Pac-Land

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.315
Αντιδράσεις
485
Pac-Land (1988)

picture.php






Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια μπορούν να σου αλλάξουν τη διάθεση μέσα σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα. Από τη στιγμή που θα επιστρέψεις σπίτι από μια full στρεσαρισμένη μέρα μέχρι τη στιγμή που θα φορτώσεις ένα ευχάριστο παιχνίδι με ξεκούραστα χρώματα, ευδιάθετη μουσική και super gameplay, δε θα μεσολαβήσει ούτε καν ένα λεπτό μέχρι να ηρεμίσεις και πάλι.

Ας είναι καλά η Quicksilva που έκανε τόσο πετυχημένη τη μεταφορά του Pac-Land στον Commodore 64 από τα arcades.

Χέρια, πόδια, το καπελάκι μας και φύγαμε.

Όπως ίσως πολλοί γνωρίζετε το Pac-land δεν είναι τίποτα άλλο από μια ιδιόμορφη συνέχεια του πιο γνωστού παιχνιδιού στην ιστορία των video games Pac-man.

Και ιδιόμορφη γιατί στο παιχνίδι αυτό ο Pac-man αποφασίζει πλέον να βγει από τους γνωστούς λαβύρινθους, στους δρόμους με σκοπό να επιστρέψει μια τοσοδούλα νεράιδα η οποία έχασε το δρόμο της για τη νεραϊδοχώρα.

Την κρύβουμε λοιπόν κάτω από το καπέλο μας και ξεκινούμε για το ταξίδι μας.

picture.php


Πολύ κίνηση ο δρόμος τώρα τελευταία.

picture.php


Η πίστα με τους κυλιόμενους κορμούς αποτελεί το platform κομμάτι του παιχνιδιού.

picture.php


Αφήνοντας τη νεραϊδούλα σ' ένα διάλειμμα να πάρει λίγο αέρα.

Θα πρέπει να περιδιαβούμε πόλεις, δάση, γκρεμούς και τεράστιες πισίνες για να φθάσουμε στον προορισμό μας. Και σα να μην έφθαναν αυτά, οι παλιοί μας γνώριμοι Blinky, Pinky, Inky και Clyde (τα φαντάσματα ντε...) αποφασίζουν να μας δυσκολέψουν τη διαδρομή εμφανιζόμενα σε διάφορες μορφές και με διάφορους τρόπους όπως σε αυτοκίνητα, σε αεροπλάνα μέχρι και σε pogo sticks και ιπτάμενους δίσκους.

Το παιχνίδι είναι side scrolling platform και αποτελείται συνολικά από 16 levels (ή 4 trips). Ξεκινούμε αρχικά με 5 ζωές στη διάθεσή μας αλλά μπορούμε να τις αυξήσουμε κάθε φορά που ξεπερνούμε κάποιον αριθμό πόντων. Καλό θα ήταν λοιπόν να μην αφήνουμε ανεκμετάλλευτα τα φρουτάκια (κεράσια, φράουλες, ροδάκινα) τα οποία εμφανίζονται σε διάφορα σημεία και μας δίνουν extra πόντους.

Είναι επίσης γνωστό από τα πρώτα παιχνίδια της σειρά, πως αν πέσουμε πάνω σε κάποιο φάντασμα αυτό θα οδηγήσει στην απώλεια μιας ζωή. Στο Pac-Land το ίδιο θα συμβεί στην περίπτωση που πέσουμε μέσα στο νερό, σε γκρεμούς, αν βρεθούμε πάνω στην κατεύθυνση ενός πίδακα νερού ή σε περίπτωση που ο χρόνος μας τελειώσει. Ο τελευταίος παρουσιάζεται στο κάτω μέρος της οθόνης με τη μορφή μιας σειρά από pac-man τα οποία εξαφανίζονται ανά μερικά δευτερόλεπτα.

Στην περίπτωση που δοκιμάσουμε να κινηθούμε προς την αντίθετη κατεύθυνση από αυτή της πίστας θα εμφανιστεί ένα «πεζό» φάντασμα απειλώντας μας και θυμίζοντάς μας παράλληλα προς τα που πρέπει να κινηθούμε και πάλι :)

Κάνοντας 2 απότομες προς τα δεξιά κινήσεις με το μοχλό το Pac-man μας αυξάνει ταχύτητα βηματισμού και μπορεί να πραγματοποιεί μεγαλύτερα άλματα. Σε ανοικτούς δρόμους είναι φυσικά προτιμότερο να τρέχουμε πάντα αν θέλουμε να προλάβουμε και το χρόνο ο οποίος ομολογουμένως είναι λίγος.

