Προβολή συνημμένου 123371
Τα πρώτα χρόνια μετά την κυκλοφορία του Dune ΙΙ, το οποίο έθεσε τα standards για τα real time strategy games όπως τα ξέρουμε μέχρι και σήμερα, σημαδεύτηκαν από τίτλους όπως το Command and Conquer και τα δύο πρώτα Warcraft τα οποία τελειοποίησαν την συνταγή. Λίγο πριν γίνει το είδος μόδα και αρχίσουν να κυκλοφορούν αμέτρητα rip-offs της πετυχημένης πλέον συνταγής, το Βρετανικό studio Bitmap Brothers κυκλοφόρησε το 1996 το Z, ένα RTS με διαφορετική προσέγγιση.
Σενάριο
Όσοι περιμένουν να γνωρίσουν χαρακτήρες, να δουν ανατροπές και γενικά μια εξελισσόμενη πλοκή θα απογοητευτούν καθώς τα πράγματα είναι μάλλον συμβατικά: δύο ομάδες ρομπότ, οι κόκκινοι (τους οποίους ελέγχει ο παίχτης) και οι μπλε, μάχονται για τον έλεγχο μιας σειράς πλανητών. Από του ελάχιστους χαρακτήρες που κάνουν την εμφάνιση τους ξεχωρίζει ο επικεφαλής των κόκκινων Commander Zod, ένα badass ρομπότ με καπέλο ιππικού, γυαλιά ηλίου και πούρο! Μαζί του οι Brad και Allan, δύο carefree ρομπότ τα οποία αποτελούν το comic relief στοιχείο του παιχνιδιού αφού μονίμως τους τα χώνει ο Zod στις 3D animated cutscenes ανάμεσα στις πίστες.
Gameplay
Το Ζ στηρίζεται στην απλότητα και την ταχύτητα, στοιχεία που χαρακτηρίζουν περισσότερο τα arcade παρά τα RTS. Ο παίχτης δεν χρειάζεται να κατασκευάσει κτίρια ούτε να συλλέξει resources και μπορεί να εστιάσει καθαρά στη δράση. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν κτίρια και παραγωγή όπως πχ στη σειρά Total War. Απλά τα κτίρια υπάρχουν από την αρχή στο χάρτη και απλά καταλαμβάνονται από τους παίχτες. Στόχος στο παιχνίδι είναι είτε να καταστρέψετε το οχυρό του αντίπαλου βάζοντας μία μονάδα σας μέσα είτε να καταστρέψετε όλες τις αντίπαλες μονάδες.
Οι χάρτες χωρίζονται σε περιοχές οι οποίες έχουν από μία σημαία. Για να πάρεις τον έλεγχο μιας περιοχής (και των κτιρίων της) πρέπει απλά μια μονάδα σου να ακουμπήσει τη σημαία της. Όλοι οι χάρτες είναι συμμετρικά σχεδιασμένοι ώστε καμιά πλευρά να μην έχει το πλεονέκτημα. Ανάμεσα στις πρωτοτυπίες του παιχνιδιού είναι ότι όταν εξουδετερώνεται ο οδηγός ενός οχήματος το όχημα παραμένει στο χάρτη και μπορεί να οδηγηθεί από κάποιο άλλο ρομπότ ακόμα και αν είναι αντίπαλου. Το χαρακτηριστικό αυτό συμβάλλει στο ρεαλισμό και δημιουργεί συναρπαστικές ανατροπές. Επίσης τα οχήματα κινούνται ταχύτερα πάνω σε οδόστρωμα ενώ το πεζικό μπορεί να περάσει μέσα από λίμνες.
Η συνέχεια του review εδώ
Είπαμε να κάνουμε μια προσπάθεια με ρετρό ύλη στην ιστοσελίδα και έκανα την αρχή. Ελπίζω να σας αρέσει και ασφαλώς κάθε σχόλιο ευπρόσδεκτο
Τα πρώτα χρόνια μετά την κυκλοφορία του Dune ΙΙ, το οποίο έθεσε τα standards για τα real time strategy games όπως τα ξέρουμε μέχρι και σήμερα, σημαδεύτηκαν από τίτλους όπως το Command and Conquer και τα δύο πρώτα Warcraft τα οποία τελειοποίησαν την συνταγή. Λίγο πριν γίνει το είδος μόδα και αρχίσουν να κυκλοφορούν αμέτρητα rip-offs της πετυχημένης πλέον συνταγής, το Βρετανικό studio Bitmap Brothers κυκλοφόρησε το 1996 το Z, ένα RTS με διαφορετική προσέγγιση.
Σενάριο
Όσοι περιμένουν να γνωρίσουν χαρακτήρες, να δουν ανατροπές και γενικά μια εξελισσόμενη πλοκή θα απογοητευτούν καθώς τα πράγματα είναι μάλλον συμβατικά: δύο ομάδες ρομπότ, οι κόκκινοι (τους οποίους ελέγχει ο παίχτης) και οι μπλε, μάχονται για τον έλεγχο μιας σειράς πλανητών. Από του ελάχιστους χαρακτήρες που κάνουν την εμφάνιση τους ξεχωρίζει ο επικεφαλής των κόκκινων Commander Zod, ένα badass ρομπότ με καπέλο ιππικού, γυαλιά ηλίου και πούρο! Μαζί του οι Brad και Allan, δύο carefree ρομπότ τα οποία αποτελούν το comic relief στοιχείο του παιχνιδιού αφού μονίμως τους τα χώνει ο Zod στις 3D animated cutscenes ανάμεσα στις πίστες.
Gameplay
Το Ζ στηρίζεται στην απλότητα και την ταχύτητα, στοιχεία που χαρακτηρίζουν περισσότερο τα arcade παρά τα RTS. Ο παίχτης δεν χρειάζεται να κατασκευάσει κτίρια ούτε να συλλέξει resources και μπορεί να εστιάσει καθαρά στη δράση. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν κτίρια και παραγωγή όπως πχ στη σειρά Total War. Απλά τα κτίρια υπάρχουν από την αρχή στο χάρτη και απλά καταλαμβάνονται από τους παίχτες. Στόχος στο παιχνίδι είναι είτε να καταστρέψετε το οχυρό του αντίπαλου βάζοντας μία μονάδα σας μέσα είτε να καταστρέψετε όλες τις αντίπαλες μονάδες.
Οι χάρτες χωρίζονται σε περιοχές οι οποίες έχουν από μία σημαία. Για να πάρεις τον έλεγχο μιας περιοχής (και των κτιρίων της) πρέπει απλά μια μονάδα σου να ακουμπήσει τη σημαία της. Όλοι οι χάρτες είναι συμμετρικά σχεδιασμένοι ώστε καμιά πλευρά να μην έχει το πλεονέκτημα. Ανάμεσα στις πρωτοτυπίες του παιχνιδιού είναι ότι όταν εξουδετερώνεται ο οδηγός ενός οχήματος το όχημα παραμένει στο χάρτη και μπορεί να οδηγηθεί από κάποιο άλλο ρομπότ ακόμα και αν είναι αντίπαλου. Το χαρακτηριστικό αυτό συμβάλλει στο ρεαλισμό και δημιουργεί συναρπαστικές ανατροπές. Επίσης τα οχήματα κινούνται ταχύτερα πάνω σε οδόστρωμα ενώ το πεζικό μπορεί να περάσει μέσα από λίμνες.
Η συνέχεια του review εδώ
Είπαμε να κάνουμε μια προσπάθεια με ρετρό ύλη στην ιστοσελίδα και έκανα την αρχή. Ελπίζω να σας αρέσει και ασφαλώς κάθε σχόλιο ευπρόσδεκτο
