Saboteur!

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.315
Αντιδράσεις
484
Saboteur (1986)

42857.jpg



Ένα από τα παιχνίδια για τα οποία άκουγα πληροφορίες ενθουσιασμένος πριν καν αποκτήσω τον πρώτο μου οκτάμπιτο υπολογιστή ήταν το διαμάντι της σχετικά άσημης Durell (μέχρι τότε βέβαια), Saboteur.

Η πληροφορία πως ο κεντρικός μας ήρωας ήταν ένας Ninja αρκούσε να ενθουσιάσει το μυαλό ενός παιδιού το οποίο σύντομα θα αποκτούσε υπολογιστή και να μεγαλώσει την ανυπομονησία του μέχρι την πολυπόθητη εκείνη ημέρα που θα έπεφτε στα χέρια του το συγκεκριμένο «νιντζο-παίχνιδο».

Όταν αργότερα η αγορά του Commodore 64 πραγματοποιήθηκε, αποκτήθηκε σχεδόν μαζί και το Saboteur αλλά περιέργως όχι στην πρώτη του έκδοση.

Ω, ναι. Απέκτησα το Saboteur 2 του οποίου όμως τα χαρακτηριστικά του ήρωα έμοιαζαν με Ninja με… περίεργες καμπύλες. Αργότερα έμαθα πως πρόκειται για γυναικείο χαρακτήρα, αλλά αυτή είναι μια άλλη ιστορία.

Ας επανέλθουμε στο πρώτο παιχνίδι της σειράς.

42858.jpg




Itʼs a sabotage!

Το Saboteur λοιπόν είναι ένα 2D flick-screen action adventure με κεντρικό ήρωα έναν καλά εκπαιδευμένο στις πολεμικές τέχνες πράκτορα, ο οποίος καλείται σε μια μυστική αποστολή με σκοπό την κλοπή μιας δισκέτας που περιέχει τα ονόματα των αρχηγών μιας επαναστατικής οργάνωσης και την τοποθέτηση βόμβας στο κέντρο επιχειρήσεων της οργάνωσης αυτής.

Η δισκέτα φυλάσσεται σε ένα τεράστιο κτίριο το οποίο αποτελείται από αρκετούς ορόφους με δωμάτια, αποθήκες, υπόγεια τούνελ που συνδέονται με μικρές γραμμές μετρό αλλά και το κέντρο επιχειρήσεων των επαναστατών στο οποίο θα βρούμε την πολυπόθητη δισκέτα.

Η αποστολή όμως δε σταματά εδώ. Μόλις κλέψουμε τη δισκέτα και τοποθετήσουμε τη βόμβα θα πρέπει να αποδράσουμε από το κτίριο εντοπίζοντας το ελικόπτερο το οποίο βρίσκεται σε κάποιον από τους άνω ορόφους του κτιρίου.

Καταφθάνουμε στο κτίριο νύχτα και αποβιβαζόμαστε από μια βάρκα σε σημείο όπου δε θα γίνουμε αντιληπτοί από τους φρουρούς.

Οι εγκαταστάσεις φυλάσσονται από πολυάριθμους εχθρούς, ανιχνευτές κίνησης με πυροβόλα και εκπαιδευμένα σκυλιά. Όλα τα παραπάνω θα επιχειρήσουν να μας κάνουν τη ζωή δύσκολη και να μας σταματήσουν από την ολοκλήρωση της αποστολής μας. Ευτυχώς, οι φρουροί μπορούν να εξολοθρευθούν με ένα και μοναδικό χτύπημα, ενώ ειδικά τα σκυλιά μπορούμε να τα αποφεύγουμε με άλματα εφόσον συγχρονίσουμε την κίνησή μας με αυτά.

