Έχουν πεθάνει οι next gen κονσόλες…;

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας grinder
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

grinder

RetroActive
Joined
15 Νοέ 2010
Μηνύματα
359
Αντιδράσεις
121
Νομίζω πως όχι…

Ερωτήματα-απορίες-προσωπικές σκέψεις:

Που είναι ο 8πύρινος επεξεργαστής του PS3 με τις “εκπληκτικές” δυνατότητες;

Μέχρι στιγμής το x360 στα περισσότερα παιχνίδια που γράφονται και για τα δύο μηχανήματα έχει, έστω και μικρό, προβάδισμα.

(το PS3 έχει αρκετά περισσότερα να δώσει…)

Πολλές συνέχειες παιχνιδιών είναι αισθητά καλύτερες οπτικά από το προηγούμενο επεισόδιο.

Gears of war…επέλεξα αυτό γιατί νομίζω ότι είναι από τα καλύτερα δείγματα.

(το x360 δεν έχει φθάσει ταβάνι…)

Το PS3 είναι δύσκολο στο προγραμματισμό…Αναφέρεται σε διάφορα sites

(αν όντως συμβαίνει αυτό, ίσως να είναι και ο λόγος που δεν βλέπουμε αυτό που μπορεί πραγματικά να αποδώσει)

Γιατί επιλέχθηκε το blue ray στο PS3;

(δεν έχω καταλάβει, το μόνο που κατάφεραν ήταν υψηλό κόστος)

Ύστερα από 25 χρόνια είδαμε τι πραγματικά μπορεί να κάνει ένας 8bit υπολογιστής από γραφικής πλευράς κατόπιν “σωστού προγραμματισμού” (Batman for ever demo)

(με “σωστό προγραμματισμό” και βάση των παραπάνω, φαντάζομαι ότι υπάρχει χώρος για αρκετή βελτίωση…)

Τα παραπάνω είναι προσωπικές σκέψεις και πιθανότατα λανθασμένες…Αφορμή κάποιες αναφορές σε αυτό μέσα στο retromaniax.
 
Όσον αφορά το θέμα του προγραμματισμού είτε οι προγραμματιστές είναι πλέον ανίκανοι και κοπρίτες χρησιμοποιώντας έτοιμες λύσεις και βιβλιοθήκες, ή οι εταιρείες τους πιέζουν προς χάρην της μαζικής παραγωγής σε μικρά χρονικά διαστήματα και ως εκ τούτου βγάζουν παιχνίδια των οποίων η πολυπλοκότητα δεν είναι ανάλογη των δυνατοτήτων των μηχανημάτων πάνω στα οποία δημιουργήθηκαν (όσοι ασχολούνται με τα demo καταλαβαίνουν τι θέλω να πω).
 
Δεν είναι έτσι. Είναι ένα πράγμα να σκεφτείς έναν αλγόριθμο που κάνει ένα συγκεκριμένο πράγμα καλά και εντελώς διαφορετικό ζώο να φτιάξεις ένα σύγχρονο παιχνίδι.

Το να λέμε τους σημερινούς προγραμματιστές παιχνιδιών τεμπέληδες είναι το λιγότερο άτοπο. Τις περισσότερες φορές κάνουν customization σε κάποια μηχανή που "αγοράζουν" όπως η Unreal και χτίζουν εκεί πάνω. Δεν ξεκινάς κάτι από το μηδέν σήμερα, εκτός και αν ισχύουν τα παρακάτω:

- Είναι μια απλή παραγωγή

- Δεν είναι cross platoform αλλά exclusive.

- Έχεις πολύ χρήμα στην άκρη.

Απλές παραγωγές σήμερα θα δεις σε indie, εκεί και να θέλανε δύσκολα πάνε προς έτοιμη μηχανή. Στα exclusive σίγουρα θα δεις κάτι καλύτερο γιατί δεν υπάρχει το "άγχος" του κώδικα που πρέπει να τρέχει παντού καλά και η δουλειά είναι ΠΟΛΥ λιγότερη. Μια μηχανή όπως η Unreal3 ή η ID5 μπορεί να γράφεται για χρόνια, ΜΟΝΟ η μηχανή! όχι κάποιο παιχνίδι που να την χρησιμοποιεί.

