Rastan

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Alucard
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.322
Αντιδράσεις
521
Rastan (1987)

[edit] Dead img [edit]



Ένα από τα πρώτα παιχνίδια που δοκίμασα στον Commodore 64 ήταν και το Rastan.

Το παιχνίδι κυκλοφόρησε από την Taito το 1987 και υπήρξε ένα από τα δημοφιλέστερα platform games για τα τότε home-micros.

[edit] Dead imageshack img [edit]

Η υπόθεση του παιχνιδιού αφορά ένα βάρβαρο μαχητή ο οποίος περιπλανιέται ανάμεσα σε βουνά και κάστρα, αντιμετωπίζοντας μια πληθώρα αντιπάλων όπως ανθρώπινες σαύρες, σκελετούς, μάγους, φτερωτούς πολεμιστές και πολλά άλλα τέρατα με τελικό σκοπό το κεφάλι ενός δράκου. Στην πορεία του, εξοπλίζεται με διάφορα όπλα όπως mace, axe αλλά και σπαθί το οποίο εκτοξεύει φωτιές.

Το scrolling του παιχνιδιού είναι μη στατικό και η κίνηση του sprite είναι σχεδόν άμεση στους χειρισμούς του gamer. Παρ’ όλα αυτά το παιχνίδι θεωρούνταν ιδιαίτερα δύσκολο και απαιτούσε ιδιαίτερα επίμονους gamers για να το προχωρήσουν αρκετά.

[edit] Dead img [edit]

Ο βάρβαρος έχει την ικανότητα να χρησιμοποιεί το σπαθί που πάντα έχει μαζί, να σκύβει, να κάνει άλματα μικρά αλλά και μεγάλα κρατώντας πατημένο το fire. Πεθαίνει όταν εξαντληθεί η ενέργειά του ή αν πέσει σε νερό ή λάβα. Τα sprites έχουν κανονικό (μεσαίο) μέγεθος και τα γραφικά για την εποχή του είναι αρκετά καλά.

Το παιχνίδι αποτελείται συνολικά από 6 πίστες στις οποίες μια από τις συνηθισμένες δοκιμασίες είναι η πραγματοποίηση αλμάτων πάνω από νερά, καταρράκτες και λάβα τα οποία συνήθως γίνονται με τη βοήθεια σχοινιών και κινούμενων επιπέδων-βράχων.

[edit] Dead imageshack img [edit]

Μετά από αρκετό χρόνο ενασχόλησης με το συγκεκριμένο παιχνίδι τις ημέρες αυτές κι ενώ κατάφερα να ξεπεράσω το σημείο το οποίο δυσκολευόμουν όταν έπαιζα στον Commodore, κόλλησα και πάλι σε κάποιο σημείο στην 4η πίστα.

Στο σημείο αυτό έπρεπε να πραγματοποιηθεί ένα άλμα από ένα χορτόσχοινο σε στεριά.

Μετά από μια σύντομη περιήγηση στο internet διαπίστωσα πως αποτελούσε ένα bug του παιχνιδιού γι’ αυτό και ήταν αδύνατο να το τελειώσει κάποιος στον Commodore 64. Μεγάλη απογοήτευση βεβαίως για ένα τέτοιο παιχνίδι, αλλά ταυτόχρονα μια μικρή ανακούφιση για μένα σε όσα αφορούν τις ικανότητές μου ως gamer :) Λίγη προσοχή βέβαια από την πλευρά της Taito δε θα έβλαπτε.

Κατά τα άλλα η μουσική του παιχνιδιού είναι άψογη (τη σύνθεση ανέλαβαν οι Naoto Yagishita and Masahiko Takaki) και μια από τις καλύτερες που υπήρξαν σε παιχνίδια του C64. Τέλος το εξώφυλλο είναι ένα από τα πιο όμορφα covers που έχουν δημιουργηθεί ποτέ (θα έλεγα έως σήμερα). Κατά την προσωπική μου άποψη αποτελεί το παιχνίδι το οποίο ενέπνευσε τους δημιουργούς του Castlevania αλλά και πολλά άλλα platform μεσαιωνικά παιχνίδια.
 
Πω πω..rastan Saga...Πάω τώρα στο mame!!!!πολύ ωραίο review μπράβο Alucard!Οσο για το παιχνίδι που κόλλησες υπάρχει λύση..Ξαναπαίξτο στον Spectrum και θα είσαι οκ!! :D
 
Πάντα είχα μια ευαισθησία στα παιχνίδια για τα οχτάμπιτα συστήματα!

Με τον Commodore 64, δεν έτυχε να ασχοληθώ ποτέ, αλλά και να παίξω το Rastan!

Το παιχνίδι το γνωρίζω από reviews των περιοδικών της εποχής.

Good job Alucard! :thumb: Μου μετέδωσες μια νοσταλγία με τα γραφόμενά σου αλλά και τα screen shots...

Όσον αφορά το bug, μου θύμησες και ένα άλλο bug που είχα βρεί στο παιχνίδι Spooky Castle, για τον Atari 800XL.

Εκεί, έφτανες σε μια πίστα που δεν μπορούσες να προχωρήσεις παραπέρα, καθότι δεν υπήρχε πρόσβαση!!! (Το παιχνίδι ήταν platform).

Μπράβο και πάλι, που μας θυμίζεις τα διαμάντια του παρελθόντος...
 
να είσαι καλά Alucard ..μέσα στα 5 πιο αγαπημένα μου παιχνίδια.έχω φάει ατελείωτες ώρες μαχόμενος ενάντια σε ορδές τεράτων..ωραία χρόνια ρε παιδια
 
Ένα από τα αγαπημένα μου παιχνίδια που χάζευα από έξω από τα παράθυρα στα ουφάδικα βλέπωντας τους μεγαλύτερους να παίζουν, ανυπομωνώντας να μεγαλώσω και εγώ ώστε να με αφήνουν να μπαίνω μέσα. Όντως πολύ δύσκολο παιχνίδι. Κανένα έλεος στον παίχτη δεν έδιναν οι προγραμματιστές. Πολύ εντυπωσιακό παιχνίδι για την εποχή του. Στα ηλεκτρονικά είχε και μια εμπνευσμένη μουσικούλα.

Alucard εύγε!
 
Μπράβο Alucard !! :) ...άλλο ένα αγαπημένο μας παιχνίδι !!

Θμάμαι το review του Αντώνη στην στήλη arcade του Pixel, και την αναμονή μου για μία home έκδοση, ώστε να σταματήσω να χαλάω κέρματα στα ηλεκτρονικά.

Οντως τελικά οι home εκδόσεις εμφανίστηκαν, και μπορώ να πω πως η amstrad version ήταν εξαιρετική (δυστυχώς δεν έτυχε να παίξω τότε την αντίστοιχη του Commodore, η οποία δείχνει και αυτή πολύ καλή).
 
Συγχαρητήρια Alucard για αυτά που μας θύμησες!!!

Το Rastan το είχα λιώσει στον Zx Spectrum +2 (καταπληκτική έκδοση!)και έτσι δόξα συ ο θεός είχα την τύχη να απολαύσω την μοναδική μουσική του (στο 128 mode)!!!! Με βρίσκεις 100% σύμφωνο και για το θέμα εξώφυλλου που μου είχε προκαλέσει δέος!!! Έχεις χτυπήσει σε όλα φλέβα! Μπράβο και πάλι! :thumb:
 
Congrats Alucard !!
 
θυμάμαι στο συγκεκριμένο παιχνίδι το σοκ που είχα πάθει πρωτοβλέποντας το στα ηλεκτρονικά...Τέτοια ζωηρά χρώματα και scroling δεν είχα ξαναδει!
 
Θυμαμαι ακομα το screenshot του PIXEL με τον Rastan στους καταρακτες...
 
Καταρχήν να σας ευχαριστήσω για τα καλά σας λόγια. :)

Να αναφέρω επίσης πως το συγκεκριμένο παιχνίδι με επηρέασε τόσο πολύ μικρό, που μετέπειτα στα Role Playing Games (Pen & Paper) και για χρόνια έπαιρνα πάντα Fighter τον οποίο και ονόμαζα φυσικά Rastan.

akmakas είπε:
Πω πω..rastan Saga...Πάω τώρα στο mame!!!!πολύ ωραίο review μπράβο Alucard!Οσο για το παιχνίδι που κόλλησες υπάρχει λύση..Ξαναπαίξτο στον Spectrum και θα είσαι οκ!! :D
Το πρόβλημα «λύθηκε». Το παιχνίδι που έχω για τον emulator δίνει τη δυνατότητα αρχικά να επιλέξεις από ποια πίστα θέλεις να ξεκινήσεις. Διάλεξα την επόμενη ακριβώς και φυσικά κατάφερα να φθάσω στον δράκο ο οποίος είναι και ο τελικός αντίπαλος της 6ης πίστας και να το τερματίσω.

Ιδού και τα πειστήρια της μάχης :)

79344808dk0.jpg


Τέλος να πω πως το review δεν το ονόμασα Rastan Saga (όπως είναι το πλήρες όνομα του παιχνιδιού) αλλά μόνο Rastan γιατί αυτή ακριβώς ήταν η ονομασία κυκλοφορίας του παιχνιδιού για τον Commodore 64.
 
Και εμένα μεγάλη μου αδυναμία το παιχνίδι ειδικά στο coin ops.Δυστυχώς η συνέχεια του δεν είχε καμία σχέση και με απογοήτευσε,ειδικά στα γραφικά.Υπάρχει και 3η έκδοση το Rastan Saga 3:Warrior Blade,το έχει παίξει κανείς;;;
 
Ναι, αλλά πρόκειται περισσότερο για τύπου Golden Axe horizontal-scroller, με μάλιστα κοπέλα για δεύτερο player (ονόματι Σοφία - υποψία Barbarian!). Περισσότερο χρησιμοποίησαν το franchise όνομα του αρχικού, για να φτιάξουν ένα ακόμα beat-em-up παρά ανακάλυψαν τον τροχό.

Screenshots εδώ

Rastan Saga I forever!

Υ.Γ: Τολμώ να πω ότι το απίστευτο soundtrack του C64 ξεπερνά, τουλάχιστον σε συνθετική δυνότητα, εκείνο του Arcade!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ευχαριστώ AEON,θα το ψάξω σε ρομ γιατί είμαι φανατικός και του Golden Axe.Δεν ψήνετε κανείς να φτιάξουμε ένα remake;;;;
 
Τοσα χρονια Rastan και δεν ηξερα για το τριτο μερος και ας ειχε αναφερθει εδω περα.
Οσο ζω μαθαινω.
Εντυπωσιακο!

 
Το Rastan 3 το ειχαμε λιωσει στο mame με τον φιλο μου το 1999.Ωραιο παιχνιδι και το εχω ξαναπαιξει πολλες φορες στο mame απο τοτε.
 
Συμπτωματικα σηκωσε το πολυ καλο παραπανω βιντεο και ο Sega Lord X.
Πολυ καλη τριλογια, αλλα ο ανταγωνισμος ηταν ηδη απο το δευτερο μερος σκληρος, και το τριτο μαλλον δεν απεδωσε αυτα που περιμεναν.
 
Ναι απο εκει ειδα για το τριτο.
Εντυπωση μου εκανε το διπλο μονιτορ που ειχε, χλιδη!
 
Ναι απο εκει ειδα για το τριτο.
Εντυπωση μου εκανε το διπλο μονιτορ που ειχε, χλιδη!
Θυμαμαι που το ειχα τρεξει καποτε σε ΜΑΜΕ και δεν μπορουσα να καταλαβω γιατι στο καλο υπηρχε η διαχωριστικη γραμμη. Πιστευα πως ηταν προγραμματιστικο λαθος η ασυμβατοτητα με το παιχνιδι. Με το βιντεο ανακαλυψα πως ειχανε βαλει δυο οθονες προκειμενου να υπαρχει ευρεια προβολη!
Πανω στο θεμα τωρα, η Commodore 64 εκδοση εχει εκπληκτικη μουσικη, οπως και τοσα αλλα παιχνιδια στο συστημα.
 
Πίσω
Μπλουζα