Pixel 089 - Ιούνιος 1992

AEON

Retromaniax Founder
Διαχειριστές
Joined
6 Ιαν 2006
Μηνύματα
1.797
Αντιδράσεις
1.769
Σκανάρισμα: iakovos

Αριθμός σελίδων: 130

Μέγεθος Αρχείου: 35 ΜΒ

Ανάλυση: 100+ dpi

 
Το Deliverance κυριολεκτικα ζωγραφιζε - συγχαρητηρια iakovos & stay tuned :thumbup:
 
Και Σταρ Τρεκ!!!
 
Ιάκωβε, belated thanks. :thumbup: Μας έχεις πραγματικά βοηθήσει πολύ !!

Πάμε τώρα για μία ακόμα φορά να πάρουμε τη δόση μας απο το γνωστό φάρμακο κατά της αϋπνίας, δηλαδή το "κατεβατό" των σχολίων:

- Ο αγαπημένος μου πιξελοσυντάκτης, ο Λεκό, αποχωρεί (άτιμη στρατιωτική θητεία). :( Θα αναλάβει αρχισυντάκτης ο Γιωργάκης - αλλά δυστυχώς ούτε αυτός θα συνεχίσει για πολύ... (πάμε ολοταχώς για "τέλος εποχής" :( )

- Είδηση για πρόστιμο και φυλάκιση του Thomasoft για την "περιπέτεια" με την Greek Software και τα πειρατικά αντίγραφα. (σύντομα όμως θα αρχίσουν να κυκλοφορούν φήμες πως οι αντιγραφές συνεχίζονται σε γειτονικό διαμέρισμα απο το μαγαζί του Thomas...)

- Είδηση για κυκλοφορία των πρώτων MegaCD παιχνιδιών, καθώς και της ετοιμασίας των πρώτων CDi τίτλων.

- Σημεία και τέρατα: Το Gameboy "σοβαρεύεται" και αποκτά νέες δυνατότητες, με την προσθήκη ενός περιφερειακού ονόματι "Workboy".

- Previews παιχνιδιών όπου συναντάμε αρκετούς γνωστούς τίτλους, όπως το γαλλικό Titus the Fox, Castles, Race Drivin' (sequel του Hard Drivin'), Utopia - the new worlds (expansion για το πολύ καλό strategy game), A320 Airbus (ρεαλιστικό "πολιτικό" flight sim), Gateway to the Savage Frontier (άλλη μία περιπέτεια στα Forgotten Realms), και τέλος το εξαιρετικό F1GP του Geoff Crammond).

- Στήλη Looking Back, και 3ο μέρος του αφιερώματος στον Spectrum, απο τον Theo Develegas.

- Nέα στήλη "Στον κόσμο του MIDI", για τους εκκολαπτόμενους μουσικούς.

- On Line: Αλλη μία νέα στήλη που έχει φυσικά να κάνει με τις BBS (συμπεριλαμβανομένης και της CompuLink)

- Στις σελίδες των Top 10, βλέπουμε και κάτι παράξενο: Οι πιτσιρικάδες στην φωτογραφία "Δύο καλοί φίλοι" θα εμφανιστούν και στο επόμενο τεύχος, με άλλα όμως ονόματα !! :D (Προφανώς σε ένα απο τα δύο τεύχη έγινε κάποιο λάθος λάθος στο DTP),

- Game reviews:

* Ξεκινάμε με το Star Rush, ένα καλό left-to-right (και right-to-left) shmup με όμορφα γραφικά και ήχο, που σίγουρα θα αρέσει στους φίλους του είδους.

* John Barnes European Football: Aλλο ένα ποδοσφαιράκι της Krisalis, στα πρότυπα του Manchester United. Δεν έχω γνώμη, αλλά φίλοι μου amiga users μου είπαν ότι ήταν αξιόλογο (όμως παρ' όλα αυτά δεν στάθηκε ικανό να τους κάνει να απαρνηθούν το φλιπεράκι που ονομάζεται "Kick Off")

* The Addams Family: Πολύ ευχάριστο και διασκεδαστικό πλατφορμάκι, με μικρά, καρτουνίστικα sprites και όμορφο ήχο. Δώστε του μία ευαιρία - ακόμα και αν δεν είστε fans της σειράς.

* The Dizzy Collection: Mία συλλογή παιχνιδιών με πρωταγωνιστή τον γνωστό μας απο τον καιρό των 8-bit, Dizzy. Oι φίλοι των παιχνιδιών του Dizzy ξέρουν πολύ καλά τι να περιμένουν, αφού τα παιχνίδια που περιλαμβάνονται στη συλλογή είχαν ήδη κυκλοφορήσει παλιότερα.