Οι άνθρωποι επίσης που έχουν αυτές τις δυνατότητες είναι πολύ λίγοι, μιλάμε για την αφρόκρεμα, άρα δεν είναι θέμα τεμπελιάς.

Ένα παιχνίδι όπως και κάθε άλλο software έχει deadlines. Πρέπει να βγει κάποτε γιατί χάνονται εκατομμύρια (είναι πανάκριβα τα σημερινά παιχνίδια), πρέπει να προλάβουν μέρες που χαλάει ο κόσμος χρήματα (Χριστούγεννα π.χ), υπάρχει ανταγωνισμός (να το βγάλεις πριν τον άλλο) και άλλα.

Το ότι βλέπουμε βελτιώσεις οφείλεται στην εξέλιξη των μηχανών, των compilers κλπ.

Τώρα για τις ερωτήσεις σου grinder. Ο επεξεργαστής του PS3 δεν είναι οκταπύρηνος με την έννοια που ίσως έχεις στο μυαλό σου (Core2Duo, QuadCore κλπ). Καμία σχέση και φυσικά καμία σχέση και στην απόδοση. Δεν ξέρω, ούτε και κανείς μας εδώ πιστευω, τι άλλο μπορεί να δώσει ένα PS3, να μιλήσουμε για hackιές πάλι; Ε ίσως σε κάνα exclusive να δούμε κάνα εφέ που δεν έχουμε δει ως τώρα αλλά στα cross... δε νομίζω.

Για τα υπόλοιπα μπορώ να σου πω μετα βεβαιότητας. Ναι το PS3 είναι δύσκολο στον προγραμματισμό ακριβώς λόγω CELL. Το 360 είναι PC εε βασικά Mac προηγούμενης γενιάς (λόγω επεξεργαστή).

Το BlueRay μια χαρά κάνει τη δουλειά του να θυμίσουμε και την ηλικία του :)
 
Παταμε τα 6 χρονια. Δεν μπορουν να ονομαζονται πλεον nextgen αλλα 7ης Γενιας. Καταντησε γελοιο το πραγμα.

Εχω να αναψω "nextgen" κονσολι πανω απο μηνα.

Βαρεθηκα αυτη τη φαση. Μετριοτατα-καρμπον-προχειρα παιχνιδια, μπαγιατικο tech, σακατεμα παλιων franchises, κιμαδοποιηση τοσο των genres οσο και του κοινου.

Στο PC gaming και εκει το ιδιο μαυρο χαλι (εκτος απο τις καρτες που "δυναμωνουν" εστω με με πιο σπανιο Interval απο οτι παλια). Ευτυχως καποια Indie και μικρες προσπαθειες μας προσφερουν μια διεξοδο.

Κατα τα αλλα...θα παιζω τα διαμαντακια στις ρετρο κονσολες μου μεχρι να δω κατι πραγματικα nextgen ή νεο HALO...
 
Συμφωνώ ότι το κόστος ανάπτυξης παιχνιδιών είναι τεράστιο, ότι οι προγραμματιστές δεν είναι “κουλοί” αλλά ο χρόνος είναι περιορισμένος για κάτι καλύτερο…

Κάποιες από τις σημαντικές εξελίξεις στην ιστορία του gaming θεωρώ την Amiga 1000 και την έλευση του cdrom…H amiga για την “διαστημική της τεχνολογία” και το cd για τη τεράστια χωρητικότητα του που έδινε τη δυνατότητα για 100αδες mega γραφικών και ήχου!

