Είσαι ρετρό, απόδειξέ το

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας αριαδνη
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
η αριστερή είναι μαύρη μονωτική και η δεξιά είναι τεφλόν για τα υδραυλικά, αν και "της μόδας" τώρα είναι το νήμα (σαν το νήμα που καθαρίζουμε τα δόντια μας ένα πράγμα). για κάμποσο καιρό ήταν "της μόδας" το υγρό τεφλόν, αλλά αυτό είχε το ελάττωμα ότι γινόταν ένα με το σπείρωμα, με αποτέλεσμα αν θες να λύσεις τα εξαρτήματα μετά να είναι πολύ δύσκολο. αυτό που είναι πραγματικά ρετρό, και δεν χρησιμοποιεί κανείς σχεδόν πια, είναι το λινάρι (και οι χαλύβδινοι και μολυβένιοι σωλήνες).
και για του λόγου το αληθές... (μόνο το νήμα μπόρεσα να βρω, το λινάρι μοιάζει με μαλλιά από ξανθό άνθρωπο). επίσης οι χαλκοσωλήνες θεωρούνται ρετρό, μιας και κανείς δεν τις δουλεύει πια, χρειάζονταν πολύ μαστοριά για να κολληθούν σωστά με το φλόγιστρο, και αν ήταν ατζαμής ο υδραυλικός τρέχαν, μια φίλη της μάνας μου αναγκάστηκε να ξηλώσει όλο το μπάνιο της μετά γιατί τρέχαν οι χαλκοσωλήνες. τώρα όλοι χρησιμοποιούν τις πράσινες πλαστικές οι οποίες κολλάνε με ειδικό κολλητήρι και είναι foolproof. δυστυχώς όμως (οι πλαστικές) δεν ανακυκλώνονται, όταν περάσει ο κύκλος ζωής τους, πάνε στα σκουπίδια. και επίσης είναι ρετρό η φιλιέρα με την οποία άνοιγαν σπειρώματα στις χαλύβδινες σωλήνες.
Το λινάρι που αναφέρεις είναι το καννάβι, βλ. από κάτω, με σάλιο (!!!?!!) και υπομονή, κάνεις δουλειά.... :fafoutis:
καννάβι.webp
Οι χαλκοσωλήνες "παίζουν ακόμα", είναι καλή λύση, κουρμπάρουν εύκολα, έχουν ένα σωρό εξαρτήματα, κολλάνε εύκολα με φλόγιστρο και λίγο καλλάι, δεν θέλουν πολλά-πολλά. Οι σιδηροσωλήνες είναι αθάνατοι, αλλά θέλουν ακριβά εργαλεία, είναι χρονοβόροι, βαριοί, δύσκολοι στην χρήση τους, άντε να κόψεις σπειρώματα, άντε να τους κουρμπάριες (...σιγά μην...).
Οι πλαστικοί πράσινοι (PPR), αν έχεις το εργαλείο για την κόλληση, είναι οικονομική λύση, πολύ εύκολοι σε όλα τους, ελαφρυοί, διαμορφόνωνται πανεύκολα, φτιάχνεις ότι θέλεις πολύ γρήγορα....
 
η αριστερή είναι μαύρη μονωτική και η δεξιά είναι τεφλόν για τα υδραυλικά, αν και "της μόδας" τώρα είναι το νήμα (σαν το νήμα που καθαρίζουμε τα δόντια μας ένα πράγμα). για κάμποσο καιρό ήταν "της μόδας" το υγρό τεφλόν, αλλά αυτό είχε το ελάττωμα ότι γινόταν ένα με το σπείρωμα, με αποτέλεσμα αν θες να λύσεις τα εξαρτήματα μετά να είναι πολύ δύσκολο. αυτό που είναι πραγματικά ρετρό, και δεν χρησιμοποιεί κανείς σχεδόν πια, είναι το λινάρι (και οι χαλύβδινοι και μολυβένιοι σωλήνες).Προβολή συνημμένου 294266
και για του λόγου το αληθές... (μόνο το νήμα μπόρεσα να βρω, το λινάρι μοιάζει με μαλλιά από ξανθό άνθρωπο). επίσης οι χαλκοσωλήνες θεωρούνται ρετρό, μιας και κανείς δεν τις δουλεύει πια, χρειάζονταν πολύ μαστοριά για να κολληθούν σωστά με το φλόγιστρο, και αν ήταν ατζαμής ο υδραυλικός τρέχαν, μια φίλη της μάνας μου αναγκάστηκε να ξηλώσει όλο το μπάνιο της μετά γιατί τρέχαν οι χαλκοσωλήνες. τώρα όλοι χρησιμοποιούν τις πράσινες πλαστικές οι οποίες κολλάνε με ειδικό κολλητήρι και είναι foolproof. δυστυχώς όμως (οι πλαστικές) δεν ανακυκλώνονται, όταν περάσει ο κύκλος ζωής τους, πάνε στα σκουπίδια. και επίσης είναι ρετρό η φιλιέρα με την οποία άνοιγαν σπειρώματα στις χαλύβδινες σωλήνες.
Mαστορα μου, πολυ σωστο σε βρισκω. Τεφλον σε κορδονι η ταινια, χρισημοποιουσαμε στα σπειρωματα των σωληνων, εδω και 40 χρονια, στα καραβια. Το δε λιναρι, καναβι το λεγαμε, αλειμενο με λαδομποδια, σε σωληνες και μουφες, δικτυων χαμηλης πιεσης. Χριση φιλιερας = βιδολογος και σπειρωτομου = κολαουζο, μαθαιναμε, απο την σχολη ακομα (Ασπροπυργου) για κατασκευη, εσωτερικων η εξωτερικων σπειρωματων. Σημερα βεβαια εχουν καταργιθει ολα αυτα, υπαρχουν ετοιμα στο εμποριο, σε χαμηλη τιμη, οποτε δεν συμφερει, να ασχολιθει καποιος με την κατασκευη τους
 
Mαστορα μου, πολυ σωστο σε βρισκω. Τεφλον σε κορδονι η ταινια, χρισημοποιουσαμε στα σπειρωματα των σωληνων, εδω και 40 χρονια, στα καραβια. Το δε λιναρι, καναβι το λεγαμε, αλειμενο με λαδομποδια, σε σωληνες και μουφες, δικτυων χαμηλης πιεσης. Χριση φιλιερας = βιδολογος και σπειρωτομου = κολαουζο, μαθαιναμε, απο την σχολη ακομα (Ασπροπυργου) για κατασκευη, εσωτερικων η εξωτερικων σπειρωματων. Σημερα βεβαια εχουν καταργιθει ολα αυτα, υπαρχουν ετοιμα στο εμποριο, σε χαμηλη τιμη, οποτε δεν συμφερει, να ασχολιθει καποιος με την κατασκευη τους
ναι ωραία επίσης εδώ στον σταθμό της ΔΕΗ στον Αθερινόλακο έσκασε μια μεγάλη ντηζελομηχανή την Καθαρά Δευτέρα, στο εφτακάθαρο που λένε, και ευτυχώς λόγω της αργίας ήταν μόνο η βάρδια και δεν ήταν κανείς στον χώρο της μηχανής. έπεσε η στέγη από την έκρηξη και γκρεμίστηκε και ένας τοίχος και εκσφενδονίστηκαν διάφορα αντικείμενα σε μεγάλες αποστάσεις. η έκρηξη ήταν τόσο δυνατή που ακούστηκε στα γύρω χωριά. η μηχανή αυτή είναι 75,000 ίππους νομίζω, ή γύρω στα 50 μεγαβάτ δηλ. φτάνει για το μισό Ηράκλειο. για να φανταστείτε πόσο μεγάλη είναι, έχει μήκος 45 μέτρα και πλάτος 15. γιατί το γράφω αυτό; γιατί οι ντηζελομηχανές (δίχρονες και τετράχρονες) καθώς και οι ατμοστρόβιλοι είναι ήδη ρετρό, γιστί με τα 2 υποβρύχια καλώδια που ενώνουν την Κρήτη με την Ελλάδα, ήδη έχουν σβήσει τα σαράβαλα των Λινοπεραμάτων, που έχουν 6 ατμομονάδες και 4 δίχρονες ντίζελ και διάφορους αεριοστρόβιλους. οι ατμού είναι η 1 (από το 1966!) με 6 μεγαβάτ, 15 και 15, και τρείς των 25, και 4 ντίζελ των 11 μεγαβάτ (15,000 ίπποι περίπου). εγώ δεν μπορώ να φανταστώ γιατί να σκάσει στα καλά του καθουμένου μια τόσο μεγάλη μηχανή, που φαντάζομαι έχει σούπερ συστήματα ασφαλείας και ελέγχου, η έρευνα ήδη τρέχει και δεν αποκλείουν ακόμα και την δολιοφθορά. η άλλη ντίζελ, καθώς και οι δυο ατμομονάδες του σταθμού λειτουργούν κανονικά και έχουν καύσιμο το μαζούτ.
 
