Total Eclipse (1988)

Rakeesh

RetroDB Feeder
Joined
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
4.578
Αντιδράσεις
1.703
Νομίζω ένα ακόμα ρήβιου του κλασσικού αυτού παιχνιδιού δεν θα προσέφερε κάτι παραπάνω. Εδώ όμως είμαστε το Retromaniax και δίνεται ιδιαίτερη σημασία σε μνήμες και προσωπικές εντυπώσεις, οπότε ξεκινάω ένα αυτοβιογραφικό ρήβιου :)

Πρέπει να ήταν τέλη 80ς ή αρχές 90ς. Ένα παιδάκι με το όνομα Rakeesh ξεφύλιζε ένα παλιό τέχος Πίξελ που μάλλον είχε σουφρώσει απο κάποιο μεγαλύτερο ξαδελφάκι. Απο εκείνο το περιοδικό του έμεινε στο μυαλό ένα πράγμα: ένα καλογραμμένο ρήβιου ενός παράξενου παιχνιδιού με θέμα την αρχαία Αίγυπτο. Δεν ήταν σίγουρος τί τον είχε εντυπωσιάσει πιο πολύ: το χιουμοριστικό, κεφάτο γράψιμο με την αφήγηση της υπόθεσης του παιχνιδιού; Ή μήπως οι παράξενες φωτογραφίες; Γιατί οι εικόνες δεν έδειχναν διαστημοπλοιάκια και μπαρμπαδάκια, αλλα γεωμετρικά σχήματα. Σε κάποιες απο τις φωτογραφίες διακρινοταν και ένα 3δ αεροπλανάκι!!! Η περιγραφή του παιχνιδιού ήταν σαφής: κινούμαστε μέσα σε ένα τρισδιάστατο χώρο. Βλέπετε δεν είχε βγει ακόμα το Wolfenstein 3D και κάτι τέτοο φάνταζε απίστευτο για εμάς που video game σημαίνει τρέχουμε, πηδάμε σε πλατφόρμες και πυροβολάμε κακούς.

67004-total-eclipse-atari-st-screenshot-title-screens.png


Το σενάριο λίγο πολύ το ξέρουμε: λόγω μιας αρχαίας Αιγυπτιακής κατάρας, πιστεύεται οτι η ολική έκλειψη που θα γίνει στις 26 Οκτωβρίου του 1930, θα επιφέρει την καταστροφή της σελήνης, και κατα συνέπεια του κόσμου όπως τον ξέρουμε. Εκτός αν κάποιος ανώνυμος ήρωας μπει στην πυραμίδα και καταστρέψει το βωμο του Ρα. Ο πρωταγωνιστής μας είναι έξω απο την πυραμίδα, 2 μόλις ώρες (real time) πριν την έκλειψη, η οποία ήδη φαίνεται απο τον ουρανό.

67005-total-eclipse-atari-st-screenshot-the-beginning-locations.png


Ας αγνοήσουμε το γεγονός οτι στις 26 Οκτωβρίου του 1930 ΔΕΝ έγινε ολική έκλειψη ηλίου (η έκλειψη της 21ης Οκτωβρίου ήταν ορατή από τον Ειρηνικό, και όχι από την Αίγυπτο, έτσι γιατί μας αρέσουν τα trivia) και ας αγνοήσουμε το γεγονός οτι μια έκλειψη δεν κρατάει 2 ώρες (αλλά μόλις 7 λεπτα), και ας μπούμε στην πυραμίδα.

