Run the Gauntlet

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.315
Αντιδράσεις
485
Run the Gauntlet (1989)

run_the_gauntlet_cover.jpg



Ίσως δεν είναι από τα πιο γνωστά παιχνίδια που είχαν κυκλοφορήσει τότε στον C64, αλλά προσωπικά αποτελεί ένα από τα αγαπημένα μου σε ό,τι αφορά το game play του. Το Run the Gauntlet κυκλοφόρησε από την OCEAN το 1989 ενώ είχε πολυδιαφημιστεί όπως ίσως θα θυμούνται αρκετοί, στα τεύχη του Pixel.

Το σενάριο του παιχνιδιού αφορά το μηχανοκίνητο off-road αθλητισμό, βάζοντας τον παίχτη να αγωνιστεί επιλέγοντας αρχικά την εθνικότητά του μεταξύ τεσσάρων (Αμερική, Αυστραλία, Μεγάλη Βρετανία και Ολλανδία).

ccs5.jpg


Οι αγώνες στη θάλασσα απαιτούν ιδιαίτερα προσεκτικές κινήσεις για να τερματίσει κάποιος σε καλό χρόνο.

Οι αγώνες χωρίζονται σε 3 segments των 3 αθλημάτων όπου αυτά που επιλέγονται με τυχαία σειρά. Τα αθλήματα αυτά περιλαμβάνουν τις εξής πίστες:

• The Hill

• Super Cats

• Inflatables

• Speed Boats

• Buggys

• Quads

• Hovers

• Jet Skis

Κάθε αγώνισμα απαιτεί την ολοκλήρωση 3 γύρων (εκτός του The Hill).

Οι πίστες για κάθε αγώνισμα πραγματοποιούνται σε 2 τερρέν α) σε χερσαίο (Super Cats, Buggys, Quads ) και σε θαλάσσιο (Inflatables, Speed Boats, Hovers, Jet Skis).

Εξαίρεση αποτελεί η πίστα The Hill (όταν το έπαιζα παλαιότερα στον Commodore ο υπολογιστής κολλούσε :) ), όπου ο παίχτης πεζός σε ένα αγώνισμα αντοχής (και νεύρων θα έλεγα) προσπαθεί, να τερματίσει πρώτος περνώντας πάνω από αρκετά εμπόδια (κορμούς δέντρων, χαντάκια κλπ) και βλέποντας το sprite του σε κάτοψη. Η πίστα αυτή θυμίζει την τρίτη του Combat School μόνο που του Run the Gauntlet είναι πιο εξαντλητική για τον gamer.

ccs6-2.jpg


Η πίστα “The Hill” βάζει σε δοκιμασία κυριολεκτικά την αντοχή του gamer.

Οι αντίπαλοι σε κάθε πίστα είναι συνολικά 3, με τον ένα από τους δύο να ... παίζει πολύ καλά κι αλάνθαστα, ενώ το όχημα το δικό μας συνήθως υπερέχει σε ταχύτητα.

Εκτός από τη δυσκολία του χειρισμού του κάθε σκάφους – οχήματος που έχει να αντιμετωπίσει ο gamer, η οποία μπορεί να τον βγάλει έξω από την πίστα χάνοντας πολύτιμο χρόνο, έχει να αντιμετωπίσει επίσης και εκρήξεις μέσα στο δρόμο, οι οποίες προκαλούν τετ-α-κε στο όχημα με αποτέλεσμα να χάνονται επίσης πολύτιμα δευτερόλεπτα. Ως δια μαγείας βέβαια οι αντίπαλοι μένουν ανεπηρέαστοι από αυτές.

ccs14.jpg


Οι εκρήξεις στην πίστα, κοστίζουν σε χρόνο και σε... εκνευρισμό.

Νικητής είναι αυτός που στα 3 segments πραγματοποιήσει τον καλύτερο χρόνο.

Στο παιχνίδι μπορούν να συμμετέχουν 2 παίχτες (όχι ταυτόχρονα όμως), οι οποίοι μπορούν να συναγωνίζονται μεταξύ τους για τον καλύτερο χρόνο.

ccs4-2.jpg


Τα Buggys προσπαθούν να "πάρουν κεφάλι" λίγο πριν τη στροφή.

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι γενικά καλά και διαθέτουν όμορφα χρώματα, όπως πολύ καλό και στρωτό είναι και το scrolling του παιχνιδιού. Τα sprites σε μερικές πίστες ίσως είναι λίγο αφύσικα μεγάλα ενώ τα χρώματα τους δεν είναι και τα καταλληλότερα. Η μουσική όμως του παιχνιδιού είναι πάρα πολύ καλή και ταιριάζει με το θέμα του παιχνιδιού. Θα μπορούσα να πω πως είναι χαρακτηριστική των δυνατοτήτων του C64.

Ο χειρισμός των οχημάτων είναι λίγο ιδιότροπος αλλά όταν αυτός συνηθιστεί, το game play του παιχνιδιού θα εκτοξευθεί κατακόρυφα.

Υ.Γ. Σε μια πρόχειρη αναζήτηση στο Internet έμαθα πως “Run the Gauntlet” ονομάζονταν ένας αρχαίος τρόπος τιμωρίας – βασανισμού του στρατού, όπου το θύμα έπρεπε να τρέξει μια απόσταση ανάμεσα από 2 ακίνητες σειρές στρατιωτών οι οποίοι τον χτυπούσαν με καλάμια (και δεν ξέρω τι άλλο) όταν περνούσε από μπροστά τους.

