και αθλητικά. Φαντάζομαι ότι από τέτοιους τύπους εμπνεύστηκαν το ρόλο,
 
Παρακολούθησα την προσφατη επανάληψη των επεισοδίων, έστω κι αν δεν προβλήθηκαν όλα. Μιλάμε για μια από τις σειρές η οποία έχω καταλάβει γιατί έχει λάβει το legendary status που της αποδίδεται στις μέρες μας. Ναι, οι ατάκες έχουν μείνει στην ιστορία, μεγάλο ρόλο όμως στην ανάδειξη τους, έπαιξε η χημεία μεταξύ των πρωταγωνιστών.

Κατά τη γνώμη μου, στους "Απαράδεκτους", δε βλέπουμε ηθοποιούς να υποδύονται ρόλους. Βλέπουμε μια παρέα, να κάνει το χαβαλέ της και να σπάει πλάκα, μια παρέα καθημερινή, όπως οι παρέες στις οποίες εντασσόμαστε, οι παρέες τις οποίες βλέπουμε στα καφέ, στα μπαρ κτλ, εκεί νομίζω η σειρά κέρδισε έξτρα πόντους στην εκτίμηση του κοινού, επειδή πρόβαλε στο γυαλί, καταστάσεις και χαρακτήρες, τους οποίους μπορούμε να συναντήσουμε σε οποιαδήποτε παρέα, είναι στην ουσία μέρος της καθημερινότητας, μεταφερόμενο στο γυαλί, γι'αυτό και η όποια ταύτισις.

Σε κάθε παρέα, αν όχι όλοι οι χαρακτήρες, έστω ένας από αυτούς, θα υπάρχει σε μια παρέα. Θα υπάρχει μια αφελής Δήμητρα, ένας γυναικάς Βλάσσης, ένας καυχησιάρης Σπύρος, ένας γυναικωτός Γιάννης, ένας μονόχνωτος Χαλακατεβάκης, μια εμφανίσιμη αλλά ελλιπούς περιεχομένου γυναίκα όπως το αστροπελέκι, ένας βαρεμένος θολοκουλτουριαρης όπως ο Τζούμας κτλ. Γενικά, παρουσιάστηκαν χαρακτήρες οι οποίοι, παραπέμπουν σε χαρακτήρες της διπλανής πόρτας, δεν είναι χαρακτήρες τόσο μακρινοί από τα όσα ξέρουμε και ζούμε.

Γι'αυτόν ακριβώς τον λόγο, βγαίνει η φυσικότητα και το αβίαστο του πράγματος στον θεατή, βλέπει κάτι το οποίο, δεν είναι και τόσο φανταστικό, βλέπει στην ουσία τα καλά και τα κακά του εαυτού του μέσα από τους χαρακτήρες και εκεί οφείλει η σειρά σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία της, στο ότι βλέπουμε πτυχές του χαρακτήρα μας σε αυτή, με τρόπο σατιρικό, αναδεικνύοντας και τις κακές πτυχές, με τρόπο όμως, χωρίς προσβολές.
 
Μήπως γνωρίζετε; πριν λίγη ώρα είδα στην retro db την λίστα επεισοδίων της σειράς. Μου γεννήθηκε μια απορία: Γιατί αυτό το μεγάλο χρονικό κενό ανάμεσα σε αυτά τα επεισόδια; :

29. "Οι απαράδεκτοι: Ο ζωντανός ο χωρισμός" (1/4/1992)

30. "Οι απαράδεκτοι: Λεβέντες... οικολόγοι" (13/5/1992) (guest star: Νίκος Αλεξίου)

Να είχαν ξεμείνει από επεισόδια άραγε; εννοώ όσα είχαν γυριστεί να τα είχε προβάλλει το κανάλι ή το επεισόδιο 29 να προορίζονταν αρχικά για το τελευταίο , αλλά μετά επειδή είχε ζήτηση και θεαματικότητα γύρισαν και άλλα για μέχρι το τέλος της χρονιάς; πάντως απ' το επεισόδιο 30 άλλαξε και το σήμα αρχής
 
Πλάκα πλάκα αν εξαιρέσουμε το επεισόδιο με την εκδρομή και την Πορτογαλία όλα τα άλλα επεισόδια είχαν γυρίσματα μόνο στο στούντιο. Δηλαδή δεν γνωρίζουμε καν πως ήταν ο χώρος έξω απ' την πολυκατοικία,πως ήταν η γειτονιά που έμεναν κτλ
 
Το κορυφαίο επεισόδιο της σειράς ήταν αυτό με τον ανταγωνιστή του Σπύρου, τον Παρασκευά!
Εμφάνιση του Τζούμα ως Κωνσταντέν και ο μεγαλειώδης γλύπτης Βαρόγκας! Επικό επεισόδιο!
 
Το κορυφαίο επεισόδιο της σειράς ήταν αυτό με τον ανταγωνιστή του Σπύρου, τον Παρασκευά!
Εμφάνιση του Τζούμα ως Κωνσταντέν και ο μεγαλειώδης γλύπτης Βαρόγκας! Επικό επεισόδιο!

Εγω παλι ειχα ξεραθει στο γελιο με το επεισοδιο "Ποιητικη βραδια" που συμμετειχε η Βανα Παρθενιαδου. :)
 
Εγω παλι ειχα ξεραθει στο γελιο με το επεισοδιο "Ποιητικη βραδια" που συμμετειχε η Βανα Παρθενιαδου. :)
Και τη φοβερή ποιητική της συλλογή Πάρος- Αντίπαρος! :D
 
Όπως πιθανόν έχετε αντιληφθεί εδώ και καιρό, προβάλλεται σε επανάληψη η εν λόγω σειρά και τη στιγμή που μιλάμε, βρισκόμαστε ήδη στον 2ο κύκλο επεισοδίων. Πέραν από τους τίτλους αρχής, επειδή έτυχε να δω καιρό επεισόδιο της σειράς, καταλαβαίνω ότι έχει αλλάξει λίγο το μουντ της σειράς στο 2ο κύκλο και θα έλεγα ότι δεν είναι τόσο σπιρτσιόζικη όπως επεισόδια του 1ου κύκλου. Πρόσφατα είδα το επεισόδιο στην Πορτογαλία και σήμερα το επεισόδιο με το θεατρικό στην κρουαζιέρα και για να είμαι ειλικρινής, δεν ενθουσιάστηκα με αυτά τα δύο επεισόδια, μπορεί βέβαια αυτά τα επεισόδια να μην ήταν και τα καλύτερα αλλά γενικά, νομίζω ότι πλέον το μουντ έχει αλλάξει, ότι συμβαίνει άλλωστε και με οποιαδήποτε σειρά συνεχίζει για δεύτερη σεζόν.

Επίσης, με βάση την politically correct εποχή στην οποία ζούμε, πολλές ατάκες θα έτρωγαν cancel, πράγματα τα οποία κάποτε περνούσαν στα ψιλά (αναφορές σε Αλβανούς, σε ηλίθιες γυναίκες κτλ), ξεκάθαρα δεν θα μακροημερευαν σήμερα βέβαια, μιλάμε για σειρά η οποία έχει 30+ χρόνια στην πλάτη της, προφανώς και έχουν αλλάξει αρκετά πράγματα έκτοτε, μη γελιόμαστε. Βέβαια, λειτουργεί άψογα ως μηχανή του χρόνου η σειρά, για να ταξιδέψουμε σε μια άλλη εποχή, να δούμε τι γινόταν τότε, είναι προϊόν της εποχής με ότι αυτό συνεπάγεται.....
 
Έτυχε χθες να δω και εγώ το εν λόγω επεισόδιο. Νομίζω το έχουν αναφέρει οι συντελεστές, μετά από ένα σημείο στέρεψαν από έμπνευση, εξ ου και η ολοκλήρωση της σειράς. Εκ των υστέρων, εκτιμώ οτι η Παπαδοπούλου, ήθελε να εκφραστεί για μια σειρά θεμάτων, το έκανε και από εκεί και μετά δεν είχε κάτι άλλο να προσθέσει. Και να σημειώσω και κάτι άλλο, η φιλοσοφία της σειράς ως αυτοτελή επεισόδια δε μπορούσε να δώσει το αίσθημα της συνέχειας για μεγάλη περίοδο.
 
Πίσω
Μπλουζα