Οπότε, έτσι όπως το έχω εγώ στο μυαλό μου, πολλά megabytes=μπορώ να χρησιμοποιήσω περισσότερα εφέ (γραφικά, κλπ…)=ωθώ το μηχάνημα στα όρια του...Τι παραπάνω προσφέρει το blue ray σε σχέση με το dvd του xbox;

Με το αποτέλεσμα που βλέπω, τίποτα…μιλάω πάντα σε επίπεδο gaming…

(καταλαβαίνετε τι θέλω να πω…)

Πραγματικά δεν ξέρω τι ακριβώς είναι o επεξεργαστής του PS3, αλλά περίμενα, σύμφωνα με αυτά που διάβαζα, κάτι πολύ περισσότερο!

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι οι 7ης γενιάς κονσόλες έχουν περισσότερες δυνατότητες από αυτό που βλέπουμε…ότι η ιστορία επαναλαμβάνετε κατά κάποιον τρόπο γι’ αυτό και έφερα σαν παράδειγμα το demo του Amstrad…
 
Το BlueRay είναι μία ακόμα προσπάθεια να ρίξει στην αγορά ενα exclusive media format. Προηγούμενα παραδείγματα UMD, minidisk, Betamax & memory sticks.
 
Δεν ειναι ετσι ,να γυρισουμε μερικα χρονακια πισω lol και να θυμησουμε οτι το bluray ηταν Collaboration αρκετων εταιριων και οχι μονο της Σονυ και επειδη η αγορα επρεπε να κανει το βημα προς το HD εγινε μια μικρη μονομαχια με το HD-DVD της M$ και της Toshiba και τα rest is history.


Τι προσφερει τωρα ,στο gaming για πολλους τιποτα αντι για 3 dvd του 360 εχεις ενα bluray στο ps3,στις ταινιες ομως οσοι εχουν την HD ταινιοθηκη τους οπως και εγω το χαιρονται!
:)
 
Έχω HD ταινιοθήκη στο PC μου με καλλυτερα loading times και ας μήν έχει cell.

Τώρα αν μιλάς για το blue ray associatio, ειναι ενα ανέκδοτο, η Sony εχει το πλειοψηφικό και κάνει ότι θέλει (και πέρνει και τα μεγαλύτερα μερισματα απο τα κέρδη)
 
...και η MS εχει τα κερδη μιας και της πληρωνουν κερατιατικα τα loyalties για τον VC1 codec που (μετα το τελος του HD-DVD) αναγκαστηκε να υιοθετησει το BR consortium...
 
grinder είπε:
Συμφωνώ ότι το κόστος ανάπτυξης παιχνιδιών είναι τεράστιο, ότι οι προγραμματιστές δεν είναι “κουλοί” αλλά ο χρόνος είναι περιορισμένος για κάτι καλύτερο…
Κάποιες από τις σημαντικές εξελίξεις στην ιστορία του gaming θεωρώ την Amiga 1000 και την έλευση του cdrom…H amiga για την “διαστημική της τεχνολογία” και το cd για τη τεράστια χωρητικότητα του που έδινε τη δυνατότητα για 100αδες mega γραφικών και ήχου!

Οπότε, έτσι όπως το έχω εγώ στο μυαλό μου, πολλά megabytes=μπορώ να χρησιμοποιήσω περισσότερα εφέ (γραφικά, κλπ…)=ωθώ το μηχάνημα στα όρια του...Τι παραπάνω προσφέρει το blue ray σε σχέση με το dvd του xbox;

Με το αποτέλεσμα που βλέπω, τίποτα…μιλάω πάντα σε επίπεδο gaming…

(καταλαβαίνετε τι θέλω να πω…)
Κοίτα το μέσο αποθήκευσης δεν είναι υπεύθυνο για τα "εφέ" που βλέπεις, εκτός αν τα παίζει σε Video. Τον μεγαλύτερο ρόλο τον παίζει ο συνδυασμός GPU+CPU+μνήμη. Ανάμεσα τους βάλε όρους όπως bus, cache, pipes, shaders και 1002 άλλα.

