Ένας πρωτάρης στο κολλέγιο! (1985)

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας SEBASTIAN
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

SEBASTIAN

RetroActive
Joined
7 Οκτ 2022
Μηνύματα
456
Αντιδράσεις
1.241
Σενάριο: Λευτέρης Καπώνης , Βαγγέλης Φουρνιστάκης
Σκηνοθεσία
: Βαγγέλης Φουρνιστάκης
Παραγωγή: Ανδρομέδα Φιλμ , Σπέντζος Φιλμ

Πρωταγωνιστούν: Σωτήρης Τζεβελέκος, Μίμης Φωτόπουλος, Γιάννης Βογιατζής, Νίκος Ρίζος , Στηβ Ντούζος, Έφη Θεοχάρη , Μίνα Αντουλάκη , Νίκη Ζωγράφου ,Παναγιώτης Σουπιάδης, Αθηνά Μερτύρη , Λιλή Ντερτίμα , Χρήστος Νέρης , Βούλα Μέξη , Εύα Καμπίτση , Λίζα Μαλινδρέτου , Νότης Πιτσιλός, Ορέστης Δημητρίου , Βίνα Ασίκη κα.

Υπόθεση: Ο Λάκης ένα παιδί άβγαλτο και ολίγον συνεσταλμένο έρχεται από την επαρχία και μπαίνει σ' ένα κολέγιο σωματικής αγωγής το οποίο προετοιμάζει τους μελλοντικούς πρωταθλητές. Ο Λάκης έχει ανάλογες βλέψεις επιτυχίας αλλά καθότι πρωτάρης όπως είναι, γίνεται αντικείμενο εμπαιγμού και περιπαικτικής διάθεσης από τους συμφοιτητές του. Εκείνος όμως δεν το βάζει κάτω και προσπαθεί με πολλούς τρόπους να τους αποδείξει ότι δεν είναι ο αφελής επαρχιώτης που νομίζουν, αλλά ένας σκληρός καρδιοκατακτητής. Στο κολέγιο όμως την πατάει κι ερωτεύεται κρυφά μια αστυφύλακα, που προπονείται μαζί με άλλες συναδέλφους της και κάνει τα πάντα για να την εντυπωσιάσει. Κι εκείνη όμως είναι πολύ ερωτευμένη μαζί του και στο τέλος ο αμοιβαίος έρωτας τους θα τους φέρει ολοκληρωτικά κοντά σε ένα ευτυχισμένο happy end.

Σχόλια: Χαρακτηριστική κωμωδία της δεκαετίας του ’80, με στοιχεία που παραπέμπουν στην εποχή, όπως είναι το σενάριο, οι ηθοποιοί, η γενικότερη αύρα και ελευθεριότητα της εποχής όπως εκφραζόταν πέραν του αχαλίνωτου χαβαλέ και σε υπερβολικές έως άκομψες συμπεριφορές (μπούλινγκ μεταξύ συμμαθητών, σεξίστικα υπονοούμενα, σχόλια και συμπεριφορές). Στοιχεία εντελώς αδιανόητα στην σημερινή εποχή που δικαίως και αδίκως θα βρίσκονταν στην γενικότερη κατακραυγή και αποδοκιμασία. Παρόλα αυτά λόγω της ευρύτερης κοσμοθεωρίας και ψυχοσύνθεσης της εποχής τα στοιχεία αυτά που προανέφερα εμπεριείχαν κωμικό περιεχόμενο για αυτό γινόντουσαν αποδεκτά από τους κινηματογραφικούς θεατές της εποχής. Το φιλμ αν και εκ πρώτης όψεως λόγω σεναρίου και γενικότερης αύρας μοιάζει βιντεοταινία, εντούτοις ήταν καθαρά κινηματογραφική παραγωγή. Πρωταγωνιστής του έργου ένας από τους συνήθεις ύποπτους της δεκαετίας κωμικούς ο Σωτήρης Τσεβελέκος που παρόλο που όταν γυρίστηκε το φιλμ ήταν 40 ετών, αντεπεξήλθε με επιτυχία στον ρόλο του φοιτητή που στην ταινία λογικά θα άγγιζε τα….μισά του χρόνια! Η γενικότερη όμως του νεανική αύρα ίσως και αφέλεια καθώς και το παρουσιαστικό του εκμηδένισαν την διαφορά μεταξύ κινηματογραφικής και βιολογικής ηλικίας με απόλυτη επιτυχία. Αλήθεια μπορούσατε να φανταστείτε τον ταπεινό συνάδελφο της «Ρένας ήταν οφσάιντ», με μακριά μαλλιά σήμα κατατεθέν της εποχής και ολοκληρωμένου εμφανισιακά άντρα το 1972, 12 χρόνια μετά να παίζει τον ρόλο του άβγαλτου και κοντοκουρεμένου φοιτητή? Και όμως.
Κοντά του οι φτασμένοι και μεγάλοι μας κωμικοί Φωτόπουλος, Ρίζος και Βογιατζής που δεν δίστασαν παρόλη την τεράστια κινηματογραφική τους καριέρα (ειδικά οι δυο πρώτοι) να τσαλακωθούν τρόπον τινά σε κινηματογραφικές παραγωγές δευτέρας διαλογής της δεκαετίας του ’80 όπως είχαν (υπερβολικά έστω) οι ταινίες αυτές σταμπαριστεί και στιγματιστεί από τους κριτικούς της εποχής. Παρόλα αυτά με την πληθωρική και σεβαστή παρουσία τους ανέβασαν την ταινία. Ιδιαίτερη μνεία φυσικά στην Αθηνά Μερτύρη που την θαυμάσαμε σαν συμπρωταγωνίστρια του Βέγγου στις ταινίες του ’60, (ήσυχο ήσυχο το ποταμάκι και σαν αιτία να το σκάσει ο Βέγγος την πρώτη νύχτα του γάμου βλέποντας την με νυφικό ξεχνώντας εν ριπή οφθαλμού την περιουσία της όταν του έκανε οικονομική εξομολόγηση!)

