Αγαπημένο ρετρό φορτηγάκι

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.794
Αντιδράσεις
4.283
Στις αρχες των 80s οι περισσοτερες οικογενειες δεν ειχαν την ευχερεια να εχουν και οικογενειακο και επαγγελματικο αυτοκινητο.

Εκεινη την εποχη ηταν πολλοι οι ελευθεροι επαγγελματιες...

Ετσι αρκετοι απο εμας συνδεσαμε ενα μερος των παιδικων μας χρονων με τα ευχαριστα ταξιδια στην ευρυχωρη κλειστη καροτσα των τοτε βανς.

Υπνος, παιχνιδια, καμια ανησυχια για το πως θα χωρεσουν τα ογκωδη μπαγκαζια (πχ ποδηλατα)...

Μαζεψα απο μνημης μερικα απο τα τοτε best sellers vans στη χωρα μας ωστε να ψηφισουμε το πιο αγαπημενο...

Φωτο πηρα απο τα αντιστοιχα λημματα της wikipedia αλλα θα ηθελα να ποσταρουμε οριτζιναλ φωτοζ απο τα παιδικα μας αλμπουμς. Νομιζω οτι θα καταφερω για την κλασικη VW "κλουβα" οταν παω στο πατρικο μου να κανω ανασκαφες στα οικογενειακα φωτογραφικα αρχεια...

Θα επανελθω με ψηφο και αναμνησεις

Ford Transit

Προβολή συνημμένου 50509

Mitsubishi L300

Προβολή συνημμένου 50510

Nissan Vanette

Προβολή συνημμένου 50511

Toyota Hiace

Προβολή συνημμένου 50514

VW Camper

Προβολή συνημμένου 50513

VW Transporter

Προβολή συνημμένου 50512
 
Wally είπε:
Συγνώμη, αλλά για τα χρόνια τα δικά μου (43), ρετρό θεωρώ μόνο αυτά τα δύο. Το πρώτο έχει βαφτεί κίτρινο και μετατραπεί σε σχολικό σε άπειρα αντίτυπα- και ίσως κυκλοφορεί ακόμη σε κάποια σχολεία-, ενώ το δεύτερο αποτελεούσε το εργαλείο του καλού μανάβη-μπακάλη, αφού μετέφερε με ασφάλεια τόσο τα καφάσια όσο και τις φιάλες ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ, όταν ξέμεναν τα σπίτια...

Μια που ποτέ δεν πήγαινα σε ιδιωτικό, για να έχω αγαπήσει το πρώτο, ψηφίζω το δεύτερο για εκείνον τον καταπληκτικό ήχο της αερόψυκτης μηχανής του (θύμιζε πολύ αυτό τον ήχο όταν βάζαμε το χαρτόνι με το μανταλάκι να περνάει από τις ακτίνες του ποδηλάτου - τι θυμήθηκα πάλι...), και συμπληρώνω ότι υπήρξε και σε παλιότερη, πιο "στρογγυλεμένη έκδοση", που θύμιζε ξεχυλωμένο Σκαραβαίο...

Η αερόψυξη θεωρούνταν τόσο "μείον" στο camper, που όταν βγήκε το νεότερο, που επίσης έχεις σε φωτογραφία, προβαλλόταν δεόντως η υδρόψυξη...Μάλιστα θυμάμαι και κάποια λόγια από την τηλεοπτική διαφήμιση : "...φορτωμένος κάργα, και μου τυχαίνει μια ανηφόρα ΝΑΑΑΑ ! Σκέτη μαχαιριά !...", δηλ. ΚΑΙ τράβαγε, ΚΑΙ δεν άναβε (όποιος θυμάται τη διαφήμιση, συμπληρώνει)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Βασικά το Camper ήταν η προηγούμενη σειρά από το εικονιζόμενο Transporter. Ψήφισα Transporter αλλά είχα στο μυαλό μου το "Camper". Μετά το είδα....

Δεν λεγόταν Camper, αλλά επισήμως ούτε και Transporter. Λεγόταν Τ2, η ονομασία Transporter καθιερώθηκε επισήμως αργότερα με τη 4η σειρά. Κυκλοφόρησε από το 1972 έως το 1979, αν και ουσιαστίκά το εικονιζόμενο ήταν ανανέωση του Τ2 του 1967.

Anyway, φοβερό σκυλί και φοβερές αναρτήσεις. Αξέχαστο!
 
  • Like
Reactions: PT8
Έριξα τη ψήφο στο Τ2. Έχω τσιμπήσει ένα χωρίς πινακίδες στο χωριό με "πλάκα" καρότσα που είναι σε άσχημη μεν κατάσταση, αλλά χωρίς σκουριά στη καμπίνα. Το μπροστινό μέρος στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο πάσχει φοβερά από σκουριά, με αποτέλεσμα κάθε προσπάθεια ανακατασκευής να χρήζει ολικής αντικατάστσης του.

Το συγκεκριμένο το τσίμπησα από γνωστό μου που πήρε σύνταξη και το λειτουργούσε στη Καλαμάτα σαν αγροτικό μέχρι και πριν δύο χρόνια για να μεταφέρει προϊόντα στη λαϊκή, τα χιλιόμετρα είναι κολλημένα εδώ και χρόνια μια και το κοντέρ - ταμπλώ έχει πάψει να λειτουργεί καμιά 20ετία. Ο παππούς που το είχε δεν ενδιαφερόταν να το φτιάξει μια και άλλαζε λάδια κάθε δυο μήνες, ενώ όντας αερόψυκτο δεν διαθέτει θερμοκρασία νερού για να νοιάζεται. Αλλά έχει εξωτερικό όργανο θερμοκρασίας λαδιού, μια και του είχε γίνει η μηχανή μπετόν σε κάτι καλές ζέστες πριν 25 χρόνια και δεν ήθελε να ξαναπάθει τα ίδια.

Ανακατασκευή δεν βλέπω να γίνεται σύντομα, το πήρα για να γλυτώσει από πακιστανούς που θα το "έτρωγαν" για μέταλλο σε χρόνο ντε - τε. Κάποτε, αν υπάρξει όρεξη, κάτι θα γίνει. Η μηχανή λειτουργεί κανονικά πάντως, ενώ καίει "σούπερ"!

Ψάχνω, όμως, εναγωνίως για το στρογγυλοφάναρο Ford μια και τέτοιο ήταν το σχολικό που πήγαινα νηπιαγωγείο - δημοτικό. Τα συγκεκριμένα πάσχουν από διαφορικό σε βαθμό αηδίας, ακόμα και καινούργιο να μπει πάνω ακούγεται μετά τα 50 χλμ. σαν να έχει ψιλοχαλάσει ρουλεμάν τροχού. Δυστυχώς ο ιδιοκτήτης του σχολείου που πήγαινα τα έχει δώσει από το 1985.
 
VW Camper! Πέρα από την κλασσικότατη μορφή του, με ένα τέτοιο έχω ταξιδέψει σε όλη την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, από Τορόντο, Καναδά μέχρι Ορλάντο, Φλόριντα. Αξέχαστη εμπειρία. :)
 
Για όλες τις αναμνήσεις που μου έχει προσφέρει: Camper, it is!

Με θυμάμαι 5 χρονών να είμαστε οικογενειακώς στο Camper του νονού μου και να ταξιδεύουμε!... Το έχω συνδέσει με πολύ όμορφες οικογενειακές στιγμές, μαζί με τους γονείς μου, καθώς και μαζί με τη νονά μου & το νονό μου!

Ωραίο θεματάκι! #)
 
VW Camper. Μας φόρτωνε ένας γείτονας μέσα καμιά 15 παιδιά και πηγαίναμε για μπάνιο τα καλοκαίρια.
 
Κατ αρχας σορρυ για την ονοματοδοσια αλλα προεβειν σε αυτη, ωστε να καταλαβουν απο το ονομα και οι μη-σχετικοι για ποια μοντελα μιλαμε. Λιγοι γνωριζουν περι T2 κτλ.

To "Camper" (ή "Βολσκβαγκεν κλουβα" οπως το λεγαμε) ηταν το πρωτο μας αυτοκινητο.

Μαυρο σκυλι αξιοπιστιας. Πραγματικο φτιαγμενο για να ζητα τα ελαχιστα απο τον οδηγο. Αεροψυκτος κινητηρας (που δεν μασαγε στα ζεστα Ελληνικα καλοκαιρια), γερο σασι. Θυμαμαι τρελες λεπτομερειες αυτονομιας οπως πχ οτι το ντεποζιτο του νερου για τους υαλοκαθαριστηρες γεμιζε απο το νερο της βροχης!

Ειχα μαθει οτι μπορει να πάρει Πορσε κινητηρα και ειχα πρηξει τον πατερα μου...

Τρελα ταξιδια στη καροτσα με τον αδερφο μου. Και στρωμα πισω για οποιον νυσταζε. Αγαπημενο αυτοκινητο που στεναχωρηθηκα πολυ οταν το δωσαμε για να τσιμπησουμε την επομενη πολυετη μου αγαπη...το Simca Chrysler.

Αν ποτε μου το επιτρεψουν τα οικονομικα μου και η ανοητη φορολογικη πολιτικη του κρατους θελω να τσιμπησω μια "κλουβα" και να την κανω κουκλα. Νομιζω οτι οπως εγω, ετσι και τα πιτσιρικια μου θα λατρεψουν αυτο το αξιαγαπητο αυτοκινητο. Μακαρι η VW να εβγαζε και ενα επετειακο σε λογικες τιμες...

Ο πατερας μου παντως ειχε παντα διακαη ποθο να αγορασουμε το Transporter. Φαινοταν μεγαλυτερο και πιο συγχρονο. Δεν μας εκατσε. Ακομα παντως μου κανει εντυπωση οταν συναντω κανενα.

Αλλο ενα φορτηγακι που συμπαθησα ηταν ο Ιαπων Nissan Vanette. Το οδηγουσα στη πρωτη μου δουλεια μετα το στρατο. Ασχημο αλλα πραγματικα δεν χαλαγε με τιποτα. Του ειχα κανει τα απιστευτα και αυτο ανεχοταν τα παντα! Θυμαμαι να ειμαι στην Ορφεως (πρακτορεια) και να εχει ριξει τοση βροχη που ειχε πλημυρισει τοσο που ακομα και τα φορτηγα δεν περνουσαν απο ενα σημειο και μετα. Βιαζομουν και παω απο το αλλο ρευμα δινω γκαζι να περασω τη "λιμνη". Οι φορτηγατζηδες μου φωναζαν να φρεναρω διοτι θα μεινω μεσα στη λουμπα. Το Vannete περασε αμασητο...μονο που μπηκε νερο απο τις πορτες! :)

Eιχα κανει και δυσκολο νυχτερινο ταξιδι με το Mitsubishi L300 ενος θειου. Καλο αυτοκινητο. Πιο "πλατυ" απο την κλουβα και καποιος πιο space look. Δεν θυμαμαι να με εντυπωσιασε κατι ιδιαιτερα παντως...
 
  • Like
Reactions: PT8
Αν θέλεις να πάρεις κάποιο παλιό αμάξι, ψάχτο για να το καταχωρίσεις σαν Ιστορικό Όχημα (ΙΟ) . Έχεις φυσικά περιορισμούς (κυκλοφορείς γιορτές και αργίες για παράδειγμα) και δεν πληρώνεις τα κέρατά σου για σήματα κλπ. Η ασφάλεια είμαι μηδαμινή, λόγω παλαιότητας φυσικά, ειδικά αν στην ίδια ασφαλιστική έχεις και κανονικό αυτοκίνητο ασφαλισμένο και δεν έχεις εμπλακεί σε ατύχημα. Πρόσεξε, μέχρι πριν κάποιο καιρό δεν ασφάλιζαν όλοι ΙΟ αυτοκίνητα. Εδώ ψάξτο να δεις τι παίζει σήμερα.

Στα VW ανταλλακτικά από Γερμανία θα βρεις άπλετα. Μπορεί και μια επίσημη αντιπροσωπεία να σε βοηθήσει, ειδικά από την ΤΟΥΟΤΑ δεν είχα κανένα παράπονο, βοήθησαν όσο μπορούσαν ενώ δεν ήταν υποχρεωμένοι σε ένα Starlet του '84 που χρειάστηκε μπόλικη δουλειά. Τα ίδια και στον Γκρατσία (VW) στην Αγία Παρασκευή που ρώτησα ήταν πρόθυμοι να μου πουν ότι ήθελα, βέβαια πήρα το θάρρος αφού πρώτα αγόρασα το καινούργιο αυτοκίνητο της συζύγου πριν κανά μήνα από εκεί.

Στη Καλαμάτα λόγω άπλετου χώρου τσιμπάω ότι χρέπι βρω (αρκεί να μην έχει σκουριά σε εξωφρενικό βαθμό) και το αφήνω σε σκεπασμένο χώρο, κάποτε θα έρθει η ώρα τους. Φυσικά χωρίς να πληρώνω τίποτε, εννοείται, άλλα σε λειτουργία, άλλα από αυλές και χωράφια που τα έχουν πετάξει ή εγκαταλείψει.

Στα επαγγελματικά το ζόρι είναι ότι εκτός από τη μεγάλη ταλαιπωρία που έχουν υποστεί, κανείς δεν έδινε σημασία σε γρατζουνιές, χτυπήματα, μικροβλάβες, με αποτέλεσμα να είναι σαν ελβετικά τυριά από τις τρύπες με σκουριά, ή να έχουν σοβαρές μηχανικές βλάβες με πανάκριβα ανταλλακτικά.
 
Ford Transit από εμένα, γιατί ήταν το σχολικό μου όταν πήγαινα δημοτικό!

Πολλές αναμνήσεις από αυτό! (και πολλά γραγκα-γκρούγκα!)

Δεύτερο για εμένα, το Transporter.Κάποτε το οδήγησα στην δουλειά μου!!! Ο οδηγός που το είχε, έλλειπε με άδεια. Ο μοναδικός με επαγγελματικό δίπλωμα ήμουν εγώ.

Έτσι το πήρα και το οδήγησα από τον Αγ.Στέφανο, στο αεροδρόμιο Ελ Βενιζέλος, για να παραλάβω ένα φορίο από laptops που είχαμε παραγγείλει!!!

Τρομερή εμπειρία! Στην Αττική οδο πήγαινε "αέρα"!!!
 
Πσστ! Stan, οδηγείται και με ερασιτεχνικό! Σε έχωσαν μπρε!!!!!!
 
Και γώ ψήφισα το Camber - Ευχάριστες αναμνήσεις, σκυλί...Αυτό που θυμάμαι ήταν οτι η συρώμενη πόρτα δεν έκλεινε εύκολα και είχε τον τρόπο της...
 
pooky(1) είπε:
Πσστ! Stan, οδηγείται και με ερασιτεχνικό! Σε έχωσαν μπρε!!!!!!
πσσστ... τώρα γίνεται αυτό... πριν 10 χρόνια όχι. Εδώ και το Opel Combo, επειδή ήταν εταιρικό, ήθελε επαγγελματικό... όχι τίποτα το τρομερό... το πιο απλό που υπήρχε.
 
Toyota HIace ( κλούβα, οπως το λεγανε και οι δυο μπαρμπαδες μου που ειχαν και οι δυο αντιστοιχο μοντελο)....

Τα καλοκαιρια που πηγαιναμε για μπανιο μαζευομασταν ολα τα ξαδερφια πισω στην κλειστη καροτσα, αλλα ξαπλωτα, αλλα καθομασταν σε τελαρα και μεχρι να φτασουμε καναμε πλακες...

Με το που μας ανοιγε ο θειος μου την διπλανη συρομενη πορτα με το χαρακτηριστικο συρσιμο στις ραγες (χχρρρρρρουπ) ξεπεταγομαστε σαν την χελωνα απο το καβουκι της... Αλλες φορες θυμαμαι για μετακομισεις στο εξοχικο ηταν το καταλληλο αυτοκινητο που μας μετεφερε ολα τα πραγματα (σκευη, ρουχα. τηλεοραση και την φουσκωτη βαρκα στην οροφη). Το καλυτερο ηταν οτι ηταν οτι ειχε τρεις θεσεις μπροστα (οδηγου, συνοδηγου, και μια ποιο μικρη στην μεση) και οπως ησουν ψηλα αισθανοσουν ο βασιλιας της ασφαλτου...

Αυτο που μου εκανε εντυπωση ηταν ο μοχλος ταχυτητων που ηταν στην κολωνα του τιμονιου και το ασχημο οτι η μηχανη ηταν ακριβως κατω απο το καθισμα και οταν ζεσταινοταν πολυ ο ποπος μας εκαιγε λες και καθοσουνα σε σαουνα...

Ακομα λειτουργει η μηχανη της, αλλα εχει παρατηθει εδω και λιγα χρονια....Παντως ηταν αξιοπιστα αυτοκινητα απο τα πρωτα ιαπωνικα που ειχαν ερθει...

Μια φωτο απο την τωρινη της κατασταση...

DSC00490.jpg
 
Toyota Hiace και απο εμενα! :)

Το εβλεπα πιτσιρικας καθε μερα σχεδον οποτε μου εχει

τυπωθει στην μνημη ως το φορτηγακι του θειου μου

(μαραγκος στο επαγγελμα βλεπεται).

