Αμερική vs. Ευρώπη vs. Ιαπωνία

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Leon
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Leon

RetroNuts!
Joined
27 Σεπ 2008
Μηνύματα
2.119
Αντιδράσεις
1.053
Μιλάμε για τρεις διαφορετικές σχολές gaming με τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά (για τη δεκαετία του '80). Τρεις αγορές που το μόνο που ίσως τους ένωνε ήταν τα Ιαπωνικά coin-ops, γιατί στο οικιακό gaming...το χάος. Άλλα παιχνίδια έπαιζαν οι Ιάπωνες, άλλα οι Ευρωπαίοι και άλλα οι Αμερικάνοι. Άλλα μηχανήματα, άλλοι developers, άλλες νοοτροπίες. Ίσως να πρέπει να χωρίσουμε τη "διαμάχη" στα δύο: 80-84 και 85-89, αφού η εισβολή του NES στη δύση άρχισε να αλλάζει τα πράγματα. Μόνο από το NES και μετά αυτές οι τρεις ξεχωριστές αγορές ενοποιήθηκαν. Νομίζω ότι το NES ήταν το πρώτο μηχάνημα που έκανε επιτυχία και στις τρεις ηπείρους και developers και από τις τρεις ασχολήθηκαν για πρώτη φορά με το ίδιο hardware. Αλλά και εκεί, η κάθε "σχολή" φαίνεται ξεκάθαρα (και μπορούμε και να συγκρίνουμε άμεσα λόγω του κοινού hardware). Φυσικά η Ευρώπη μπήκε πολύ αργότερα στο χορό, οπότε είχε ακόμα κάποια χρόνια "απομόνωσης" (άρα και διαφορετικής "φιλοσοφίας" gaming).

Οπότε ποια "σχολή" προτιμάτε και γιατί;
 
Ιαπωνια=videogames,τι να πρωτοπει κανεις?

Ολα τα υπολοιπα ειναι μουφες με ελαχιστες εξαιρεσεις οπως το sensible world of soccer(ευρωπη) και το gta san andreas(usa).

Αυτη ειναι η δικη μου αποψη και μονο.
 
Ιαπωνία = JRPGs, Ενοχλητικά loli κοριτσάκια με ακόμα πιο ενοχλητικές στριγκλιές, emo άντρες ήρωες που μοιάζουν με κοπέλες, hand to hand μάχες που νικάει όποιος είναι πιο ποζεράς, παραστολισμένα φανταχτερά κουστούμια, γελοία κουρέματα, καμία αισθητική κλπ, κλπ.

Τουλάχιστον από Αμερική βλέπουμε κανένα σοβαρό RPG (western, όχι με παιδάκια, pokemon και κοριτσάκια) κανένα sanbox της προκοπής, και έχουν την Blizzard και την Valve.

Οι Ιαπωνικές εταιρείες ήταν πολύ μπροστά παλιότερα αλλά πλέον είναι μόνο πόζα. Τι να πεί κανείς όταν μία άγνωστη Αμερικάνικη εταιρεία (retro studios) φτιάχνει ένα φοβερό 3D Metroid και οι Iάπωνες (οι οποίοι είναι και οι πατέρες της σειράς) το δολοφονούν με το έκτρωμα που λέγεται Metroid OtherM.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Σίγουρα το θέμα είναι ανεξάντλητο και με πολλές προεκτάσεις. Σαφώς και στην Ιαπωνική αγορά οφείλουμε αμέτρητα διαμάντια rpg, fighting, αλλά και άλλα τόσα, αδιάφορα για τον υπόλοιπο κόσμο παιχνίδια (simulators τρένων, ραντεβού, tamagochi). Η Αμερική απο την άλλη έχει να επιδείξει fps και αθλητικά παιχνίδια ενώ η Ευρώπη δεν είναι στα ίδια επίπεδα με τις άλλες δύο, ενώ νομίζω ισσοροπεί κάπου ανάμεσα τους. Ένα μεγάλο σύν για την Ιαπωνική σχολή είναι η δύναμη της να επηρεάζει τις υπόλοιπες και να καταφένει να βρίσκεται πάντα πρωτοπόρος. Ακόμη και η επιμέλεια στα κουτιά και τα artwork των παιχνιδιών την βγάζει νικήτρια. 'Ολα αυτά σε επίπεδο κονσολών, καθώς στο pc gaming η ζυγαριά γέρνει απο την άλλη. Ιαπωνία απο εμένα γιατί έχω λιώσει με Sonic, Mario, Resident Evil και Pokemon :P
 
