Αποκλειστική συνέντευξη του ΟΜΗΡΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗ στο RetroManiaX

exetlaios

Retro PaTRi@RcH
Joined
17 Mαϊ 2006
Μηνύματα
4.460
Αντιδράσεις
1.031
Το Retromaniax έχει αυτή τη φορά την τιμή να συνομιλεί με το Όμηρο Ευστρατιάδη, ένα από τους διασημότερους και παραγωγικότερους σκηνοθέτες του νεότερου ελληνικού κινηματογράφου (με πάνω απο 100 ταινίες στο ενεργητικό του).

Ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του 60ʼ με ταξικό μελό, προχώρησε τη δεκαετία του 70ʼ με ερωτικές ταινίες, σημάδεψε τα 80ʼs με νεανικές ταινίες –κοινωνικές και κωμωδίες- και προχώρησε στα 90ʼs, αυτή τη φορά στην τηλεόραση.

«Στρατιώτης» της έβδομης τέχνης, για σχεδόν 50 χρόνια, ο Όμηρος Ευστρατιάδης μοιράζεται μαζί μας, αναμνήσεις από την καριέρα του.

picture.php


Η εμπροσθοφυλακή της RetroManiaX Interview Team για εκείνη τη μέρα, παρέα με τον Όμηρο Ευστρατιάδη και μια θρυλική αφίσα.
 
RetroManiaX: Ας ξεκινήσουμε με μια «κλασσική» ερώτηση. Πότε και πώς έγινε η εμπλοκή σας με τη σκηνοθεσία ;

ΟΕ: Νομίζεις ότι θυμάμαι; Με πήρε σε ένα γύρισμα ο Γιώργος Τζαβέλας που έκανε μια ταινία τότε, μου φαίνεται «Τον Μεθύστακα» με τον Μακρή. Θα ήμουνα εγώ 7-8 χρονών πιτσιρικάκι. Ε, από εκεί ψωνίστηκα, μου άρεσε πολύ αυτή η όλη ιστορία. Όλο αυτό, τα συνεργεία, τα φώτα, οι ηθοποιοί. Ο Τζαβέλας ήτανε μάστορας μεγάλος, όπως και ο Αλέκος Σακελάριος. Εγώ σε αυτούς κοντά έμαθα την δουλειά αλλά μετά πήγα στη σχολή. Ήταν δύσκολα τα χρόνια τότε γιατί πήγαινα συγχρόνως και σχολή στου Σταυράκου, δεν υπήρχε και άλλη, και γυμνάσιο συγχρόνως.

Λίγο μετά πήγα στα εμφανιστήρια του Φίνου, εμφανίζαμε, τυπώναμε φωτογραφίες. Πέρασα από όλα τα στάδια του κινηματογράφου μέχρι που έγινα βοηθός, μετά διεύθυνση παραγωγής και το 1964 έκανα την πρώτη μου ταινία η οποία στην ουσία την οφείλω στον Πυθαγόρα τον στιχουργό. Είχε γράψει το σενάριο του "Κάθε λιμάνι και καημός". Το τραγούδι ήταν επιτυχία μεγάλη και στην ταινία έπαιζε και ο Πυθαγόρας σαν ηθοποιός με την Γκέλυ Μαυροπούλου. Ο ο Πυθαγόρας το σκηνοθετούσε κιόλας. Εγώ ήμουν βοηθός του αλλά λίγο πριν τελειώσει η ταινία λέει στον παραγωγό "Εγώ δεν γίνομαι καραγκιόζης να βάλω το όνομα μου στην σκηνοθεσία. Αφού την έκανε ο Όμηρος την ταινία εγώ δεν είχα ιδέα, θα μπει το όνομα του Όμηρου στην σκηνοθεσία, εκείνος την έκανε".

Και έτσι ξεκίνησα και έκανα άλλη μια με τον Πυθαγόρα μετά, άλλο ένα μελό. Ήταν η εποχή του μελό τότε, πολύ κλάμα. Εγώ μεγάλωσα στο Μεταξουργείο. Υπήρχαν σινεμά πολλά εκεί γύρω, ο "Κολωνός", το "Άκρον", το "Κάρμεν", το "Περουζέ». Πούλαγα σάμαλι , παστέλι, κωκ, για να δούμε ταινίες τσάμπα. Γιατί δεν γινόταν διαφορετικά. Το εισιτήριο πως θα το πληρώναμε; Λεφτά δεν υπήρχαν .

RetroManiaX: Από της ταινίες που έχετε σκηνοθετήσει ποια θεωρείτε σταθμό στην καριέρα σας;

ΟΕ: Αυτήν την ερώτηση δε μπορώ να την απαντήσω. Εντάξει υπάρχουν ταινίες καλές, υπάρχουν ταινίες που όχι τόσο πολύ καλές κυρίως μερικές βιντεοταινίες του 86-90.

19232.jpg


Κομπίνες στις καμπίνες με τον Βασίλη Μπουγιουκλάκη που δεν γεύτηκε την αναγνώριση που άξιζε.

RetroManiaX: Τότε, ποια είναι η αγαπημένη σας, για οποιονδήποτε λόγο;

ΟΕ: Η πρώτη μου ταινία μου αρέσει πιο πολύ, ή το "Κάθε Λιμάνι", ή "Στο δάσκαλο μας με αγάπη" με τον Άγγελο Αντωνόπουλο και την Νίκη Τριανταφυλλίδη, ή το "Επάγγελμα Γυναίκα" με την Πηνελόπη Πιτσούλη και τον Κώστα Τσάκωνα ή "Τα Τούβλα" με Κώστα Βουτσά, Σωτήρη Μουστάκα και Ντίνο Ηλιόπουλο ή "Ρόδα, Τσάντα και Κοπάνα" ή "Οι Πόντιοι" με τον Κώστα Βουτσά. Είναι πολλές. Τα "Αγόρια στην πορνεία" είναι μια ταινία καταπληκτική από το βιβλίο του Κώστα Τσαρούχα .

RetroManiaX: Θυμάστε κανένα αστείο περιστατικό που έχει γίνει πίσω από την κάμερα;

ΟΕ: Είναι πάρα πολλά, δηλαδή για να πούμε αυτά που συνέβαιναν κατά την διάρκεια του γυρίσματος, τέσσερα βιβλία γράφουμε. Δεν υπήρχε περίπτωση να γίνει ταινία ή γύρισμα χωρίς να γίνει πλάκα. Δηλαδή συνέχεια και κυρίως οι πλάκες ξεκίναγαν από το τίποτα, έτσι για εκτόνωση.