* Epic: Θυμάστε το demo το οποίο βλέπαμε απο την εποχή που είχε κυκλοφορήσει το (θαυμάσιο) Wing Commander στα PC? Θυμαστε την αναμονή; Αφού λοιπόν περιμέναμε (και περιμέναμε, και περιμέναμε) αρκετό καιρό, ο Martin Kenwright και οι υπόλοιποι "DIDY MEN" έκαναν το θαύμα τους και το Epic επιτέλους εμφανίστηκε στους υπολογιστές μας. Σε αυτό το σημείο, εγείρονται δύο ερωτήματα:

1) Είναι ένα καλό, συνολικά, παιχνίδι; Ασφαλώς και είναι (άλλωστε, διάολε, μιλάμε για την DID). Τα 3D γραφικά είναι γρήγορα, τα εφφέ ταιριάζουν απόλυτα σε ένα διαστημικό sim, και η μουσική είναι αρκούντως πορωτική (αν και για κάποιο λόγο, στην έκδοση της Amiga δεν χρησιμοποιείται το μουσικό θέμα του Holst, όπως στον ST και τα PC).

Απο πλευράς gameplay, και πάλι τα πράγματα είναι καλά. Θα κληθείτε να ολοκληρώσετε αποστολές στο διάστημα αλλά και σε πλανήτες - με μόνη "παραφωνία" τον αριθμό των συνολικών αποστολών, ο οποίος είναι μικρός (καλό θα ήταν να είχαμε τις διπλάσιες).

2) Είναι το παιχνίδι που θα σας κάνει να ξεχάσετε την ύπαρξη του Wing Commander; Δυστυχώς, όχι !!

Δεν τίθεται τόσο θέμα στον τεχνικό τομέα (π.χ. 3D vs Bitmap) - το παιχνίδι είναι αρκούντως "slick", ειδικά σε μηχανήματα των δυνατοτήτων μίας Amiga και ενός ST που το '92 είχαν σιγά-σιγά αρχίσει να γερνάνε. Εκεί που το Epic "χάνει τη μάχη" με το Wing Commander, είναι η ατμόσφαιρα (παρ' όλο το "επικό" θέμα του, το Epic μοιάζει "στεγνό" - την ίδια στιγμή που το Wing Commander με τις "διακλαδιζόμενες" αποστολές του που βασίζονται στις επιδόσεις του πιλότου, καθώς και τους διάφορους χαρακτήρες που ξεχειλίζουν απο προσωπικότητα, καταφέρνει να κερδίσει τον παίκτη και να τον βάλει 100% στο "κλίμα" ενός διαπλανητικού πολέμου). Ακόμα και στα συνοδευτικά manuals και λοιπό documentation, το Wing Commander καταφέρνει να περάσει μπροστά στον τομέα "ατμόσφαιρα".

Δυστυχώς, για τη Βρεττανική "σχολή", αυτός ήταν ένας γύρος απο τον οποίο oι Αμερικανοί βγήκαν νικητές !!

* Su-25 Sturmovik & LHX Attack Chopper: To Pixel αποφασίζει να παρουσίασει θάψει δύο παλιότερα sims για pc (όσοι είχαν φίλους με pc, ή ήταν οι ίδιοι κάτοχοι pc, τα γνώριζαν ήδη), στα οποία συνέβαλε ο Brent Iverson (σημειώστε πως και το *υπέροχο* Chuck Yeager's Air Combat, είχε επίσης κυκλοφορήσει).

Εχοντας ήδη δοκιμάσει τα παιχνίδια αυτά σε '286 pc, θυμάμαι πόσο με είχαν εκνευρίσει οι συγκεκριμένες παρουσιάσεις. Για παράδειγμα, στην περίπτωση του Su-25 ο reviewer φαίνεται να κατηγορεί την ΕΑ για... "προχειροδουλειά" και για "δική της άποψη" όσον αφορά το αεροπλάνο, βασιζόμενος στο ότι το "σωστό" όνομα θα έπρεπε να είναι "Frogfoot" !! :D Δεν υποστηρίζω ότι ένας reviewer που ασχολείται με παρουσιάσεις flight sims θα πρέπει σώνει και καλά να διαβάζει "Πτήση & Διάστημα", αλλά δεν είναι δυνατόν να προδιαθέτουμε αρνητικά τον αναγνώστη, με δικαιολογία τις (πολλές φορές γελοίες) ονομασίες που έδινε το ΝΑΤΟ στα σοβιετικά αεροπλάνα !! Αυτές είναι στοιχειώδεις γνώσεις, ακόμα και σε κάποιον απλό και ανεπιτήδευτο "χομπίστα" simmer (κατηγορία στην οποία ανήκω και εγώ), πόσο μάλλον σε κάποιον "ειδικό" στα flight sims.