η αριστερή είναι μαύρη μονωτική και η δεξιά είναι τεφλόν για τα υδραυλικά, αν και "της μόδας" τώρα είναι το νήμα (σαν το νήμα που καθαρίζουμε τα δόντια μας ένα πράγμα). για κάμποσο καιρό ήταν "της μόδας" το υγρό τεφλόν, αλλά αυτό είχε το ελάττωμα ότι γινόταν ένα με το σπείρωμα, με αποτέλεσμα αν θες να λύσεις τα εξαρτήματα μετά να είναι πολύ δύσκολο. αυτό που είναι πραγματικά ρετρό, και δεν χρησιμοποιεί κανείς σχεδόν πια, είναι το λινάρι (και οι χαλύβδινοι και μολυβένιοι σωλήνες).Προβολή συνημμένου 294266
και για του λόγου το αληθές... (μόνο το νήμα μπόρεσα να βρω, το λινάρι μοιάζει με μαλλιά από ξανθό άνθρωπο). επίσης οι χαλκοσωλήνες θεωρούνται ρετρό, μιας και κανείς δεν τις δουλεύει πια, χρειάζονταν πολύ μαστοριά για να κολληθούν σωστά με το φλόγιστρο, και αν ήταν ατζαμής ο υδραυλικός τρέχαν, μια φίλη της μάνας μου αναγκάστηκε να ξηλώσει όλο το μπάνιο της μετά γιατί τρέχαν οι χαλκοσωλήνες. τώρα όλοι χρησιμοποιούν τις πράσινες πλαστικές οι οποίες κολλάνε με ειδικό κολλητήρι και είναι foolproof. δυστυχώς όμως (οι πλαστικές) δεν ανακυκλώνονται, όταν περάσει ο κύκλος ζωής τους, πάνε στα σκουπίδια. και επίσης είναι ρετρό η φιλιέρα με την οποία άνοιγαν σπειρώματα στις χαλύβδινες σωλήνες.
Είμαι υπέρ των χαλκοσωλήνων στις υδραυλικές εγκαταστάσεις για το θέμα των γειώσεων (ασχέτως αν υπάρχει απευθείας γείωση- ωστόσο πολλοί σε ανακαινίσεις αντικαθιστούν τις μεταλλικές βάζοντας πλαστικές οπότε δεν έχουν γείωση -τα γνωρίζεις καλύτερα ως ηλεκτρολόγος) αλλά περισσότερο γιατί σε περίπτωση πυρκαγιάς δεν καίγονται - λιώνουν όπως οι πλαστικές. Παράδειγμα πριν αρκετά χρόνια σε μία πυρκαγιά στον Υμηττό στην Άνω Ηλιούπολη, αν και υπήρχε σύστημα πυρόσβεσης δεν λειτούργησε γιατί οι σωλήνες ήταν από πλαστικό και έλιωσαν - κάηκαν καθώς είχαν τοποθετηθεί επιφανειακά.
 
Yπολογιστε σε υψος, ενα τριοροφο περιπου, για τις 2χρονες Diesel, oi 4χρονες ειναι πιο κοντες αλλα αρκετα φαρδυτερες. Το μηκος παιζει αναλογα με το ποσους κυλινδρους εχει π,χ, 6-9-12.
Τωρα για εκριξη ντιζελομηχανης που να εκτοξευτουν κοματια της, χλωμο το βρισκω, γιατι σε καθε τμημα της εχει πολλες ασφαλιστικες διαταξεις. Ακομα και στον χωρο καυσεως, λογω υπερπιεσεων η υπερθερμοκρασιων, πιθανοτερο η εκρηξη να μεταδωσει φωτια/πυρκαια, παρα να σπασουν και να εκτιναχτουν κοματια της μηχανης. Πιθανοτερο ειναι σε καποιον λεβητα
Δεν ειναι ρετρο οι ντηζελ, εχουν εξελιχθει πολυ και σχεδον ολα τα πλοια τις χρισημοποιουν, ειτε για προωση ειτε για παραγωγη ηλεκτρικης ενεργειας. Ουτε οι ατμοστροβιλοι. Οι ατμολεβητες, καρβουνου, μαζουτ,εχουν αντικατασταθει με πυρηνικους. Πυρηνικη ενεργεια μετατροπη σε θερμικη, παραγωγη ατμου, κινηση στροβηλων, για αεροπλανοφορα. Για υποβρηχεια, μετατροπη πυρηνικης ενεργειας σε ηλεκτρικη, κινηση ηλεκτροκινητηρων
 

