Soldier of Light

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.312
Αντιδράσεις
476
Soldier of Light (1988)

attachment.php






Άλλο ένα παιχνίδι με το οποίο είχα περίπου δύο δεκαετίες να ασχοληθώ μαζί του. Θυμόμουν το πολύ καλό του μουσικό θέμα αλλά όταν το δοκίμασα και πάλι μου φάνηκε στο σύνολο του λίγο... διαφορετικό. Αυτό βέβαια συμβαίνει με αρκετά παιχνίδια τα οποία έχω καιρό να ξαναπιάσω.

Αργότερα μάλιστα έμαθα πως το Soldier of Light πρωτοβγήκε στις αίθουσες των coin-ps με τον τίτλο "Xain'd Sleena" και μεταφέρθηκε στα 8-bit από μια σχετικά άγνωστη για την εποχή εταιρεία (Ace) το 1988.

Για να δούμε λοιπόν αναλυτικότερα άλλο ένα παλιό αλλά καλό H–scrolling shoot 'em up.

attachment.php




Hit the Lights!

Αναλαμβάνουμε το ρόλο του Στρατιώτη του Φωτός ο οποίος έχει ως αποστολή να εξοντώσει τις δυνάμεις της επανάστασης οι οποίες προσπαθούν να ανατρέψουν την υπάρχουσα διοίκηση του γαλαξία. Για το σκοπό αυτό έχουν εγκαταστήσει τις δυνάμεις τους σε 3 πλανήτες. Τους Cleemalt, Lagto και Cleedos.

Θα κατευθυνθούμε σ' αυτούς χρησιμοποιώντας το ατομικό μας διαστημόπλοιο κι έχοντας τη δυνατότητα να επιλέξουμε τη σειρά με την οποία θα τους επισκεφθούμε.

Το «επισκεφθούμε» βέβαια το χρησιμοποιώ μεταφορικά μιας και οι δυνάμεις της επανάστασης δεν έχουν καμιά διάθεση να μας φιλοξενήσουν (βέβαια ούτε κι εμείς πηγαίνουμε εκεί για να συζητήσουμε), αντίθετα θα μας υποδεχθούν στέλνοντας εναντίον μας στρατιώτες της επανάστασης και εξωγήινα πλάσματα με σκοπό να ανακόψουν την πορεία μας.

Οι αντίπαλοι καθώς και τα πεδία της μάχης διαφέρουν από πλανήτη σε πλανήτη.

Έτσι στον Cleemalt θα συναντήσουμε στρατιώτες οπλισμένους με laser αλλά και ιπτάμενα scooters τα οποία βάλλουν εναντίον μας.

Στον Lagto, ένα πλανήτη που επικρατεί τροπική βλάστηση, θα αντιμετωπίσουμε υπερμεγέθεις σφήκες αλλά και υδρόβια τέρατα.

Στον Cleedos η έρημος και τα κτίσματα που μοιάζουν με πυραμίδες θα δοκιμάσουν τα αντανακλαστικά και τις αντοχές μας στο γρήγορο πάτημα του fire.

Στο μέσο κάθε πίστας θα αντιμετωπίσουμε ένα middle boss (με εξαίρεση τον Cleemalt) κι αν φθάσουμε μέχρι το τέλος της θα βρεθούμε αντιμέτωποι με το big boss, ένα εξωγήινο ον το οποίο κινείται πολύ γρήγορα στην οθόνη ενώ αρκεί να μας αγγίξει 2 φορές για να ρίξει την ενέργειά μας στο μηδέν.

attachment.php
Μόλις πατήσουμε το πόδι μας στον Cleemalt η μάχη αρχίζει άμεσα.

attachment.php


Ποιον να αντιμετωπίσω πρώτα;;;





Στη διάθεσή μας έχουμε ένα πολυβόλο laser αλλά και την ειδική στολή (τα χρώματα της οποίας μοιάζουν με του Iron Man) η οποία πέρα από τη θωράκισή της, φέρει και ειδικές μπότες οι οποίες μέσω ειδικών ρουκετών μας δίνουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούμε διπλά άλματα (σαν... σπάσιμο στο μπάσκετ) και να φθάνουμε σε πολύ ψηλά σημεία. Ο χαρακτήρας μας μπορεί να πυροβολεί τόσο κατά τη διάρκεια των διπλών αλμάτων όσο και κατά τη στάση πρηνηδόν η οποία βέβαια βολεύει και για να αποφεύγουμε τους αντίπαλους.

Στο δρόμο μας θα συναντήσουμε κάποια extra bonus για το όπλο μας τα οποία αυξάνουν το πλάτος της δέσμης laser ή βάλλουν σε πολλές κατευθύνσεις. Στο άνω μέρος της οθόνης μας, μια κόκκινη μπάρα συμβολίζει την ενέργεια της στολής μας η οποία μειώνεται κάθε φορά που δεχόμαστε κάποιο χτύπημα. Όπως είναι αναμενόμενο κάθε φορά που η μπάρα πέφτει στο μηδέν χάνουμε και μια ζωή από τις 4 που ξεκινούμε το παιχνίδι.

Όσο περίεργο κι αν φαίνεται κι όσους πόντους κι αν συμπληρώσουμε, οι ζωές μας κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού δε λένε να αυξηθούν με τίποτα. Απορώ μάλιστα για ποιο λόγο οι ζωές μας στην οθόνη συμβολίζονται με 2 ψηφία (π.χ. 03). Ελπίζω να μην ήταν κάποιο bug στην έκδοση που έπαιζα. Τέλος πάντων...

attachment.php
Να και το διαστημικό τέρας του Λόχνες.

attachment.php


Το παιχνίδι κατά τις διαδρομές μεταξύ των πλανητών, μετατρέπεται σε R-typeοειδές.





Μαζί μ' όλα τα παραπάνω έχουμε να αντιμετωπίσουμε και το χρόνο μέσα στον οποίο καλούμαστε να ολοκληρώσουμε τις πίστες και ο οποίος είναι 1 min και 40 sec για κάθε μία.

Αν τα καταφέρουμε, θα επιβιβαστούμε στο ατομικό μας διαστημόπλοιο και θα κατευθυνθούμε στον επόμενο πλανήτη. Η διαδρομή όμως δεν θα είναι καθόλου εύκολη καθώς εχθρικά σκάφη σε σχηματισμούς μας επιτίθενται και το παιχνίδι μετατρέπεται σε καθαρόαιμο shoot 'em up. Πολύ ενδιαφέρουσα αλλαγή ώστε να μην πλήττει ο gamer.

Όταν καθαρίσουμε και τους 3 πλανήτες το παιχνίδι δεν τελειώνει αλλά ξεκινά από την αρχή. Ένα εντυπωσιακό τέλος εδώ δε θα έβλαπτε, μιας και το παιχνίδι ξεκινά έχοντας την ίδιο ακριβώς επίπεδο δυσκολίας.

attachment.php


Ο Cleedos φαίνεται να είναι ο δυσκολότερος πλανήτης.





Στον τεχνικό τομέα, τα γραφικά του παιχνιδιού είναι αρκετά καλά, ενώ τα χρώματα είναι ικανοποιητικά και το scrolling ομαλό.

Το μουσικό θέμα του παιχνιδιού είναι πραγματική απόλαυση κι αλλάζει από πίστα σε πίστα. Το θέμα μάλιστα στον πλανήτη Cleemalt θυμίζει αρκετά συνθέσεις του Jean Michel Jarre.

Αρνητικό σημείο του παιχνιδιού αποτελεί η μικρή του διάρκεια, η δυσκολία του σε ορισμένα σημεία αλλά και τα κάπως χοντροκομμένα sprites.

Το gameplay από την άλλη είναι αρκετά εθιστικό και κρατάει για αρκετές ώρες κολλημένο τον gamer στην οθόνη μέχρι να το εγκαταλείψει.

Η αλήθεια είναι πως δε θα μπορούσα σε καμιά περίπτωση να το συγκρίνω με το Xain'd Sleena (την arcade του μορφή) αλλά γενικά το Soldier of Light είναι από τα αρκετά αξιόλογα shoot 'em ups του C64.
 
Δυστυχως δεν το ειχα παιξει ποτε αλλα ουτε ηξερα για την υπαρξη αυτου του παιχνιδιου και φαινεται παρα πολυ ωραιο...

Περιεργο μου φαινεται οτι ειναι της TAITO και δεν το ειχα παρει χαμπαρι τοτε, μιας και μετα το Bubble Bobble ειχα γινει ΤΑΙΤΟμανης... :)
 
Ακόμα ένα εξαιρετικό review απο τον Alucard, για το πολύ γνωστό αυτό παιχνίδι (πρόκειται, όπως αναφέρθηκε, για το conversion του επίσης πολύ γνωστού Xain'd Sleena των arcades, που είχε παρουσιαστεί και στο Pixel).

Το παιχνίδι το είχα τιμήσει αρκετά στον Amstrad μου, όπου είχε πολύ όμορφα γραφικά & χρώματα, αλλά ταυτόχρονα ο ήχος δεν ήταν κάτι το αξιόλογο (υπήρχαν μόνο κάποια "τυπικά" εφφέ), ενώ αν δεν απατώμαι, δεν υπήρχε και η δυνατότητα επιλογής πλανήτη.

Η κλασσική κίνηση του διπλού άλματος επιτυγχάνονταν απλά κρατώντας πατημένο το "πάνω" στον Αmstrad, αλλά και πάλι έκανε την δουλειά της.

Την CBM έκδοση δεν θυμάμαι να την είχα παίξει, αλλά θα το κάνω σύντομα, μιά και απ΄ότι βλέπω την μουσική επιμέλεια είχαν οι Maniacs of Noise (Jeroen Tel - ΘΕΟΣ !!)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η έκδοση στα coin-up (την οποία την είχα τιμήσει δεόντως :) , και εξακολουθώ να την τιμώ στο MAME :) :)), είχε έξι πλανήτες, με τον έκτο να είναι προσβάσιμος μόνο αφού είχες ολοκληρώσει τους προηγούμενους πέντε. Τον έκτο δυστυχώς δεν τον τερμάτισα ακόμα.
 
Εγώ κατάφερα και το τερμάτισα μετά από πολύ κόπο (και μερικά σπασμένα πλητρολόγια/χειριστήρια, τα οποία σπάγανε μετά από τον ήχο "HULK SMASH!!!", λόγω τσαντίλας στο τελευτάιο επίπεδο!) και θυμάμαι ότι το είχα προτοπαίξει όταν έιμουν 9-10 χρονών στην Αίγινα και συγκεκριμένα στους Αγίους σε ένα ξενοδοχείο, το "Golden Beach", το οποίο είχε μια μίνι αίθουσα με 1 σειρά από arcades τα οποια ήταν (από αριστερά προς τα δεξιά) pacman, double dragon, jailbreak, xain d'sleena, tetris. !! μια μέρα θυμάμαι...έλιωσα εκεί !!! έπαιξα ένα 500άρικο (το παιχνίδι ήταν 1 δεκάρικο!)...συγκηνητικές στιγμές.
 
Το coin-op ήταν φοβερό, η διασκευή για τα home-micros, μάλλον με απογοήτευσε.
 
Πολυ ωραιο review! σημερα το τεσταρα στην Amiga ,Atari ST και Amstrad CPC, στην εκδοση του CPC δεν ειχε επιλογη πλανητων αλλα ειχε ωραια γραφικα, η εκδοσεις της Αmiga και ST ειναι παρομιες, σχετικα δυσκολο παιχνιδι.
 
Πίσω
Μπλουζα