Η Sony δεν έβαλε το Blueray για να έχει καλύτερα παιχνίδια αλλά για να το περάσει σαν δούρειο ίππο στο σαλόνι μας. Σεμπτέμβρη βγαίνει η συλλογη StarWars σε BlueRay. Που θα το παίξουν οι funs της σειράς; Μα στο PS3 που πιθανόν θα έχουν ήδη! Ή αλλιώς "αφού έχω τον player να αγοράσω και τα δισκάκια".

grinder είπε:
Πραγματικά δεν ξέρω τι ακριβώς είναι o επεξεργαστής του PS3, αλλά περίμενα, σύμφωνα με αυτά που διάβαζα, κάτι πολύ περισσότερο!
Όλες οι εταιρίες δημιουργούν ένα hype πριν βγάλουν κάτι στην κυκλοφορία. Θα διαβάσεις διάφορα, πίστευε ελάχιστα. Ο Cell είναι μια χαρά επεξεργαστής αλλά για άλλες δουλειές. Αν θες κάνα number crunching π.χ.

grinder είπε:
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι οι 7ης γενιάς κονσόλες έχουν περισσότερες δυνατότητες από αυτό που βλέπουμε…ότι η ιστορία επαναλαμβάνετε κατά κάποιον τρόπο γιʼ αυτό και έφερα σαν παράδειγμα το demo του Amstrad…
Όχι δεν έχουν επιπλέον δυνατότητες όπως το εννοείς. Το αν θα καταφέρουν να στριμώξουν κάτι σε κάνα κύκλο είναι άλλο θέμα καθαρά optimization. Μιλάμε για παλιά μηχανήματα, που όμως εγώ ΑΝ θες τη γνώμη μου δεν βλέπω τον λόγο να αλλάξουν.

Δε βλέπω τι περισσότερο θα μου φέρει ένα 720 ή ένα PS4 όσον αφορά το gaming σε ιδέες.
 
Τεχνολογικά, ίσως μόνο ένα τέρας PC των 1500 ευρώ και βάλε θα μπορούσε να αποδώσει τις "ονειρώξεις" μας, ωστόσο πόσοι έχουν τα χρήματα αυτά για να "παίξουν" ; Kάποιοι τα έχουν, όμως αγοραστικά είναι μικρό ποσοστό, τουλάχιστον για τις βλέψεις των εταιρειών που θέλουν τα προιόντα τους να απευθύνονται σε όλους. Οι κονσόλες είναι μηχανάκια που θα έπρεπε ο καθένας να μπορεί αγοράσει, να συνδέσει στην TV του (και αυτές με 720p αλλα καί παλαιότερες με component/scart), και να βάλει το δισκάκι για να παίξει. Και αυτά με 250-300 ευρώ, όσα δηλαδή στοιχίζει μια καλή κάρτα γραφικών για PC σκέτη. Το hitech/nextgen gaming ίσως έμεινε στάσιμο και εξαιτίας της τριπλο-συμβατότητας που απαιτεί το σήμερα. Φυσικά ένα παιχνίδι με μεγάλο budget θα πρέπει να τρέχει άνετα σε όλα τα hardware με το λιγότερο δυνατό χρόνο για ξεχωριστό optimisation, αφού αυτό σημαίνει κόστος, και φυσικά διανύουμε γενικότερη οικονομική στρίμωξη στην εποχή μας όπου το παραμικρό υπολογίζεται. Δείτε τι έγινε με το Crysis 2, αφού κατόπιν εορτής προστέθηκαν dx11, tesselation κλπ για το PC, και αυτό εξαιτίας οργισμένων harcore PC gamers ! Φυσικά και είχαν δίκιο στο να περιμένουν περισσότερα στις οθόνες τους απ'οτι σε ένα ps3/360 αλλα η Crytek υπολόγιζε όπως κάθε άλλη εταιρεία στο χώρο : Get it done, με λιγότερα έξοδα, να τρέχει παντού.

Οπότε για μένα δέν έχουν πεθάνει οι next-gen κονσόλες, αλλα το next-gen gaming. Εφόσον οι εταρείες συνεχίζουν να στηρίζονται στην ίδια φόρμουλα, και τεχνολογικά άλλα και απο άποψης σχεδιασμού, δύσκολα θα αλλάξουν τα πράγματα, καθώς προς το παρόν τα κονομάνε μιά χαρά, και δέν υπάρχει κανένας λόγος να αλλάξουν κάτι. Οι πιό αδικημένοι απο όλους, είναι οι PC gamers οι οποίοι πραγματικά θα μπορούσαν να βλέπουν φανταστικά πράγματα στις οθόνες τους, όμως εξαιτίας των κονσολών δέν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Έχω το ίδιο PC 6 χρόνια και κουτσοπαίζω ακόμα τελευταίους τίτλους που στο PS3 δείχνουν χειρότεροι ! Αυτό πρίν 6-7 χρόνια θα ήταν αδιανόητο, αφού αλλάζαμε PC κάθε διετία για να είμαστε μέσα στα πράγματα, όπως εγώ π.χ όταν βγήκε το Half Life 2 και θέλαμε να το παίξουμε στο "φούλ". Αυτές οι εποχές μάλλον πάνε πιά, καλύτερα για την τσέπη, χειρότερα για την πρόοδο.
 
H ¨καλη" κάρτα γραφικών που λες δεν θα δώσει κάτι περισσότερο στο παιχνίδι από ακόμα μεγαλύτερη ανάλυση (πόσοι πια έχουν 27άρες ;) , ακόμα περισσότερο antializing και άλλα τέτοια για τους περισσότερους χαρακτηριστικά δεύτερης μοίρας. Το πρώτο για μένα είναι να είναι καλό το παιχνίδι με ότι αυτό συνεπάγεται, ιδέα, gameplay, υλοποίηση, περιβάλλον κ.λ.π

Γιατί να αλλάξει αυτό στην 8η γενιά; Φταίει το hardware που έχουν στερέψει από φρέσκες ιδέες;
 
Εγώ πλέον παίζω περισσότερα παλιά games παρά καινούργια. Σας λέει τίποτα αυτό. Αφήστε, τα περί απόσυρσης των κονσολών 7ης γενιάς και βγάλετε κανένα καινοτομικό παιχνίδι να δούμε και τίποτα άλλο. Πήξαμε στα RPG και τα FPS, τα οποία δεν ξεχωρίζουν το ένα απο το άλλο.
 
@ Shock

Ούτε εγώ περιμένω να δω κάτι “επαναστατικό”, το μόνο που θέλουν είναι να μη χαθεί η επαφή με τους τενεκέδες…

όσο για το gaming, δε νομίζω ότι αλλάζει κάτι (άλλωστε έχει ειπωθεί πολλές φορές)…κάποτε platforms, shoot em ups, beat em ups…τώρα action rpgs, fps και από τότε μέχρι τώρα 1 στα X είχε/έχει να παρουσιάσει κάτι ιδιαίτερο.

Κάτι όμως kinect, wii controllers, wii U παντόφλες είναι που με τρομάζουν…
 
grinder είπε:
Κάτι όμως kinect, wii controllers, wii U παντόφλες είναι που με τρομάζουν…
Δε χρειάζεται πιστεύω. Το gaming όπως λες και εσύ μεταλλάσσεται. Μπορεί να μην αρέσει στους "παλιούς" :) αλλά έτσι είναι, από το pong με το "ποντεσιόμετρο" έχουμε φτάσει στο "τίποτα" (kinect), φυσικό είναι κάποιους να τους τρομάξει!

Αν πιάσει, γιατί ακόμα δεν έχει πιάσει παρά τις απίστευτες πωλήσεις του, θα πει ότι κάτι είχε να πει στον κόσμο. Όπως είχε πει το Joystick στην 2600-Amiga εποχή, το pad από την NES μέχρι 360 εποχή, το wiimote στην Wii εποχή και το touch στα mobile (παρότι πολλοί hardcoreάδες δεν το παραδέχονται).
 
Πού τους είδατε ρε παιδιά τους 8 πυρήνες στον Cell να βγάλω κι εγώ τη διπλωματική μου μια ώρα αρχύτερα; :P (υποθέτω εννοείτε τις 8 SPUs, αλλά πρόκειται για κάτι εντελώς διαφορετικό).

Όσο για το τεχνολογικό άλμα που (δεν) βλέπουμε, εντάξει, θα υποστηρίξω το (μελλοντικό, έστω) σινάφι μου, αλλά δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα όσο νομίζετε. Αλίμονο αν το μόνο που έκαναν οι game programmers ήταν να επεξεργάζονται απλώς έτοιμες engines (ή ακόμα και όταν γίνεται αυτό να είναι τόσο απλό όσο το παρουσιάζετε)...

Και για να το πάω το θέμα και εντελώς αλλού, είναι και ψιλοαναπόφευκτο να μην υπάρχουν πια τρομακτικά άλματα όσο εξελίσσεται μια νεαρή ακόμα βιομηχανία. Άλλωστε ακόμα και στους υπολογιστές οι τεχνολογικές εξελίξεις δεν έρχονται με τους ίδιους ρυθμούς όπως πριν από 10-20 χρόνια. Και στην τελική, όπως έχω ξαναπεί έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο ο τεχνικός τομέας που ενώ παλιά θεωρείτο αυτονόητο να ξεχωρίσεις στο δευτερόλεπτο ένα παιχνίδι NES από ένα του Atari 2600 κι από ένα του Super NES, πλέον δεν είναι τόσο σίγουρο ότι το -αμύητο, τουλάχιστον- μάτι θα ξεχωρίσει ένα παιχνίδι του του PS2 από ένα του PS3. Και αυτές οι αποστάσεις μοιραία θα ελαχιστοποιούνται στις μελλοντικές γενιές...

Όσο για το θάνατο των current-gen consoles μην ξεχνάμε πως ήδη έχουν σχεδόν ξεπεράσει -ή έστω είναι βέβαιο πως θα το κάνουν εκτός αν ο διάδοχός τους βγει... στην gamescom- σε διάρκεια ζωής τους περισσότερους από τους προκατόχους τους (σ.σ: ως "διάρκεια ζωής" αναφέρομαι στο διάστημα από την κυκλοφορία τους, μέχρι αυτή του διαδόχου τους, όχι μέχρι την παύση της κυκλοφορίας τους ή των παιχνιδιών τους, αλλιώς και το PS2 ακόμα βασιλεύει)

//Για το Blu-Ray δεν νομίζω πως πλέον αμφιβάλλει κανείς ότι -στην παρούσα γενιά, τουλάχιστον- περισσότερο κακό έκανε παρά καλό και απλώς η Sony χρησιμοποίησε το PS3 ως Δούρειο Ίππο για να το καθιερώσει ως το νέο format και μάλλον τα κατάφερε. Ειδάλλως, οι αργές ακόμα ταχύτητες του drive, τα -λογικά- προβλήματα στην κατασκευή, η υψηλή τιμή και οι απειροελάχιστες περιπτώσεις όπου φάνηκε χρήσιμος ο έξτρα αποθηκευτικός χώρος δεν δικαιολογούν τη συμπερίληψή του σε μια κονσόλα... Παρά μόνο για να βλέπει κάποιος ταινίες... ;)
 
Once more with feeling.

Το PS3 δεν είναι κονσόλα, είναι multimedia station που παίζει και παιχνίδια. εξόυ και η ύπαρξη του BR.

Αλλα, το BR δέν έχει λόγο ύπαρξης στην βιομηχανία των ταινιών με το κόστος και την ευαισθησία που έχει. Το DVD υπάρχει ακόμα γιατί είναι φτηνο, απελπιστικά φτηνο και αποτελεσματικό σε αυτό που κάνει, το BR όχι. Γρατζόυνισε ενα br και πές μου αν θα κλαίς τα λεφτά σου...
 