Imgema είπε:
Οι Ιαπωνικές εταιρείες ήταν πολύ μπροστά παλιότερα αλλά πλέον είναι μόνο πόζα.
E ναι, αλλά μιλάμε για τη δεκαετία του '80, όχι για τώρα.
 
Leon είπε:
E ναι, αλλά μιλάμε για τη δεκαετία του '80, όχι για τώρα.
Απλώς αναφέρθηκε το San Andreas και είπα κι εγώ να πω το παραπονάκι μου :P για την Ιαπωνική σχολή. Για την δεκαετία του 80 δεν έχω άποψη λόγω του ότι ξεκίνησα να ασχολούμαι με games το 89, οπότε δεν πρόλαβα και πολλά.... αλλά την δεκαετία του 90 σίγουρα θα διάλεγα Ιαπωνία.
 
Αποκλειστικά Ιαπωνική σχολή και κυρίως παλαιά. Δεν μπορώ να παίξω μοντέρνα αμερικάνικα παιχνίδια, δεν αντέχω την αισθητική τους.
 
Πλέον Ευρώπη, αλλά αφού μιλάμε για retrogaming ψηφίζω Αμερική κυρίως λόγω LucasArts & Sierra. Πολύ δύσκολη επιλογή πάντως.
 
Η ψήφος μου θα ήταν 'όχι Ιαπωνία' :) δε συμπάθησα ποτέ τη γιαπωνέζικη αισθητική και φιλοσοφία στις κονσόλες, τα παιχνίδια (και τα καρτούν, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα) ενώ απεχθάνομαι τα σουρεαλιστικά manga-like platform arcade

Απο κει και πέρα δεν μπορώ να διαχωρίσω μεταξύ Αμερικής και Ευρώπης. Είχαμε βέβαια Sierra/Lucasarts αλλά είχαμε και Psygnosis και EXXOS ενώ προσωπικά αγνοώ την 'καταγωγή' των περισσοτέρων εταιρειών.

Οποτε επειδη δεν μπορω να ψηφίσω Αμερική και Ευρώπη μαζί, και δεδομένης της προκατάληψής μου για τα Γιαπωνέζικα προϊόντα, θεωρείστε στο αποτέλεσμα ένα -1 για τις ψήφους της Ιαπωνίας :Ρ
 
lol πήγα να ψηφίσω Αμερική και έβαλα κατα λάθος Ευρώπη 8)

Θα συμφωνήσω με τον Alki21. Αμερική κυρίως λόγω LucasArts & Sierra
 
Εξαρτάται: για story games προτιμώ την ευρώπη, οι Γάλλοι ειδικά είχαν πολύ ενδιαφέρουσες ιστορίες. Στα beat em up σαφώς πάμε Ιαπωνία, στα platform προτιμώ τα ευρωπαϊκά και στα shooters είμαι ανάμεσα σε Αμερική και Ευρώπη, δεν ήμουν ποτέ ιδιαίτερος fan των bullet hell.
 
Για την χρονική περίοδο που μιλάμε ψηφίζω με κλειστά μάτια Αμερική, καθώς γαλουχήθηκα με home computers και τα φοβερά adventures των Sierra/Lucasarts. Επίσης, τα αμέτρητα αμερικάνικα action games στην Amiga που έπαιξα εκείνη την περίοδο.

