Platoon

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.315
Αντιδράσεις
485
Platoon (1987)

picture.php






Δε χρειάζεται να προλογίσω ιδιαίτερα αυτόν τον τίτλο.

Είναι σχεδόν σίγουρο πως οι περισσότεροι από εμάς, ως λάτρεις των retro ταινιών, έχουμε δει το συγκεκριμένο έργο του Oliver Stone και αρκετοί από εμάς έχουμε παίξει και τη μεταφορά του στα home micros.

Προσωπικά θεωρώ το Platoon ως την καλύτερη πολεμική ταινία με θέμα το Vietnam. Άλλωστε τα 4 Oscar που κέρδισε (από τα 8 που προτάθηκε) τα λένε όλα.

Ας δούμε όμως το παιχνίδι.

picture.php


Η εισαγωγική οθόνη του παιχνιδιού.

The first casualty of war is innocence.

Η Ocean λοιπόν το 1987 υπήρξε η εταιρεία η οποία ανέλαβε τη δημιουργία του παιχνιδιού για τα 8bitα με αξιοσημείωτη επιτυχία. Τα computer magazines της εποχής ξεχώρισαν αμέσως το παιχνίδι εκθειάζοντας μάλιστα την έκδοση για τον Commodore 64.

Το Platoon αποτελείται από 4 πίστες στις οποίες πρέπει να περιπλανηθούμε μαζί με τη διμοιρία μας και να επιβιώσουμε μέσα από αναρίθμητους εχθρούς, εμπόδια και παγίδες.

Μαζί μας έχουμε έναν αριθμό από σφαίρες και χειροβομβίδες τα οποία δέον είναι να χρησιμοποιούμε με φειδώ.

Στην πρώτη πίστα του παιχνιδιού βρισκόμαστε μέσα σε ένα λαβύρινθο από δένδρα και φυτά ο οποίος αποκαλείται ζούγκλα. Και μη νομίζετε πως το «λαβύρινθος» είναι τυχαία λέξη μιας και κάπως έτσι περιγράφεται σωστά η συγκεκριμένη πίστα, στην οποία αρχικά καλούμαστε να εντοπίσουμε τα εκρηκτικά τα οποία είναι κρυμμένα σε κάποιο σημείο και με αυτά να ανατινάξουμε τη γέφυρα που οδηγεί στο χωριό ώστε να μη μας ακολουθήσουν οι Βιετκόνγκ.

Για να το καταφέρουμε αυτό, θα διαβούμε διάφορα μονοπάτια που άλλα οδηγούν σε νέους δρόμους και άλλα σε αδιέξοδο. «Παρέα» στη διαδρομή θα μας κάνουν οι αντίπαλοι πολεμιστές οι οποίοι ξεπηδούν από όλες τις κατευθύνσεις (από δένδρα, από τα μονοπάτια αλλά και από το έδαφος). Εκτός από αυτούς θα πρέπει να προσέχουμε το έδαφος για παγίδες με εκρηκτικά οι οποίες αν αγνοήσουμε θα μας αφήσουν με λιγότερους άνδρες.

picture.php


Μόλις εντοπίσουμε τα εκρηκτικά θα πρέπει να κατευθυνθούμε προς τη γέφυρα.

Έχουμε στη διμοιρία μας 5 άνδρες τους οποίους μπορούμε να εναλλάσσουμε, ενώ καθένας από αυτούς μπορεί να δεχθεί μέχρι 3 χτυπήματα. Ένας σημαντικός δείκτης κάθε στρατιώτη αποτελεί και η μπάρα του ηθικού του, η οποία μειώνεται με τα χτυπήματα που δέχεται και ιδιαίτερα σε περιπτώσεις όπου σκοτώσουμε άμαχο πληθυσμό.

Έτσι φθάνοντας στο χωριό των VC, θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί μιας και αν πυροβολήσουμε κατά λάθος άοπλους η μπάρα του ηθικού θα μειωθεί και το παιχνίδι θα τελειώσει εκεί.

Πρέπει λοιπόν να ψάχνουμε τις καλύβες τους χωρίς να τους προξενούμε ιδιαίτερο πρόβλημα (οξύμωρο ε; Αλλά μάλλον έτσι είναι ο πόλεμος).

