Το Πειραματόζωο - Η πιο απαγορευμένη ταινία του Ελληνικού Σινεμά (1975)

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας tonytony
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Σήμερα δημοσίευσα σχετικά με.την ταινια του Γιάννη Κοκκόλη
"Εθελουσια εξοδος"
Βρίσκεται στην κατηγορία ελληνικές ταινίες και υποκατηγορία κοινωνικές.
Γνώμη μου ότι θα πρέπει να συζητάμε μεμονωμένα για την κάθε ταινια του απο αυτές που δεν υπάρχουν προς το παρόν έτσι ώστε να βρεθεί οποιοδήποτε στοιχείο είτε πρόκειται για κόπια, αφίσα, φωτογραφία κτλ.
Επίσης δημιουργήθηκε η ομαδα "Γιαννης Κοκκολης Σκηνοθέτης" από άτομα που τον γνωριζαν καθώς και από συμπολίτες του και θαυμαστές του με σκοπό την ανάδειξη και διάσωση των ταινιών του.
Η ομαδα είναι δημόσια οποιοδήποτε εχει κάποιο στοιχείο που θα βοηθούσε είναι ευπρόσδεκτος.

https://www.facebook.com/share/g/1B7mKWi8zh/
 
Τελευταία επεξεργασία:
Καλή φάση διότι έχω δύο εύλογες απορίες.
*Αν ζει ο άνθρωπος (το εύχομαι)
*Και αν ζει, ως υπερηλιξ πλεον γιατί δεν κάνει την κίνηση ΜΑΤ να ανεβάσει το Πειραματόζωο στο archive ή οπουδήποτε? Δεν πάει φυλακή λόγω ηλικίας...
 
Καλή φάση διότι έχω δύο εύλογες απορίες.
*Αν ζει ο άνθρωπος (το εύχομαι)
*Και αν ζει, ως υπερηλιξ πλεον γιατί δεν κάνει την κίνηση ΜΑΤ να ανεβάσει το Πειραματόζωο στο archive ή οπουδήποτε? Δεν πάει φυλακή λόγω ηλικίας...
Για να λύσω και τις δύο απορίες σου.
Δυστυχώς δεν ζει.
Αλλά και αν ζούσε μπορεί ίσως κάποιος να μην πάει φυλακή αλλά η χρηματική ποινή και η αποζημίωση που μπορεί να επιβληθεί σε κάποιον ο οποίος παραβιάζει απόφαση δικαστηρίου είναι κάτι πολύ χειρότερο από το να πάει φυλακή.
Και κάτι άλλο ένας παραγωγός η σκηνοθέτης κάνει μια ταινία για να εκφράσει την ιδεολογία του να γίνει αναγνωρισμένος και σίγουρα να κερδίσει και χρήματά γιατί έχει δαπανήσει ενα σημαντικό κεφάλαιο για την παραγωγή μιας ταινίας.
Άρα για ποιό λόγο να ανεβάσει μια ταινία του οπουδήποτε όπου θα την δούνε δωρεάν δεν θα πληρωθεί και μπορεί αργότερα η ταινία του να κατέβει για διάφορους λόγους ;
Παρακολουθώ διακριτικά το συγκεκριμένο θέμα εδώ και πολλά χρόνια και γνωριζοντας πολλά , καλό θα είναι σαν σινεφίλ όλοι μας να μην είμαστε παρορμητικοί .Οταν δεν υπήρχε το ίντερνετ οι μόνοι τρόποι να δούμε μια ταινία ηταν ο κινηματογραφος , η τηλεόραση και οι βιντεοκασέτα.
Ελπίζω φίλε μου να σου ελυσα όλες τις απορίες σου όπως και στα υπόλοιπα μέλη .
 
Aπό την πρώτη σελίδα, από το 2018 ακόμη δεν μου έχει λυθεί αυτή η απορία.

Έχω μια απορία. Το 1975 οι κινηματογραφικές κάμερες, ακόμη και οι πιο μικρές από αυτές των studio που είχαν έρθει από την Αμερική ήταν ψιλο-τεράστιες. Πως έκρυψαν λοιπόν μερικά τέτοια θηρία μέσα στο σπίτι ενός και καλά ανυποψίαστου ανθρώπου;
 
Απόλυτα λογικό το σκεπτικό σου. Χωρίς να γνωρίζω κάτι παραπάνω σχετικά και χωρίς να μπορούμε να μάθουμε βέβαια, υποθέτω το εξής. Ενδέχεται να μην ήταν τόσο αυθόρμητο και απρογραμμάτιστο το όλο κονσεπτ.

ΟΜΩΣ, αν το δούμε το κονσεπτ από μόνο του, ε ναι, έλκει και ιντριγκάρει περισσότερο το να ξέρω ότι μια ταινία δεν έχει προσχεδιαστεί όπως όλες οι ταινίες. Ίσως είναι πιο μαρκετινίστικο το κόλπο γιατί ας μη γελιόμαστε, ποιος θα πήγαινε να δει μια ταινία με ανθρώπους που δεν είναι καν ηθοποιοί η με ερασιτέχνες ηθοποιούς. Μπορεί αυτό να έχτισε ακόμα περισσότερο τον μύθο της ταινίας, ότι απαθανατίζουμε πιο αυθόρμητα τις καθημερινές στιγμές ενός ανθρώπου.

