Rebel Assault

Rakeesh

RetroDB Feeder
Joined
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
4.580
Αντιδράσεις
1.725
Μετα το X-wing (βλεπε σχετικο review) η Lucas το πηρε πατριωτικα το θεμα και ξεκινησε να παραγει αβερτα παιχνιδια με θεμα τον Πολεμο των Αστρων. Το Rebel Assault ηταν μια καλη ευκαιρια να περασει στην εποχη των CD-ROM και των 'multimedia' παραγωγων

Το RA προκειται στην πραγματικοτητα για ενα interactive movie/shoot-em up. Μεγαλο του ατου ηταν τα φοβερα γραφικα που εφταναν σε κινηματογραφικο επιπεδο (για τα ματια που ειχαμε τοτε) και αποτελουσε μια επιτομη στις παλιες ταινιες του Πολεμου των Αστρων. Πραγματικα, μολις τρεξετε το παιχνιδι, θα παιξει ενα intro loop, οπως αυτα που εχουν τα coin-ops, κατι που για μενα σημαινει οτι οι προγραμματιστες προοριζαν το παιχνιδι ως ενα ειδος 'επιδειξης' των 'νεων' δυνατοτητων

Το φτωχο του ομως gameplay ηταν μεγαλη αντιθεση αν το συγκρινουμε με το πλουτο και το βαθος του X-wing

Σεναριο

Οι σχεδιαστές δεν κουρασαν καθόλου το μυαλο τους... πρωταγωνιστής είναι ένας ιδεατός κλώνος του Λουκ Σκαιγουώκερ. Αγρότης του Τατουίν που ονειρέυεται περιπέτειες και μπαίνει στην Επανάσταση. Μικρός που είναι ο κόσμος ε; Μα τι σύμπτωση!!

Το παιχνίδι ξεκινάει με ασκήσεις πτήσεως στο γνωστό Beggar's Canyon πανω σε Skyhoppers (τοσο το μερος οσο και τα σκαφη εχουν εμφανιστει πολύ σύντομα στις παλιες ταινιες και θα τα αναγνωρίσουν μόνο οι παρατηρητικοί που έχουν λιώσει να τις ξαναβλέπουν). Αργότερα, θα δούμε σκηνές που ενώνουν το σενάριο με την πρώτη ταινία, θα υπηρετήσουμε τη Blue Squadron και με αυτή θα υπερασπίσουμε τον Tatooine απο μια Αυτοκρατορική επίθεση ενώ θα δούμε σκηνές με το Death Star. Σημειώστε οτι όλες οι πίστες είναι με ένα σκάφος που οδηγείτε. Άλλες έχουν εσωτερικό view και άλλα εξωτερικό (τρίτου προσώπου).

Ακολουθεί ένα sequence που είναι παρμένο απο τη δεύτερη (!?!?!??!) ταινία και τη μάχη του Hoth (ξέρετε, με τα walkers) απο οπου αργότερα θα πρέπει να δραπετεύσετε. Σε αυτή τη φάση, οδηγείτε τον ίδιο το χαρακτήρα σας, και όχι σκάφος, στους διαδρόμους της Gamma Base πυροβολώντας Stormtroopers και διαλέγοντας εξόδους.

Αφού περνάμε αυτό το σεκάνς, γυρίζουμε πάλι στην κεντρική υπόθεση με το Death Star, φτάνετε στο Yavin και ετοιμάζεστε για την επίθεση. Θα γίνει μια μάχη ενώ πλησιάζετε το Death Star, θα περάσετε δύο αποστολές στην επιφάνεια, και αργότερα θα μπείτε στο trench run (τα cutscenes σε αυτα τα σημεια ειναι/ήταν ΠΟΛΥ εντυπωσιακά) με σκοπό να ρίξετε τις οβίδες. Και αφήστε τον Σκαιγουώκερ να κοιτάζει απεγνωσμένος το σενάριο :p

Όπως καταλαβαίνετε, το σενάριο είναι ενας αχταρμάς που δε λαμβάνει πολύ υπόψη τη χρονολογία του Αστροπολέμου. Η μάχη του Χοθ έγινε στη δεύτερη ταινία, ενώ το παιχνίδι όπως είδατε διαδραματίζεται στην πρώτη. Τέλος πάντων...