Περίεργο όνομα τελικά για παιχνίδι :)
 
Όμορφο παιχνιδάκι... Το θυμάμαι κυρίως απ'το Pixel, όπως ανέφερε και ο Alucard.

Δεν το είχα τιμήσει δεόντως, στην εποχή του. Υπάρχει κάπου καταχωνιασμένο ανάμεσα στις δισκέτες μου... Μάλλον θα το ξαναδώ :)

Το "Run The Gauntlet" ήταν και ένα Εγγλέζικο τηλεοπτικό show, του στυλ American Gladiators...

Άψογος Alucard! :cool:
 
Κι εμένα κολλούσε στο The Hill!!!

Το είχα σε Amstrad 6128, "αντίγραφο ασφαλείας".

Εσύ το είχες αυθεντικό και κολλούσε;
 
Alucard είπε:
Υ.Γ. Σε μια πρόχειρη αναζήτηση στο Internet έμαθα πως “Run the Gauntlet” ονομάζονταν ένας αρχαίος τρόπος τιμωρίας – βασανισμού του στρατού, όπου το θύμα έπρεπε να τρέξει μια απόσταση ανάμεσα από 2 ακίνητες σειρές στρατιωτών οι οποίοι τον χτυπούσαν με καλάμια (και δεν ξέρω τι άλλο) όταν περνούσε από μπροστά τους.

Περίεργο όνομα τελικά για παιχνίδι :)
Το παιχνιδι ηταν βασισμενο σε ενα Τηλεοπτικο show/τηλεπαιχνιδι (κατι που το ανεφεροταν στο Review του Pixel απ οπου και το θυμαμαι)

displaypage.pl


το οποιο Τηλεοπτικο show/τηλεπαιχνιδι προφανως πηρε το ονομα του απο

http://en.wikipedia.org/wiki/Running_the_gauntlet

την συγεκριμμενη πρακτικη , που αναλογα με την χρηση και την μορφη της ,μπορει να ηταν τιμωρια στα πλαισια του στρατου/ναυτικου, αλλα και δοκιμασια απο Ινδιανους ιθαγενεις,

μεχρι και σε ταινια <<καρατε>> ως τελικη δοκιμασια μυησης/ενταξης στους "Peacemakers" -αν θυμαμαι καλα -

http://www.imdb.com/title/tt0104888/
 
@ DINO Σ’ ευχαριστώ πολύ

@ Giama Δεν είχα την αυθεντική του έκδοση...

@ Nemo Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες. Είναι περίεργο το τι μαθαίνει κανείς αρκετά χρόνια αργότερα.
 
Πολύ καλό Review !

Και εμένα μου άρεσε πολύ, το είχα σε Amiga.

Με ορισμένα ωραία digi video-segments.
 
Αλλο ένα πολύ ωραίο και νοσταλγικό review !!

...το παιχνίδι αυτό το είχα λιώσει στον amstrad μου μαζί με έναν φίλο συμμαθητή μου - επίσης amstrad user.

O καθένας μας ήταν πιό καλός σε ορισμένα events, και έτσι παίζαμε μαζί για μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας, και είχαμε ολοκληρώσει το παιχνίδι νικώντας αρκετές φορές.

Πάντως δεν θυμάμαι το "The Hill" να μου είχε κολλήσει ποτέ, αν και δεν ήταν η πρωτότυπη έκδοση.

Θα σταθώ λίγο στο σημείο όπου ο Alucard ανέφερε τις εκρήξεις - οι οποίες αφήνουν τους αντιπάλους ανεπηρέαστους. Πράγματι, το παιχνίδι αυτό είναι απο εκείνα που ο υπολογιστής υπερέχει (στην ουσία "κλέβει") σε απίστευτο βαθμό έναντι του παίκτη.

Το ίδιο συμβαίνει και αν τρακάρετε αντίπαλο όχημα: Θα χάσετε τον έλεγχο, ενώ αν σας τρακάρει ο αντίπαλος, δεν θα καταλάβει τίποτα και θα συνεχίσει ακάθεκτος την προκαθορισμένη πορεία του.

Μάλιστα κάποια φορά που το όχημά μου είχε κολλήσει πάνω σε μία στροφή, το αντίπαλο όχημα πέρασε κυριολεκτικά απο πάνω μου (!) με μόνο μία μικρή πτώση της ταχύτητάς του. Ο φίλος μου είπε μία ατάκα ότι "ο αντίπαλος πατάει επί πτωμάτων για να νικήσει" ή κάτι τέτοιο, και θυμάμαι είχαμε ρίξει πολύ γέλιο !! :biglaugh:
 
@ exetlaios Thank you :) Eίχα σκοπό να το δοκιμάσω αυτές τι ημέρες σε Amiga.

@ billy Οι εκνευριστικές περιπτώσεις που ο υπολογιστής "έκλεβε" σε παιχνίδια είναι σχεδόν αναρίθμητες. Ίσως αξίζει κάποιο thread με τις πιο... κραυγαλέες περιπτώσεις. Οψόμεθα
 
Πίσω
Μπλουζα