Test Drive

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Alucard
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.322
Αντιδράσεις
521
Test Drive (1987)

45716.jpg

Στις εποχές που ζούμε, τα Test Drives με πολυτελή αυτοκίνητα… μας μάραναν. Ας τα απολαύσουμε όμως τουλάχιστον από την οθόνη των ηλεκτρονικών υπολογιστών και δη του Commodore 64 όπως… άλλοτε.

Θυμάστε λοιπόν φαντάζομαι το διαμάντι της Accolade “Test Drive” του 1987. Ένα από τα πρώτα παιχνίδια εξομοίωσης αυτοκινήτων στο οποίο ο παίκτης μπορούσε να οδηγήσει από την οπτική του οδηγού. “First person-driving” θα το ονόμαζα :)

Αν δεν το θυμάστε, βάλτε ζώνη, γυρίστε το κλειδί στη μίζα και φύγαμε.

45717.jpg
Living life in the fast lane.

Βρισκόμαστε στη θέση του οδηγού και ως άλλα πλουσιόπαιδα δοκιμάζουμε τις επιδόσεις μερικών σπορ αυτοκινήτων σε κάποιο επαρχιακό δρόμο.

Ας δούμε όμως αρχικά τις επιλογές μας μετά την εισαγωγή στην οποία ακούγεται μια εντυπωσιακή digitized φωνή.

Έχουμε τη δυνατότητα λοιπόν να επιλέξουμε μεταξύ των εξής 5 αυτοκινήτων:

1. Lotus Esprit

2. Lamborghini Countach

3. Porsche 911 Turbo

4. Ferrari Testarossa

5. Chevrolet Corvette


Κάθε αυτοκίνητο από τα παραπάνω όπως πολύ καλά γνωρίζετε διαθέτει τα δικά του χαρακτηριστικά. Έτσι, η Ferrari Testarossa σε σχέση με τα υπόλοιπα, διαθέτει τη μεγαλύτερη ροπή και τελική ταχύτητα, η Lamborghini Countach έχει τον κινητήρα με τα περισσότερα κυβικά, τη μεγαλύτερη επιτάχυνση και άλογα, ενώ η Porsche 911 Turbo και η Chevrolet Corvette διαθέτουν το μικρότερο κιβώτιο ταχυτήτων.

Τα χαρακτηριστικά καθενός από τα παραπάνω παρουσιάζονται στην οθόνη σε καρτέλες και στο πάνω μέρος η φωτογραφία του αυτοκινήτου. Μόλις πραγματοποιήσουμε την επιλογή μας η χαρούμενη φάτσα του γιάπη μέσα από το αυτοκίνητο εμφανίζεται καθώς κατεβάζει το παράθυρο και μαρσάρει (στη Lamborghini ανοίγει την πόρτα κάθετα).

45718.jpg
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της Ferrari.

.......
45720.gif
Επιλέξτε την Lamborghini και ευχαριστηθείτε ταχύτητες.





Αφού επιλέξουμε λοιπόν αυτοκίνητο μεταφερόμαστε στη αρχή του δρόμου μίας πλαγιάς με δύο αντίθετες κατευθύνσεις οι οποίες διαθέτουν από μία λωρίδα κυκλοφορίας.

Το σκηνικό βέβαια μοιάζει με το δρόμο στα λιμανάκια όταν επιστρέφουμε από Βάρκιζα. (Το πρωί όμως, αν καταλαβαίνετε τι θέλω να πω - Έχετε περάσει και πρωί έτσι δεν είναι ;) ).

Ο δρόμος λοιπόν στο δεξί του μέρος εμφανίζει μια πλαγιά βουνού ενώ στο αριστερό του μέρος υπάρχει γκρεμός. Δυστυχώς τα γραφικά και το περιβάλλον των πιστών δεν μεταβάλλονται καθʼ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού.

Σκοπός μας είναι να οδηγήσουμε χωρίς απώλειες το αυτοκίνητό μας μέχρι το τέλος της διαδρομής στην οποία βρίσκεται ένα πρατήριο βενζίνης και στο οποίο όπως είναι προφανές θα ανεφοδιαστούμε με καύσιμα για να συνεχίσουμε. Θα πρέπει να διασχίσουμε 5 συνολικά παρόμοιες διαδρομές και σε περίπτωση που το κάνουμε με επιτυχία το αυτοκίνητο θα γίνει δικό μας! :)

Οι διαδρομές αυτές βέβαια δεν είναι και ό,τι πιο εύκολο καθώς πέρα από τα αυτοκίνητα που κινούνται στην οδό (από σκαραβαίους μέχρι φορτηγά) έχουμε να αντιμετωπίσουμε και τα περιπολικά της αστυνομίας η οποία μόλις υπερβούμε ένα συγκεκριμένο όριο ταχύτηταε ενεργοποιεί την σειρήνα και μας καταδιώκει.

Σε περίπτωση μάλιστα που μας σταματήσει θα μας αποσπάσει πολύτιμα δευτερόλεπτα, συνεπώς σανιδώστε το και αφήστε τους να σας ακολουθούν. Κάποια στιγμή θα σας χάσουν. Αν από λάθος ελιγμό κι έχοντας μικρή σχετικά ταχύτητα τρακάρεται με αυτό, το παιχνίδι τελειώνει άδοξα και αμέσως. Ένα ραντάρ πάντως ενσωματωμένο στα όργανα του οδηγού μας προειδοποιεί με συγκεκριμένο ήχο κάθε φορά που το περιπολικό μας πλησιάζει ενώ με το καθρέπτη μας μπορούμε να υπολογίσουμε χονδρικά την απόστασή του από το δικό μας όχημα.

45721.jpg

Ώρα για ανεφοδιασμό.

45722.jpg
Κατεβάζουμε ταχύτητα στην Porsche 911 για να περάσουμε στην στροφή το φορτηγό.


Το αυτοκίνητό μας ελέγχεται από ένα λευκό ίχνος που εμφανίζεται στο τιμόνι και το οποίο ανάλογα με τις κινήσεις του joystick μετατοπίζεται πάνω στην περίμετρό του. Κινώντας το joystick προς τα πάνω το αυτοκίνητό μας επιταχύνει ενώ με το μοχλό προς τα κάτω φρενάρει.

Προσοχή χρειάζεται στις στροφές στις οποίες όταν μπαίνουμε με υψηλή ταχύτητα το όχημά μας γίνεται πιο αργό στις αντιδράσεις του μοχλού μας (αν και ποτέ δεν οδηγούμαστε σε υπερστροφή ή υποστροφή συνεπώς ποτέ δε χάνουμε τον έλεγχο του οχήματος), με κίνδυνο να μην προλάβουμε να αποφύγουμε έγκαιρα τα διερχόμενα αυτοκίνητα. Τη συγκεκριμένη μάλιστα στιγμή θα ακούσουμε τα λάστιχα να στριγκλίζουν.

Στο οδόστρωμα υπάρχουν και μικρά εμπόδια όπως μικρές πέτρες και λάδια τα οποία μπορούν να εκτρέψουν το όχημά μας από την πορεία του επομένως καλό είναι να τα αποφεύγουμε.

Το κιβώτιο ταχυτήτων του αυτοκινήτου μας είναι χειροκίνητο (συνήθως είναι 6τάχυτο) κι αν δε θέλουμε να κάψουμε τον κινητήρα καλό θα είναι να αλλάζουμε ταχύτητα πριν φθάσει στην κόκκινη περιοχή (περίπου 7 – 9.000 στροφές). Κρατώντας πατημένο το fire και κινώντας το μοχλό προς τα εμπρός ανεβάζουμε ταχύτητα ενώ κινώντας το προς την αντίθετη κατεύθυνση και με πατημένο το fire κατεβάζουμε.

Κάθε φορά που τρακάρουμε με κάποιο διερχόμενο όχημα ή χτυπάμε στα πλάγια του δρόμου ή πέφτουμε στον γκρεμό το παρμπρίζ του οχήματος διαλύεται δίνοντάς μας την αίσθηση πως το όχημά μας καταστράφηκε.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως δεν μπορούμε να υπολογίσουμε εύκολα την πλάγια απόσταση που θα πρέπει να τηρούμε από ένα διερχόμενο αυτοκίνητο ώστε να μην τρακάρουμε με αυτό. Έτσι πολλές φορές θα αναγκαστούμε να κινούμαστε στην άκρη του οδοστρώματος για να το αποφύγουμε.

Γενικά το να παίζεις έχοντας την οπτική του οδηγού, δημιουργεί πρόβλημα σχετικά με τον υπολογισμό της απόστασης αυτής με αποτέλεσμα το παιχνίδι στο σημείο αυτό κάπου να χάνει σε ρεαλισμό.

45723.jpg
Η Lotus Esprit είναι δική μας.


Για να δούμε όμως και τον τεχνικό τομέα του Test Drive.

Ο ήχος από τον κινητήρα είναι όλα τα λεφτά. Το μούγκρισμα από την αύξηση των στροφών αλλά και κατά την αλλαγή της ταχύτητας προκαλεί στους οπαδούς των γρήγορων αυτοκινήτων μεγάλο ενθουσιασμό!!!

Τα γραφικά από το εξωτερικό περιβάλλον δεν προσθέτουν τίποτα το ιδιαίτερο και μάλλον προκαλούν μονοτονία (είναι ίδιο σε όλες τις πίστες), o σχεδιασμός όμως του εσωτερικού του αυτοκινήτου καθώς και η παρουσίαση των αυτοκινήτων κατά το στάδιο της επιλογής είναι θαυμάσιος με όμορφα και σωστά χρώματα. Η κίνηση των sprites και του οχήματός μας είναι γενικά φυσική και εξομοιώνει σωστά αυτήν των οχημάτων στους δρόμους.

Τέλος το gameplay είναι αρκετά καλό, εθιστικό και ιδιαίτερα οι λάτρεις των car-racing games βάζω στοίχημα πως θα θελήσουν να δοκιμάσουν όλα τα μοντέλα προτού χορτάσουν το παιχνίδι.

Πάμε μια κόντρα; ;)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τι να λέμε, ιστορικό παιχνίδι !! Μπράβο για το review, Αlucard. :)

Οπως και ο περισσότερος κόσμος, το παιχνίδι το γνώρισα απο το ιστορικό review του Pixel, όπου παρουσιαζόταν η Amiga version (με το περίφημο 100% στον ήχο).

Eπειδή βέβαια δεν είχαν και πάρα πολλοί Αmiga το '87, "hands-on" δοκιμή ήταν δύσκολο να γίνει, οπότε απλά κοιτάζαμε καμία Amiga στο commodore club να τρέχει το παιχνίδι απo μακριά.

Λίγο αργότερα, το παιχνίδι πήρε στο pc του ένας συμμαθητής μου, όπου αν και η ανάλυση ήταν καλή, τα χρώματα της CGA καθώς και ο ελεεινός ήχος, ήταν μεγάλη ξενέρα.

Δυστυχώς στον Amstrad δεν έκατσα ποτέ να ασχοληθώ με το sequel που κυκλοφόρησε λίγο αργότερα, αλλά φρόντισα να το αποκτήσω στην Amiga μου (αν και η "εποχή" του είχε πλέον περάσει, και οι παλιές εξαιρετικές εντυπώσεις είχαν ξεθωριάσει).

Παρ' όλα αυτά, το παιχνίδι σίγουρα διατηρεί την κλασσική του "αξία", και δεν θα έλεγα όχι για ένα ακόμα "test drive" στον επικίνδυνο δρόμο του βουνού, με την αστυνομία στο κατόπι μου. Aλλωστε αν νικήσω, ο πωλητής θα με αφήσει να κρατήσω το αυτοκίνητο ...πράγμα που δεν είναι και λίγο, εδώ που τα λέμε !!

(σπέσιαλ ρετροανάμνηση: Ενώ όλοι οι γνωστοί μου προτιμούσαν την Φερράρι Τεσταρόσσα, εγώ ανέκαθεν είχα αδυναμία στην Λαμποργκίνι Κούντας. Πραγματικά πανέμορφο αμάξι).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ενα παιχνιδι, θρυλος πιστευω!

Ηταν το πρωτο παιχνιδι που ειδα σε... Amiga 500 το 1987 και μαλιστα μερικους μηνες μετα αφου ειχα αγορασει τον cpc 464... Οπως καταλαβαινετε... επισης ηταν η πρωτη φορα που ειδα στην ζωη μου την amiga... Οποτε, παλι οπως καταλαβαινετε.... Εχασα το φως μου συγκριτικα με τον cpc.

Την εκδοση τοτ c64 την επαιξα πολυ αργοτερα... Μολις μερικους μηνες πριν απο σημερα :-)

Ενθουσιαστηκα με το intro music theme αφου μου θυμισε amiga, οπως επισης μου αρεσε και ο εσωτερικος σχεδιασμος της porsche και esprit. Πραγματικα πολυ καλο στον commodore.

Η δε εκδοση του cpc ηταν καλη, αλλα κατωτερη τεχνικα απο του commodore.

http://www.mobygames.com/images/shots/l/418891-the-duel-test-drive-ii-amstrad-cpc-screenshot-i-lost-all-my.png

Παρατηρειστε οτι στον cpc το κοντερ στην 911 ειναι ηλεκτρονικο (!) αντι το αναλογικου με την βελονα οπως στον c64, amiga, st κτλ!

Πολυ ωραιο η παρουσιαση αυτου του θρυλικου παιχνιδιου!
 
ndial είπε:
Παρατηρειστε οτι στον cpc το κοντερ στην 911 ειναι ηλεκτρονικο (!) αντι το αναλογικου με την βελονα οπως στον c64, amiga, st κτλ!
Xαχα, πράγματι έτσι είναι - αν και τώρα μιλάμε για την Porsche 959, αφού έχουμε να κάνουμε με το sequel. :)

Το θέμα του κοντέρ όμως, όντως ισχύει.
 
To ειχα δει το '87 σε Amiga 1000 ****φτιαγμενη, συνδεδεμενη σε στερεοφωνικο συγκροτημα. Ηταν η πρωτη φορα που ειδα Amiga και θα ελεγα οτι ηταν θρησκευτικη εμπειρια!

 
Από τα πολύ αγαπημένα racers. Εκείνη την εποχή η ευκαιρία να "οδηγήσεις" την "κόκκινη μάγισσα" Testarossa ήταν πραγματικά θρησκευτική εμπειρία.

Φυσικά, όπως και στους υπόλοιπους, μου έχει μείνει χαραγμένη η Amiga και όχι η C64 έκδοση, αλλά δεν βαριέσαι... :)
 
Κορυφαίο simulation. Στην Α500 μου του'χα δώσει να καταλάβει! Πανεμορφα γραφικά και ήχος........Accolade presents...... ;) Μπράβο Λιάκο!!!! Πολύ ωραίες παρουσιάσεις ρε μπαγάσα!
 
εγώ θυμάμαι και την υπερβολή του Λεκόπουλου στο review για τον ήχο της τουρμπίνας...

όταν το είδα τελικά στην Αμίγκα πράγματι με εντυπωσίασε για τα γραφικά του όμως το 100% στον ήχο σίγουρα ήταν υπερβολή.

------

Το test drive 1 δεν βγήκε για cpc...μόνο το δεύτερο βγήκε και ήταν πολύ μέτριο βιαστικό conversion...μας είχε ενοχλήσει τότε που το ταχύμετρο ήταν ηλεκτρονικό. Η έκδοση του c64 ομολογουμένως ήταν πολύ καλή. Αν την είχα έτσι στο cpc θα την είχα λιώσει
 
Φοβερη παρουσιαση Alucard!

@freaktmp:το βιντεακι ολα τα λεφτα!
 
Πίσω
Μπλουζα