Gameplay

Ο τομέας αυτός είναι ίσως ο πιο αδύναμος. Πρόκειται όπως είπαμε για ένα απλό shoot-em up. Μπορεί κάποια screenshots να δείχνουν το κόκπιτ των σκαφών, και να θυμίζουν X-wing (στην πραγματικότητα, το κόκπιτ απο το πρώτο παιχνίδι έχει παρθεί αυτούσιο :p ) αλλά δεν πρόκειται για εξομοιωτή. Η διαδρομή που κάνετε είναι αυτόματη, σε ένα pre-rendered περιβάλλον (ναι, δυστυχώς δεν είναι 3d)... να το πω με λίγα λόγια, το περιβάλλον γύρω σας είναι μια 'ταινία' και ακολουθεί κάτι νοητές 'ράγες'. Εσείς απλά βαράτε, ή αποφεύγετε πιθανές συγκρούσεις με αστεροειδής και TIEs... με το χειριστήριο μπορείτε να κουνήσετε λίγο την οθόνη και το κόκπιτ, δίνοντας έτσι εν μέρει την ψευδαίσθηση οτι οδηγείτε το σκάφος

Στις πίστες εξωτερικού πλάνου, έχετε να αποφεύγετε τα τοιχώματα του χώρου που είστε (πχ φαράγγι). Ο χειρισμός εδώ έχει κάποιες ιδιομορφίες που δεν έχω καταλάβει ακόμα... τα σκάφη έχουν μια παράξενη 'αδράνεια'. Αν κάνετε απότομες κινήσεις θα χάσετε τον έλεγχο

Γραφικά-ήχος

Μιλώντας για λογαριασμό της τότε εποχής, θα πω απλα ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΑ. Μιλώντας με την αισθητική του σήμερα, θα πω οτι τα γραφικά ήταν καρακιτσαρία. Ναι, πιστεύω οτι η αυγή της 3δ και digitizing τεχνολογίας είχε αποτυχημένους πειραματισμούς. Κάποιοι ήταν τόσο βιαστικοί να τα χρησιμοποιήσουν που έκαναν αταίριαστους συνδυασμούς, αλλά τότε ήμασταν τόσο εντυπωσιασμένοι που δεν παρατηρόυσαμε κατι άσχημο. Ναι, ήταν κάτι σαν 80ς :)

Έτσι και εδώ λοιπον γραφικά αποτελούνται απο 3d-rendered σκηνές, απο digitized σκηνες, και απο βιντεο απο τις ταινίες, συνήθως με χάλια συμπίεση (τετραγωνάκια να φαν και οι κότες). Κοτσάρουμε απάνω και τα κοκπιτ απο το X-wing και αλλα VGA bitmaps και έχουμε κάτι ελαφρώς σαν ένα πρόχειρο μοντάζ! Κάνουν πολύ παράξενο εφφε τα cutscenes με τα σκαφη να ειναι πολυ καλοσχεδιασμενα 3d rendered και τα πορτραίτα να είναι hand drawn VGA Bitmaps

Μη ψαρωνετε όμως. Το ότι βλέπαμε στον υπολογιστή μας αυτούσιες σκηνές απο τον Αστροπόλεμο ήταν κάτι απίστευτο. Τι σημασία είχε που ήταν γεμάτα τετραγωνάκια; Το οτι οι κινήσεις του πρωταγωνιστή ήταν σα μαριονέτα ενώ έτρεχε απο τους Stormtroopers δεν είχαν καμία σημασία ενώ βλέπαμε τα απίστευτα rendered σκηνικα της Gamma Base. Και γενικώς η σκηνοθεσία είναι πολύ καλή
 
Φίλε Rakeesh,έγινε sticky το review,βάλε και κάποιο screenshot όταν έχεις το χρόνο,για να γίνει ακόμη καλύτερο το review σου....

Για το Rebel Assault θα πω ασφαλώς ότι μαζί με το 7th Guest ήταν oι σημαίες του CD-ROM και της προσπάθειας προώθησης και καθιέρωσής του στο χώρο του PC gaming,πίσω στο μακρινό 1993...

Για το παιχνίδι αυτό καθ΄αυτό δε θα πω κάτι,διότι δεν το έπαιξα ποτέ,καθότι δεν υπήρξα φαν της κατηγορίας αυτής παιχνιδιών....Nice review though.... :thumbup:
 
Έπ! Που ήταν κρυμμένο αυτό το review;

Πολύ καλό!
 
Πίσω
Μπλουζα