RetroManiaX: Συχνά ακούγεται η φήμη ότι «πολλές από τις μετέπειτα μεγάλες πρωταγωνίστριες του ελληνικού κινηματογράφου, ξεκίνησαν γυρνώντας ταινίες πορνό». Ποια είναι η γνώμη σας επʼαυτού ;

ΟΕ: Αυτά για εμένα είναι βλακείες. Ερωτικές περιπέτειες έκανα και εγώ, τη δεκαετία του 70, από 1968 μέχρι 1978. Αυτή την δεκαετία, ήταν τότε που βγήκε η τηλεόραση. Ο κινηματογράφος είχε αρχίσει και έπαιρνε την κατηφόρα και θα έπρεπε ή να αλλάξουμε επάγγελμα ή να κάνουμε ταινίες που να απευθύνονται σε όλον τον κόσμο, όχι μόνο στην Ελλάδα, όπως κάναμε παλιά κωμωδιούλες και μελό. Έτσι, ξεκινήσαμε και κάναμε ταινίες που ήταν και περιπέτειες και ερωτικά και θρίλερ και διάφορα θέματα που «πιάνανε» τότε και στο εξωτερικό, επειδή πουλούσαμε φθηνά. Το γυμνό το ήθελε ο κόσμος. Έτσι κάναμε και εμείς λίγο γυμνό. Πχ δείχναμε το στήθος της Φόνσου, να κάνει μπάνιο γυμνή, διότι δεν κάνει μπάνιο ντυμένος ο κόσμος νομίζω, ούτε κάνει έρωτα με τα σώβρακα και τα παντελόνια. Δεν γίνανε όμως, ποτέ πορνογραφικές σκηνές. Το ξεκαθαρίζω αυτό μια για πάντα.

RetroManiaX: Επίσης, είναι γνωστό ότι πολλές ελληνικές ερωτικές ταινίες της δεκαετίας του 70ʼ, κυκλοφορούσαν στο εξωτερικό με πρόσθετες ερωτικές σκηνές (ενίοτε και σκληρές).

ΟΕ: Όχι να σου πω τι έγινε, γιατί και έκανα 18 ταινίες με Φόνσου, με Ανουσάκη, με Αρβανίτη, με Ναθαναήλ με πολύ κόσμο. Τις πουλάγαμε, αλλά σε όλες τις χώρες η ταινία έπαιζε στη γλώσσα της χώρας. Οι Γερμανοί την έκαναν γερμανικά, οι Γάλλοι γαλλικά κτλ. Όλοι έκαναν την μεταγλώττιση. Τους στέλναμε το αρνητικό και είχαν την δυνατότητα αυτοί να κάνουν ότι γουστάρουν.

Κάποια στιγμή πήγα να δω μια ταινία μου. Μου λέγανε "έλα να δεις πως την φτιάξαμε, τι κάναμε" και τελικά είχαν βάλει κάτι πορνογραφικές σκηνές ! Φιλιόταν στο ένα πλάνο η Φόνσου και στο άλλο είχες πρόσθετες-άσχετες σκηνές "μπαίνω-βγαίνω". Τρελάθηκα! Τρέχω σε ένα δικηγόρο, γιατί η ταινία δεν είχε τέτοια πράγματα αρχικά. Έκανα δικαστήρια αλλά ήταν πολλά τα λεφτά, πολλά τα έξοδα Τα λεφτά που παίρναμε από την Γερμανία να πάνε στους δικηγόρους; Πήρα απόφαση ότι δεν μπορώ να κάνω και τίποτα μιας και αυτοί έχουν το δικαίωμα να κάνουν ότι γουστάρουν. Και πιθανόν να ήρθε κάποια ταινία δεν ξέρω πως εδώ και να την είδανε και να έγινε από αυτές της σκηνές, η παρεξήγηση. Δεν είναι η Φόνσου, δεν είναι ο Νομικός, δεν είναι ο Μπάρκουλης. Αυτοί δεν κάνανε ποτέ τέτοιες ανοησίες, γιατί δεν υπήρχε περίπτωση να κάνουν τέτοια πράγματα. Ούτε εγώ θα τολμούσα να τους πω να κάνουν αληθινό σεξ, γιατί δεν υπήρχε λόγος εγώ να κάνω ένα πορνογράφημα και να πάρω τον Μάνο Λοΐζο μουσική, τον Διονύση Φωτόπουλο να μου κάνει τα σκηνικά, κλπ.

19228.jpg


She knew no other way (Τα παιδιά των λουλουδιών) με την εντυπωσιακή Μαρία Βασιλείου

RetroManiaX: Μέχρι το 1974-1975, εκτός ελάχιστων μετέπειτα παραδειγμάτων (όπως οι δικές σας ταινίες) έχουμε ένα χαρούμενο σινεμά που έδειχνε Ελλάδα, ήλιο, φως και μετά ο Ελληνικός κινηματογράφος γυρίζει απότομα σε μουντίλα, σε κουλτούρα, σε απαισιοδοξία σε μια εποχή που δεν υπήρχε αντίστοιχη μαυρίλα στη κοινωνία όπως υπάρχει δυστυχώς στις μέρες μας.

ΟΕ: Συμφωνώ. Να σου πω τη συνέβη. Εμείς κάναμε τις ταινίες και τις πληρώναμε από την τσέπη μας. Η μία ταινία έφερνε τα χρήματα για να κάνουμε την επόμενη. Δεν πήραμε ποτέ χρήματα από το Ελληνικό κράτος. Αυτές οι ταινίες που γίνανε μετά το 70 είναι οι περισσότερες από το Κέντρο Κινηματογράφου. Ξένα λεφτά, δικά σου, δικά μου, τα οποία τα έπαιρναν μια ειδική παρέα που υφίσταται ακόμα και σήμερα. Πέρυσι πήρε λεφτά ο Παντελής Βούλγαρης, η κόρη του και ο γιος του. Δηλαδή έχουν γίνει οικογενειακή ιστορία τα χρήματα του Ελληνικού λαού στο Κέντρο Κινηματογράφου. Τα ίδια άτομα που έπαιρναν λεφτά πριν 30 χρόνια, τα ίδια άτομα τα παίρνουν και τώρα. Ακόμη παίρνει λεφτά ο Αγγελόπουλος. Τι θα κάνει ο Αγγελόπουλος, άλλο από ότι έχει κάνει μέχρι τώρα;

RetroManiaX: Παράπονα για τις χρηματοδοτήσεις του ΕΚΚ έχουμε διαβάσει και σε συνεντεύξεις του Νικολαΐδη, που κανείς δεν του είχε δώσει ποτέ τίποτα. Αλλά για να επιστρέψουμε στο θέμα: Γιατί δεν έχουμε αισιόδοξες ταινίες, λαϊκό σινεμά μετά τα μέσα του 70? Εκτός από εσάς, τον Περάκη και λίγους ακόμα με κάτι κωμωδίες που γέλασε ο κόσμος, οι περισσότερες ήταν απαισιοδοξες, "κουλτουρα".