Στα σημεία όπου υπάρχουν πισίνες θα συναντήσουμε στην άκρη τους έναν αναβατήρα στον οποίο πρέπει να πατήσουμε σε κατάλληλο σημείο ώστε κάνοντας άλμα και χτυπώντας συνεχόμενα το joystick προς τα δεξιά να διασχίσουμε όλο το μήκος της πισίνας και να προσγειωθούμε ασφαλώς στο άλλο άκρο της (σε κάποια σημεία κόντεψα να σπάσω το Joystick κι όχι από τα νεύρα).

picture.php


Δεν θα είναι ένας απλά ευχάριστος περίπατος στο δάσος.

picture.php


Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το κλειδί στις σωστές πόρτες αν δε θέλουμε να εγκλωβιστούμε μέσα στο λαβύρινθο.

picture.php


Η βασίλισσα νεράιδα μας ευχαριστεί για την πράξη μας.

Ιδιαίτερα χρήσιμα θα μας φανούν και τα γνωστά χαπάκια τα οποία θα συναντήσουμε σε διάφορα σημεία της πίστας και θα μας δώσουν τη δυνατότητα να εξοντώσουμε τα αντίπαλα φαντάσματα ακουμπώντας τα (αποκτούν το γνωστό μπλε χρώμα για όσο διαρκεί η επίδραση του χαπιού) αλλά και να πραγματοποιούμε ακόμη υψηλότερα άλματα.

Τέλος μόλις επιστρέψουμε τη νεραϊδούλα στη χώρα της, η βασίλισσα νεράιδα θα μας ανταμείψει εφοδιάζοντάς μας με μαγικές μπότες οι οποίες θα μας βοηθήσουν να επιστρέψουμε στο σπίτι μας. Η επιστροφή στο σπίτι ακολουθεί αντίθετη διαδρομή (από δεξιά προς τα αριστερά), ενώ πατώντας το firε καθώς βρισκόμαστε στον αέρα το pac-man, φορώντας τις μαγικές μπότες πλέον, θα πραγματοποιήσει συνεχόμενα άλματα δίνοντάς μας την ικανότητα να κρατιόμαστε στον αέρα για όσο χρονικό διάστημα θέλουμε.

Μόλις ολοκληρώσουμε τη διαδρομή ένα νέο trip ξεκινά με τις πίστες να έχουν αλλάξει σε αρκετά σημεία όπως και η δυσκολία τους.

Μάλιστα η 14η πίστα είναι μοναδική σε background theme αλλά και σε σκοπό μιας και θα πρέπει να δώσουμε μάχη με το χρόνο επιχειρώντας να περισυλλέξουμε κλειδιά τα οποία θα ξεκλειδώσουν πόρτες που θα μας οδηγήσουν στην έξοδο της πίστας. Ιδιαίτερα αγχωτική πίστα αν θέλετε τη γνώμη μου.

picture.php


Η σύζυγος Mrs. Pac-Man και το παιδί Jr. Pac-Man μας περιμένουν στο σπίτι για να μας συγχαρούν για τη γενναία πράξη.

Τι να γράψω για επίλογο; :)

Το μόνο που χρειάζεται να πω είναι πως το Pac-Land θα σας χαλαρώσει από μια δύσκολη ημέρα και θα σας μεταδώσει θετικά συναισθήματα

(Γι' αυτούς όμως που θα βάλουν σκοπό να το τελειώσουν σε μια-δυο ημέρες δεν μπορώ να εγγυηθώ).

Για τους υπόλοιπους, όλα θα γίνουν στο χρόνο τους και με τον τρόπο που πρέπει :)
 
Απίστευτο game της εποχής. Είχα περάσει πολλές ευχάριστες ώρες μαζί του στο C64. Για άλλη μιά φορά ευχαριστούμε για το review Alucard!!!
 
Noμίζω πως ο Alucard τα είπε όλα !! :)

Οντως πρόκειται για ένα "χαλαρωτικό" παιχνίδι, με όμορφα καρτουνίστικα γραφικά και συμπαθητική μουσική - ιδανικό για να περάσετε ευχάριστα την ώρα σας !! (συν τοις άλλοις, o PAC-MAN ήταν και παραμένει ένας απο τους πιό αγαπημένους ήρωες στα video games).

Το gameplay είναι και αυτό σε καλά επίπεδα, και θα σας θυμίσει κάπως το γνωστό Wonder Boy (αν και στα arcades το Pac-Land προϋπήρχε).

Δεν θυμάμαι να το είχα παίξει σε CΒΜ, αλλά δεν φαίνεται και πολύ διαφορετικό απο την έκδοση που έπαιζα στον Amstrad (πιθανότατα θα είναι ελαφρώς πιό γρήγορο, και με πιό καλό ήχο. Αυτά όμως θα τα δω μόλις το εξομοιώσω... :D )

Mπράβο και πάλι Alucard !!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Από τα πολύ αγαπημένα μου, στον παππού CBM 64 !.....αμέτρητες ώρες δημιουργικής ενασχόλησης !!!

Μπράβο Alucard, γι άλλη μια φορά !
 
