Leon
RetroNuts!
- Joined
- 27 Σεπ 2008
- Μηνύματα
- 2.119
- Αντιδράσεις
- 1.059
Με αφορμή το Amiga vs 16 bit consoles βλέπω ότι πολλοί αμιγκάδες πέφτουν στην παγίδα να συναγωνιστούν τις κονσόλες στο στοιχείο τους. Και συγκρίνουν εικονικούς τίτλους που βγήκαν στις κονσόλες με κακές αντιγραφές της συμφοράς που βγήκαν στην Amiga. Όταν βλέπω άθλια παιχνίδια σαν το Lionheart, το Superfrog, κλπ να θεωρούνται από τους καλύτερους τίτλους της Amiga εξαγριώνομαι.
Αντίθετα η Amiga έχει ένα πλήθος παιχνιδιών που είτε είναι πολύ πρωτότυπα είτε επηρέασαν με κάποιο τρόπο το gaming εκτός των ορίων της Amiga. Με αυτά τα παιχνίδια θα ασχοληθούμε εδώ και όχι με δευτεράτζες που απλά ήταν τεχνικά άρτια. Και φυσικά μόνο με Amiga originals ΟΧΙ μεταφορές από ST, PC, 8 bits, κονσόλες, arcades, κλπ. Η Amiga έχει ένα σημαντικό αριθμό μοναδικών δικών της παιχνιδιών δεν χρειάζεται να αναφερθούμε σε μεταφορές. Και αυτά τα παιχνίδια είναι που κάνουν την Amiga ένα από τα καλύτερα gaming platforms. Πάμε λοιπόν.
Championship Manager '93: Η μοναδική σειρά παιχνιδιών που ξεκίνησε από την Amiga και συνεχίζεται ως σήμερα απρόσκοπτα. Έχει παιχθεί φανατικά από εκατομμύρια ποδοσφαιρόφιλους και έχει χρησιμοποιηθεί ακόμα και από προπονητές. Η έκδοση του 93 προσέθεσε τα πραγματικά ονόματα.
Sensible World of Soccer: Μπήκε στα 10 σημαντικότερα παιχνίδια όλων των εποχών και θεωρείται cultural artifact. 'Nuff said.
Lemmings: Η τεράστια επιτυχία της DMA πριν το Grand Theft Auto. Πιθανότατα το πιο επιτυχημένο παιχνίδι της Amiga που βγήκε σε κάθε format της εποχής. Παρόλα αυτά η έκδοση της Amiga παραμένει η καλύτερη.
Populous: Ok τώρα τον Peter Molyneux θα τον πάρουν με τις πέτρες αλλά μια φορά και ένα καιρό έφτιαχνε πρωτότυπα παιχνίδια όπως το πρώτο God game.
The Settlers: άλλη μια σειρά παιχνιδιών που κράτησε για πολύ καιρό και ξεκίνησε από την Amiga. To πρώτο παιχνίδι που συνδυάζει city building με real time strategy με ένα περίπλοκο οικονομικό μοντέλο.
Cannon Fodder: War! Never been so much fun. Ένα πολύ πρωτότυπο χιουμοριστικό και αντιπολεμικό tactical shooter. Από τα καλύτερα παιχνίδια της Amiga.
Microprose Formula One Grand Prix: Η πρώτη προσπάθεια ρεαλιστικής προσομοίωσης του αθλήματος (μαζί με το Revs πάλι του Geoff Crammond) ξεκίνησε από την Amiga.
Hunter: Το παιχνίδι είναι ο πρόγονος του Grand Theft Auto και όλων των σύγχρονων open world games.
Another World: Μοναδική αισθητική (με διαφορά το ομορφότερο παιχνίδι της Amiga) χωρίς κανένα HUD (μοναδικό επίσης) και υπέροχο storytelling χωρίς καθόλου κείμενο. Μαζί με το Prince of Persia επηρέασαν το μοντέρνο storytelling στα cinematic παιχνίδια.
Flashback: O πνευματικός απόγονος του Another World. Το ξεπερνά στο θέμα του gameplay (όπου το another world έπασχε). Πολύ σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη των σημερινών third person action adventures. PoP->Another World->Flashback->Fade to Black (πέρασμα του είδους στο 3D)->Tomb Raider.
Worms: Πραγματικά μοναδικό παιχνίδι που δημιουργήθηκε από bedroom coder για διαγωνισμό περιοδικού και έγινε τεράστια επιτυχία όχι μόνο στην Amiga αλλά παντού. Και όλα αυτά το 1995 που η εποχή των bedroom coders είχε πεθάνει και είχαν αρχίσει οι υπερπαραγωγές των εκατομμυρίων σε budget.
Defender of the Crown: Ναι σε gameplay πάσχει. Ένα strategy light game με κάποια arcade sequences. Όμως η παρουσίαση ήταν κάτι μοναδικό και σε έκανε να νομίζεις ότι παίρνεις μέρος σε μια ταινία. Η βάση όλων των σύγχρονων παιχνιδιών που μοιάζουν με υπερπαραγωγές του Hollywood.
The Chaos Engine: Πολύ καλό top down run'n'gun σε στυλ gauntlet. Προφανώς όμως δεν είναι αυτός ο λόγος που είναι στη λίστα. Μπαίνει λόγω αισθητικής ως ένα από τα πρώτα steampunk video games.
Cruise for a Corpse: Σχεδόν σίγουρα amiga original. H cinematique engine ξεκίνησε στον Atari ST (άρα το future wars είναι αταροπαίχνιδο) και σταδιακά πέρασε στην Amiga (άρα το τελευταίο της σειράς είναι αμιγκοπαίχνιδο). Οκ φοβερή αισθητική, θυμίζει Άγκαθα Κρίστι, time sensitive, κλπ, αλλά όλα αυτά τα έκανε το Colonel's Bequest μερικά χρόνια πριν. Μπαίνει στην λίστα γιατί είναι το πρώτο παιχνίδι που χρησιμοποίησε πολυγωνικούς χαρακτήρες πάνω σε 2D backgrounds. Στη συνέχεια καθιερώθηκε από το alone in the dark και το resident evil.
Corporation: 6,83 στο Lemon Amiga! Οι περισσότεροι amiga gamers είναι άσχετοι άμα δίνουν τόσο στο corporation και δίνουν 8,51 στο Superfrog. Ένα παιχνίδι μπροστά από την εποχή του. Συνδυασμός fps με rpg με stealth, με σημασία ποιο μέλος του σώματος χτυπιέται, πρόγονος του System Shock και του Deus Ex πολύ πριν δημιουργηθεί επίσημα καν το είδος των FPS.
TV Sports Football: To παιχνίδι που έδωσε την τηλεοπτική παρουσίαση στο άθλημα πριν το John Madden.
Earl Weaver Baseball: Μιλώντας για τηλεοπτική παρουσίαση και ρεαλισμό αυτό το παιχνίδι ήταν το πρώτο που έδειξε τι μπορούν να κάνουν οι δεκαεξάμπιτοι στα sports games.
Pipe Mania: Πολύ πρωτότυπο puzzle game και εθιστικό.
Night Shift: Πολύ πρωτότυπο και από ότι βλέπω τελείως ξεχασμένο. 6,44 και μόλις 18 ψήφοι στο lemon Amiga. του αξίζει πολύ παραπάνω
Hired Guns: Άλλο ένα πρωτότυπο παιχνίδι από την DMA που επιτρέπει multiplayer 4 παικτών σε RPG.
Powermonger: To πρώτο(?) RTS που χρησιμοποιεί πολύγωνα. Δεν βάζω το Carrier Command γιατί είναι συνδυασμός simulation/strategy. Το Powermonger είναι πιο κοντά σε αυτό που εννοούμε σήμερα RTS.
Firepower: Πολύ πρωτότυπο 2 player capture the flag που παίζεται και με μόντεμ. Δείτε και το remake για το 3DO το Return Fire.
The Faery Tale Adventure: Ο πρόγονος των τεράστιων open world action RPGs σαν το Skyrim. Από τα πρώτα αν όχι το πρώτο του είδους.
Robocop 3: Ευτυχώς η Ocean έδωσε τη δουλειά στην DID που έβγαλε ένα πρωτοποριακό 3D παιχνίδι (βασισμένο σε μια άθλια ταινία) και δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα film licensed platformers της πλάκας που έβγαζε η Ocean με το κιλό.
Cadaver: Τα ισομετρικά arcade adventures είναι ένα μοναδικό genre της Ευρώπης που σπάνια το συναντάμε αλλού. Το Cadaver είναι άξιος συνεχιστής του είδους που θριάμβευσε στους οκτάμπιτους home.
Frontier: Elite II: Ένας γαλαξίας σε μια δισκέτα. Θρίαμβος των ρεαλιστικών physics και του procedural generation στα computer games. Από τα πιο επιδραστικά παιχνίδια της amiga.
Αυτά για αρχή και έπεται συνέχεια. Η Amiga έχει ένα μεγάλο πλήθος παιχνιδιών που πρωτοτύπησαν. Αμφιβάλλω αν τέτοια ποικιλία μπορούμε να βρούμε στο Mega Drive ή στο SNES.
Αντίθετα η Amiga έχει ένα πλήθος παιχνιδιών που είτε είναι πολύ πρωτότυπα είτε επηρέασαν με κάποιο τρόπο το gaming εκτός των ορίων της Amiga. Με αυτά τα παιχνίδια θα ασχοληθούμε εδώ και όχι με δευτεράτζες που απλά ήταν τεχνικά άρτια. Και φυσικά μόνο με Amiga originals ΟΧΙ μεταφορές από ST, PC, 8 bits, κονσόλες, arcades, κλπ. Η Amiga έχει ένα σημαντικό αριθμό μοναδικών δικών της παιχνιδιών δεν χρειάζεται να αναφερθούμε σε μεταφορές. Και αυτά τα παιχνίδια είναι που κάνουν την Amiga ένα από τα καλύτερα gaming platforms. Πάμε λοιπόν.
Championship Manager '93: Η μοναδική σειρά παιχνιδιών που ξεκίνησε από την Amiga και συνεχίζεται ως σήμερα απρόσκοπτα. Έχει παιχθεί φανατικά από εκατομμύρια ποδοσφαιρόφιλους και έχει χρησιμοποιηθεί ακόμα και από προπονητές. Η έκδοση του 93 προσέθεσε τα πραγματικά ονόματα.
Sensible World of Soccer: Μπήκε στα 10 σημαντικότερα παιχνίδια όλων των εποχών και θεωρείται cultural artifact. 'Nuff said.
Lemmings: Η τεράστια επιτυχία της DMA πριν το Grand Theft Auto. Πιθανότατα το πιο επιτυχημένο παιχνίδι της Amiga που βγήκε σε κάθε format της εποχής. Παρόλα αυτά η έκδοση της Amiga παραμένει η καλύτερη.
Populous: Ok τώρα τον Peter Molyneux θα τον πάρουν με τις πέτρες αλλά μια φορά και ένα καιρό έφτιαχνε πρωτότυπα παιχνίδια όπως το πρώτο God game.
The Settlers: άλλη μια σειρά παιχνιδιών που κράτησε για πολύ καιρό και ξεκίνησε από την Amiga. To πρώτο παιχνίδι που συνδυάζει city building με real time strategy με ένα περίπλοκο οικονομικό μοντέλο.
Cannon Fodder: War! Never been so much fun. Ένα πολύ πρωτότυπο χιουμοριστικό και αντιπολεμικό tactical shooter. Από τα καλύτερα παιχνίδια της Amiga.
Microprose Formula One Grand Prix: Η πρώτη προσπάθεια ρεαλιστικής προσομοίωσης του αθλήματος (μαζί με το Revs πάλι του Geoff Crammond) ξεκίνησε από την Amiga.
Hunter: Το παιχνίδι είναι ο πρόγονος του Grand Theft Auto και όλων των σύγχρονων open world games.
Another World: Μοναδική αισθητική (με διαφορά το ομορφότερο παιχνίδι της Amiga) χωρίς κανένα HUD (μοναδικό επίσης) και υπέροχο storytelling χωρίς καθόλου κείμενο. Μαζί με το Prince of Persia επηρέασαν το μοντέρνο storytelling στα cinematic παιχνίδια.
Flashback: O πνευματικός απόγονος του Another World. Το ξεπερνά στο θέμα του gameplay (όπου το another world έπασχε). Πολύ σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη των σημερινών third person action adventures. PoP->Another World->Flashback->Fade to Black (πέρασμα του είδους στο 3D)->Tomb Raider.
Worms: Πραγματικά μοναδικό παιχνίδι που δημιουργήθηκε από bedroom coder για διαγωνισμό περιοδικού και έγινε τεράστια επιτυχία όχι μόνο στην Amiga αλλά παντού. Και όλα αυτά το 1995 που η εποχή των bedroom coders είχε πεθάνει και είχαν αρχίσει οι υπερπαραγωγές των εκατομμυρίων σε budget.
Defender of the Crown: Ναι σε gameplay πάσχει. Ένα strategy light game με κάποια arcade sequences. Όμως η παρουσίαση ήταν κάτι μοναδικό και σε έκανε να νομίζεις ότι παίρνεις μέρος σε μια ταινία. Η βάση όλων των σύγχρονων παιχνιδιών που μοιάζουν με υπερπαραγωγές του Hollywood.
The Chaos Engine: Πολύ καλό top down run'n'gun σε στυλ gauntlet. Προφανώς όμως δεν είναι αυτός ο λόγος που είναι στη λίστα. Μπαίνει λόγω αισθητικής ως ένα από τα πρώτα steampunk video games.
Cruise for a Corpse: Σχεδόν σίγουρα amiga original. H cinematique engine ξεκίνησε στον Atari ST (άρα το future wars είναι αταροπαίχνιδο) και σταδιακά πέρασε στην Amiga (άρα το τελευταίο της σειράς είναι αμιγκοπαίχνιδο). Οκ φοβερή αισθητική, θυμίζει Άγκαθα Κρίστι, time sensitive, κλπ, αλλά όλα αυτά τα έκανε το Colonel's Bequest μερικά χρόνια πριν. Μπαίνει στην λίστα γιατί είναι το πρώτο παιχνίδι που χρησιμοποίησε πολυγωνικούς χαρακτήρες πάνω σε 2D backgrounds. Στη συνέχεια καθιερώθηκε από το alone in the dark και το resident evil.
Corporation: 6,83 στο Lemon Amiga! Οι περισσότεροι amiga gamers είναι άσχετοι άμα δίνουν τόσο στο corporation και δίνουν 8,51 στο Superfrog. Ένα παιχνίδι μπροστά από την εποχή του. Συνδυασμός fps με rpg με stealth, με σημασία ποιο μέλος του σώματος χτυπιέται, πρόγονος του System Shock και του Deus Ex πολύ πριν δημιουργηθεί επίσημα καν το είδος των FPS.
TV Sports Football: To παιχνίδι που έδωσε την τηλεοπτική παρουσίαση στο άθλημα πριν το John Madden.
Earl Weaver Baseball: Μιλώντας για τηλεοπτική παρουσίαση και ρεαλισμό αυτό το παιχνίδι ήταν το πρώτο που έδειξε τι μπορούν να κάνουν οι δεκαεξάμπιτοι στα sports games.
Pipe Mania: Πολύ πρωτότυπο puzzle game και εθιστικό.
Night Shift: Πολύ πρωτότυπο και από ότι βλέπω τελείως ξεχασμένο. 6,44 και μόλις 18 ψήφοι στο lemon Amiga. του αξίζει πολύ παραπάνω
Hired Guns: Άλλο ένα πρωτότυπο παιχνίδι από την DMA που επιτρέπει multiplayer 4 παικτών σε RPG.
Powermonger: To πρώτο(?) RTS που χρησιμοποιεί πολύγωνα. Δεν βάζω το Carrier Command γιατί είναι συνδυασμός simulation/strategy. Το Powermonger είναι πιο κοντά σε αυτό που εννοούμε σήμερα RTS.
Firepower: Πολύ πρωτότυπο 2 player capture the flag που παίζεται και με μόντεμ. Δείτε και το remake για το 3DO το Return Fire.
The Faery Tale Adventure: Ο πρόγονος των τεράστιων open world action RPGs σαν το Skyrim. Από τα πρώτα αν όχι το πρώτο του είδους.
Robocop 3: Ευτυχώς η Ocean έδωσε τη δουλειά στην DID που έβγαλε ένα πρωτοποριακό 3D παιχνίδι (βασισμένο σε μια άθλια ταινία) και δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα film licensed platformers της πλάκας που έβγαζε η Ocean με το κιλό.
Cadaver: Τα ισομετρικά arcade adventures είναι ένα μοναδικό genre της Ευρώπης που σπάνια το συναντάμε αλλού. Το Cadaver είναι άξιος συνεχιστής του είδους που θριάμβευσε στους οκτάμπιτους home.
Frontier: Elite II: Ένας γαλαξίας σε μια δισκέτα. Θρίαμβος των ρεαλιστικών physics και του procedural generation στα computer games. Από τα πιο επιδραστικά παιχνίδια της amiga.
Αυτά για αρχή και έπεται συνέχεια. Η Amiga έχει ένα μεγάλο πλήθος παιχνιδιών που πρωτοτύπησαν. Αμφιβάλλω αν τέτοια ποικιλία μπορούμε να βρούμε στο Mega Drive ή στο SNES.