ΟΕ: Γιατί τέτοια ήταν τα απωθημένα αυτών των ανθρώπων. Γιατί εμείς κάναμε ταινίες για να πάει ο κόσμος να τις δει, να γελάσει ή να περάσει 2 ώρες ευχάριστα ρε παιδί μου. Δε μπορώ να του βάλω μια ταινία που θα πει "Γιατί ζω;" και να θέλει να αυτοκτονήσει μετά. Για ποιο λόγο; Εγώ πάντα τον κινηματογράφο τον βλέπω σαν ψυχαγωγία. Αν θέλουν να κάνω κινηματογράφο προβληματισμού δεν είναι δική μου δουλειά, είναι δουλειά του κράτους αν θέλει να δημιουργήσει μια άλλη κουλτούρα στο λαό. Η κρατική τηλεόραση μπορεί να κάνει ότι θέλει και όσοι θέλουν να δουν την κρατική τηλεόραση αλλά και αυτή ακολουθεί τα χνάρια της ιδιωτικής, δεν κάνει τίποτα καινούργιο. Έχει μερικά ντοκιμαντέρ αλλά γίνεται μεγάλο φαγοπότι. Ο ίδιος ο διευθυντής κάνει εταιρία και παίρνει τα λεφτά ο ίδιος. Δηλαδή μιλάμε αυτή η χώρα δεν πρόκειται να πάει ποτέ μπροστά και αυτό ξεκινάει από εμάς, από τον λαό. Όλη η ιστορία, όλη η βρωμιά από εμάς ξεκινάει.

Γιατί δεν πήγε κανείς έως σήμερα φυλακή; Διότι όλοι στο ίδιο καζάνι βράζουν.

19230.jpg


Ο άνθρωπος που το 'παιζε πολύ

RetroManiaX: Ότι είπατε για το Κέντρο Κινηματογράφου μπορούμε να τα δημοσιεύσουμε;

ΟΕ: Όλα! Εγώ τα λέω για όλους. Συγκεκριμένα, αυτή τη στιγμή το Κέντρο Κινηματογράφου για εμένα πρέπει να λειτουργεί σαν φυτώριο νέων σκηνοθετών. Θα δώσεις λεφτά σε καινούργια παιδιά να δούνε αν μπορούν να προσφέρουν κάτι καινούργιο. Δεν θα προσφέρει ο Αγγελόπουλος τίποτα καινούριο πια, ούτε ο Παντελής Βούλγαρης. Να πάρουνε νέα παιδιά, νέες ιδέες, νέο κινηματογράφο. Εγώ και να μου δώσουν λεφτά, δεν θέλω, τι να τα κάνω; Να κάνω το "Ρόδα"; Με λεφτά του Ελληνικού λαού; Θα το κάνω με δικά μου λεφτά. Και αν τα χάσω, θα χάσω τα δικά μου λεφτά όχι τα ξένα.

RetroManiaX: Την δεκαετία του 70 συνεργαστήκατε με πολλούς από τους καλύτερους πρωταγωνιστές της εποχής, τον Κώστα Πρέκα, Φαίδων Γεωργίτση, Αντρέα Μπάρκουλη, Κώστα Καραγιώργη. Υπάρχει κάποιος που ξεχωρίσατε σαν ηθοποιό ή σαν άνθρωπο, που σας άρεσε περισσότερο να συνεργάζεστε μαζί του;

ΟΕ: Κοίταξε η σχέση ειδικά η δική με τον ηθοποιό ήταν πάντα καλή, δεν είχαν προβλήματα. Πολλές φορές και κυρίως στην κωμωδία θέλουν να λένε τα δικά τους πιστεύοντας ότι αυτό που λένε είναι αστείο. Εάν εγώ τους έλεγα "Μην το πείτε" θα μου έλεγαν "Μα είναι ωραίο" και υπήρχε η περίπτωση να του χαλάσω την ψυχολογία. Έτσι, εγώ του έλεγα «Πες το» αλλά εγώ είχα το ψαλίδι, ότι δεν ήθελα το πέταγα μετά. Όταν κάναμε το "Επάγγελμα γυναίκα" θυμάμαι ο Τσάκωνας είχε πει ένα κάρο δικές του αυτοσχέδιες ατάκες. Του έλεγα «Πες τα Κώστα μου!» και μετά το μοντάζ όταν δεν είδε τίποτα από αυτά που είχε πει, μου έλεγε "Ρε μου τα έκοψες όλα; Καλά έκανες με προστάτεψες". Το είδε και μόνος του. Όπου στο "Επάγγελμα γυναίκα" είναι ηθοποιός ο Τσάκωνας και δεν λέει τα συνηθισμένα αστεία του. Είναι ερμηνευτής και παίζει τον ρόλο που πρέπει να παίξει ενώ άμα έλεγε άλλα, θα ήταν μια μπαλαφάρα. Και δε με ενδιαφέρει καθόλου η μπαλαφάρα.

19223.jpg


Επάγγελμα γυναίκα. Πικρή κοινωνική κωμωδία σταθμός.

RetroManiaX: Ποια θεωρείτε την ομορφότερη γυναίκα ηθοποιό, με την οποία συνεργαστήκατε ποτέ ; Υπήρχε κάποια που κατά τη γνώμη σας ήταν ισάξια (τουλάχιστον σε ομορφιά) με τις διεθνής «ντίβες» του κινηματογράφου ;

ΟΕ: Έλενα Ναθαναήλ! Ούτε οι διεθνής ντίβες δεν είχαν το κεφάλι που είχε η Έλενα Ναθαναήλ. Το κεφάλι της Έλενας και τα μάτια της Έλενας δεν υπάρχουν σε οποιοδήποτε κινηματογράφο. Τέτοια ομορφιά γυναίκας δεν συναντάται. Σε αντίθεση, η Φόνσου είναι πιο θηλυκό, η Έλενα είναι όμορφη, αλλά δε σε «φτιάχνει» σαν άντρα τόσο πολύ όσο η Φόνσου η οποία είναι πιο γυναίκα, πιο ζουμερή.

RetroManiaX: Η Ελένη Ανουσάκη ;

ΟΕ: Η Ανουσάκη σε κερδίζει με τη πληθωρικότητα της. Η Ελένη έχει πολύ όμορφο πρόσωπο αλλά είναι πληθωρική. Δεν μπαίνει σε καλούπι. Θυμάμαι μια σκηνή στην "Πρόκληση" : την ίδια στιγμή έκανε 10 δουλειές. Βαφόταν, χτενιζόταν, έφτιαχνε τα ρούχα της. "Ρε συ" της λέω "Τι πράγμα είναι αυτό;". Μιλάμε έκανε δέκα πράγματα συγχρόνως, φοβερή! Μια φορά πήγε να γυρίσει μια σκηνή που ήταν να την βιάσει ένας. Αντί να την βιάσει αυτός, τον πιάνει η Ελένη τον χτυπάει κάτω "Επ" της λέω, "Να σε βιάσει θέλω, όχι να τον βιάσεις εσύ!"