Τα παραπάνω όμως δε θα είναι οι μόνοι μας εχθροί καθώς και ο χρόνος κυλά εναντίον μας και σε περίπτωση που δεν προλάβουμε να εντοπίσουμε τη δισκέτα στον χρόνο που έχει οριστεί, αποτυχαίνουμε στην αποστολή μας και ξεκινάμε από την αρχή (Όταν τοποθετήσουμε την βόμβα ο χρόνος ανανεώνεται και ξεκινά να μετρά και πάλι αντίστροφα).

42859.jpg

Με απόλυτη μυστικότητα και μέσα στην καρδιά της νύχτας ξεκινάμε για την αποστολή μας.



42860.jpg
Μπορείς να μαντέψεις τι κίνηση ετοιμάζομαι να κάνω;





Ο ήρωάς μας διαθέτει μια μπάρα ενέργειας η οποία μειώνεται με κάθε χτύπημα που δεχόμαστε ή μετά από μεγάλη πτώση. Ευτυχώς αναπληρώνεται σχετικά γρήγορα όταν στεκόμαστε ακίνητοι σε κάποιον ασφαλή χώρο.

Σε αυτό το σημείο καλό είναι να αναφέρουμε κι ένα hint.

Όταν η ενέργειά μας βρίσκεται ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα και στην οθόνη μας εμφανίζεται εχθρός(οι) μπορούμε να πάμε μια οθόνη πίσω για να αναπληρώσουμε μιας και οι εχθροί δεν μας ακολουθούν ποτέ.

Παράλληλα διαθέτουμε κάποιες κινήσεις οι οποίες μας βοηθούν να αμυνθούμε αλλά και να επιτεθούμε στους αντιπάλους. Έτσι για άμυνα, μπορούμε να σκύβουμε και να πραγματοποιούμε άλματα για να αποφεύγουμε εχθρούς και αντικείμενα αλλά και τα κενά του εδάφους. Οι επιθετικές μας κινήσεις περιλαμβάνουν γροθιές, εναέριες κλωτσιές καθώς και αντικείμενα τα οποία βρίσκουμε σε διάφορα σημεία του κτιρίου όπως τούβλα, πέτρες, μαχαίρια και shuriken τα οποία μπορούμε να εκτοξεύσουμε εναντίον των εχθρών.

42861.jpg
Φρουρός και σκύλος έτοιμος να μας επιτεθεί. Ουφ… Ελπίζω τουλάχιστον η δουλειά να αξίζει τα λεφτά της.





Ένα ραντάρ με τη μορφή κουτιού στο κάτω και δεξιά μέρος της οθόνης μας ενημερώνει κάθε φορά που πλησιάζουμε σε κάποιο τέτοιο αντικείμενο, ενώ στην αριστερή μεριά ένα όμοιων διαστάσεων κουτί μας παρουσιάζει το όπλο που διαθέτουμε κάθε στιγμή.

Αν επιλέξουμε να σηκώσουμε ένα νέο αντικείμενο χάνουμε το προηγούμενο που είχαμε στην κατοχή μας.

Το ραντάρ θα μας ειδοποιήσει επίσης για τους πίνακες ελέγχου που θα συναντήσουμε και οι οποίοι απασφαλίζουν πόρτες οι οποίες αρχικά είναι κλειδωμένες (εδώ είναι πιθανό να φάτε αρκετό χρόνιο μέχρι να βρείτε τους σωστούς συνδυασμούς. Προσοχή στο χρόνο λοιπόν).

Στο κεντρικό και κάτω σημείο της οθόνης μας παρουσιάζεται η αμοιβή μας που προστίθεται σε δολάρια για κάθε ενέργεια που πραγματοποιούμε. Η αποστολή μας μπορεί να ολοκληρωθεί ακόμη κι αν απλά δραπετεύσουμε από το κτίριο χωρίς να βρούμε τη δισκέτα ή τοποθετήσουμε τη βόμβα αλλά η αμοιβή μας σε αυτήν την περίπτωση θα είναι ανάλογη.

