Shinobi

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.315
Αντιδράσεις
485
Shinobi (1989)

picture.php






Είμαι σίγουρος πως διαβάζοντας τον παραπάνω τίτλο κάποια ευχάριστη και οικεία ανάμνηση σας ήρθε στο μυαλό.

Το Shinobi ένα από τα πιο αναγνωρισμένα παιχνίδια της δεκαετίας του 80, «κατάπιε» πολλές χιλιάδες κέρματα προσφέροντας άπειρες ώρες ψυχαγωγίας στους θαμώνες των ηλεκτρονικάδικων. Οι οθόνες καλύπτονταν πλήρως από τα κεφάλια των θεατών όταν οι «καλοί» παίχτες έπαιζαν το συγκεκριμένο παιχνίδι θρύλο.

Το super hit λοιπόν αυτό, δημιούργησε μεγάλες προσδοκίες και απαιτήσεις για τη μεταφορά του από τα arcades στις οθόνες των home micros.

Τα κατάφερε άραγε η Virgin Games;

picture.php


So tell me the legend, tell me the story.


Tell me the tales of war.


Ας δούμε πρώτα λίγο το σενάριο του παιχνιδιού.

Η συμμορία με το όνομα "Zeed" έχοντας ξεφύγει από κάθε ηθικό φραγμό, απαγάγει τα παιδιά της φατρίας "Oboro" αποσκοπώντας στο να δημιουργηθεί ένας νέος εμφύλιος πόλεμος μεταξύ των φατριών στον οποίο οι Ninja κατά παράδοση θα έχουν εξέχοντα ρόλο.

Ο μη μασκοφόρος Ninja Joe Musashi (φαίνεται τον έπιασε ο νόμος για τις κουκούλες), καλείται να αναλάβει την αποστολή διάσωσης των παιδιών και τον τερματισμό της εγκληματικής δράσης της οργάνωσης.

picture.php


Λάτρεις της Marilyn Monroe οι κατασκευαστές.

Μέσα λοιπόν από 5 πίστες που αποτελούνται από 3 sublevels, θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε τους αιχμάλωτους αντιμετωπίζοντας παράλληλα τα μέλη της συμμορίας αλλά και τους 5 μεγάλους αρχηγούς τους.

Οι εχθροί που θα εμφανιστούν στα διάφορα levels ποικίλλουν και διαφέρουν ως προς τη δυσκολία αντιμετώπισής τους. Έτσι θα συναντήσουμε μέλη της συμμορίας όπου εξολοθρεύουμε εύκολα με ένα και μόνο αστεράκι αλλά και εχθρούς (όπως ninja, undead ninja! και… βατραχάνθρωπους) οι οποίοι απαιτούν πολλά χτυπήματα και θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα γρήγοροι και προσεκτικοί για να τους βγάλουμε από τη μέση.

picture.php


Ο big boss της πρώτης πίστας εκτοξεύει fireballs.

picture.php


Όχι να με φάνε και τα ΟΥΚ βρε παιδιά.

Ως γνήσιοι ninja μπορούμε να κάνουμε εφαρμογή των γνώσεών μας στις πολεμικές τέχνες όταν αντιμετωπίζουμε εκ του σύνεγγυς τους αντίπαλους, να αποφεύγουμε βολές και χτυπήματα σκύβοντας και περπατώντας στην ίδια στάση πλησιάζοντας τον αντίπαλο, αλλά και να τους εξολοθρεύσουμε από μακριά με τα αστεράκια (shuriken) τα οποία διαθέτουμε ως βασικό όπλο.

Επίσης, αν σε μια πίστα απελευθερώσουμε 3 παιδιά εφοδιαζόμαστε με πιστόλι το οποίο έχει αρκετά μεγαλύτερη ισχύ από τα αστεράκια ενώ τέλος, μπορούμε να κάνουμε ένα spell (τότε το λέγαμε προσευχή) πατώντας τη spacebar ώστε να εξολοθρευθούν άμεσα οι αντίπαλοι που εμφανίζονται εκείνη τη στιγμή στην οθόνη.

Δυστυχώς αυτό το τελευταίο χρησιμότατο «όπλο» μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε μόνο μια φορά σε κάθε πίστα.

Ο ninja μας ανάλογα με το είδος μπορεί να δεχθεί από 1 έως 5 χτυπήματα περίπου πριν χάσει τη μία από τις 5 ζωές με τις οποίες ξεκινάμε το παιχνίδι. Μία ζωή επίσης θα χάσουμε αν δεν ολοκληρώσουμε την πίστα στο χρόνο που μας δίνεται.

Ευτυχώς όμως, τα 3 λεπτά είναι υπεραρκετά κι έτσι ο χρόνος δε θα αποτελέσει πρόβλημα σε καμία πίστα.

Οι 5 μεγάλοι αρχηγοί τους οποίους πρέπει να νικήσουμε για να περάσουμε στις επόμενες πίστες απαιτούν αρκετά χτυπήματα, συνεπώς καλό είναι να έχουμε το spell στη διάθεσή μας και να σημαδεύουμε μόνο προς το αδύνατό τους σημείο το οποίο συνήθως είναι το μέτωπό τους (Φαίνεται πως ο κώδικας τιμής των Ninja συμφωνούσε με την ελληνική ρήση που έλεγε πως «όλοι για ένα μέτωπο ζούμε»).

Σκοτώνοντας τον μεγάλο κακό κάθε πίστας μεταφερόμαστε σε μια bonus stage με οπτική first person, στην οποία εκτοξεύοντας αστεράκια επιχειρούμε να εξοντώσουμε όλους τους ninja οι οποίοι με άλματα από επίπεδο σε επίπεδο κινούνται απειλητικά προς το μέρος μας. Αν τα καταφέρουμε θα μας δοθεί μια extra ζωή. Το auto-fire είναι ιδιαίτερα χρήσιμο εδώ.

picture.php


Ο καραφλός με την αλογοουρά εκτός του ότι κρατάει όμηρο το παιδί εκτοξεύει και τη χαντζάρα του. Χμ.. όχι για πολύ όμως...

Αν και το παιχνίδι εκ πρώτης όψεως μοιάζει με scrolling beat' em up εντούτοις σε αρκετά σημεία γίνεται platform αφού κρατώντας το fire πατημένο και το μοχλό προς τα επάνω μπορούμε να πραγματοποιήσουμε ένα εντυπωσιακό «νιντζίστικο» άλμα υπερπηδώντας μπαλκόνια και φράκτες, προσγειώνοντας το χαρακτήρα μας σε διπλανά επίπεδα, κάτι το οποίο προσθέτει πολλά στο gameplay και στον τρόπο με τον οποίο είναι στημένη η κάθε πίστα.

picture.php


Ninja vs Ninja.

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι πανέμορφα και τα χρώματα που χρησιμοποιούνται είναι κατάλληλα και περασμένα σωστά από την arcade version στον Commodore.

Το scrolling και η κίνηση των sprites είναι ομαλά αλλά η ανταπόκριση του χαρακτήρα στις κινήσεις του joystick θα μπορούσα να είναι ένα κλικ πιο άμεση.

Όσο για τον ήχο... χμ.. εδώ εντοπίζεται το αδύνατο σημείο του παιχνιδιού. Μουσικό θέμα δεν υπάρχει πέρα από τους τίτλους της αρχής, ενώ τα ηχητικά εφέ του παιχνιδιού δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο.

Το gampelay κυμαίνεται όμως σε πολύ υψηλά επίπεδα και η αντοχή του παιχνιδιού στο χρόνο τείνει στο... άπειρο (μη μου πείτε πως δεν το έχετε ξαναπαίξει από τότε, έτσι δεν είναι; :) ).

Γενικά έχουμε να κάνουμε με μια ιδιαίτερα επιτυχημένη μεταφορά ενός εξίσου επιτυχημένου παιχνιδιού στα arcades.

Συνεπώς τι άλλο από εξαιρετική θα μπορούσε να είναι και η έκδοσή του στον Commodore; :)
 
Πρόσφατα έπαιξα όλες τις εκδοσεις των 8μπιτων και φυσικά την έκδοση για αμίγκα! Ατάρι δεν έχω αφού δεν μου χαρίζει ο dino!

Κατά την γνώμη μου η καλύτερη 8μπιτ έκδοση ανήκει στον 6128 με τα υπέροχα samples και συνοδευτικό ήχο ανά πίστα και τα όμορφα χρώματα! Η έκδοση του κομοντορ ειναι σαφώς χειρότερη σε επιλογές στα χρώματα και το μουσικό θεμα μόνο στην εισαγωγή. ϊσως να υπερτερει σε κινηση! Στο σπέκτρουμ παρα την καλύτερη ανάλυση από τα άλλα 8μπιτα και τον ανάλογο με cpc ήχο μπερδευεσαι από το ασπρόμαυρο των χαρακτήρων και των βλημάτων! Για την έκδοση της αμίγκα απλά θα πω ότι πλησιάζει τρομερά την αντίστοιχη στα ουφάδικα!

Ενδεικτικά:

c64

 
Παιχνιδι το οποιο ειχα λιωσει στα μπλιμπλικια.Μου ειχε φαει πολλα λεφτα το ατιμο και ποτε δεν καταφερα να δω το τελος του απ'τα δικα μου τα χερακια.Ο αδερφος του φιλου μου το τελειωνε με χαρακτηριστικη ανεση και εγω απο πανω του να τον χαζευω.Δεν ειναι τυχαιο οτι ειναι απο τα πρωτα παιχνιδια που επαιξα στο MAME με μανια για να το τελειωσω.Εξισου ωραιο ειναι και η συνεχεια του το Shadow Dancer.Για να ειμαι ειλικρινεις αγνοουσα την υπαρξη του στον 6128...Παντως φαινεται αξιοπρεπεστατο!Ευχαριστω και παλι Alucard για το <<ταξιδι>>!!!
 
Ποτέ μα ποτέ δεν το είχα παίξει σε Home. Ομως ειχα παίξει αρκετά στα ...μπλιμπλίκια :D . Αργότερα ήρθε το ΜΑΜΕ, ήρθαν και τα cheats και το τελείωσα. Από τα ωραιότερα! Το Shadow dancer παρότι πιο εξελιγμένο, δεν το φτάνει σε εθιστικότητα. Να πω μπράβο για την παρουσίαση; Ειναι κλισέ πλέον! ;)
 
στα arcade το είχα τιμήσει δεόντως... χωρίς όμως να το τελειώσω.

και αυτό γιατί όλο και κάπου θα υπήρχε το twin cobra που για μένα ήταν πάντα η πρώτη επιλογή.

η 8bit έκδοση στον cpc πάντως μου φαίνεται ενδιαφέρουσα και αφού δεν είχα ασχοληθεί τότε, ίσως ασχοληθώ τώρα
 
Mπράβο και πάλι ασταμάτητε Αlucard !! :D

Oι μόνες εκδόσεις που είχα παίξει τότε απο αυτό το παιχνίδι (μαζί με το arcade ασφαλώς !!), ήταν στον Amstrad μου, και στην Amiga ενός γνωστού.

Στον amstrad μου άρεσε αρκετά, ήταν μία αξιοπρεπής έκδοση για τις δυνατότητες ενός οκτάμπιτου μηχανήματος. Δυστυχώς η amiga version με είχε ψιλοαπογοητεύσει, μιά και την ειχα βρεί αρκετά "δύσκαμπτη" και απότομη την κίνηση. Ενα τέτοιο μηχάνημα άξιζε καλύτερο conversion.

Πρέπει να δοκιμάσω για πρώτη φορά και την C64 έκδοση, η οποία απο τα γραφόμενα του Alucard φαίνεται αρκετά ενδιαφέρουσα...

Ιδωμεν !!
 
Άλλη μια κλασικούρα από τον ακούραστο Alucard! :thumbup:

Kudos, όπως λέει και ένα φίλος μου... :D

spyros_s είπε:
Πρόσφατα έπαιξα όλες τις εκδοσεις των 8μπιτων και φυσικά την έκδοση για αμίγκα! Ατάρι δεν έχω αφού δεν μου χαρίζει ο dino!
Το σκέφτομαι πολύ σοβαρά αγαπητέ! Αν δεν ήταν η κρίση, θα είχες ήδη έναν!

(Οπότε, φαντάζομαι οτι είσαι χαρούμενος που έχουμε κρίση...)
 
My cousin had Shinobi on cassette for Commodore 64! :) But the loading failed almost always not only on his datassette! :( The problem was the defected cassette and we played at the gaming room the coin op! :) I died always at Mandara I can't beat him! :(


 
Ήταν 8μπιτο το παιχνίδι ; Ρωτάω διότι στην Amiga φαίνονται και κινούμενα γραφικά στο παρασκήνιο !
 
H έκδοση αμιγκα που ανεβασα το πρωι σαν να χανε ενα καναλι στον ηχο...κάτι ειχε κανει ο τύπος στον winuae...αυτη ειναι οτι πιο καλο βρηκα αν και παλι δεν ειναι αυτο που ακούμε φυσιολογικα στην αμιγκα μας

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν ξερω αν ισχυει και για της home εκδοσεις αλλα υπαρχει ενα κολπακι στην arcade εκδοση για εξτρα ζωες που δεν ηταν πολυ γνωστο εκεινα τα χρονια και ακομα και σημερα δεν ειναι και παρα πολυ γνωστο.Καποια απο τα παιδια που ελευθερωνουμε αν συνδιαστουν και με το σκορ μας εκεινη την στιγμη μας δεινουν εξτρα ζωη και συγκεκριμενα τα παιδια αυτα ειναι το δευτερο στην πιστα 2-2,το πρωτο στην πιστα 2-3,το δευτερο στην πιστα 3-1 και το πεμπτο στην πιστα 3-2.Για να παρουμε την εξτρα ζωη μολις ελευθερωσουμε καποιο απο αυτα θα πρεπει στο σκορ μας εκεινη την στιγμη τα τελευταια 3 ψηφεια να ειναι ιδια και το τελευταιο που ειναι παντα 0 απλα δεν το μετραμε.Για παραδειγμα αν ειναι το σκορ μας 125550 η 117770 η κατι τετοιο τελως παντων τοτε μολις ελευθερωσουμε ενα απο τα παραπανω παιδια θα παρουμε εξτρα ζωη.
 
Πρωτη φορα το ακούω.Μου θυμίζει ομως το κόλπο στο BB που επρεπε τα τελευταια ψηφία να ειναι ίδια στο τέλος της πίστας ώστε όλες οι φούσκες να γίνουν δώρα.
 
Πίσω
Μπλουζα