Συνημμένα

  • ShipEngine.jpg
    ShipEngine.jpg
    53,8 KB · Προβολές: 0
  • Sh.Engine.jpg
    Sh.Engine.jpg
    61,7 KB · Προβολές: 0
  • Sh.Engine2.jpg
    Sh.Engine2.jpg
    53,7 KB · Προβολές: 0

A. Yasmine Bleeth.
Απο Baywatch δεν εχω δει πολλα επεισοδια. Λιγα διασπαρτα μονο. Η ομορφια της Γιασμιν ομως μου εκανε μεγαλη εντυπωση.
Καποια στιγμη αργοτερα την ειδα και σε αρκετες τηλεταινιες. Αυτη ομως που της ταιριαζε γαντι ηταν το Εστεμμενη και επικινδυνη (Crowned and dangerous) 1997. Εκει υποδυθηκε μια φιναλιστ των καλλιστειων που κανει τα παντα για την νικη. Η μηπως οχι και κρυβεται αλλος πισω απο τα μυστηρια γεγονοτα;
Ας μην δωσω το τελος για την περιπτωση που θελετε να δειτε την ταινια. :)
 
Yπολογιστε σε υψος, ενα τριοροφο περιπου, για τις 2χρονες Diesel, oi 4χρονες ειναι πιο κοντες αλλα αρκετα φαρδυτερες. Το μηκος παιζει αναλογα με το ποσους κυλινδρους εχει π,χ, 6-9-12.
Τωρα για εκριξη ντιζελομηχανης που να εκτοξευτουν κοματια της, χλωμο το βρισκω, γιατι σε καθε τμημα της εχει πολλες ασφαλιστικες διαταξεις. Ακομα και στον χωρο καυσεως, λογω υπερπιεσεων η υπερθερμοκρασιων, πιθανοτερο η εκρηξη να μεταδωσει φωτια/πυρκαια, παρα να σπασουν και να εκτιναχτουν κοματια της μηχανης. Πιθανοτερο ειναι σε καποιον λεβητα
Δεν ειναι ρετρο οι ντηζελ, εχουν εξελιχθει πολυ και σχεδον ολα τα πλοια τις χρισημοποιουν, ειτε για προωση ειτε για παραγωγη ηλεκτρικης ενεργειας. Ουτε οι ατμοστροβιλοι. Οι ατμολεβητες, καρβουνου, μαζουτ,εχουν αντικατασταθει με πυρηνικους. Πυρηνικη ενεργεια μετατροπη σε θερμικη, παραγωγη ατμου, κινηση στροβηλων, για αεροπλανοφορα. Για υποβρηχεια, μετατροπη πυρηνικης ενεργειας σε ηλεκτρικη, κινηση ηλεκτροκινητηρων
δεν ξέρω ακριβώς τι έσκασε, πάντως προκλήθηκαν ζημιές και στην ντηζελομηχανή (σύμφωνα με το άρθρο-ο σταθμός είναι κυριολεκτικά "στου διαόλου τη μάνα" μιας και κανείς δεν τον ήθελε δίπλα του).
εννοούσα ρετρό για την Κρήτη, μιας και το μαζούτ είναι πολύ ακριβό για ηλεκτροπαραγωγή,και στην ηπειρωτική Ελλάδα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και άλλα καύσιμα για ηλεκτροπαραγωγή, φυσικό αέριο, ανεμογεννήτριες κλπ. στην ηπειρωτική Ελλάδα και θα παίρνει ρεύμα η Κρήτη με το υποβρύχιο καλώδιο.
όντως είναι τεράστιες αυτές οι ντηζελομηχανές, και κάνουν τρομακτικό θόρυβο, και τρομερή ζέστη, μπράβο σε σας τους μηχανικούς που τις κουμαντάρετε.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Για να παρεις μια ιδεα, σκεψου το πιστονι με το βακτρο, χωρις την μπιελα, δεν θα ζυγιζει κανα τριαρι τονους. Παντως και πριν απο 40-45 χρονια που, αμουστακο αγορι, ειρθα σε επαφη με αυτες τις τεραστειες μηχανες, ειχαν εκτος των αλλων, ενα σεβρομηχανισμο με αντιβαρα, συνδεδεμενο στον εκκεντροφορο, που αν επερνε πολλες στροφες η μηχανη μειωναν την παροχη καυσιμου, μεχρι και που την διεκοπταν τελειως. Σημερα διαθετουν, ενα σωρο σενσορες, τσιπακια, πλακετες, εγκεφαλους κι ενα σωρο μικροργανισμους, γιε ελενγχο, και χειρισμο, σε σημειο που δεν χρειαζεται να επεμβει ο μηχανικος. Ασε τα συστηματα ασφαλειας και κατασβεσης φωτιας (foam, CO2 κτλ) Μου φαινεται πολυ δυσκολο, αν οχι αδυνατο να σκασει, οπως λες, μια τετοια μηχανη. Μακαρι να βγω ψευτης, αλλα "λαλακια" σαν των Τεμπων μου μυριζει.
 
Ο ένας σας αναφέρεται σε μηχανή πλοίου. Κατά πάσα πιθανότητα εγκατεστημένη σε κάποιο πολύ μεγάλο εμπορικό σκάφος, ιδιωτικής εταιρείας, που υπάρχει απαίτηση να "περνάει" περιοδικά από ένα σωρό ελέγχους, και που η ίδια εταιρεία απαιτεί να πλέει ασταμάτητα, με κάθε καιρικές συνθήκες και σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης.
Και ο άλλος αναφέρεται σε μηχανή ηλεκτροπαραγωγής, εγκατεστημένη στην άκρη του πουθενά, πριν από πολλά χρόνια, από μια εταιρία που πιθανότατα ούτε ξαναεμφανίστηκε εκεί πέρα, αλλά "εκπαίδευσε" ντόπιιους τεχνίτες - πιθανότατα δημόσιους υπαλλήλους - να επιβλέπουν και να συντηρούν την καλή της λειτουργία, και κάπου από πίσω υπάρχει ο ΑΔΜΗΕ / ΔΕΗ ή κάτι αντίστοιχο....
... να 'χαμε να λέγαμε...
.... πορτοκάλια με μήλα....
.... φάντης με ρετσινόλαδο....
[με άλλα λόγια, ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ ΣΥΓΚΡΙΣΗ]
 
Φιλε μου, συγνωμη αλλα εχεις αδικο και μαλλον δεν κατεχεις το θεμα. Η ΔΕΗ ειχε και εχει, μηχανικους ΤΕΙ για να λειτουργουν και να συντηρουν μηχανες εσωτερικης καυσεως και στροβηλους, στα εργοστασια της, παραγωγης κλεκτρικου ρευματος. Πολλοι απο αυτους ειναι πρωην συναδελφοι μου, του εμπορικου ναυτικου, Α και Β μηχανικοι, οι οποιοι ειταν περιζητητοι, οπως και στην πρωην ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ, γιατι ειχαν/εχουν υψηλη καταρτηση σε ΜΕΚ, ατμοστροβηλους και αεριοστροβηλους.
Η μια "εταιρεια" που αναφερεις ειναι το εργοστασιο κατασκευης, που ειτε σε πλοιο ειτε σε εγκατασταση ξηρας, ειναι παντα παρον και πρσφερει τεχνικη βοηθεια που θα της ζητηθει. Δεσμευεται με απο τα συμβολαια αγορας.
Τελος οι μηχανες που ειναι εγκατεστημενες στην ξηρα, συντηρουνται και επισκευαζονται σωστα τηροντας τα πρωτοκολα και τα χρονοδιαγραμματα και συμφωνα με τις οδηγιες του κατασκευαστη. Στην θαλασσα επισκευες και συντηρησεις γινονται πιο βιαστικα και λυπαμαι που το λεω πιο προχειρα, οσον αφορα Ελληνικα πλοια.
Το δε προσωπικο που επανδρωνει μια τετοια μηχανη σε εγκατασταση ξηρας ειναι δεκαπλασιο απο αυτο του πλοιου.
Μπορει πολλοι "να 'χατε να λεγατε" αλλα δεν σημαινει οτι γνωριζετε και τι λετε
 
Πίσω
Μπλουζα