Alucard
RetroMasteR
- Joined
- 15 Αύγ 2006
- Μηνύματα
- 1.344
- Αντιδράσεις
- 582
Ένα από τα παιχνίδια για τα οποία άκουγα πληροφορίες ενθουσιασμένος πριν καν αποκτήσω τον πρώτο μου οκτάμπιτο υπολογιστή ήταν το διαμάντι της σχετικά άσημης Durell (μέχρι τότε βέβαια), Saboteur.
Η πληροφορία πως ο κεντρικός μας ήρωας ήταν ένας Ninja αρκούσε να ενθουσιάσει το μυαλό ενός παιδιού το οποίο σύντομα θα αποκτούσε υπολογιστή και να μεγαλώσει την ανυπομονησία του μέχρι την πολυπόθητη εκείνη ημέρα που θα έπεφτε στα χέρια του το συγκεκριμένο «νιντζο-παίχνιδο».
Όταν αργότερα η αγορά του Commodore 64 πραγματοποιήθηκε, αποκτήθηκε σχεδόν μαζί και το Saboteur αλλά περιέργως όχι στην πρώτη του έκδοση.
Ω, ναι. Απέκτησα το Saboteur 2 του οποίου όμως τα χαρακτηριστικά του ήρωα έμοιαζαν με Ninja με… περίεργες καμπύλες. Αργότερα έμαθα πως πρόκειται για γυναικείο χαρακτήρα, αλλά αυτή είναι μια άλλη ιστορία.
Ας επανέλθουμε στο πρώτο παιχνίδι της σειράς.
Itʼs a sabotage!
Το Saboteur λοιπόν είναι ένα 2D flick-screen action adventure με κεντρικό ήρωα έναν καλά εκπαιδευμένο στις πολεμικές τέχνες πράκτορα, ο οποίος καλείται σε μια μυστική αποστολή με σκοπό την κλοπή μιας δισκέτας που περιέχει τα ονόματα των αρχηγών μιας επαναστατικής οργάνωσης και την τοποθέτηση βόμβας στο κέντρο επιχειρήσεων της οργάνωσης αυτής.
Η δισκέτα φυλάσσεται σε ένα τεράστιο κτίριο το οποίο αποτελείται από αρκετούς ορόφους με δωμάτια, αποθήκες, υπόγεια τούνελ που συνδέονται με μικρές γραμμές μετρό αλλά και το κέντρο επιχειρήσεων των επαναστατών στο οποίο θα βρούμε την πολυπόθητη δισκέτα.
Η αποστολή όμως δε σταματά εδώ. Μόλις κλέψουμε τη δισκέτα και τοποθετήσουμε τη βόμβα θα πρέπει να αποδράσουμε από το κτίριο εντοπίζοντας το ελικόπτερο το οποίο βρίσκεται σε κάποιον από τους άνω ορόφους του κτιρίου.
Καταφθάνουμε στο κτίριο νύχτα και αποβιβαζόμαστε από μια βάρκα σε σημείο όπου δε θα γίνουμε αντιληπτοί από τους φρουρούς.
Οι εγκαταστάσεις φυλάσσονται από πολυάριθμους εχθρούς, ανιχνευτές κίνησης με πυροβόλα και εκπαιδευμένα σκυλιά. Όλα τα παραπάνω θα επιχειρήσουν να μας κάνουν τη ζωή δύσκολη και να μας σταματήσουν από την ολοκλήρωση της αποστολής μας. Ευτυχώς, οι φρουροί μπορούν να εξολοθρευθούν με ένα και μοναδικό χτύπημα, ενώ ειδικά τα σκυλιά μπορούμε να τα αποφεύγουμε με άλματα εφόσον συγχρονίσουμε την κίνησή μας με αυτά.
Τα παραπάνω όμως δε θα είναι οι μόνοι μας εχθροί καθώς και ο χρόνος κυλά εναντίον μας και σε περίπτωση που δεν προλάβουμε να εντοπίσουμε τη δισκέτα στον χρόνο που έχει οριστεί, αποτυχαίνουμε στην αποστολή μας και ξεκινάμε από την αρχή (Όταν τοποθετήσουμε την βόμβα ο χρόνος ανανεώνεται και ξεκινά να μετρά και πάλι αντίστροφα).
Με απόλυτη μυστικότητα και μέσα στην καρδιά της νύχτας ξεκινάμε για την αποστολή μας.
Ο ήρωάς μας διαθέτει μια μπάρα ενέργειας η οποία μειώνεται με κάθε χτύπημα που δεχόμαστε ή μετά από μεγάλη πτώση. Ευτυχώς αναπληρώνεται σχετικά γρήγορα όταν στεκόμαστε ακίνητοι σε κάποιον ασφαλή χώρο.
Σε αυτό το σημείο καλό είναι να αναφέρουμε κι ένα hint.
Όταν η ενέργειά μας βρίσκεται ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα και στην οθόνη μας εμφανίζεται εχθρός(οι) μπορούμε να πάμε μια οθόνη πίσω για να αναπληρώσουμε μιας και οι εχθροί δεν μας ακολουθούν ποτέ.
Παράλληλα διαθέτουμε κάποιες κινήσεις οι οποίες μας βοηθούν να αμυνθούμε αλλά και να επιτεθούμε στους αντιπάλους. Έτσι για άμυνα, μπορούμε να σκύβουμε και να πραγματοποιούμε άλματα για να αποφεύγουμε εχθρούς και αντικείμενα αλλά και τα κενά του εδάφους. Οι επιθετικές μας κινήσεις περιλαμβάνουν γροθιές, εναέριες κλωτσιές καθώς και αντικείμενα τα οποία βρίσκουμε σε διάφορα σημεία του κτιρίου όπως τούβλα, πέτρες, μαχαίρια και shuriken τα οποία μπορούμε να εκτοξεύσουμε εναντίον των εχθρών.

Φρουρός και σκύλος έτοιμος να μας επιτεθεί. Ουφ… Ελπίζω τουλάχιστον η δουλειά να αξίζει τα λεφτά της.
Ένα ραντάρ με τη μορφή κουτιού στο κάτω και δεξιά μέρος της οθόνης μας ενημερώνει κάθε φορά που πλησιάζουμε σε κάποιο τέτοιο αντικείμενο, ενώ στην αριστερή μεριά ένα όμοιων διαστάσεων κουτί μας παρουσιάζει το όπλο που διαθέτουμε κάθε στιγμή.
Αν επιλέξουμε να σηκώσουμε ένα νέο αντικείμενο χάνουμε το προηγούμενο που είχαμε στην κατοχή μας.
Το ραντάρ θα μας ειδοποιήσει επίσης για τους πίνακες ελέγχου που θα συναντήσουμε και οι οποίοι απασφαλίζουν πόρτες οι οποίες αρχικά είναι κλειδωμένες (εδώ είναι πιθανό να φάτε αρκετό χρόνιο μέχρι να βρείτε τους σωστούς συνδυασμούς. Προσοχή στο χρόνο λοιπόν).
Στο κεντρικό και κάτω σημείο της οθόνης μας παρουσιάζεται η αμοιβή μας που προστίθεται σε δολάρια για κάθε ενέργεια που πραγματοποιούμε. Η αποστολή μας μπορεί να ολοκληρωθεί ακόμη κι αν απλά δραπετεύσουμε από το κτίριο χωρίς να βρούμε τη δισκέτα ή τοποθετήσουμε τη βόμβα αλλά η αμοιβή μας σε αυτήν την περίπτωση θα είναι ανάλογη.
Το Saboteur διαθέτει εννέα διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας τα οποία μπορούμε να επιλέξουμε στην αρχή του παιχνιδιού και διαφέρουν τόσο στον αριθμό των εχθρών που παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια της αποστολής όσο και στο χρόνο που έχουμε στη διάθεσή μας για την ολοκλήρωσή της.
Από τεχνικής άποψης το Saboteur δεν παρουσιάζει τίποτα το ιδιαίτερο αλλά το gameplay και η αγχωτική του ατμόσφαιρα αρκούν για να παρασύρουν τον gamer σε ατελείωτες ώρες παιχνιδιού.
Έτσι τα χρώματα και τα ηχητικά εφέ είναι ελάχιστα (οι ήχοι περιορίζονται κυρίως σε βηματισμούς – αν και οι Ninja πρέπει να είναι αθόρυβοι

Από την αντίθετη όμως μεριά το παιχνίδι αποτελείται από 118 ολόκληρα δωμάτια, η υπόθεση είναι πολύ ενδιαφέρουσα, η ατμόσφαιρα σκοτεινή και μυστηριώδης, η κίνηση των sprites ομαλότατη και το gameplay απλά φανταστικό.
Όπως είναι προφανές το Saboteur αν και υστερεί στον τεχνικό τομέα (λόγω και της εποχής που κυκλοφόρησε), κερδίζει ιδιαίτερα στον ψυχαγωγικό.
Εξάλλου, το γεγονός πως έμεινε στην ιστορία ως κλασσικό παιχνίδι στο είδος των platforms στα οκτάμπιτα, δεν είναι καθόλου τυχαίο.
Όσοι έχετε δοκιμάσει το παιχνίδι το γνωρίζετε καλά αυτό.
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: