ARETARA
RetroNuts!
- Joined
- 1 Σεπ 2010
- Μηνύματα
- 2.184
- Αντιδράσεις
- 2.504
Αδυναμίες (1969)
RetroDB: http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Αδυναμίες
Ένα αισθηματικό μελό του 1969 παρουσιάζω στο παρόν. Είναι οι "Αδυναμίες", μια ταινία σε παραγωγή Vista films και σενάριο-σκηνοθεσία Άγγελου Φουρτούνα.
Το θέμα-το καστ. Ο Στέφανος Μαρτίνος, (Γιάννης Φέρτης), ένας νεαρός άνεργος έχει δεσμό με την Άννα Σταθάτου (Κατερίνα Χέλμη) και θέλει μελλοντικά να την παντρευτεί, η έλλειψη όμως επαγγελματικής αποκατάστασης δυσχεραίνει τα σχέδιά του. Παράλληλα όμως, διατηρεί ευκαιριακή σχέση με τη Μάρθα (Έλλη Λοίζου). Ένα τυχαίο γεγονός θα αλλάξει όμως την πορεία των πραγμάτων.
Ο Στέφανος θα κληθεί για επανεκπαίδευση στο στρατό για 3 μήνες. Το χρονικό αυτό διάστημα θα το εκμεταλλευτεί ο φίλος του Δημήτρης (Γιώργος Μούτσιος) και θα αφήσει την Άννα έγκυο. Αυτή θα συναινέσει στην υιοθεσία του παιδιού από ένα ζευγάρι πλουσίων άτεκνων αλλά ο Δημήτρης θα της πει ότι τελικά το παιδί έχει πεθάνει. Απογοητευμένη, θα παντρευτεί έναν ευκατάστατο Αμερικανό (Γιάννης Κανδήλας) και θα φύγει στη Γερμανία.
Κάποια στιγμή η Άννα θα επιστρέψει στην Αθήνα με τον γιο του άντρα της. Στο μεταξύ τα πράγματα έχουν αλλάξει. Ο Στέφανος κάνει κάποιες περίεργες εμπορικές δουλειές όπου αποκομίζει βρώμικο χρήμα και έχει τη φίλη του Λίζα (Μαρίνα Πεφάνη) για "παρέα", ενώ ο Δημήτρης καταζητούμενος από την αστυνομία για απάτες έχει φύγει στη Γερμανία.
Ο Στέφανος και η Άννα θα ξανασυναντηθούν χωρίς όμως να μάθει ο Στέφανος την αλήθεια. Αυτήν θα του την πει η Λίζα. Επιπλέον, οι θετοί γονείς της πραγματικής κόρης του Δημήτρη και της Άννας, Καίτης (Λίνα Οικονομίδου) σκοτώνονται σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα και κληρονόμος ορίζεται το παιδί. Ο Δημήτρης εκβιάζει την Άννα για την περιουσία και η τελευταία πηγαίνει στον δικηγόρο Κώστα Μπακόπουλο (Γρηγόρης Βαφιάς) που έχει αναλάβει την κηδεμονία του παιδιού μέχρι την ενηλικίωσή του. Στο ιδιωτικό σχολείο της μικρής θα παιχτεί η τελευταία πράξη. Οι δύο εραστές δεν έχουν πλέον κοινό δρόμο να βαδίσουν μια και η ζωή το αποφάσισε έτσι…
Σχόλια. Πρόκειται για ένα αισθηματικό δράμα με πολύ συμπυκνωμένο σενάριο και ενίοτε κάπως μπερδεμένο. Ένα ζευγάρι αντιμέτωπο με τις αναποδιές της ζωής και τα οικονομικά και επαγγελματικά αδιέξοδα. Ο τυχοδιώκτης "φίλος" που καραδοκεί για να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες. Οι ερωμένες του γόη, ουκ ολίγες τον αριθμό, ενός άντρα που θέλει τη μόνιμη σχέση αλλά και την περιπέτεια. Οι συμβιβασμοί των ηρώων στη νέα ζωή αλλά και η επανασύνδεση που υπόσχεται αλλά δεν επιφέρει τα επιθυμητά.
Ο σεναριογράφος-σκηνοθέτης καταπιάνεται με πολλά ταυτόχρονα θέματα και μάλλον αυτό που καταφέρνει είναι να μπερδέψει τον θεατή. Ως εκ τούτου το έργο χάνει σε κάποιες στιγμές τη συνοχή του και κουράζει. Στα συν θα σημείωνα την αρκετά ρεαλιστική περιγραφή των ηρώων όπου, με εξαίρεση τον συνήθη "κακό" Μούτσιο, οι υπόλοιποι βρίσκονται στο γκρίζο μεταίχμιο των "αδυναμιών" με καλές και κακές στιγμές. Πράγμα αρκετά σπάνιο για τον κινηματογράφο μας που συνήθως "κατηγοριοποιεί" με αυστηρό τρόπο τους ήρωες σε "καλούς" και "κακούς" μη δίνοντας στον θεατή την δυνατότητα να κρίνει παρά μόνο να διαπιστώνει.
Οι ερμηνείες από τους Χέλμη-Φέρτη είναι μάλλον ρηχές χωρίς κάτι το ιδιαίτερο (άσχετα από τον προσωπικό μου θαυμασμό για τη Χέλμη που τη θεωρώ ως μία από τις ωραιότερες Ελληνίδες ηθοποιούς). Στον αντίποδα, μου άρεσε ο Μούτσιος ως παρουσία στο λίγο σχετικά χρόνο που συμμετείχε (γενικά τον θεωρώ σπουδαίο ηθοποιό που ίσως άξιζε υψηλότερη αναγνώριση). Επίσης καλή χαρακτηρίζεται η Μαρίνα Πεφάνη ως "φίλη" του Στέφανου και αντίζηλος της Άννας.
Καλή φωτογραφία από τον Θανάση Σπηλιώτη και κάποιες ενδιαφέρουσες λήψεις από τα νότια προάστια της πρωτεύουσας που τότε μόλις άρχιζαν να αναπτύσσονται (Βάρκιζα κλπ).
Μουσική. Πολύ καλή η μουσική σύνθεση του μαιτρ Κώστα Καπνίση που ακολουθεί τους ρυθμούς του έργου και προσθέτει πόντους στην ταινία. Μου άρεσε το κομμάτι "Δε μένει τίποτα απʼ την αγάπη μας" που ερμηνεύει η Ζωή Κουρούκλη.
Μικρά-μικρά. Δεν γνωρίζω αν ίσχυε πραγματικά ή αν ήταν σεναριακό εύρημα, πάντως η υπόθεση να φεύγει κάποιος ως επίστρατος για 3 μήνες μου φαίνεται υπερβολική. Αν κάποιος γνωρίζει αν αυτό έχει βάση αλήθειας θα ήταν καλό να το γνωρίζαμε.
Video.
1. Στιγμές της ταινίας με ένα χαρακτηριστικό τραγούδι στο video που ακολουθεί.
2. Μουσικές στιγμές της ταινίας όπου στο πρώτο μέρος ακούγεται το τραγούδι της Ζωής Κουρούκλη «Δε μένει τίποτα απʼ την αγάπη μας» ενώ στο δεύτερο ορχηστρικά από συγκρότημα που σύμφωνα με τον uploader ονομάζεται “The stations” (δεν το γνωρίζω) και ορισμένα ακόμη ορχηστρικά του συνθέτη.
http://www.youtube.com/watch?v=xyYMkAJ71Yk
Φωτογραφίες.
1. Τρία landmarks σε διαφορετικές θέσεις στην Αθήνα. Αριστερά στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, μεγάφωνο ανακοινώσεων της Philips. Στο κέντρο, εικόνα από την αναχώρηση του Στέφανου για τον στρατό, στο Σταθμό Λαρίσης. Δεξιά τέλος, ο Δημήτρης και η Άννα στην πίστα καρτ Alta.
2. Άννα και Δημήτρης κάπου προς τα νότια.
3. Ο Στέφανος και η Άννα συναντιούνται στο σπίτι του δεύτερου. Τη σκηνή παρακολουθεί στο βάθος η Λίζα.
4. Η Άννα με τον δικηγόρο Μπακόπουλο στο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο "η Αθηνά", στον Παράδεισο Αμαρουσίου. Περισσότερα για την 80χρονη ιστορία του εκπαιδευτικού οργανισμού Ζηρίδη εδώ.
5. Η Άννα με τον Στέφανο στον ίδιο χώρο. Το εντυπωσιακό όχημα αν δεν κάνω λάθος είναι μάρκας “Oldsmobile”.
RetroDB: http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Αδυναμίες
Ένα αισθηματικό μελό του 1969 παρουσιάζω στο παρόν. Είναι οι "Αδυναμίες", μια ταινία σε παραγωγή Vista films και σενάριο-σκηνοθεσία Άγγελου Φουρτούνα.
Το θέμα-το καστ. Ο Στέφανος Μαρτίνος, (Γιάννης Φέρτης), ένας νεαρός άνεργος έχει δεσμό με την Άννα Σταθάτου (Κατερίνα Χέλμη) και θέλει μελλοντικά να την παντρευτεί, η έλλειψη όμως επαγγελματικής αποκατάστασης δυσχεραίνει τα σχέδιά του. Παράλληλα όμως, διατηρεί ευκαιριακή σχέση με τη Μάρθα (Έλλη Λοίζου). Ένα τυχαίο γεγονός θα αλλάξει όμως την πορεία των πραγμάτων.
Ο Στέφανος θα κληθεί για επανεκπαίδευση στο στρατό για 3 μήνες. Το χρονικό αυτό διάστημα θα το εκμεταλλευτεί ο φίλος του Δημήτρης (Γιώργος Μούτσιος) και θα αφήσει την Άννα έγκυο. Αυτή θα συναινέσει στην υιοθεσία του παιδιού από ένα ζευγάρι πλουσίων άτεκνων αλλά ο Δημήτρης θα της πει ότι τελικά το παιδί έχει πεθάνει. Απογοητευμένη, θα παντρευτεί έναν ευκατάστατο Αμερικανό (Γιάννης Κανδήλας) και θα φύγει στη Γερμανία.
Κάποια στιγμή η Άννα θα επιστρέψει στην Αθήνα με τον γιο του άντρα της. Στο μεταξύ τα πράγματα έχουν αλλάξει. Ο Στέφανος κάνει κάποιες περίεργες εμπορικές δουλειές όπου αποκομίζει βρώμικο χρήμα και έχει τη φίλη του Λίζα (Μαρίνα Πεφάνη) για "παρέα", ενώ ο Δημήτρης καταζητούμενος από την αστυνομία για απάτες έχει φύγει στη Γερμανία.
Ο Στέφανος και η Άννα θα ξανασυναντηθούν χωρίς όμως να μάθει ο Στέφανος την αλήθεια. Αυτήν θα του την πει η Λίζα. Επιπλέον, οι θετοί γονείς της πραγματικής κόρης του Δημήτρη και της Άννας, Καίτης (Λίνα Οικονομίδου) σκοτώνονται σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα και κληρονόμος ορίζεται το παιδί. Ο Δημήτρης εκβιάζει την Άννα για την περιουσία και η τελευταία πηγαίνει στον δικηγόρο Κώστα Μπακόπουλο (Γρηγόρης Βαφιάς) που έχει αναλάβει την κηδεμονία του παιδιού μέχρι την ενηλικίωσή του. Στο ιδιωτικό σχολείο της μικρής θα παιχτεί η τελευταία πράξη. Οι δύο εραστές δεν έχουν πλέον κοινό δρόμο να βαδίσουν μια και η ζωή το αποφάσισε έτσι…
Σχόλια. Πρόκειται για ένα αισθηματικό δράμα με πολύ συμπυκνωμένο σενάριο και ενίοτε κάπως μπερδεμένο. Ένα ζευγάρι αντιμέτωπο με τις αναποδιές της ζωής και τα οικονομικά και επαγγελματικά αδιέξοδα. Ο τυχοδιώκτης "φίλος" που καραδοκεί για να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες. Οι ερωμένες του γόη, ουκ ολίγες τον αριθμό, ενός άντρα που θέλει τη μόνιμη σχέση αλλά και την περιπέτεια. Οι συμβιβασμοί των ηρώων στη νέα ζωή αλλά και η επανασύνδεση που υπόσχεται αλλά δεν επιφέρει τα επιθυμητά.
Ο σεναριογράφος-σκηνοθέτης καταπιάνεται με πολλά ταυτόχρονα θέματα και μάλλον αυτό που καταφέρνει είναι να μπερδέψει τον θεατή. Ως εκ τούτου το έργο χάνει σε κάποιες στιγμές τη συνοχή του και κουράζει. Στα συν θα σημείωνα την αρκετά ρεαλιστική περιγραφή των ηρώων όπου, με εξαίρεση τον συνήθη "κακό" Μούτσιο, οι υπόλοιποι βρίσκονται στο γκρίζο μεταίχμιο των "αδυναμιών" με καλές και κακές στιγμές. Πράγμα αρκετά σπάνιο για τον κινηματογράφο μας που συνήθως "κατηγοριοποιεί" με αυστηρό τρόπο τους ήρωες σε "καλούς" και "κακούς" μη δίνοντας στον θεατή την δυνατότητα να κρίνει παρά μόνο να διαπιστώνει.
Οι ερμηνείες από τους Χέλμη-Φέρτη είναι μάλλον ρηχές χωρίς κάτι το ιδιαίτερο (άσχετα από τον προσωπικό μου θαυμασμό για τη Χέλμη που τη θεωρώ ως μία από τις ωραιότερες Ελληνίδες ηθοποιούς). Στον αντίποδα, μου άρεσε ο Μούτσιος ως παρουσία στο λίγο σχετικά χρόνο που συμμετείχε (γενικά τον θεωρώ σπουδαίο ηθοποιό που ίσως άξιζε υψηλότερη αναγνώριση). Επίσης καλή χαρακτηρίζεται η Μαρίνα Πεφάνη ως "φίλη" του Στέφανου και αντίζηλος της Άννας.
Καλή φωτογραφία από τον Θανάση Σπηλιώτη και κάποιες ενδιαφέρουσες λήψεις από τα νότια προάστια της πρωτεύουσας που τότε μόλις άρχιζαν να αναπτύσσονται (Βάρκιζα κλπ).
Μουσική. Πολύ καλή η μουσική σύνθεση του μαιτρ Κώστα Καπνίση που ακολουθεί τους ρυθμούς του έργου και προσθέτει πόντους στην ταινία. Μου άρεσε το κομμάτι "Δε μένει τίποτα απʼ την αγάπη μας" που ερμηνεύει η Ζωή Κουρούκλη.
Μικρά-μικρά. Δεν γνωρίζω αν ίσχυε πραγματικά ή αν ήταν σεναριακό εύρημα, πάντως η υπόθεση να φεύγει κάποιος ως επίστρατος για 3 μήνες μου φαίνεται υπερβολική. Αν κάποιος γνωρίζει αν αυτό έχει βάση αλήθειας θα ήταν καλό να το γνωρίζαμε.
Video.
1. Στιγμές της ταινίας με ένα χαρακτηριστικό τραγούδι στο video που ακολουθεί.
2. Μουσικές στιγμές της ταινίας όπου στο πρώτο μέρος ακούγεται το τραγούδι της Ζωής Κουρούκλη «Δε μένει τίποτα απʼ την αγάπη μας» ενώ στο δεύτερο ορχηστρικά από συγκρότημα που σύμφωνα με τον uploader ονομάζεται “The stations” (δεν το γνωρίζω) και ορισμένα ακόμη ορχηστρικά του συνθέτη.
http://www.youtube.com/watch?v=xyYMkAJ71Yk
Φωτογραφίες.
1. Τρία landmarks σε διαφορετικές θέσεις στην Αθήνα. Αριστερά στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, μεγάφωνο ανακοινώσεων της Philips. Στο κέντρο, εικόνα από την αναχώρηση του Στέφανου για τον στρατό, στο Σταθμό Λαρίσης. Δεξιά τέλος, ο Δημήτρης και η Άννα στην πίστα καρτ Alta.
2. Άννα και Δημήτρης κάπου προς τα νότια.
3. Ο Στέφανος και η Άννα συναντιούνται στο σπίτι του δεύτερου. Τη σκηνή παρακολουθεί στο βάθος η Λίζα.
4. Η Άννα με τον δικηγόρο Μπακόπουλο στο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο "η Αθηνά", στον Παράδεισο Αμαρουσίου. Περισσότερα για την 80χρονη ιστορία του εκπαιδευτικού οργανισμού Ζηρίδη εδώ.
5. Η Άννα με τον Στέφανο στον ίδιο χώρο. Το εντυπωσιακό όχημα αν δεν κάνω λάθος είναι μάρκας “Oldsmobile”.
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: