Άγγελος

nwntas είπε:
Πολύ σωστή Domenica. Συμφωνώ. Γενικά το έργο έχει μια ματιά με κάποια φοβικά σύνδρομα προς πάσα κατεύθυνση και για όλους τους χαρακτήρες. Ίσως και να ήταν επίτηδες όλο αυτό, για να συμβάλλει σε αυτή τη βαριά ατμόσφαιρα, είτε από αφέλεια και βιασύνη, είτε από, βλακώδης θα τη χαρακτήριζα, ωμότητα, ότι και καλά έτσι και χειρότερα ήταν τα πράγματα. Αλλά ακόμα και έτσι να ήταν τα πράγματα, η αναπαραγωγή τέτοιων εικόνων θα μπορούσε κάλλιστα να επιδεινώσει την όλη κατάσταση. Εντάξει, δεν πρέπει να ωραιοποιούμε τα πάντα, αλλά έτσι συμβάλλει στη δημιουργία των κλισέ, που μέχρι και σήμερα έχουν ποτίσει τόσο βαθιά την ελληνική κοινωνία, για διάφορους λόγους που καλύτερα να μην επεκταθούμε. Δεν εννοώ μόνο τα ομοφυλοφιλικά κλισέ, αλλά και όπως ανέφερες, την κλισέ εικόνα για το άτομο με ειδικές ανάγκες (πόσο μου είχε κάνει εντύπωση η Κούρκουλα, με είχε συγκινήσει). Φυσικά, δεν είναι η ταινία αυτή καθαυτή αρμόδια για τα κλισέ, απλώς θίγουμε το ζήτημα αναπαραγωγής αυτών των κλισέ.
Και συμφωνώ ότι πρέπει να βλέπουμε πιο ρεαλιστικές απεικονίσεις της ομοφυλοφιλίας, αλλά και γενικότερα, στον κινηματογράφο. Είδα πρόσφατα και την ταινία "The weekend", κατόπιν παροτρύνσεως. Η μόνη ένστασή μου στην ακατάσχετη χρήση ναρκωτικών. Κατά τ' άλλα μια πάρα πολύ ρεαλιστική ταινία για δύο νέους που ερωτεύονται.
Το καλό πάντως είναι ότι πλέον και στον ελληνικό κινηματογράφο βλέπουμε πια πιο ρεαλιστικές απεικονίσεις της ομοφυλοφιλίας, μακριά από τη φοβικότητα που απέπνεε ο Άγγελος! Ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Στρέλλα του Πάνου Κούτρα, ή οι ταινίες του Κων/νου Γιάνναρη. Η ελληνική τηλεόραση από την άλλη πλευρά νομίζω πως ακόμα έχει πολύ δρόμο να διανύσει δυστυχώς. Η μόνη ρεαλιστική απεικόνιση που μου έρχεται είναι αυτή του "Μπίλλυ" στη σειρά "Υπέροχα Πλάσματα" (ALPHA 2008).

A...είδα και εγώ το "weekend" πρόσφατα φίλε μου. Για να είμαι ειλικρινής πάντως το βρήκα γεμάτο κλισέ και μάλλον χλιαρό- στα μείον και η χρήση ναρκωτικών όπως είπες
 
Δημοσίευμα της εποχής για τις Όσκαρ δυνατότητες της ταινίας.

IMG_20200504_202136.jpg

I guess θα ήταν υποψηφιότητα της Ελλάδας για καλύτερη ξενόγλωσση ταινία.
 
Και μόνο που η ταινία αυτή δείχνει αντρικό γυμνό, για μένα, αποτελεί πρωτοπορία. Μαζί με τη Στρέλλα, δεν ξέρω αν τόλμησαν ποτέ Έλληνες ηθοποιοί να κάνουν έμπροσθεν γυμνό σε ταινία. Προσπάθησα να θυμηθώ άλλη, δεν τα κατάφερα.
 
Ο Γκουζγκούνης.
 