Τέλος πάντων, αν και το Su-25 (το οποίο όπως ήδη γνωρίζετε είναι περίπου αντίστοιχο του αμερικάνικου A-10, αλλά όχι με τόσο υψηλό survivability) αποτέλεσε ένα "ελαφρύ" και "fun" project για την προγραμματιστική ομάδα, η δουλειά που έγινε είναι καλή και καθόλου "πρόχειρη". Τα γραφικά και ο ήχος είναι σε πολύ καλά επίπεδα για τέτοια παραγωγή, ενώ τα controls ανταποκρίνονται περίφημα - αρκεί να έχετε κάποιο joystick (o καλός reviewer οφείλει να δοκιμάζει τα pc sims και με αναλογικό joystick, ως ιδανικότερο τρόπο ελέγχου έναντι του πληκτρολογίου ή του mouse - άλλωστε εν έτει 1992 τα αναλογικά joysticks δεν αποτελούσαν "πολυτέλεια").

Σε παρόμοια μοίρα βρίσκεται και το LHX, το οποίο αν και δεν έχει την "αίγλη" του μέχρι τότε "γερασμένου" βασιλιά του είδους (Gunship της Microprose) κυρίως επειδή του λείπει ένα ουσιαστικό και "βαθύ" campaign, καταφέρνει παρ' όλα αυτά να δώσει μία νέα πνοή - αν μη τι άλλο σε τομείς όπως τα γραφικά (αν και '92 που παρουσιάστηκε το παιχνίδι, είχε είδη κυκλοφορήσει και το πολύ καλό Thunderhawk).

- Στα adventures του μήνα έχουμε το Mixed up fairy tales, αλλά (όπως έγραψε ο Rakeesh), έχουμε και το Star Trek 25th Anniversary :thumbup: (θυμηθείτε και το αφιέρωμα στα 25 χρόνια του Star Trek σε προηγούμενο τεύχος).

Το συγκεκριμένο adventure είναι πραγματικά εξαιρετικό απο κάθε άποψη, και θα σας κάνει να νιώσετε σαν να συμμετέχετε σε επεισόδιο της πολυαγαπημένης σειράς που βλέπαμε στο δημοτικό απο το κανάλι της ΕΡΤ-2, στα early 80s. Προσωπικά, δεν ησύχασα μέχρι που το τελείωσα (με πλήρες σκορ - αν και σε κάποιο τεύχος σαν να θυμάμαι ότι ο Αντρέας είχε γράψει πως για κάποιο λόγο δεν μπόρεσε να πιάσει 100% σκορ !!), ενώ κάποιο καιρό αργότερα αγόρασα και την cd-rom έκδοση με speech απο τους πραγματικούς ηθοποιούς (οι οποίοι όμως πρέπει να ομολογήσω, ακούγονταν αρκετά "γερασμένοι" :D ).

Ο Αντρέας επίσης αναφέρεται στην δυσκολία των διαστημικών μαχών (oυσιαστικά μόνο η τελευταία παρουσιάζει κάποια δυσκολία), και μάλιστα τις συγκρίνει με εκείνες του Wing Commander (το οποίο αποκαλεί επανειλημμένα "Wind Commander" :D - προφανώς είχε παρακούσει, και έτσι κι αλλιώς ο άνθρωπος δεν ασχολείτo με τέτοιου είδους games :) ). Oσοι purists θέλουν τα adventures τους πλήρως απαλλαγμένα απο action sequences (και δεν έχουν και άδικο), πιθανότατα θα είναι της ίδιας άποψης με τον Aντρέα - αν και απο την δική μου οπτική γωνία, οι μάχες δεν αποτέλεσαν εμπόδιο στη ροή του εν λόγω adventure.

SPECIAL REVIEW: DELIVERANCE

Eνα εντυπωσιακότατο οπτικά & ηχητικά (αλλά και ιδιαίτερα playable) arcade/action παιχνίδι, με το οποίο καλά θα κάνετε να ασχοληθείτε (αν και οι περισσότεροι σίγουρα το έχετε ήδη κάνει :) ). Το σενάριο έχει θεματολογία σχετική με τα παλιότερα παιχνίδια Stormlord που είχαμε παίξει ματά μανίας στα οκτάμπιτα μηχανήματα, αλλά τώρα το όλο presentation φέρνει πιό πολύ προς το (επίσης εξαιρετικό) Gods, των Bitmap Bros.

Συνολικά το Deliverance αποτελεί μία πάρα πολύ καλή arcade εμπειρία, που αξίζει να ζήσετε !! :thumbup:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα