iggylebowski
RetroAdept
- Joined
- 10 Mαϊ 2012
- Μηνύματα
- 868
- Αντιδράσεις
- 657
The Savage Hunt of King Stach (1979, Valeri Rubinchik)
http://www.imdb.com/title/tt0128164/
Υπόθεση: Ένας σπουδαστής, προς το τέλος του 19ου αιώνα, που ταξιδεύει στις πιο απομακρυσμένες περιοχές της Ρωσίας με σκοπό να καταγράψει όλους τους τοπικούς μύθους και θρύλους της ρώσικης επαρχίας, αναγκάζεται να βρει καταφύγιο, κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας, σε ένα παλιό κάστρο που βρίσκεται μέσα σε μια βαλτώδη περιοχή. Με έκπληξη διαπιστώνει ότι όλοι οι κάτοικοι της περιοχής δείχνουν φοβισμένοι και δεν αργούν να του ζητήσουν να φύγει ώστε να σώσει τη ζωή του. Σύντομα ανακαλύπτει ότι η περιοχή βασανίζεται από κάποιους ανεξήγητους φόνους που οι ντόπιοι αποδίδουν σε μια αρχαία κατάρα.
Γοτθικό θρίλερ από τη Σοβιετική Ένωση, σκηνοθετημένο με μεράκι και αγάπη για το είδος από τον Valeri Rubinchik. To Savage Hunt of King Stach συνδυάζει τον γοτθικό τρόμο των ταινιών της Hammer, τους φολκλορικούς μύθους και τον σκοτεινό ρομαντισμό ενός γοτθικού παραμυθιού, με τον σκηνοθέτη να καταφέρνει να συνδυάσει τέλεια τις επιρροές του σε ένα αποτέλεσμα που, τουλάχιστον, από εικαστικής πλευράς θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό θεατή. Ο Rubinchik καταφέρνει να συνδυάσει σε ένα σώμα την εικονολατρία του Mario Bava, το γοτθικό, οπερατικό ύφος του Terence Fisher, τις ονειρικές ανατριχίλες του Tombs of the Blind Dead του Amando de Ossorio και την αγάπη για τη φύση του Andrey Tarkovsky, δημιουργώντας μια ταινία που καταφέρνει να υποβάλει τον θεατή μόνο με την ατμόσφαιρά της. Η πανέμορφη φωτογραφία που συνδυάζει τα φθινοπωρινά χρώματα με τον βαρύ γοτθικό τόνο, τα μεγάλα πλάνα, οι αιθέριες κινήσεις της κάμερας, η εναλλαγή του ύφους ανάμεσα στην κλειστοφοβική αίσθηση του εσωτερικού του κάστρου και στην μουχλιασμένη ατμόσφαιρα του βάλτου, η όμορφη χρήση των σκιών και των φυσικών τοπίων, ο ανατριχιαστικά αργός ρυθμός της ταινίας δημιουργούν μια εντυπωσιακά ρευστή ατμόσφαιρα που είναι παράλληλα σκοτεινή, στοιχειωμένη και μελαγχολική. Οι ακολουθίες των ονειρικών εικόνων, που είναι γεμάτες με βαριά ομίχλη και ρευστές σκιές, συνδυάζονται με τα υγρά φυσικά τοπία του βάλτου και της τοπικής βλάστησης για να δώσουν ένα αποτέλεσμα που φτάνει σε επίπεδα που είχαν φτάσει μεγάλοι δημιουργοί του τρόμου. Ο Rubinchik καταφέρνει επίσης να συνδυάσει το μελαγχολικό ύφος της ιστορίας με το καλοδουλεμένο μυστήριο, καταφέρνοντας να χειριστεί με εξαιρετικό τρόπο στοιχεία σπερματικού τρόμου, όπου το παιχνίδι γίνεται ανάμεσα σε αυτά που φαίνονται και σ'αυτά που εννοούνται, ισορροπώντας με χάρη ανάμεσα στο φυσικό και το μεταφυσικό. Ο στιβαρός ρυθμός που χαρίζει στην ταινία ο σκηνοθέτης ενισχύει τα στοιχεία του μυστηρίου, ακολουθώντας μια αργή, αλλά κλιμακούμενη, μηχανική στην ανάπτυξη της έντασης. Τα φορτωμένα, με φιλοσοφικές προσεγγίσεις, διαλογικά μέρη και η λογική, α-λα Hound of the Baskervilles, εξήγηση του μυστηρίου, αποδυναμώνουν κάπως το αποτέλεσμα και δεν αφήνουν την ταινία να απογειωθεί πλήρως. Όμως, πέρα από αυτές τις μικρές αδυναμίες, το The Savage Hunt of King Stach είναι μια πολύ καλή προσπάθεια στο χώρο του γοτθικού τρόμου από μια χώρα που δεν μας είχε συνηθίσει σε τέτοιες δουλείες.
http://www.imdb.com/title/tt0128164/
Υπόθεση: Ένας σπουδαστής, προς το τέλος του 19ου αιώνα, που ταξιδεύει στις πιο απομακρυσμένες περιοχές της Ρωσίας με σκοπό να καταγράψει όλους τους τοπικούς μύθους και θρύλους της ρώσικης επαρχίας, αναγκάζεται να βρει καταφύγιο, κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας, σε ένα παλιό κάστρο που βρίσκεται μέσα σε μια βαλτώδη περιοχή. Με έκπληξη διαπιστώνει ότι όλοι οι κάτοικοι της περιοχής δείχνουν φοβισμένοι και δεν αργούν να του ζητήσουν να φύγει ώστε να σώσει τη ζωή του. Σύντομα ανακαλύπτει ότι η περιοχή βασανίζεται από κάποιους ανεξήγητους φόνους που οι ντόπιοι αποδίδουν σε μια αρχαία κατάρα.
Γοτθικό θρίλερ από τη Σοβιετική Ένωση, σκηνοθετημένο με μεράκι και αγάπη για το είδος από τον Valeri Rubinchik. To Savage Hunt of King Stach συνδυάζει τον γοτθικό τρόμο των ταινιών της Hammer, τους φολκλορικούς μύθους και τον σκοτεινό ρομαντισμό ενός γοτθικού παραμυθιού, με τον σκηνοθέτη να καταφέρνει να συνδυάσει τέλεια τις επιρροές του σε ένα αποτέλεσμα που, τουλάχιστον, από εικαστικής πλευράς θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό θεατή. Ο Rubinchik καταφέρνει να συνδυάσει σε ένα σώμα την εικονολατρία του Mario Bava, το γοτθικό, οπερατικό ύφος του Terence Fisher, τις ονειρικές ανατριχίλες του Tombs of the Blind Dead του Amando de Ossorio και την αγάπη για τη φύση του Andrey Tarkovsky, δημιουργώντας μια ταινία που καταφέρνει να υποβάλει τον θεατή μόνο με την ατμόσφαιρά της. Η πανέμορφη φωτογραφία που συνδυάζει τα φθινοπωρινά χρώματα με τον βαρύ γοτθικό τόνο, τα μεγάλα πλάνα, οι αιθέριες κινήσεις της κάμερας, η εναλλαγή του ύφους ανάμεσα στην κλειστοφοβική αίσθηση του εσωτερικού του κάστρου και στην μουχλιασμένη ατμόσφαιρα του βάλτου, η όμορφη χρήση των σκιών και των φυσικών τοπίων, ο ανατριχιαστικά αργός ρυθμός της ταινίας δημιουργούν μια εντυπωσιακά ρευστή ατμόσφαιρα που είναι παράλληλα σκοτεινή, στοιχειωμένη και μελαγχολική. Οι ακολουθίες των ονειρικών εικόνων, που είναι γεμάτες με βαριά ομίχλη και ρευστές σκιές, συνδυάζονται με τα υγρά φυσικά τοπία του βάλτου και της τοπικής βλάστησης για να δώσουν ένα αποτέλεσμα που φτάνει σε επίπεδα που είχαν φτάσει μεγάλοι δημιουργοί του τρόμου. Ο Rubinchik καταφέρνει επίσης να συνδυάσει το μελαγχολικό ύφος της ιστορίας με το καλοδουλεμένο μυστήριο, καταφέρνοντας να χειριστεί με εξαιρετικό τρόπο στοιχεία σπερματικού τρόμου, όπου το παιχνίδι γίνεται ανάμεσα σε αυτά που φαίνονται και σ'αυτά που εννοούνται, ισορροπώντας με χάρη ανάμεσα στο φυσικό και το μεταφυσικό. Ο στιβαρός ρυθμός που χαρίζει στην ταινία ο σκηνοθέτης ενισχύει τα στοιχεία του μυστηρίου, ακολουθώντας μια αργή, αλλά κλιμακούμενη, μηχανική στην ανάπτυξη της έντασης. Τα φορτωμένα, με φιλοσοφικές προσεγγίσεις, διαλογικά μέρη και η λογική, α-λα Hound of the Baskervilles, εξήγηση του μυστηρίου, αποδυναμώνουν κάπως το αποτέλεσμα και δεν αφήνουν την ταινία να απογειωθεί πλήρως. Όμως, πέρα από αυτές τις μικρές αδυναμίες, το The Savage Hunt of King Stach είναι μια πολύ καλή προσπάθεια στο χώρο του γοτθικού τρόμου από μια χώρα που δεν μας είχε συνηθίσει σε τέτοιες δουλείες.