Ο λόγος που πρέπει να ψάξουμε τα σπίτια τους είναι για να βρούμε ένα δαυλό κι ένα χάρτη τα οποία θα μας χρησιμεύσουν για να κατέβουμε στα υπόγεια τούνελ του εχθρού για να συνεχίσουμε την αποστολή μας. Προσοχή και πάλι στις παγίδες μιας και μερικές σακούλες αντί για ρύζι κρύβουν εκρηκτικά.

Μόλις καταφέρουμε να τα εντοπίσουμε, ξεκινά η 2η πίστα στην οποία η οπτική του παιχνιδιού αλλάζει και γίνεται first person. Η συγκεκριμένη πίστα διέθετε πάρα πολύ όμορφα γραφικά κι έδινε μια ψευδο3D εντύπωση ανεβάζοντας κατακόρυφα τη δραματική και κλειστοφοβική ατμόσφαιρα του παιχνιδιού.

Στο τούνελ θα πρέπει να περιπλανηθούμε σε διάφορους διαδρόμους για να εντοπίσουμε κάποιες φωτοβολίδες και μια πυξίδα για να προχωρήσουμε στην επόμενη αποστολή.

Οι εχθροί σε αυτήν την πίστα εμφανίζονται μέσα από το νερό και κατά μήκος των διαδρόμων και θα μας αναγκάσουν να είμαστε ιδιαίτερα γρήγοροι και προσεκτικοί αν θέλουμε να επιβιώσουμε. Τα αντικείμενα που ψάχνουμε βρίσκονται μέσα σε κάποιους ειδικά διαμορφωμένους χώρους που μοιάζουν σα γραφεία στα οποία μπορούμε παράλληλα να βρούμε πυρομαχικά και κιτία πρώτων βοηθειών.

Μόλις τα εντοπίσουμε θα πρέπει να βρούμε και πάλι την έξοδο για το έδαφος.

picture.php


Μάχαιρα θα έδινες, μολύβι θα λάβεις.

Κι εδώ αρχίζουν τα πραγματικά δύσκολα...

Βρισκόμαστε μέσα σε ένα μικρό οχυρό τη νύχτα στην οποία οι Βιετκόνγκ αποφασίζουν να επιτεθούν. Βλέπουμε τις σκιές τους να πλησιάζουν αλλά γενικά το οπτικό μας πεδίο είναι σχεδόν ανύπαρκτο. Το μόνο που φωτίζει είναι οι λάμψεις από τις κάνες των VC όταν μας πυροβολούν. Πόσο εύκολο όμως είναι εμείς να σκοπεύσουμε τη νύχτα;

Απλά αδύνατο. Αυτό το οποίο θα μας βοηθήσει, είναι να εκτοξεύσουμε φωτοβολίδες στον ουρανό οι οποίες θα φωτίσουν για κάποιο μικρό χρονικό διάστημα το τερέν της μάχης ώστε να αποκαλυφθούν οι θέσεις των αντιπάλων και να τους σκοτώσουμε.

Σε αυτήν την πίστα γίνεται πραγματικά πόλεμος και είναι μια από τις δυσκολότερες του παιχνιδιού.

picture.php


Όποιος προλάβει να σκοτώσει τον άλλο...

Πρέπει να φάμε αρκετούς αντίπαλους προτού μας επιτραπεί να προχωρήσουμε στην τέταρτη πίστα, στην οποία κάνουμε εμείς έφοδο και... όποιος σωθεί.

Δεν γνωρίζω πόσοι έχουν τελειώσει την πίστα αυτή χωρίς άπειρες ζωές αλλά όποιος τα κατάφερε έχει τα συγχαρητήρια μου. Το παιχνίδι εδώ θυμίζει Gryzor και εμφανίζει το χαρακτήρα μας να κινείται προς το βάθος της οθόνης με οπτική third person και να προσπαθεί να αποφύγει συρματοπλέγματα, νάρκες, βράχια, δένδρα και ό,τι άλλο διαθέτει μια ζούγκλα κι έχουν τοποθετήσει οι VC, ενώ παράλληλα δεχόμαστε πυρά σχεδόν απ' όλες τις κατευθύνσεις. Σε περίπτωση μάλιστα που δεν τελειώσουμε την πίστα σε 2 min. θα υποδεχθούμε με μεγάλη... χαρά τον όλεθρο από φίλια πυρά μιας και όλη η περιοχή θα καεί από τις Napalm.

picture.php


Εδώ τρέχουμε και... σκοτώνουμε.