Και μόνο που η ταινία αυτή δείχνει αντρικό γυμνό, για μένα, αποτελεί πρωτοπορία. Μαζί με τη Στρέλλα, δεν ξέρω αν τόλμησαν ποτέ Έλληνες ηθοποιοί να κάνουν έμπροσθεν γυμνό σε ταινία. Προσπάθησα να θυμηθώ άλλη, δεν τα κατάφερα.
Και ο Κιμούλης πρέπει να έχει κάνει. Στο "Οι Ιππείς της Πύλου" αν θυμάμαι καλά.
(αν κάνω λάθος διόρθωσε με γιατί μία φορά την είδα την ταινία πριν 7-8 χρόνια και δεν είμαι 100% σίγουρος)
 
Και ο Κιμούλης πρέπει να έχει κάνει. Στο "Οι Ιππείς της Πύλου" αν θυμάμαι καλά.
(αν κάνω λάθος διόρθωσε με γιατί μία φορά την είδα την ταινία πριν 7-8 χρόνια και δεν είμαι 100% σίγουρος)

Έχεις δίκιο, τώρα που το λες, μου'ρθε φλασιά με μερικούς ακόμα Έλληνες που έκαναν έμπροσθεν γυμνό. Και ο Κιμούλης είναι κι αυτός μέσα. Έτσι λέγεται η ταινία. Και πάλι όμως για την εποχή της ο "Άγγελος" ήταν προχώ ως προς αυτό.

Κι άμα θέτε, σας κάνω και μια μικρή κοινωνιολογική ανάλυση για το γιατί είναι τόσο βαριά και γεμάτη ομοφοβικά κλισέ η ταινία.
(Δε μας χέζεις ρε gordon; )
 
Πολύ καλή ταινία που παρουσιάζει με απόλυτη ακρίβεια και παραστατικότητα την συντηρητική κοινωνία της εποχής που διακατέχετο ακόμα από απίστευτα σύνδρομα και ενοχικά κόμπλεξ σκοταδιστικής αντίληψης για το καυτό θέμα της ομοφυλοφιλίας. Το σημείο της ταινίας που παρουσιάζει τον δύστυχο πατέρα Βασίλη Τσάγκλο να παθαίνει σοκ, να αυτοτραυματίζεται θανάσιμα και τελικά να πεθαίνει για το "τερατώδες έγκλημα" του γιού του να είναι ομοφυλόφιλος προκαλεί θλίψη για το μοιραίο αποτέλεσμα αλλά και θυμηδία για την αρχική αντίδραση του. Αγαπητοί μου το να είναι κανείς gay, δεν αποτελεί έγκλημα, ούτε είναι κάτι για το οποίο πρέπει να ντρέπεται κανείς. Και αυτό το γράφει ο υποφαινόμενος που είναι αθεράπευτα θαυμαστής του γυναικείου φύλου.
Άλλωστε οι πραγματικοί και αληθινοί πού...ες που γνώρισα στην ζωή μου δεν ήταν gay, αλλά straight, οι οποίοι δεν είχαν οριοθετήσει μέσα τους τα πραγματικά όρια και επίπεδα του αληθινού ανδρισμού τους, γιατί απλά δεν τα γνώριζαν. Δεν φαίνεται φίλοι μου ο πραγματικός άνδρας από τον ερωτικό του προσανατολισμό, αλλά από την αληθινότητα και υπευθυνότητα λόγων, πράξεων, ευθυνών και ενεργειών. Όταν αναλαμβάνουν στα ίσα τις ευθύνες που τους αναλογούν χωρίς να κρύβονται. Αλλά αυτό το κάνουν μόνο ΑΝΤΡΕΣ και δυνατές γυναίκες.
 
Πολύ καλή ταινία που παρουσιάζει με απόλυτη ακρίβεια και παραστατικότητα την συντηρητική κοινωνία της εποχής που διακατέχετο ακόμα από απίστευτα σύνδρομα και ενοχικά κόμπλεξ σκοταδιστικής αντίληψης για το καυτό θέμα της ομοφυλοφιλίας. Το σημείο της ταινίας που παρουσιάζει τον δύστυχο πατέρα Βασίλη Τσάγκλο να παθαίνει σοκ, να αυτοτραυματίζεται θανάσιμα και τελικά να πεθαίνει για το "τερατώδες έγκλημα" του γιού του να είναι ομοφυλόφιλος προκαλεί θλίψη για το μοιραίο αποτέλεσμα αλλά και θυμηδία για την αρχική αντίδραση του. Αγαπητοί μου το να είναι κανείς gay, δεν αποτελεί έγκλημα, ούτε είναι κάτι για το οποίο πρέπει να ντρέπεται κανείς. Και αυτό το γράφει ο υποφαινόμενος που είναι αθεράπευτα θαυμαστής του γυναικείου φύλου.
Άλλωστε οι πραγματικοί και αληθινοί πού...ες που γνώρισα στην ζωή μου δεν ήταν gay, αλλά straight, οι οποίοι δεν είχαν οριοθετήσει μέσα τους τα πραγματικά όρια και επίπεδα του αληθινού ανδρισμού τους, γιατί απλά δεν τα γνώριζαν. Δεν φαίνεται φίλοι μου ο πραγματικός άνδρας από τον ερωτικό του προσανατολισμό, αλλά από την αληθινότητα και υπευθυνότητα λόγων, πράξεων, ευθυνών και ενεργειών. Όταν αναλαμβάνουν στα ίσα τις ευθύνες που τους αναλογούν χωρίς να κρύβονται. Αλλά αυτό το κάνουν μόνο ΑΝΤΡΕΣ και δυνατές γυναίκες.
Τα πράγματα όπως και στον " κατήφορο" τα βλέπεις πάλι μέσα από το πρίσμα του 2023 που φυσικά δεν θα υπήρχε η ίδια αντίδραση από έναν πατέρα που θα μάθαινε ότι ο γιος του είναι γκέι. Μιλάμε για άλλη εποχή , για άλλα ήθη για άλλο σκεπτικό. Για την τότε εποχή η αντίδραση ενός πατέρα θα ήταν εξτριμ πως να το κάνουμε. Να σου πω κάτι στον μαέστρο είδα υπερβολική την αντίδραση ενός αντίστοιχου πατέρα που έχει γιο ομοφυλόφιλο ενώ τότε δεν ξενίζει, έτσι ήταν οι εποχές. Επίσης ο Άγγελος εκδιδόταν ντυμένος με γυναικεία ρούχα σκέψου για την εποχή πως ήταν αυτό και πόσο έτοιμος ήταν να το δεχτεί ένας πατέρας της δεκαετίας του 80'.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Τα πράγματα όπως και στον " κατήφορο" τα βλέπεις πάλι μέσα από το πρίσμα του 2023 που φυσικά δεν θα υπήρχε η ίδια αντίδραση από έναν πατέρα που θα μάθαινε ότι ο γιος του είναι γκέι. Μιλάμε για άλλη εποχή , για άλλα ήθη για άλλο σκεπτικό. Για την τότε εποχή η αντίδραση ενός πατέρα θα ήταν εξτριμ πως να το κάνουμε. Να σου πω κάτι στον μαέστρο είδα υπερβολική την αντίδραση ενός αντίστοιχου πατέρα που έχει γιο ομοφυλόφιλο ενώ τότε δεν ξενίζει, έτσι ήταν οι εποχές. Επίσης ο Άγγελος εκδιδόταν ντυμένος με γυναικεία ρούχα σκέψου για την εποχή πως ήταν αυτό και πόσο έτοιμος ήταν να το δεχτεί ένας πατέρας της δεκαετίας του 80'.
Ακριβώς αυτό εννοώ Αριάδνη πως η κοινωνία μας και στην εποχή του Κατήφορου και στου Άγγελου ήταν βαθιά συντηρητική. οπισθοδρομική και σκοταδιστική που αντιμετώπιζε την ομοφυλοφιλία σαν έγκλημα. Ευτυχώς στις μέρες μας υπάρχουν πιο ανοιχτά μυαλά με λίγες ευτυχώς εξαιρέσεις που είναι ακόμα 200 χρόνια πίσω με ρατσιστικές και ξενοφοβικές απόψεις που μισούν το διαφορετικό στην χώρα, στο χρώμα του δέρματος, στην θρησκεία στον σεξουαλκό προσανατολισμό. Ευτυχώς ο κόσμος πηγαίνει μπροστά και τέτοιες ακραίες ρατσιστικές απόψεις για τον συνάνθρωπο μας ότι και αν είναι αυτός, περιθωριοποιούνται.
 
Ακριβώς αυτό εννοώ Αριάδνη πως η κοινωνία μας και στην εποχή του Κατήφορου και στου Άγγελου ήταν βαθιά συντηρητική. οπισθοδρομική και σκοταδιστική που αντιμετώπιζε την ομοφυλοφιλία σαν έγκλημα. Ευτυχώς στις μέρες μας υπάρχουν πιο ανοιχτά μυαλά με λίγες ευτυχώς εξαιρέσεις που είναι ακόμα 200 χρόνια πίσω με ρατσιστικές και ξενοφοβικές απόψεις που μισούν το διαφορετικό στην χώρα, στο χρώμα του δέρματος, στην θρησκεία στον σεξουαλκό προσανατολισμό. Ευτυχώς ο κόσμος πηγαίνει μπροστά και τέτοιες ακραίες ρατσιστικές απόψεις για τον συνάνθρωπο μας ότι και αν είναι αυτός, περιθωριοποιούνται.
Φτάνει φίλε μου από την βαθιά συντηρητική κοινωνία να μην περάσουμε στο άλλο άκρο την ασυδοσία. Το μέτρο σε κάθε περίπτωση να διατηρηθεί.
 
Πίσω
Μπλουζα