Το παιχνίδι περιγράφεται σαν early 1st person shooter, ή adventure, αλλα για μένα αποτελεί puzzle game. Το περιβάλον είναι κάτι σπάνιο για παιχνίδια της εποχής αλλά όχι και κάτι πρωτόγνωρο, αφού ήδη είχαν προηγηθεί παιχνίδια όπως το Driller και το Dark Side της ίδιας εταιρείας (τα οποία ευελπιστώ να δω κάποια στιγμή). Η φιλοσοφια του ειναι φυσικα πολυ διαφορετική τόσο απο τα σημερινα FP παιχνίδια όσο και απο αυτα που θα έβγαιναν λίγα χρόνια αργότερα. Εννοείται οτι... στην αρχή έψαχνα το freelook με το ποντίκι :D Η κίνηση ειναι ομαλη κα όμορφη αλλά φυσικά ούτε λόγος για αποχρώσεις και σκιάσεις. Σε αντίθεση με τα πρώτα FPS εδώ μπορείτε να κοιτάζετε πάνω και κάτω για να εξερευνήσετε το χώρο, καθώς και να σκύψετε/γονατίσετε. Επίσης υπάρχουν και πλήκτρα για να "γειρετε" δεξιά ή αριστερά, αν και δεν βρήκα καμία περίπτωση που να χρειαζόταν αυτή η κίνηση. Αντιθέτως, δεν υπάρχει κίνηση strafe, που σε κάποια σημεία θα μου φαινόταν πολύ χρήσιμη.

Εδώ να αναφέρω οτι δεν υπάρχει πήδημα και σκαρφάλωμα: αν είστε σε ένα δωμάτιο και δείτε απο πάνω σας γέφυρες και υπερυψωμένες πόρτες, δεν μπορείτε να φτάσετε εκεί: απλά είναι hint οτι πρεπει να βρειτε τη διαδρομή που σας βγάζουν πάλι σε αυτό το δωμάτιο, αλλά απο αυτές τις πόρτες.

Τέλος υπαρχουν επιλογες για αλλαγη μεγεθους βηματισμού και γωνιας στριψιματος (μικρη, μεσαια, μεγάλη). Για παράδειγμα ο μικρός βηματισμός είναι απαραίτητος αν πρέπει να κάνετε "ακροβατικά", ενώ ο μεγάλος είναι απαραίτητος αν πρέπει να "τρεξετε" μέσα σε ενα παγιδευμένο δωμάτιο.

67007-total-eclipse-atari-st-screenshot-plenty-of-doors-and-stairs.png


Η πυραμίδα είναι ένας λαβύρινθος που αποτελειται απο κυβικά δωμάτια τα οποία έχουν πόρτες σε διάφορα σημεία του ορίζοντα. Πολύτιμος βοηθός σας η πυξίδα στο κάτω μέρος της οθόνης. Βέβαια μη νομίζετε οτι τα δωμάτια συνθέτουν το 3δ εσωτερικό της πυραμίδας. Κάθε άλλο. Αποτελούν απλά virtual nodes χωρίς κάποιο χωροταξικό ρεαλισμό. Έτσι αμά περάσετε την αριστερή πόρτα μπορεί να βρεθείτε στο "δίπλα" δωμάτιο, ενώ αν περάσετε τ διπλανή της να βρεθείτε αλλού ντ' αλλού! Καταλαβαίνετε οτι η χαρτογράφηση είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να βγάλετε άκρη σε αυτό το παιχνίδι.

Όπως συνηθίζονταν στα παιχνίδια της εποχής, υπάρχουν πολλές λογικές "παγίδες" και πρέπει να κάνετε πολλές επανεκινησεις και trial-and-error. Στην αρχή μπορεί να νομίζετε οτι βρίσκετε εδώ κι εκεί κλειδάκια (έχουν τη μορφή του ιερού συμβόλου Ανχ, γνωστου και ως "κλειδί της ζωής") με τα οποια ανοιγετε κλειδωμένες πόρτες. Έλα όμως που αργά ή γρήγορα θα ανακαλύψετε οτι τα Ανχ είναι μόνο 6 και οι πόρτες περισσότερες. Έλα που φτάνετε κοντά στο τέλος και διαπιστώνετε οτι μια πόρτα θέλει 5 (!!!) Ανχ για να περάσετε. Βρίζετε ολο το γενεαλογκό δέντρο των Φαραώ και κάνετε restart ;)

(και ναι, το παραπανω ηταν hint οτι πρεπει να ξεκλειδωσετε μόνο μία πόρτα σε όλο το παιχνίδι. Ποιά άραγε; )

Εντύπωση κάνει η ύπαρξη όπλου στο παιχνίδι. Όπως είπαμε το Total Eclipse δεν είναι ένα πρώιμο FP shooter και σε αντίθεση με ό,τι θα περίμενε κανείς, δεν πυροβολάμε μούμιες, φίδια και φαντάσματα που μας κυνηγάνε. Το όπλο εδώ εχει την πρωτότυπη χρήση της διεπαφής με το περιβάλλον! Πυροβολούμε τοίχους για να εξαφανιστούν και να αποκαλύψουν τί κρύβεται απο πίσω, πυροβολούμε πόρτες ή σαρκοφάγους για να ανοίξουν, πυροβολάμε κάποια σύμβολα στους τοίχους ωστε να γινει trigger κάτι, και πάει λέγοντας.

Οι κίνδυνοι που θα συναντήσετε είναι κυρίως ο αποπροσαντολισμός και τα αδιέξοδα (αν σώσετε όλα σας τα Ανχ ή αν δεν ξέρετε πώς να προχωρήσετε. Πραγματικοί κίνδυνοι όμως είναι οι πτώσεις απο ύψη αν είστε απρόσεκτοι, και κάποια παγιδευμένα δωμάτια που εκτοξεύουν βελάκια (και ναι, εδω το οπλο ειναι τελειως αχρηστο!!!! :eek: ). Το Health σας έχει την πρωτότυπη μορφή μιας καρδιάς. Όσο πιο πολύ χτυπημένοι είστε τόσο πιο γρήγορα θα χτυπάει, φέρνοντας πιο κοντά την καρδιακή προσβολή. Πρωτότυπο αλλά δύσχρηστο σε σχέση με πχ μια μπάρα. Ανακτάτε την υγεία σας με το πλήκτρο της ανάπαυσης, το οποίο όμως καταναλώνει χρόνο.

Σε αυτά προσθέστε το επιπλέον άγχος οτι πρέπει να τερματισετε το παιχνιδι σε 2 ώρες πριν ολοκληρωθει η έκλειψη (real time, πλην τις περιοδους αναπαυσης), καθώς και το νερο που αδειάζει (μπορείτε να το επαναγεμίσετε σε δωματια με πηγες)

Και ναι, ευπειθώς αναφέρω οτι μετά απο 15+ χρόνια αφότου διάβασα εκείνο το ιστορικό Πίξελ, επιτέλους έφτασα την κορυφή της πυραμίδας και τερματισα το παιχνιδι! :D Με καποια μικρη βοηθεια απο το gamefaqs βεβαια στους δυο πιο δυσκολους γριφους/αδιέξοδα. Κατα τα αλλα το software χαρτογραφησης (και ο εγκεφαλος μου) πηραν φωτια γιατι το παιχνιδι ειναι μη-γραμμικο. Εκεινες τις εποχες βεβαια δεν καναμε save/restore οποτε θελαμε όπως τώρα με το WinUAE, και οι χαρτες σχεδιαζονταν στο χαρτι. Η δυσκολια τοτε ηταν πολλαπλασια, γιατι δεν μπορω να φανταστω πως θα αποτυπωνα το χαρτη-σπαζοκεφαλια του παιχνιδιου στο χαρτί
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Aπο τα αγαπημένα μου Freescapeοπαίχνιδα. :thumbup: (το είχα δεί σε Amstrad, όπου είχε τα καλύτερα graphics απο όλες τις οκτάμπιτες εκδόσεις)

Δυστυχώς, δεν είχα κάτσει να το τελειώσω... (απο όλα τα σχετικά games της Incentive, μόνο το Castle Master είχα ολοκληρώσει "back in the day"). Κάποια στιγμή σκοπεύω να το ξαναπιάσω, διότι δεν μου αρέσει να αφήνω ανοικτούς παλιούς λογαριασμούς... :)
 
Σε κάποιο τεύχος του Pixel είχε δημοσιευτεί η πλήρης λύση, το θυμάμαι.

Μάλιστα ο συντάκτης έγραφε "βάλτε αντηλιακό με δείκτη 1.500.000 ...."

-
 
Και υπάρχει και σε remake μαζί με το Driller!!!
 
Rakeesh ριξε μια ματια και εδω. Σε εχω κοψει...σου αρεσουν τα "καμμενα" links οπως και εμενα :)
 
Πίσω
Μπλουζα