19226.jpg


Αχτύπητα καμάκια

RetroManiaX: Τη δεκαετία του 70ʼ, γυρίζατε κυρίως περιπέτειες και ερωτικά φιλμ (ή ταινίες που συνδύαζαν και τα δύο). Τη δεκαετία του 80ʼ στραφήκατε περισσότερο στις κωμωδίες. Ήταν δική σας επιλογή ή απλώς ακολουθήσατε την «μόδα» της εποχής ;

ΟΕ: Κοίταξε, την δεκαετία του 70 γίνανε ταινίες που απευθυνόντουσαν σε όλο τον κόσμο, όχι μόνο στην Ελλάδα. Από το 1978 και μετά, είδαμε ένα φως στην Ελληνική ταινία. Δηλαδή είδαμε να δουλεύει η Ελληνική ταινία και το 1978 έκανα τον "Παρθενοκυνηγό" με τον Μουστάκα η οποία πήγε πάρα πολύ καλά. Μετά κάναμε το «Μεγάλο Ρουθούνι», που έγινε ο σεισμός του 1981 και έκλεισαν οι αίθουσες όλες! Έπαθα μεγάλο στραπάτσο, άδειασαν οι αίθουσες. Μέχρι τις 11 το βράδυ που έγινε ο σεισμός είχε κάνει 22.000 εισιτήρια. Πρώτη μέρα που βγήκε ήταν Δευτέρα - 11 το βράδυ έγινε ο σεισμός και την άλλη μέρα έκλεισαν όλοι οι κινηματογράφοι. Πλήρωσε την νύφη η ταινία η οποία πήγαινε πολύ καλά!

RetroManiaX: Μια άλλη ταινία που είχατε κάνει πολύ ξεχωριστή ήταν «Ο Ιππότης της Λακκούβας» με τον Κώστα Βουτσά. Που είχε τον θρυλικό ΨΙΤ το αυτοκίνητο. Πως προέκυψε;

ΟΕ: Ήταν τότε στην τηλεόραση «Ο Ιππότης της Ασφάλτου» και είπαμε δεν κάνουμε την πλάκα με τον Βουτσά να έχει τον ΨΙΤ και να φωνάζει «ψιτ» και να μαζεύονται γάτες; Και να έχει πλάκα με το αυτοκίνητο; Και γυρίσαμε τον «ιππότη»

19227.jpg


Ο ιππότης της λακούβας. Το RetroManiax φιλοδοξεί να εντοπίσει τον παρατημένο ΨΙΤ.

RetroManiaX: Ποιος είχε την ιδέα να φτιάξει ένα περίεργο αμάξι ; Ποιος το ανέλαβε;

ΟΕ: Το αμάξι αυτό το βρήκα στην Θεσσαλονίκη, το είχε ένας φίλος μου, ηθοποιός ο Ηλίας Κωνσταντίνου. Και το πήραμε και το πήγαμε σε ένα συνεργείο και του είπαμε να το βάψει, να βάλει της φλόγες από πάνω, να το κάνει καραγκιόζη το αμάξι. Τότε δεν υπήρχε το βίντεο και δεν ήταν εύκολο να κάνεις τα εφέ που μπορείς να κάνεις τώρα με το βίντεο, γιατί η τεχνολογία τώρα έχει προχωρήσει. Πως θα μπορέσω εγώ να κάνω να πετάει το αυτοκίνητο πάνω από τα διόδια; Για να το καταφέρω παιδευόμουν στην τρυκέζα 20 μέρες. Ήθελε χιλιάδες εργασίες, να γίνει πλάνο, ζωγραφική όπως γινόταν τότε τα κινούμενα σχέδια. Ήταν πολύ δύσκολο να πετύχεις τέτοιο πράγμα. Σου έβγαινε η Παναγία και για αυτό το λόγο αποφεύγαμε να κάνουμε τέτοια εφέ, δεν ήταν εύκολο. Τώρα είναι όλα ψεύτικα. Είναι όλα εικονική πραγματικότητα. Ένα πράσινο φόντο και κάνεις ότι θέλεις. Είδες στην «Πολίτικη Κουζίνα» το πλάνο αυτό που εγώ όταν το είδα δεν πήγε το μυαλό μου. Από τον μιναρέ που ξεκινάει μια ομπρέλα, περνά από αγορές, περνάει μέσα από σπίτια. Σκέφτηκα "Ρε που την έχει την κάμερα;" Δηλαδή, πραγματικά τρελάθηκα! Που την είχε την κάμερα ; Πως περνάει η κάμερα από τόσα μέρη συνέχεια; Δε γίνεται αυτό το πράγμα! Και μετά έμαθα ότι ήταν όλο από γραφικά.

RetroManiaX: Ο ΨΙΤ τι έγινε μετά; Το είχατε βάλει και στην ταινία «Κούνελοι και κουνελάκια» αν θυμόμαστε καλά.

ΟΕ: Ναι. Ο Ηλίας το είχε μετά, όταν τελείωσα με τον Ψιτ. Έπαιζε ο Ηλίας στην ταινία αυτή. Του είπα «Φέρε και το αυτοκίνητο εδώ» και το έφερε. Μετά σε κάποιο χωράφι το παρατήσαμε. Ήταν πολύ παλιό αμάξι.

19225.jpg


Σερίφης ο μηχανόβιος. Στην αγκαλιά του Βουτσά η κόρη του κυρίου Όμηρου

RetroManiaX: Μία από τις «σκληρότερες» ταινίες που γυρίσατε ήταν το ΑΓΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΝΕΙΑ. Αρκετά προχωρημένο θέμα, και προφανώς την εποχή εκείνη, αρκετά ταμπού. Πώς αποφασίσετε να γυρίσετε αυτό το έργο ; Αντιμετωπίσατε κάποιο προβλήματα λογοκρισίας ;

ΟΕ: Μας το απαγόρευσαν! Τότε είχε πρωτοβγεί το ΠΑΣΟΚ και ήταν ένας γενικός γραμματέας υπουργείου, κάποιος Ασημακόπουλος. Και δε μπορούσα να πάρω άδεια. Διότι δεν μπορούσε να κυκλοφορήσει χωρίς άδεια προβολής. Αν δεν ήταν ο Κώστας Τσαρούχας που είχε γράψει το βιβλίο, δε θα έπαιρνα άδεια. Θεώρησαν ότι προσβάλω το δικαστικό σώμα. Επειδή ο δράστης ήταν δικαστικός, θεωρήθηκε ότι βγάζαμε το δικαστικό σώμα "αδελφές".