εμένα δεν μου άρεσε παιδιά...ούτε στα 8 ούτε στα 16μπιτ!
 
Συμφωνώ με τον Σπύρο (!)... Ίσως το πιο "αδύναμο" από όλα τα Pac-Manοειδή παιχνίδια...

Από την άλλη μεριά, το review του Alucard είναι εξαιρετικό!

Well Done!
 
Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας :)

billy είπε:
Το gameplay είναι και αυτό σε καλά επίπεδα, και θα σας θυμίσει κάπως το γνωστό Wonder Boy (αν και στα arcades το Pac-Land προϋπήρχε).
Θα ήθελα με αφορμή το παραπάνω να σημειώσω πως άλλος ένας χαρακτηρισμός που είχα ακούσει για το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι πως αποτελεί μίξη του Pac-Man και του Ghosts 'n' Goblins. Μάλλον όμως μοιάζει περισσότερο με το Wonder boy ;)
 
εγώ το ειχα παιξει στο CPC και στο PC Engine (TurboGrafx-16). Πολύ ωραίες εκδόσεις, ιδίως του PC Engine που εμοιαζε πολύ με το coin-op.

Στον Commodore δεν το ειχα δει,α λλα φαινεται αρκετα καλο απο την παρουσιάση του Alucard.
 
Alucard είπε:
Θα ήθελα με αφορμή το παραπάνω να σημειώσω πως άλλος ένας χαρακτηρισμός που είχα ακούσει για το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι πως αποτελεί μίξη του Pac-Man και του Ghosts 'n' Goblins.
Xμ !! Καλός και ο παραλληλισμός αυτός, αν και ο κύριος λόγος που δεν μπορώ να το δω σαν G'nG είναι το ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα "cutesy" παιχνίδι !! :D
 
οντως, αλλο το ένα αλλο το αλλο! το μονο κοινο, ηταν η δυσκολία στο gameplay για μενα ... κατα τ αλλα, το GnG εχει αρωμα "τρομου" :precry: , ενώ το Pacland αποτελει ενα cute action platform. :D
 
Τι πανεμορφο παιχνιδάκι!!! Ελάχιστα το είχα παίξει στα arcades. Δεν το καταφερνα, θεωρούσα ότι ειχε πολύ μεγαλο βαθμο δυσκολιας για να ασχοληθω σοβαρα.
 
Επαναφέρω το θέμα για ένα πρόβλημα που έχω προσπαθώντας να τρέξω το game, κάτω απο ccs64. Ενω ξεκινάει κανονικά, όταν πατάω το fire προσθέτει μόνο credits. Πως θα ξεκινήσω όμως το ίδιο το game;;;;
 
Θα πατήσεις...

divined είπε:
Επαναφέρω το θέμα για ένα πρόβλημα που έχω προσπαθώντας να τρέξω το game, κάτω απο ccs64. Ενω ξεκινάει κανονικά, όταν πατάω το fire προσθέτει μόνο credits. Πως θα ξεκινήσω όμως το ίδιο το game;;;;
F1-F2 για credits,

F3-F4 για 1 player game,

F5-F6 για 2 player game.

Α! και που είσαι, αφού το joystick σου βάζει credits, πρέπει να αλλάξεις virtual port, με Alt+F10.
 
Τώρα είδα το post του φίλου divined.

Ευχαριστούμε τον Ace για τις πληροφορίες που ευτυχώς πρόλαβε να δώσει.
 
Alucard είπε:
Τώρα είδα το post του φίλου divined. Ευχαριστούμε τον Ace για τις πληροφορίες που ευτυχώς πρόλαβε να δώσει.
hehe. Καλά και εγώ τώρα το είδα. Μην ανησυχείς. Το έκανα post, μου έτυχε κάτι και όταν γύρισα το είχα ξεχάσει. Θα το δοκιμάσω!!
 
Σορρυ για το ελαφρως ασχετο post αλλα το θεωρω πολυ ενδιαφερον

Δειτε αυτο το μακροσκελες thread του WOS στο οποιο παρακολουθουμε τις αλλεπαληλες χακιες ωστε να γινει αξιοπρεπης η Spectrum μονοχρωμη εκδοση
 
Υπέροχα νέα...

...βλέπω ότι είμαστε πολύ κοντά σε ένα Spectrum Pac-Land as it should be! Η πιθανή 128k version βέβαια, αν περιλαμβάνει και το chip tune του Amstrad, θα είναι το κερασάκι στην τούρτα.

Το πολύ ενδιαφέρον όμως -και λυπηρό- είναι ότι (sic) "βαθιά θαμμένες" μέσα στον κώδικα του παιχνιδιού, υπήρχαν ήδη οι ρουτίνες για χρώμα, αλλά δεν ενσωματώθηκαν στην τελική έκδοση, μάλλον λόγω memory shortage και ανεπαρκούς optimization. Καταραμένα deadlines...
 
Πίσω
Μπλουζα