Ακριβώς αυτό λέω κι εγώ... Οι λόγοι για τους οποίους μπήκε το BR στο PS3 δεν είχαν σε καμία περίπτωση να κάνουν με τις gaming λειτουργίες της κονσόλας. Μπήκε αφενός για να το καθιερώσει ως το διάδοχο του DVD (αφού θεωρούσε δεδομένο πως θα το αγοράσουν οι fans του PS2) και σε μικρότερο βαθμό για να πουλήσει PS3 σε μη-gamers που θα έψαχναν ένα φτηνό BR-player πρώτης γενιάς (μην γελάτε, ξέρετε πόσους γνωστούς είχα που είχαν πάρει PS2 ως DVD-player!)
 
Olorin είπε:
Πού τους είδατε ρε παιδιά τους 8 πυρήνες στον Cell να βγάλω κι εγώ τη διπλωματική μου μια ώρα αρχύτερα; :P (υποθέτω εννοείτε τις 8 SPUs, αλλά πρόκειται για κάτι εντελώς διαφορετικό).
Αυτό εννοώ με το:

Ο επεξεργαστής του PS3 δεν είναι οκταπύρηνος με την έννοια που ίσως έχεις στο μυαλό σου (Core2Duo, QuadCore κλπ). Καμία σχέση και φυσικά καμία σχέση και στην απόδοση
Olorin είπε:
Όσο για το τεχνολογικό άλμα που (δεν) βλέπουμε, εντάξει, θα υποστηρίξω το (μελλοντικό, έστω) σινάφι μου, αλλά δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα όσο νομίζετε. Αλίμονο αν το μόνο που έκαναν οι game programmers ήταν να επεξεργάζονται απλώς έτοιμες engines (ή ακόμα και όταν γίνεται αυτό να είναι τόσο απλό όσο το παρουσιάζετε)...
Κι όμως, τα σύγχρονα AAA παιχνίδια γιατί γι' αυτά μιλάμε βασίζονται περισσότερο σε έτοιμες μηχανές Unreal π.χ παρά σε δικές τους inhouse. Λίγες είναι οι εταιρίες που τολμούν να χτυπήσουν τον ανταγωνισμό ξαναανακαλύπτοντας τον τροχό.

Δεν υπάρχουν χρήματα για 2-4 χρόνια ανάπτυξη σε 2-3 πλατφόρμες (PS3/360/PC και ίσως mobiles πλέον). Λίγες είναι οι εταιρίες που τολμούν αυτή την κίνηση.

Από κει και πέρα η δουλειά του προγραμματιστή είναι να φέρει την μηχανή στα μέτρα της παραγωγής. Υπάρχουν πράγματα που ίσως να θέλουν να κάνουν και δεν τα υποστηρίζει, άλλο όμως να γράφεις μερικά modules σε ένα τόσο πολύπλοκο software και άλλο να το γράφεις από την αρχή.

Το άλλο που κάνουν είναι να φτιάχνουν τα menu, το multiplayer, tools για τους designers, scripts και άλλα συμπληρωματικά όπως Utilities για το Balancing π.χ

Σίγουρα δεν είναι απλό, δεν είπα ποτέ ότι είναι απλό, είναι μια πολύ δύσκολη δουλειά και αυτή γι' αυτό απάντησα με το "δεν είναι τεμπέληδες".

Τώρα για το θέμα του BlueRay είναι από πια άποψη το κοιτάς, αν παίζεις παιχνίδια όπως π.χ GT τότε θα λες ευτυχώς που υπάρχει το BlueRay αν παίζεις κάποιο "arcade" είναι αδιάφορο.
 
Πού τους είδατε ρε παιδιά τους 8 πυρήνες στον Cell να βγάλω κι εγώ τη διπλωματική μου μια ώρα αρχύτερα; (υποθέτω εννοείτε τις 8 SPUs, αλλά πρόκειται για κάτι εντελώς διαφορετικό).
Δεν την έκανες σε καμια Ios συσκευή (που είναι και της μόδας? :) ). Ή σε PS Vita τώρα που η Sony μοιράζει development kits.
 
Πίσω
Μπλουζα