Αν κάποιος καταφέρει και περάσει αρκετές από αυτές τις προκλητικά δύσκολες πίστες θα αντιμετωπίσει τον τελευταίο εχθρό ο οποίος κρύβεται μέσα σε ένα όρυγμα το οποίο πρέπει να ανατινάξουμε με τη ρήψη χειροβομβίδων.

Πόλεμος.

Αν τα καταφέρετε πραγματικά σας αξίζει το μετάλλιο της τιμής και μπορείτε να αποκαλείστε video-game war heroes :)

picture.php


Ο πόλεμος για εμάς τελείωσε.

Το Platoon αναμφισβήτητα αποτελούσε ένα από τα καλύτερα παιχνίδια στον Commodore 64 το οποίο συνδύαζε κορυφαία γραφικά με μουσικό θέμα που πραγματικά τσακίζει. Η μουσική υπόκρουση πανέμορφα νοσταλγική σε κάθε πίστα, προσθέτει πάρα πολλούς πόντους στην ατμόσφαιρα του παιχνιδιού κάνοντάς την ιδιαίτερα δραματική και αγχοτική.

Η κίνηση των χαρακτήρων είναι ρεαλιστική (με μικρή παραφωνία στη 2η πίστα), ενώ το gameplay διατηρείται σε υψηλά επίπεδα παρά τη μεγάλη δυσκολία του παιχνιδιού.

Συνολικά το παιχνίδι αποτελούσε (και ίσως αποτελεί για μερικούς ακόμη) ένα ακόμη σημείο αναφοράς των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, ενώ μαζί με την ταινία αποτελούν ένα χαρακτηριστικό κομμάτι των αναμνήσεων της παιδικής μας ηλικίας.

Αφιερωμένο σε ένα παλαιό thread...

picture.php


Sgt. Elias: I love this place at night. The stars... there's no right or wrong in them. They're just there.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
"Ρεαλισμός... μπορείς σχεδόν να μυρίσεις τον φόβο... απίθανα γραφικά..." (μερικές χαρακτηριστικές φράσεις απο το special review του Pixel).

Kαλά, τι να λέμε τώρα...

Αlucard, έκανες και πάλι το θαύμα σου !!

Πρόκειται όντως για παιχνίδι που έγραψε ιστορία - και δικαίως στο Pixel ο Γιωργάκης ανέφερε ότι "στον Commodore είναι όπως πάντα απόλαυση", μιά και η έκδοση αυτή (όπως άλλωστε επεσήμανε και ο Alucard) είναι πραγματικά υπέροχη !!

Τα γραφικά είναι φανταστικά, και θα πρέπει να σημειώσουμε ότι δεν χρησιμοποιείται αποκλειστικά η χαμηλή ανάλυση, αλλά και η υψηλή σε κάποια σημεία και πίστες, χωρίς όμως το αποτέλεσμα να γίνεται "κιτς" - πράγμα που δείχνει πόσο καλά δουλεύτηκε το παιχνίδι στην CBM έκδοση.

Ο ήχος (εφφέ & μουσική) είναι και αυτός απίθανος - αν και απέχει μόνο ένα "τικ" απο το τέλειο, μιά και δεν μπορούμε να έχουμε όλα μαζί τα εφφέ (π.χ. τους πυροβολισμούς) και ταυτόχρονα να ακούμε και την μουσική.

Aυτό πάντως μπορεί να θεωρηθεί και "θετικό" για τον Commodore, μιά και με αυτόν τον τρόπο το SID αφιερώνει και τα τρία κανάλια του σε ένα συγκεκριμένο σκοπό, δίνοντας μας είτε εξαίσια μουσική, είτε φοβερό ήχο (ενώ αν τα είχαμε ταυτόχρονα, μάλλον θα ακούγαμε μέτρια μουσική και ήχο - εκτός βέβαια αν χρησιμοποιούνταν κάποια άλλη τεχνική - π.χ. η μουσική που-και-που να διακόπτονταν στιγμιαία, για να "βγεί στον αέρα" κάποιο εφφέ...)

Οσο για το gameplay τώρα... και πάλι τα είπε όλα ο Alucard: Πρόκειται για ένα ΠΟΛΥ ζόρικο παιχνίδι (ειδικά στην CBM έκδοση που είναι και αρκετά γρήγορη), σε σημείο που δεν θα προλαβαίνετε να σκεφτείτε, και απλά θα αντιδράτε απο ένστικτο...

Το πακετάκι του παιχνιδιού ήταν και αυτό πολύ σπέσιαλ, με την "καρτ-ποστάλ" που είχε τα μέλη της διμοιρίας (όπως είχαν εμφανιστεί στην ταινία) να ποζάρουν σε μία στιγμή ανάπαυλας, αλλά και μία κασσετούλα με το γνωστό μας "Tracks of my tears" (που ακουγόταν στο σημείο της ταινίας όπου... "περιέφεραν το τσιγαριλίκι" κάποια απο τα παλληκαρια της διμοιρίας, για να "φτιάξουν κεφάλι" (κλασσικές retro-εκφράσεις αυτές !! :D )

Το παιχνίδι το είχα παίξει αρκετά σε CBM, αλλά ακόμα πιό πολύ στον amstrad μου. Eδώ το gameplay ήταν κομματάκι πιό αργό, ενώ τα γραφικά υπήρξαν αφορμή για γερούς καυγάδες με φίλους commodorάδες. Προσωπικά τα περίμενα καλύτερα, μιά και είναι το πιό δυνατό σημείο του amstrad (και πιό συγκεκριμένα η υπέροχη παλέττα του)...

Ειδικά το έδαφος, δεν μπορούσα να χωνέψω με τίποτα ότι το είχαν κάνει κίτρινο σαν... αμμουδιά στην πρώτη πίστα !! Τουλάχιστον ο ήχος ήταν σε πολύ καλά επίπεδα, χωρίς περιορισμούς στα εφφέ και την μουσική.

Στην βάση του πάντως το παιχνίδι είναι ίδιο σε όλες τις εκδόσεις, και το σημαντικό είναι να μην τα παρατήσει κανείς λόγω της δυσκολίας. Σιγά-σιγά θα φτάσετε σε σημείο να τα κάνετε όλα μηχανικά - π.χ. να βρίσκετε τον δρόμο σας στην πρώτη πίστα, ακόμα και χωρίς χάρτη.

Πάντως υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες στο παιχνίδι που θα μπορούσαν να δουλευτούν λίγο παραπάνω.

Π.χ. ας υποθέσουμε ότι δεν χάνετε κανένα μέλος της ομάδας σας (5 όλοι μαζί), και βρίσκετε την είσοδο στο τούννελ (2η πίστα). Την δέυτερη πίστα λοιπόν, έχετε (αν θυμάμαι καλά) μόνο δύο ευκαιρίες να την "βγάλετε". Προσωπικά θα ήθελα να υπάρχουν τόσες "ευκαιρίες" όσα και τα άτομα που επιβίωσαν απο την πρώτη πίστα !! Αυτό συν τοις άλλοις θα έδινε και ένα παραπάνω ερέθισμα για να παλέψετε πραγματικά να παίξετε καλά, και να φτάσετε στον προορισμό σας με όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες...

Μάλλον όμως ζητάω πολλά. Το παιχνίδι ως έχει, είναι ήδη υπέροχο !!

Σπέσιαλ ρετρο-ανάμνηση:

Σε κόντρα που είχα με φίλο commodorά, είχε στολίσει με διάφορα κοσμητικά επίθετα την amstrad version, αλλά το πιό άκυρο ήταν ότι πέταξε μία φράση-μπαρούφα "ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΣΕΤΕ ΠΟΤΕ ΕΣΕΙΣ ΝΑ ΒΓΑΛΕΤΕ ΤΕΤΟΙΑ ΓΡΑΦΙΚΑ" !! :rofl:

Ετσι και εγώ έκατσα και του έφτιαξα μία εικονίτσα στο Art Studio, οπότε και το βούλωσε... :diablotin:

Kάθε φορά που φέρνω στο νού μου το Platoon, θυμάμαι τις... ομηρικές κόντρες όταν είμασταν teenagers, και φυσικά την επίμαχη εικόνα !!

picture.php
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Απολαυστικό review!!! :thumbup:

Χείμαρρος ο Alucard!
 
Όπως και σε πολλά άλλα reviews σου, μας παρέσυρες πίσω στο χρόνο με τις γλαφυρές περιγραφές σου. Πράγματι, το είχα στο C64 μου και το έφτανα τουλάχιστον μέχρι την 3η πίστα θυμάμαι. Παρακάτω, δεν μπορώ να θυμηθώ. Είχε όμως απίστευτα καλή μουσική στο Commodore και ήθελέ πράγματι γερά αντανακλαστικά!!!
 
Δεν το είχα παίξει ποτε σε C64, γιατί δεν είχα ποτε μου αυτό το συστημα. Ομως το είχα παίξει παρα πολύ σε 6128. Είχα παθει πλακα με την πιστα των τουνελ!! Πολύ ατμοσφαιρική πίστα, μ'εκανε αρκετές φορές να ιδρώσω μολις πεταγόταν καποιος κακός. Να τονίσω οτι μου πηρε αρκετό καιρό να χαμπαριάσω ότι επρεπε να βρω και χαρτη. :D Μπράβο Alu!!
 
Δυστυχως ειχα ασχοληθει ελαχιστα στο Spectrum με αυτο το παιχνιδι.

Θυμαμαι οτι ειχε Speedlock 6 κλειδωμα και οτι (τουλαχιστον η Αγγλικη εκδοση που ειχε ενας φιλος) ειχε το soundtrack ως bonus στη δευτερη πλευρα της κασετας.

Ολοι θα το θυμουνται για την υπεροχη μουσικη και οτι αποτελεσε ενα πολυ καλο movie-tie in (μαζι κυριως με τους υπολοιπους τιτλους της χρυσης εποχης της Ocean - Robocop, Untouchables, Navy SEAL, BatMan the Movie, Cobra, Great Escape κτλ).

Kαποια κομματια του περιληφθησαν στο Ocean's Blaze Out Compilation που ηταν σχεδιασμενο να παιζει με τα lightguns των αμστραντοειδων +2 (και το κακο συναπαντημα). Φυσικα ποτε δεν μπηκα στη φαση να το δοκιμασω ωστε να το επιβεβαιωσω.
 
Τι να λέμε τώρα. Τόσο η ταινία όσο και το παιχνίδι είναι βαθιά χαραγμένα στη μνήμη μου. Έχουν στιγματίσει τα πρώτα χρόνια της εφηβείας μου!

Μια ερώτηση στο φίλο Billy:

Η Εικόνα είναι όντως από την έκδοση για 6128 ή είναι φτιαγμένη δικιά σου; Φαίνεται καταπληκτική.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ευχαριστώ για το σχόλιο φίλε CountRaven. Nαί, η εικόνα δεν είναι απο την αυθεντική amstrad έκδοση, απλά την είχα φτιάξει εκείνον τον καιρό με το Art Studio (κοιτάζοντας το Special Review του Pixel, και σχεδιάζοντας στην οθόνη) για να "κοντράρω" έναν commodorά φίλο μου !! :D (εδώ που τα λέμε, τo "ανθρωπάκι" το είχα κάνει να φέρνει πιό πολύ σε "Rambo", παρά σε στρατιώτη, αλλά είχε πλάκα πάντως !!)

Βέβαια η κίνηση θα ήταν *πολύ* αργή σε παράθυρο τέτοιου μεγέθους (πιάνει όλο σχεδόν το πλάτος της οθόνης !!) - ειδικά αν αναλογιστούμε ότι ο cpc δεν έχει και hardware sprites όπως ο commodore - αλλά τουλάχιστον όσον αφορά τα γραφικά, δεν τίθεται θέμα... ο amstrad είχε υπέροχη παλέττα και επιπλέον ήταν απαλλαγμένος απο τα προβλήματα των attributes των commodore & spectrum. :)

Δυστυχώς, απο τις διάφορες εικόνες που είχα φτάξει με το Αrt Studio, σώζονται λιγότερες απο τις μισές... (έχω χάσει και μία που μου άρεσε πολύ, με δύο B-Wing και έναν Star Destroyer που ανατινάζεται, στην οποία είχα βάλει και color cycling :( )
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δυστυχώς, απο τις διάφορες εικόνες που είχα φτάξει με το Αrt Studio, σώζονται λιγότερες απο τις μισές... (έχω χάσει και μία που μου άρεσε πολύ, με δύο B-Wing και έναν Star Destroyer που ανατινάζεται, στην οποία είχα βάλει και color cycling :( )
Κρίμα φαίνεται ότι το γνώριζες καλά το εργαλείο.
 
Thanks !! - αν και πραγματικά ήταν πολύ απλό και εύκολο στην χρήση του απο τον οποιοδήποτε.

To ωραίο με την amstrad version του Advanced Art Studio ήταν πως υποστήριζε και τα 3 modes γραφικών στο ίδιο πρόγραμμα, ενώ στον commodore τα 2 modes γραφικών ήταν σε ξεχωριστές δισκέττες...
 
Άψογος ο billy. Εκτός του ότι συμπληρώνει σωστά τις ατέλειες των reviews παρουσιάζει και τις retro αναμνήσεις του «στο χαρτί».

Το Art Studio το είχα κι εγώ. Ήταν το πρώτο πρόγραμμα με pull down menus για τον Commodorακο μου :)
 
Αlucard, φίλε μου, τα reviews σου δεν έχουν ατέλειες !! :)

Οντως αναφέρω μερικές φορές κάποια πραγματάκια - κυρίως επειδή τα reviews με "πορώνουν" και μου φέρνουν στο μυαλό αναμνήσεις της εποχής. :headbangdude:

Τα υπόλοιπα σχόλια έχουν και αυτά να κάνουν περισσότερο με "amstradοεμπειρίες", και απλά τα γράφω ώστε να υπάρχει η δυνατότητα για σύγκριση μεταξύ των διαφορετικών εκδόσεων ενός παιχνιδιού, κλπ.

Ευτυχώς πιτσιρικάς είχα διαθέσιμη μία σχετικά μεγάλη "γκάμα" απο home-micros (μέσω συμμαθητών), ώστε να μπορώ να δοκιμάζω κάποια παιχνίδια (κυρίως αυτά που έκανε review το Pixel, μιά και αυτά ήταν που πρώτα-πρώτα έτρεχαν να προμηθευτούν όλοι).

Ειδικά στην περίπτωση του C64, ακόμα και αν δεν είχαν οι φίλοι μου κάποιο παιχνίδι που ήθελα να δω, μπορούσα να κάνω μία περατζάδα απο το τοπικό commodore club (πίσω απο την Μemox - ρωτήστε τον Wally, σύχναζε και αυτός εκεί :diablotin: ), και να ζητήσω να δω το επίμαχο game !!

Το Platoon πάντως είναι απο τα παιχνίδια που σου "μένουν" - και δικαίως νομίζω, γιατί το αξίζει...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Pssssst... don't forget the Ocean Loader 5 loading tune when the game was loading !!!! :D
 
I think that you mean the song "Platoon" by Jonathan Dunn.

You can hear it when the black and white picture of marching men appears.

Am I right?
 
Well, also the Ocean Loader version was composed by Jonathan Dunn... I remember that this was the music that played when the game was loading... (not the title screen music...) :D
 
Απο περιέργεια, δοκίμασα και εγώ μία έκδοση του Platoon για κασσέτα, αλλά η μουσική του φορτώματος ήταν ίδια με αυτή του "κεντρικού μουσικού θέματος" του παιχνιδιού.

Ισως να κυκλφορούσαν πολλές εκδόσεις, με διαφορετικές μουσικές στους loaders...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Well, this is true... probably there were different loading music versions, and not only one... :)
 
Πίσω
Μπλουζα