Θα είχε ενδιαφέρον αν μας έλεγε η ταινία ότι απλά παρακολουθούμε την καθημερινότητα ενός ανθρώπου; Τι νόημα θα είχε αν απλά πηγαίναμε να δούμε τα βιώματα που έχει ο καθένας μας στην καθημερινότητα του. Η ίντριγκα όμως ότι ένας άλλος τα παρακολουθεί αυτά, διαμορφώνει μια άλλη προσδοκία. Είναι τόσο ενθουσιώδες το κονσεπτ υπό αυτό το πρίσμα; Χμμμμμ

Νομίζω ότι είναι πιο "ηρωικό" να ειπωθεί ότι η ταινία απαγορεύτηκε, από το να βγεί ότι τελικά κρίθηκε το υλικό ως ανεπαρκές ποιοτικά, ανάξιο προβολής. Χρειαζόταν ένας μύθος και για να είμαστε ειλικρινείς, εφόσον μετά από 50 χρόνια το συζητάμε, πέτυχε το σκοπό του, μας έχει βάλει σε περιέργεια....
 
Ένας σκηνοθέτης οφείλει να θέλει η ταινία του να προβληθεί ακόμα και αν δεν βγάλει φράγκο, αν δεν υπάρχει αλλη εναλλακτική. Αλλιως απλά διεκπεραιωνει. Ο Κόκκαλης δείχνει να ήταν ορίτζιναλ σκηνοθέτης.
Ένα ανώνυμο upload στο archive.org δεν θα μπορούσε να κινητοποιήσει διαδικασίες. Εδώ ανεβάζουν Zelda και Mario τη στιγμή που παγκοσμιως η Nintendo κόβει κώλους νομικά/αστικα. Θα κυνηγούσαν το Πειραματόζωο?
 
Εχω την εντύπωση οτι δεν διαβαζεις τι αναφερω οταν εχω απαντησει ολες τις αποριες σου αλλα και τις αποριες ολων των μελων.Δεν γνωριζω αν όλα τα μέλη είναι συλλεκτες ταινιων σαν εμένα η απλά θα τους αρέσε να δούνε κάποιες ταινιες.Το λεω αυτό γιατί ενώ αναφέρω ότι η κατάσταση με αυτη την ταινία είναι έτσι οπως ανεφερα .Το ενα μέλος σκέφτεται ότι οι κάμερες εκείνη την εποχή ηταν τεράστιες, εσύ αναφέρεις ότι θα έπρεπε να κάνει upload την ταινία για να την δεις ,δωρεάν ο τρίτος χωρίς να έχει δει την ταινία σκέφτεται ότι ηταν ασήμαντη όλα δηλαδή παραφημολογιες χωρίς βάση.
1)Να ρωτήσω αυτόν που λέει για τις κάμερες ότι ηταν τεράστιες ,γνωρίζει όλα τα μοντέλα που κυκλοφορούσαν το 1975 με 1976 ; γιατί μπορώ να του στείλω φώτο από κάμερες που ηταν σχετικά μικρές για τότε. 2 ) Πιστεύεις ότι ενας άνθρωπος σαν τον κοκκολη κάπου 80 + αν ζούσε ότι ήξερε από ίντερνετ και upload ; η ότι τον ενδιαφέρε να ανεβάσει στο ίντερνετ την ταινία; Ξεχνάς ότι μπορεί να ειχε νομικές συνέπειες. 3)Ο κοκκολης πέτυχε αυτό που ήθελε έκανε μια ταινία πρωτότυπη άσχετα αν δεν παίχτηκε στους κινβματογραφους ,όσοι την είδαν στις δύο τρεις ιδιωτικές προβολές τυχεροί.Να θυμίσω ότι το alike my love η ξενόγλωσση ταινια με την Βουγιουκλάκη μετα την προβολή της στους κινηματογραφους δεν προβλήθηκε ποτε και χρειάστηκαν τόσα χρόνια για να προβληθεί στην τηλεόραση πριν 2 με 3 χρόνια που δεν υπήρχε καμμια δικαστική απόφαση. Φαντάσου τώρα η ταινία να έχει και πρόβλημα νομικό. Πιστεύω κάποια στιγμή αν ξεπεραστούν τα εμπόδια περισσότερο υπαρχουν πιθανότητες να παιχτεί στην τηλεοραση η να κυκλοφορήσει σε bluray.








Ένας σκηνοθέτης οφείλει να θέλει η ταινία του να προβληθεί ακόμα και αν δεν βγάλει φράγκο, αν δεν υπάρχει αλλη εναλλακτική. Αλλιως απλά διεκπεραιωνει. Ο Κόκκαλης δείχνει να ήταν ορίτζιναλ σκηνοθέτης.
Ένα ανώνυμο upload στο archive.org δεν θα μπορούσε να κινητοποιήσει διαδικασίες. Εδώ ανεβάζουν Zelda και Mario τη στιγμή που παγκοσμιως η Nintendo κόβει κώλους νομικά/αστικα. Θα κυνηγούσαν το Πειραματόζωο?
 
Πίσω
Μπλουζα