Το Saboteur διαθέτει εννέα διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας τα οποία μπορούμε να επιλέξουμε στην αρχή του παιχνιδιού και διαφέρουν τόσο στον αριθμό των εχθρών που παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια της αποστολής όσο και στο χρόνο που έχουμε στη διάθεσή μας για την ολοκλήρωσή της.

42862.jpg

Η αποστολή ολοκληρώθηκε!





Από τεχνικής άποψης το Saboteur δεν παρουσιάζει τίποτα το ιδιαίτερο αλλά το gameplay και η αγχωτική του ατμόσφαιρα αρκούν για να παρασύρουν τον gamer σε ατελείωτες ώρες παιχνιδιού.

Έτσι τα χρώματα και τα ηχητικά εφέ είναι ελάχιστα (οι ήχοι περιορίζονται κυρίως σε βηματισμούς – αν και οι Ninja πρέπει να είναι αθόρυβοι :) ), τα γραφικά είναι μέτρια ενώ απουσιάζει και το scrolling. Επίσης, αν θέλει κάποιος να δοκιμάσει τα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας θα ήταν καλό να χαρτογραφήσει πρώτα τις περιοχές του παιχνιδιού.

Από την αντίθετη όμως μεριά το παιχνίδι αποτελείται από 118 ολόκληρα δωμάτια, η υπόθεση είναι πολύ ενδιαφέρουσα, η ατμόσφαιρα σκοτεινή και μυστηριώδης, η κίνηση των sprites ομαλότατη και το gameplay απλά φανταστικό.

Όπως είναι προφανές το Saboteur αν και υστερεί στον τεχνικό τομέα (λόγω και της εποχής που κυκλοφόρησε), κερδίζει ιδιαίτερα στον ψυχαγωγικό.

Εξάλλου, το γεγονός πως έμεινε στην ιστορία ως κλασσικό παιχνίδι στο είδος των platforms στα οκτάμπιτα, δεν είναι καθόλου τυχαίο.

Όσοι έχετε δοκιμάσει το παιχνίδι το γνωρίζετε καλά αυτό.


42863.jpg
(Το αρχικό screen του παιχνιδιού είναι όμοιο με την ταινία του 1983 “Revenge of the Ninja” :) ).



42864.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μπραβο ρε Ηλια!! Διαλεξες παιχνιδαρα παλι!

Το Saboteur! εχει μια ιδιαιτερη θεση στις αναμνησεις μου.

Ηταν το πρωτο παιχνιδι που πραγματικα με "ρουφηξε". Πρωτη φορα ενιωθα οτι επαιζα σε ταινια δρασης!

Μεγαλα sprites, υπεροχος χαρτης που σε εκανε να θες να τον εξερευνησεις, βαθμοι δυσκολιας που αλλαζαν το gameplay, regenerating health bar ,πολεμικες λαβες και ριψη αντικειμενων.

Ζυγισμενος συνδυασμος beat'em up, stealth και platform.

Τεραστιο συγκροτημα, με φυλακες που σκοτωνες με διαφορους τροπους ή απεφευγες, εκνευριστικα σκυλια που δεν μπορουσες να καθαρισεις, κλειδωμενες πορτες και 3 πραγματα να κανεις...

Το τοκ τοκ των βηματων, οι "ανασες" που επρεπε να παρεις για να αποκαταστησεις την ενεργεια σου και το γεγονος οτι δεν ηξερες τι σε περιμενει στην επομενη οθονη, ανεβαζε την αδρεναλινη κατακορυφα. Και ησουν Νιντζα! Nough said!

Θυμαμαι να μενουμε παγωτο οταν πρωτομπηκαμε στο υπογειο τρενο ή οταν πεταξαμε με το ελικοπτερο.

Θυμαμαι να παιζουμε με τους κολλητους και να χαρτογραφουμε το καθε level δυσκολιας. Νομιζω μονο η δισκετα εμενε στο ιδιο σημειο.

Δυστυχως το Saboteur 2 δεν το πολυχωνεψα ποτε. Αργο, σπασμενο animation, οι εχθροι σε ακολουθουσαν σαν τσιμπουρια, ανισορροπος βαθμος δυσκολιας που σε κρατα μακρια. Το μονο καλο ηταν οτι πλεον μπορουσε ςν α σκοτωσεις τα ντοπερμαν.

Ο Townsend εγραψε και μια unofficial συνεχεια, το φρικτο Reaper.

Ο Mike Durell ειχε αποκαλυψει σε παλια συνεντευξη στο RG οτι ειχαν στα σκαρια ενα ισομετρικο Saboteur για τα 8bit...
 
Alucard, respect! :bow:

Δεν θα ξεχάσω ποτέ -ήταν πριν από πολλά χρόνια- το 1988-1989, που είχα ένα συμμαθητή μου με Commodore κι επειδή έμενε στη γειτονιά, πήγαινα και έπαιζα με αυτόν και την αδερφή του! (μικρότερη μεν & όχι gamer, αλλά μας έκανε παρέα!)

Θυμάμαι λοιπόν την πρώτη φορά που είδα το παιχνίδι! Την ώρα που φόρτωνε περίμενα όλο αγωνία, μέχρι που είδα το logo στην οθόνη - το θυμάμαι σα να ήταν χθες! Το logo, τη βαρκούλα που έφερνε το Saboteur, το κοπρόσκυλο στην αρχή που πάντα έχανα ( :D ), όλα μέχρι κάθε λεπτομέρεια των γραφικών.

Μόλις πρόσφατα (νομίζω κάπου το λέω και σε ένα άλλο θρεντ), μου βρήκε η Κάμπια ένα από τα πολλά sites emulators & έκατσα να το παίξω! Μόνο που δεν έκλαψα από τη συγκίνηση, όταν είδα το sprite του Saboteur να βγαίνει από τη βάρκα και να περπατάει στο μώλο! Είχα μείνει με το στόμα ανοιχτό! :D

Όπως και ο Wally, έτσι κι εγώ δε μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκα με το sequel....

Το ορίτζιναλ Saboteur, ήταν μάλλον ένα από τα παιχνίδια που συντέλεσε στο να γίνω gamer! :D

Ευχαριστώ για τις αναμνήσεις, Alucard! ;)
 
Ομιλούμε περι ΠΑΙΧΝΙΔΑΡΑΣ κυρίες και κύριοι. :headbangdude:

Ενας φίλος CPC user και συμμαθητής μου, το έπαιζε στα δάκτυλα το game αυτό. Ειδικά στα χαμηλότερα επίπεδα δυσκολίας, το τελείωνε "με κλειστά μάτια" που λένε !!

Μάλιστα θυμάμαι πόσο πολύ είχα εντυπωσιαστεί όταν μου πρωτοέδειξε το stealth στοιχείο του παιχνιδιού, προχωρώντας σιγά-σιγά (με μικρά βηματάκια ώστε να μην ακουστεί) πίσω απο ένα φρουρό που του είχε γυρισμένη την πλάτη, και μετά τον εξόντωνε με ένα χτύπημα !! (αντίθετα, αν έτρεχε, ο φρουρός "άκουγε" τα βήματά του και γύριζε προς το μέρος του). Πραγματικά πολύ εντυπωσιακό !! (έτσι, για να μην νομίζει ο κόσμος ότι μόνο οι γιαπωνέζοι [λέγε με Kojima] ξέρουν να φτιάχνουν "stealth action" παιχνίδια).

Aξίζει να αναφέρω ότι ο εκείνος ο "νιντζόφιλος" συμμαθητής μου ήταν τόσο πορωμένος με το παιχνίδι αυτό, ώστε όταν κυκλοφόρησε το sequel ενθουσιάστηκε τόσο πολύ, που (ξέροντας ότι μαζεύω Pixel) μου ζήτησε να κόψουμε και να ταχυδρομήσουμε όλα τα αποκόμματα για το Top Ten, ώστε το Saboteur 2 να έχει περισσότερες πιθανότητες να βγεί πρώτο στα charts !! :D

Tα θερμά μου συγχαρητήρια για ένα ακόμα ωραίο review, Αlucard !! :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ο Χριστός κι η Παναγία!

billy είπε:
Aξίζει να αναφέρω ότι ο εκείνος ο "νιντζόφιλος" συμμαθητής μου ήταν τόσο πορωμένος με το παιχνίδι αυτό, ώστε όταν κυκλοφόρησε το sequel ενθουσιάστηκε τόσο πολύ, που (ξέροντας ότι μαζεύω Pixel) μου ζήτησε να κόψουμε και να ταχυδρομήσουμε όλα τα αποκόμματα για το Top Ten, ώστε το Saboteur 2 να έχει περισσότερες πιθανότητες να βγεί πρώτο στα charts !! :D
Δεν πιστεύω να το έκανες;

Θυμάμαι που κάποτε μου ζήτησε ένας συμμαθητής, να κόψω το εξώφυλλο του Pixel με τον Σαραβάκο και να του το δώσω για να το κολλήσει στον τοίχο του δωματίου του! Χα χα χα! Του έριξα ένα βλέμμα που σκοτώνει και έφυγα χωρίς να του πω κουβέντα!

PS: Συγχαρητήρια και από εμένα Alucard, για ένα ακόμα νοσταλγικό Review!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ace είπε:
Δεν πιστεύω να το έκανες;
Xαχαχα !!

Οχι βέβαια φίλε !! Aπλά με διασκέδαζε αφάνταστα το πόσο "άρρωστος" (σχεδόν σε σημείο παραλογισμού) ήταν. :D

Για να καταλάβεις πόσο πρόσεχα τα Pixels μου, όταν κάποια χρόνια αργότερα ένας (αρκετά "τσαπατσούλης") φίλος μου ζήτησε να του δανείσω το τεύχος με το special review του Player Manager για να το διαβάσει, εγώ του... έβγαλα φωτοτυπία τις επίμαχες σελίδες !! :D :D

Ace είπε:
Θυμάμαι που κάποτε μου ζήτησε ένας συμμαθητής, να κόψω το εξώφυλλο του Pixel με τον Σαραβάκο και να του το δώσω για να το κολλήσει στον τοίχο του δωματίου του! Χα χα χα! Του έριξα ένα βλέμμα που σκοτώνει και έφυγα χωρίς να του πω κουβέντα!


Mπουαχαχα !!

Το σκεπτικό ορισμένων (ειδικά των αθεράπευτων "ποδοσφαιροκέφαλων"), είναι το κάτι άλλο !! :D
 
Hταν μεσα+ 80ς και το πρωτογνωρισα το 2ο μερος του saboteur σε φιλο και μαλιστα σε zx,μαθημενοι απο γραφικα τυπου Jetpack και Psst το 2 ηταν κατι το πρωτογνωρο και jaw dropping με εκφρασεις τυπου κοιτα κλωτσαει και τι μεγαλα sprites,μεχρι και διαρρηξη ειχα σκεφτει να κανω για απαγωγη του 48αρη.


Μετα ηρθε ο δικος μου 6128 και τον απολαυσα σε ολο του μεγαλειο με ολα του τα χρωματα καθως και το πρωτο μερος!



Διαφωνω με το 2 που το θεωρω ισαξιο του πρωτου καθως ειχε και τις βελτιωσεις ενος sequel συν το μυθικο magic room!!



 
Αγαπημένο παιχνίδι και ένα από τα πρώτα που τερμάτισα στην gaming "καριέρα" μου.

Μου άρεσε τόσο που το Saboteur 2 το αγόρασα original. :)
 
Πίσω
Μπλουζα