Το τι ντουλαπι ειχε μεταφερει αυτο το

φορτηγακι δεν λεγεται...πραγματικα

"σκυλι" στη δουλεια του! :)
 
@geotsi, φίλε μου κάπως έτσι είναι και τα σαραβαλάκια που τσιμπάω. Ερείπια αλλά οι μηχανές θέλουν απλά μια μπαταρία να πάρουν μπρος. Λόγω σχήματος - καρότσας, οι επισκευές είναι πολύ εύκολες, αλλά ελάχιστοι στην Ελλάδα κάθονται να ασχοληθούν με αυτή τη κατηγορία οχημάτων. Το μόνο κόστος είναι κάθε φορά το όχημα που τα μεταφέρει, ο τύπος μου χρεώνει 35 ευρώ τη μεταφορά προς το χώρο μου.

Αν έπαιρνα το δικό σας το μόνο που θα έκανα θα ήταν να το βάλω στο σκεπασμένο χώρο μου (όχι κλειστό, αλλά δεν βρέχονται) και θα πέρναγα ένα χέρι λαδομπογιά τις σκουριές για να μη πάθει ολοκληρωτική ζημιά. Μετά αν αποφάσιζα να το φτιάξω σίγουρα θα έκανα το βήμα αν είχα άλλα δύο για κανιβαλλισμό και προμήθεια ανταλλακτικών, για να ερθει όσο το δυνατόν φτηνότερα. Πάντα με το official service manual στο χέρι εννοείται.

Βγήκα off topic όμως, συγνώμη, αυτά είναι θέματα που δεν αφορούν τόσο πολύ το παρών forum.
 
toyota hiace γιατι ενα τετοιο ειχε ο πατερας μου και βαζαμε πισω ενα παγκακι που ειχαμε σπιτι και πηγαιναμε ολα τα παιδια στην παραλια....αναμνησεις....
 
geotsi. είπε:
Τα καλοκαιρια που πηγαιναμε για μπανιο μαζευομασταν ολα τα ξαδερφια πισω στην κλειστη καροτσα, αλλα ξαπλωτα, αλλα καθομασταν σε τελαρα και μεχρι να φτασουμε καναμε πλακες...

Με το που μας ανοιγε ο θειος μου την διπλανη συρομενη πορτα με το χαρακτηριστικο συρσιμο στις ραγες (χχρρρρρρουπ) ξεπεταγομαστε σαν την χελωνα απο το καβουκι της... Αλλες φορες θυμαμαι για μετακομισεις στο εξοχικο ηταν το καταλληλο αυτοκινητο που μας μετεφερε ολα τα πραγματα (σκευη, ρουχα. τηλεοραση και την φουσκωτη βαρκα στην οροφη). Το καλυτερο ηταν οτι ηταν οτι ειχε τρεις θεσεις μπροστα (οδηγου, συνοδηγου, και μια ποιο μικρη στην μεση) και οπως ησουν ψηλα αισθανοσουν ο βασιλιας της ασφαλτου...

Αυτο που μου εκανε εντυπωση ηταν ο μοχλος ταχυτητων που ηταν στην κολωνα του τιμονιου και το ασχημο οτι η μηχανη ηταν ακριβως κατω απο το καθισμα και οταν ζεσταινοταν πολυ ο ποπος μας εκαιγε λες και καθοσουνα σε σαουνα...
Geotsi και εγω τις ιδιες αναμνησεις εχω απο αυτο το φορτηγακι οποτε ψηφισα και εγω Toyota Hiace !!

Οικογενειακως το κοροιδευαμε γιατι ηταν σαν καρο και οχι τοσο κολακευτικο στο να πηγαινεις καπου και να σε κοιτανε οι αλλοι!!

Πριν κανα χρονο το δωσαμε για αποσυρση γιατι δεν κινιοταν πια και το εσωτερικο του ειχε γινει σαν σπιτι του τρομου!!!

Μου λειπει παρολα αυτα.....! :go:
 
VW Camper!! Το ειχε ο πατερας μου στην δουλεια στις αρχες του 90' (το 94 το αλαξαμε) το θυμαμαι εγω.. θυμαμε ειχε πεσει ενας κορμος δεντρου επανω του και δεν ειχε παθει τιποτα παρα ενα γωνιακο βαθουλοματακι!!
 
Πίσω
Μπλουζα