Παραλειπόμενα. :
1) Οι γυναικείες παρουσίες της ταινίας ήταν επιεικώς εντυπωσιακές, άκρως αισθησιακές και αφάνταστα ερωτεύσιμες. Έχω αναφερθεί ξανά σε βαθμό να γίνομαι μονότονος και ίσως βαρετός πόσο πολύ ανώτερες σε όλα ήταν οι γυναίκες της εποχής της ταινίας από τις γυναίκες της εποχής που ζούμε, που προσπαθούν ματαίως με φτιασιδώματα, ρετουσαρίσματα, πλαστικές και ενισχυτικές επεμβάσεις να ανεβάσουν τον ερωτισμό του, την υψηλή ματαιοδοξία τους και την πολύ χαμηλή μέσα τους αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση. Η σύγκριση με τις γυναικάρες του ’80 που ήταν καθόλα αυθεντικές και αληθινά όμορφες χωρίς καμία προσθετική επέμβαση είναι βάναυση ιεροσυλία. Ντερτίμα, Ζωγράφου, Μαλινδρέτου , Ασίκη, Θεοχάρη. Κορίτσια της εποχής μας και influencers που σας τρώμε στην μάπα στα τικ τοκ στα Instagram στα fb και στις άλλες σαχλαμάρες, θα σας απογοητεύσω πολύ! Μπροστά τους δεν μετράτε μία και υστερείτε απελπιστικά σε όλα!

2) Μια και αναφέρθηκα στην Λίλη Ντερτίμα (τι γυναίκα!) θα με ενδιέφερε πολύ, όπως φαντάζομαι και πολλούς από σας να μαθαίναμε νέα της για το που βρίσκεται και τι κάνει γιατί πρέπει να΄έχει αποσυρθεί από το καλλιτεχνικό στερέωμα πολλά χρόνια. Πιστεύω πως είναι μια γυναίκα και μια ηθοποιός που άφησε το εμφανισιακό και ερωτικό της αποτύπωμα κινηματογραφικά και όχι μόνο, πάρα πολύ, χωρίς ούτε μια υποψία υποσυνείδητου έστω εκχυδαϊσμού στους ρόλους της και στην παρουσία της καλλιτεχνικά. Ύψιστη μαγκιά της!

3) Δεν γνωρίζω αν το ειδύλλιο που διαμορφώθηκε για τις ανάγκες της ταινίας μεταξύ Τσεβελέκου και Θεοχάρη διαμορφώθηκε ταυτόχρονα και εκτός γυρισμάτων, ή δρομολογήθηκε αργότερα. Πάντως πρόκειται για πολύ ταιριαστό και αγαπημένο ζευγάρι που παραμένει μέχρι τις μέρες μας με την ίδια δύναμη συναισθημάτων. Μπράβο τους και να είναι πάντα καλά και αγαπημένοι.

4) Θλιβερό γεγονός η απώλεια της Λίζας Μαλινδρέτου που έπαιζε στην ταινία, η οποία απεβίωσε σε ηλικία μόλις 38 ετών από καταχρήσεις όπως φημολογείται έντονα και μάλλον ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Πολύ κρίμα. Ότι και να έχει συμβεί στην ζωή της όπως και σε όλους μας θα μπορούσε να συμβεί, η ζωή παιδιά είναι θείο δώρο, είναι υπέροχη και η σωστή διαχείριση ακόμα και των πολύ δύσκολων καταστάσεων επιβάλλεται για να χαιρόμαστε αυτό το θείο δώρο. Όσο και να μοιάζει ακατόρθωτο πολλές φορές, ο άνθρωπος μέσα του κρύβει απεριόριστη δύναμη. Αρκεί να την ενεργοποιήσει όταν επιβάλλεται.
 
Πίσω
Μπλουζα