Αργότερα βέβαια, έμαθα για τα φοβερά JRPG, που κυκλοφορούσαν για κονσόλες και πραγματικά παρά την ολίγον gay τεχνοτροπία των αντρικών ηρώων, τα λάτρεψα.
 
Rakeesh είπε:
Οποτε επειδη δεν μπορω να ψηφίσω Αμερική και Ευρώπη μαζί, και δεδομένης της προκατάληψής μου για τα Γιαπωνέζικα προϊόντα, θεωρείστε στο αποτέλεσμα ένα -1 για τις ψήφους της Ιαπωνίας :Ρ
Αν και συμφωνώ μαζί σου σε αρκετά μεγάλο βαθμό, σκέφτομαι το εξής: Δες τα Super Mario Brothers, Zelda, Metroid, Castlevania (παιχνίδια του '85-'86) και σύγκρινέ τα με οποιοδήποτε παρόμοιο δυτικό παιχνίδι της εποχής για να δεις πόσο μπροστά ήταν (σε κάποια genres τουλάχιστον) οι Ιάπωνες.
 
Μήπως να προσπαθούσαμε να συγκεντρώσουμε τα διαμάντια της κάθε σχολής εκείνη την περίοδο;
 
Δυσκολη αποφαση!

Η Ευρωπη διεπρεψε μεσα απο τα δωματια αυπνων teenager-coders και μας χαρισε τα υπεροχα κοσμηματα που στολισαν το home-micros era και τα παιδικα μας χρονια.

Η Ιαπωνια ειναι η πραγματικη μαμα.

Αυτο που με τραβαει στην παραδοσιακη Ιαπωνικη gaming νοοτροπια ειναι οτι απευθυνεται στους "αρίστους". Σε ατομα που εχουν κλιση στο "αθλημα" αλλα και ειναι αποφασισμενοι να λιωσουν τα pads, να μαθουν τα παντα για το χομπυ τους. Dedication οπως πολυ πιστα το αναδεικνυε και το Segata Sanshiro ad campaign του Saturn που πολλοι λοιδωρησαν. Ο καλυτερος φαινεται παντα στο σκορμπορντ.

Μην λησμονουμε επισης οτι οι Ιαπωνες εως και την 6η Γενια εστιβαν το hardware σε σημεια θαυματος.

Στεναχωρηθηκα πολυ με τον κατηφορο που πηρε η Ιαπωνικη gaming βιομηχανια τα τελευταια 5 χρονια...

Η Αμερικη ειναι μπαλαντερ και διφορουμενη. Παρασιτει απο τη μια, ευεργετει απο την αλλη.
 
Παιδιά όσο το σκέφτομαι τόσο τρελαίνομαι! Σαν να με ρωτήσατε αν αγαπώ περισσότερο τον πατέρα μου ή την μητέρα μου ένα πράγμα!

Από τη μια ΗΠΑ με LucasArts, Sierra, Electronic Arts, Cinemaware, Loriciel, ICOM... από την άλλη Ευρώπη με Core, Psygnosis, ANCO, Delphine, Team 17, Sensible Software, Factor 5... Είναι αδύνατον να διαλέξω!!!
realmad.gif
 
Leon είπε:
Δες τα Super Mario Brothers, Zelda, Metroid, Castlevania (παιχνίδια του '85-'86) και σύγκρινέ τα με οποιοδήποτε παρόμοιο δυτικό παιχνίδι της εποχής για να δεις πόσο μπροστά ήταν (σε κάποια genres τουλάχιστον) οι Ιάπωνες.
Πραγματι, διαβάζοντας το thread εχω πειστεί για την τεχνική ανωτερότητα της Ιαπωνικής σχολής. Όμως το ερώτημα λέει για αγαπημένη σχολή, όχι για ποιά σχολή θεωρούμε πιο μπροστά ;)
 
Πίσω
Μπλουζα