RetroManiaX: Δηλαδή άμα ήταν μπακάλης ή μανάβης δεν θα πείραζε ;.

ΟΕ: Δεν θα πείραζε. Ο δικαστής να μη είναι αδελφή! Λες και δεν υπάρχουν δικαστές ή παπάδες "αδελφές"...

19224.jpg


Καμικάζι τσαντάκιας

RetroManiaX: Και πως έτυχε και επιλέξατε αυτό το θέμα ; Έτσι καθαρά για εμπορικούς λόγους;

ΟΕ: Όχι, μου άρεσε το βιβλίο. Πραγματευόταν μια δολοφονία, που ο δράστης αυτοκτόνησε όταν μπήκε φυλακή. Δυνατό θέμα. Λέω του Κώστα "Δεν το κάνουμε σενάριο;" Μου απαντά "Εγώ δε θα το κάνω, δε μπορώ, πάρε το βιβλίο και κάνε το." Και το δίνω στον Βαγγέλη Κατσάνη, ένα συγγραφέα καλό, και μου το έκανε το σενάριο. Ήταν πολύ καλή η Άννα Ματζουράνη στο ρόλο και έγινε μια πάρα πολύ ωραία ταινία. Από τις πολύ καλές μου ταινίες. Δυστυχώς δεν πήγε πολύ καλά εισπρακτικά. Αλλά έτσι είναι ο κινηματογράφος. Ζαριά!

RetroManiaX: Μάλλον ήταν πιο σκληρή από ότι τράβαγε η εποχή. Και σου άφηνε μια «κακή γεύση στο στόμα» για την κοινωνία.

ΟΕ: Έμενα μου άρεσε πολύ ο τίτλος. «Αγόρια στην πορνεία». Ήταν πολύ πρωτότυπος αλλά δυστυχώς ήταν σκληρός για την εποχή και αντί να βάλει κόσμο, τον έδιωξε. Και μετά τον άλλαξε από το γραφείο εκμεταλλεύσεως του Καραγιάννη που είχαμε τη συμπαραγωγή και έγινε «Τα γεράκια». ʽΌπως το "Μήτσος ο Ρεζίλης" που είχα κάνει εγώ με τον Μουστάκα, το έκαναν "Ο Γλυκοψεύτης". Μα υπάρχει η λέξη γλυκοψεύτης; Αυτές είναι ανοησίες. Τέλος πάντων..

RetroManiaX: Με το «Ρόδα, τσάντα και κοπάνα» ουσιαστικά εγκαινιάσατε τον θεσμό των Ελληνικών σχολικών κωμωδιών που βρήκε αμέσως μιμητές. Όταν βγάλατε την ταινία αυτή σκεφτήκατε ότι θα κάνετε δική σας κινηματογραφική σχολή και θα βγουν πολλοί να μιμηθούν την ταινία;

ΟΕ: Όχι, είναι δυνατόν; Που να το φανταστώ; Εγώ είχα μια ταινία. Πήγα στο σχολείο του Ζηρίδη γιατί τότε η γυναίκα του συνεργάτη μου του Σπέντζου, ήτανε η κόρη του Ζηρίδη που είχε το σχολείο στην λεωφόρο Κηφισίας. Τώρα κατεδαφιστικέ και στη θέση του έχει γίνει το Avenue, μου φαίνεται. Ε, πήγαμε στο σχολείο αυτό και κάναμε μια σχολική ταινία. Έβαλα τον Φωτόπουλο, τον Γκιωνάκη. Ο ίδιος μάλιστα ο Ρίζος, μου λέει "Γιατί δε με βάζεις να παίξω και εγώ; Δεν σου αρέσω σαν ηθοποιός;". "Γιατί Νίκο το λες αυτό; Δεν έχει σημασία μια ταινία είναι, έλα αύριο έχεις γύρισμα!". Τρελάθηκε. "Γύρισμα αύριο;". "Μην σε νοιάζει εσένα, έλα αύριο θα σε κάνω εγώ γυμναστή, Ντερέκη!". Δεν υπήρχε τέτοιος ρόλος, τον σκέφτηκα εκείνη τη στιγμή! Και βγήκε ένας καταπληκτικός ρόλος!

RetroManiaX: Πολύ ωραία επιλογή πάντως!

ΟΕ: Ο Ρίζος; Πολύ καλός! Σε αυτές οι ταινίες, τα περισσότερα ευρήματα γίνονται την ώρα του γυρίσματος. Μου ήρθε εκείνη τι στιγμή και λέω στον Στηβ Ντούζο «Στηβ κάτσε κάτω, κάνε εδώ ότι σκεπάζεις μυρμηγκοφωλιές. Άμα έρθει ο Ρίζος και σε ρωτήσει “τι κάνεις παιδί μου” θα του πεις ότι σκεπάζεις μυρμηγκοφωλιές, μην τον χάσουμε κάποια στιγμή!». Πολλά αστεία βγαίνουν εκείνη τι στιγμή. Και τώρα, σε αυτή την ταινία που θα κάνω, το σενάριο είναι το οικόπεδο, να πατήσω και εκεί πάνω να αρχίσω να χτίζω.

RetroManiaX: Στα 2 πρώτα «Ρόδα, τσάντα και κοπάνα», τα γυρίσματα γίνανε καλοκαίρι με κομπάρσους ή ήταν μαθητές του Ζηρίδη;

ΟΕ: Κομπάρσοι. Καμία 50αριά παιδιά. Δεν ήθελα παραπάνω.

RetroManiaX: Δηλαδή αν βγαίνατε στο δρόμο και λέγατε «Παιδιά όποιος θέλει να έρθει για κομπάρσος, ας έρθει» , δε θα βρίσκατε και δωρεάν μάλιστα ;

ΟΕ: Δεν είναι εύκολο αυτό. Ξέρεις γιατί; Θα έρθουν ΟΛΟΙ , θα κάτσουν μισή ώρα, 45 λεπτά και μετά θα φύγουν. Και μετά τι κάνω εγώ; Που το ένα πλάνο είναι γεμάτο και το άλλο άδειο; Δεν γίνεται, πρέπει πάντα ή να έχεις τα άτομα τα οποία ορίζεις, να αρχίσεις και να τελειώσεις με τα ίδια ή να φέρεις κομπάρσους τους πληρώνεις τους έχεις εκεί μέχρι να τελειώσεις. Δεν γίνεται αλλιώς.

RetroManiaX: Τυποποιήσατε και πολλά άτομα με αυτή την ταινία. Η Βίνα Ασίκη ήταν η σέξυ καθηγήτρια, ο Στιβ Ντούζος ο Μπίλιας κλπ. Νομίζετε ότι αυτή η τυποποίηση τους βοήθησε στο ρόλο τους ή τους έβλαψε;

ΟΕ: Οι περισσότεροι ηθοποιοί την θέλουν μια τυποποίηση. Αν θυμάσαι, ο Αρτέμης Μάτσας ήταν ο κακός, το καρφί δηλαδή. Όταν διαβάσεις ένα έργο υπάρχουν ο καλός, ο κακός, ο ανόητος, κλπ. Και δουλεύουν, όταν στον τυποποιημένο ρόλο είναι καλοί. Και πολλοί ηθοποιοί το ήθελαν αυτό.

RetroManiaX: Ποιο ήταν νομίζετε το μυστικό της επιτυχίας, τόσο της συγκεκριμένης ταινίας όσο και γενικότερα των «ταινιών με σχολεία» ;

Ο.Ε: Πιστεύω ότι ήτανε αληθινές, ήτανε δηλαδή αυτά που συνέβαιναν στα σχολεία. Οι πλάκες ήτανε καλοπροαίρετες, δεν ήτανε πλάκες οι οποίες ήτανε με κακία. Και νομίζω ότι πέρασε γιατί ήτανε και καλοί ηθοποιοί, οι παλιοί που παίζανε, δηλαδή ο Φωτόπουλος που έκανε το λυκειάρχη, ο Ρίζος, ο Γκιωνάκης, ο Δεμίρης, ή ο Παπαδόπουλος. Όλοι αυτοί που παίζανε, ο Ηλιόπουλος, ήτανε, καλοί ηθοποιοί. Ο Μίμης ο Φωτόπουλος θυμάμαι, είχε μεγαλώσει τότε. Έστελνα το φροντιστή που είχα και τον έπαιρνε από το σπίτι και τον έφερνε στο γύρισμα. Ήταν σοβαρός ο Μίμης. Εγώ έκανα αμέσως τα πλάνα του Φωτόπουλου, είχα ετοιμαστεί και σε λιγότερο από μια ώρα, τον είχα τελειώσει κι έφευγε. "Αγόρι μου, να σε φιλήσω" μου έλεγε. Πρόσεχα τους ανθρώπους, γιατί αυτοί οι άνθρωποι ήταν η ιστορία του Ελληνικού κινηματογράφου. Δε μπορείς να τους έχεις εκεί να περιμένουν με τις ώρες και να κάνεις ότι άλλο θέλεις εσύ. Έχεις έναν μεγάλο άνθρωπο, που έχει μια ιστορία, πρέπει να τον σεβαστείς να τον τελειώσεις γρήγορα, να πάει στο σπίτι του. Να μην τα πολυλογώ, όποτε τον ήθελα ήταν απίκο. "Είμαι απίκο για σένα" έλεγε ο μακαρίτης. "Δεν πάω σε κανέναν άλλον, δε θέλω, είναι χάλια. με ταλαιπωρούν".

RetroManiaX: Αλήθεια, τι γνώμη έχετε για τον Θόδωρο Αγγελόπουλο και τις ταινίες του ;

OE:Ένας δημοσιογράφος, κριτικός κινηματογράφου έγινε σκηνοθέτης και προσωπικά οι ταινίες του δεν είναι του γούστου μου. Πας και κοιμάσαι. Μια φορά θυμάμαι μια ταινία του, δε θυμάμαι τον τίτλο, που περνάγανε καράβια, περνάγανε κόκκινα πανιά, περνάγανε, περνάγανε. Την είχα δει στο Δαναό στους Αμπελόκηπους. Είμαι στο Δαναό λοιπόν, τη βλέπω την ταινία, και γύρω ροχάλιζαν κανονικά. Τελειώνει η ταινία, σηκώνομαι και συναντιέται, η κυρία Μαρία με την κυρία Πιπιτσα. "Α Μαρία μου εδώ είσαι; Πως σου φάνηκε η ταινία;" "Αριστούργημα χρυσή μου" απαντά αυτή που ροχάλιζε δίπλα μου. Δεν άντεξα και της λέω "Κυρία μου, γιατί λέτε ψέματα; Αφού ροχαλίζατε δίπλα μου! Σας πήρε ο ύπνος, δε σας πήρε;" "Ε εντάξει, για μια στιγμή κύριε μου" μου λέει. "Τι μια στιγμή; Αφού κοιμόσουν σε όλη τη διάρκεια της ταινίας. Τι αριστούργημα μου λες αφού σε κοίμισε." της λέω. Ε μα έσκασα...άκου "αριστούργημα χρυσή μου"...

Και τόσα χρόνια, καμία ταινία του Αγγελόπουλου δεν πέτυχε στο εξωτερικό εισπρακτικά. Δεν έκαναν ποτέ εισιτήρια. Πάντα παιζόντουσαν σε λέσχες. Τζάμπα. Τα λεφτά δηλαδή αυτά, ήταν προπληρωμένα από κάποιους συλλόγους και έπαιρνε 5-10 δεκάρες. Δεν είχανε εισιτήριο. Και υπάρχουν ταινίες του Κέντρου Κινηματογράφου που δεν έχουν δει ποτέ την αίθουσα. Είναι στα ράφια. Γυρίστηκε η ταινία, ετοιμάστηκε, κι είναι στο ράφι και δε βγήκε ποτέ. Με τα λεφτά του Ελληνικού λαού μιλάμε τώρα. Να κάνουν ταινία, δικαίωμα τους. Να πάνε, να την κάνουν, να τη βάλουν στο ράφι, άλλα τα λεφτά να είναι δικά τους, εντάξει. Αλλά άμα είναι από το Κέντρο δεν μπορεί να μένει στο ράφι. Καμιά αίθουσα δεν τις έπαιξε.

19221.jpg


Ο Δυναστείας. Έπος.

RetroManiaX: Και το Ρόδα Τσάντα και Κοπάνα 4 πως προέκυψε; Εσείς, αν θυμόμαστε καλά, δεν είχατε καμιά εμπλοκή σε αυτό.

ΟΕ: Το Ρόδα 4 ε? Ο αδελφός μου έκανε μια βλακεία. Πήγε κάποιος, του έδωσε δεν ξέρω πόσα του έδωσε, και του πρότεινε να γυρίσει το τέσσερα. Ο αδερφός μου δέχθηκε, το έγραψε, συνεννοήθηκε, βρήκαν ένα σκηνοθέτη «της σειράς» και βγήκε αυτό που βγήκε. Προσωπικά δεν την έχω δεί αλλά φαντάζομαι ότι θα πρόκειται περί ανοησίας. Δεν έγινε απο εμένα.

RetroManiaX: Δηλαδή δεν έχει καμία σχέση με τα δικά σας

ΟΕ: Δεν μπορεί να έχει σχέση. Και απορώ πως ένας σκηνοθέτης βάζει το ονομά του και γυρίζει κάτι που δεν είναι δικό του, που δεν του ανήκει.

RetroManiaX: Είναι επίπεδου βιντεοταινίας.

: Κι εγώ έκανα βιντεοταινίες για να είμαι ειλικρινής αλλά βλέπονται ευχάριστα, δεν βρίζεις.

RetroManiaX: Ήσασταν επίσης πρωτοπόρος στο υπο-είδος ταινιών με παπάδες, όπως ΠΑΠΑΔΙΣΤΙΚΗ ΚΟΜΠΑΝΙΑ, ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΠΑΔΩΝ, Ο ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ. Ομοίως με τις «ταινίες με σχολεία», οι «ταινίες με παπάδες» δημιούργησαν μια δική τους «σχολή» με δεκάδες αντιγραφές. Που νομίζετε ότι οφείλεται η επιτυχία τους ;

ΟΕ: Εγώ έκανα, την "Παπαδίστικη Κομπανία", τον "Παπασούζα" και άλλες. Είχαν γέλιο πολύ. Δηλαδή, η "Παπαδίστικη Κομπανία" για μένα, είχε πολύ γέλιο. Δεν ξέρω, αν το πιστεύω μόνο εγώ. Δεν ξέρω αν το έχετε δει. Νομίζω ότι ήταν πολύ αστείο να βλέπεις τον παπά να πηγαίνει και να τραγουδάει τον «Καϊτζη». Μιας και το έφερε η κουβέντα, του Τζεβελέκου η φωνή ήταν του Τσέρτου. Ο Τσέρτος είχε μια κομπανία, κι ήτανε στο Κιάτο. Εγώ έκανα διακοπές κοντά στο Κιάτο, στη Νεράντζα. Κάθε βράδυ, εκεί στο ταβερνάκι που τρώγαμε, έπαιζε η κομπανία του Τσέρτου. "Ρε Μπάμπη" του λέω "κάνουμε μια ταινία, δεν έρχεσαι να μου πεις 7-8 τραγούδια;". Δέχτηκε ο άνθρωπος και πήγαμε σε ένα στούντιο κάπου στη Βουλιαγμένης, και τα τραγούδια που είπε ο Τζεβελέκος, τα τραγουδάει ο Τσέρκος. Ο Δεμίρης τραγουδάει ο ίδιος. Το ίδιο και ο Στηβ. Μετά έκανα τον "Παπασούζα" με τον Παπαναστασίου που ξελάσπωσε τον Σιμμονετάτο τον συγχωρεμένο, γιατί είχε βουλιάξει τελείως. Τώρα, στην καινούργια «Ρόδα», τον αγιασμό στο σχολείο θα τον κάνει ο Παπασούζας! Θα έρθει με μηχανή ο Παπαναστασίου ως έκτακτη εμφάνιση και θα κάνει αγιασμό!

RetroManiaX: Φοβερο!!! Με τους κωμικούς που είχατε συνεργαστεί τότε, Μουστάκα, Ψάλτη, Τζεβελέκο, Τσάκωνα κτλ, ποιος πιστεύετε ότι έβγαζε το πιο πολύ γέλιο;

ΟΕ: Κανείς ηθοποιός δε βγάζει το γέλιο. Το γέλιο το βγάζει η κατάσταση του σεναρίου. Το σενάριο βγάζει το γέλιο και η κατάσταση που θα δημιουργήσεις. Ο ηθοποιός βγάζει το γέλιο όταν έχει κατάσταση να το βγάζει.

RetroManiaX: Υπήρχε κάποιος που να αυτοσχεδίαζε περισσότερο από τους άλλους; Δηλαδή να έκανε εκεί τα δικά του;

OE: Κοίταξε, για μένα ο Στάθης ο Ψάλτης. Το '81 του έκανα την πρώτη του μεγάλη ταινία που ήταν τα "Καμάκια". Και πραγματικά, ο Στάθης έπαιξε εξαιρετικά και δημιούργησε ένα καινούργιο τύπο ηθοποιού. Κάποια στιγμή (πριν τα "Καμάκια") τον έβαλα στο "Παρθενοκυνηγό". Μου λέει ο συγχωρεμένος ο Μουστάκας, "Αυτός με μιμείται. Μη τον βάλεις αυτόν". "Kαμμία σχέση δεν έχεις εσύ με αυτόν". "Άκουσε που σου λέω, αυτός με μιμείται μη τον βάλεις" μου απαντά. Έκανε ένα ρόλο μικρό ο Ψάλτης με τον Παπαδόπουλο στο Παρθενοκυνηγό και βγήκε πολύ καλό το αποτέλεσμα. Και μετά έκανα τα "Καμάκια" και βγήκε πρωταγωνιστής. Είναι ο τελευταίος από τους πρωταγωνιστές που βγήκε από τον Ελληνικό κινηματογράφο. Κανείς άλλος δε βγήκε μετά. Ακολούθησε «ο Τροχονόμος Βαρβάρα»

RetroManiaX: Είχατε γυρίσει και κάποιες ταινίες με τον μακαρίτη τον Αλέκο τον Τζανετάκο, που μας «άφησε» πρόσφατα. Όπως για παράδειγμα στην ελληνική εκδοχή (κωμωδία) του ΡΟΚΥ. Τι αναμνήσεις έχετε από τη συνεργασία σας ;

OE: Ο Αλέκος ήταν στα 75 του όπως ήταν στα 20. Το μυαλό του ήτανε 20χρονου. Και θα ζούσε ακόμα αν πρόσεχε διάφορα πράγματα. Τα έλεγα, δεν άκουγε, Τα ίδια και ο Κώστας Καραγιάννης ο συνάδελφος σκηνοθέτης. Τους έφαγε το ποτό.

RetroManiaX: Απʼόσο γνωρίζουμε, τον τελευταίο καιρό ετοιμάζετε μια καινούρια συνέχεια του ΡΟΔΑ, ΤΣΑΝΤΑ ΚΑΙ ΚΟΠΑΝΑ. Πώς πήρατε αυτή την απόφαση ;

OE: Κοίταξε εγώ δεν ήθελα να κάνω ταινία με τα καινούργια συστήματα, με τα κομπιούτερ και τα ποντίκια. Θέλω να κάνω την ταινία όπως έχω κάνει τις προηγούμενες 107. Αλλά δυστυχώς, όσο περνάει ο χρόνος αυτά εξαφανίζονται. Κάποιες παλιές κάμερες, τις έχω σπίτι μου, μουσειακές. Τις έχω στολίδια, δεν κάνουν τίποτα πια, τελείωσε. Για τη «Ρόδα», με έπεισαν, έχω μια κάμερα που είναι λέει «High Definition», είναι εικόνα εφάμιλλη του φιλμ. Και στο μοντάζ μου είπαν ότι θα τα έχω έτοιμα, θα βλέπω και μετά θα κάνω μοντάζ χωρίς να ταλαιπωρηθώ. Ε και λέω ας δοκιμάσω και θα δούμε τι θα γίνει. Γιατί δυστυχώς, με φιλμ πια, δε μπορείς να κάνεις ταινία

RetroManiaX: Ωραία σε ποια φάση είστε; Περιμένετε το σενάριο;

OE: Σήμερα έχω στις 2 το μεσημέρι την ανάγνωση! (Σ.Σ. Τέλη Μάιου 2010).

RetroManiaX: Και πότε πιστεύετε θα ξεκινήσετε;

OE: Αν το σενάριο είναι έτοιμο θα φωνάξω τη βοηθό μου να ξεκινήσουμε. Α, επίσης σε αυτή την ταινία, όλο το συνεργείο μου, αποτελείται από παλιούς καλούς τεχνικούς που συμμετείχαν στον παλιό καλό Ελληνικό κινηματογράφο. Είναι όλοι τους συνταξιούχοι, δεν υπάρχει κανείς νέος. Ο ηχολήπτης είναι κουφός, δεν ακούει τίποτα! Τον φωνάζεις και δεν ακούει. Θα γράψουμε αυτά που συμβαίνουν πίσω από τις κάμερες και θα έχουν πιο πολύ γέλιο από αυτά που θα συμβαίνουν μπροστά.

19229.jpg


Αυτόγραφο του μεγάλου Σωτήρη Μουστάκα

RetroManiaX: Η απόφασή αυτή, έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις. Άλλοι αναμένουν αγωνιωδώς την επιστροφή του «παλιού καλού» ελληνικού κινηματογράφου της δεκαετίας του 80ʼ και άλλοι προβλέπουν μια «ξαναζεσταμένη σούπα». Εσείς, τι προσδοκάτε από την ταινία αυτή ;

ΟΕ: Πιστεύω ότι θα είναι κάτι άλλο. Πιστεύω ότι θα είναι μια ταινία που θα είναι σημερινή. Αυτό θα προσπαθήσω.

RetroManiaX: Παλιό σενάριο δηλαδή, με τωρινές καταστάσεις.

OE: Ούτε παλιό σενάριο. Καινούριο σενάριο, με καινούριους διαλόγους, με καινούριες καταστάσεις και θα προσπαθήσω να κάνω μια σημερινή ταινία. Κι εκείνο που με ενδιαφέρει πάνω απ'όλα είναι να έχει γέλιο χωρίς γαργάλημα!

RetroManiaX: Έχετε βρει χώρο που θα γυρίσετε τη Ρόδα-Τσάντα; Έχετε βρει σχολείο;

ΟΕ: Κοίταξε. Του Ζηρίδη έχει πάει τώρα στα Σπάτα και είναι πολύ μακριά. Γιατί άλλος μπορεί να μένει στο Παλαιό Φάληρο ή άλλος στο Περιστέρι, και προσπαθώ να βρω να είναι κάπου σε έναν άξονα 7-8 χιλιόμετρα απʼτο κέντρο. Ψυχικό, Περιστέρι, Χαϊδάρι, Νέα Σμύρνη. Τελικά βρήκα το Μάνεση στο Νέο Ηράκλειο..

RetroManiaX: Αυτοί πως σας επέτρεψαν απʼτην αρχή και δεν αρνήθηκαν να γυριστεί εκεί μια κωμωδία;

ΟΕ: Μα δε θα φανεί ότι θα είναι το σχολείο το δικό τους, το λύκειο Χαβαλέ θα είναι. Δεν έχει καμιά σχέση το σχολείο. Απλώς αν θέλει θα του γράψω στο τέλος ευχαριστούμε τη σχολή που μας παραχώρησε το σχολείο, ότι γυρίστηκε εκεί. Γιατί να στεναχωρηθούνε;

RetroManiaX: Μπορεί να σας ενοχλήσουμε και το καλοκαίρι με ένα τηλεφώνημα μήπως προλάβουμε να έρθουμε σε κανένα γύρισμα.

ΟE: Ναι φυσικά!

RetroManiaX: Πώς σχολιάζετε την λατρεία που δείχνει ο κόσμος, στη δεκαετία του 80ʼ ; Είτε μιλάμε για μουσική, είτε για κινηματογράφο, είτε για οτιδήποτε. Πιστεύετε ότι η συγκεκριμένη δεκαετία είχε όντως κάτι το ξεχωριστό, ή πρόκειται περί απλής «αναπόλησης του παρελθόντος» ;

ΟΕ: Κοίταξε, κάθε εποχή για εκείνον που την αναπολεί είναι η εποχή που ήταν καλύτερη γιʼαυτόν. Εμένα π.χ. η καλύτερη δεκαετία ήταν η δεκαετία του '60. Γιατί εκείνη την εποχή που δούλευα στον κινηματογράφο, βγήκαν τα μεγάλα τραγούδια των «σίξτις», ήταν η δεκαετία που βγήκαν τα μεγάλα ονόματα, τα μεγάλα σουξέ, που ακόμα και τώρα τα ακούς και λες "τι κομμάτι είναι αυτό". Είναι τραγούδια αθάνατα. Ε, αυτή τη δεκαετία, τα ξένα τραγούδια τα διάλεγα εγώ. Ο Πατσιφάς είναι αυτός που είχε τις δισκογραφικές εταιρείες Λύρα και Fintelity. Είχε κυκλοφορήσει τα πρώτα τραγούδια του Χατζιδάκι με τη Μούσχουρη. Είχε και την εκδοτική εταιρία Ίκαρος στην οδό Βουλής 4. Εγώ εκεί δούλευα σαν πιτσιρίκι και πήγαινα τις διορθώσεις από τα βιβλία στα σπίτια αυτών που τα γράφανε. Ο Πατσιφάς δημιούργησε το “Νέο Κύμα”. Και μου λέει μια μέρα ο Πατσιφάς «Κάτσε εκεί και άκου, γιατί είσαι νεολαία εσύ, και ότι σου αρέσει βάλʼτο δεξιά, ότι δε θέλεις άσʼτο από κει». Και κάθισα πάνω σε ένα πικάπ και άκουγα και έβγαζα δεξιά όποια μʼαρέσανε. Χωρίς να καταλάβω τι έγινε, γιατί τα τραγούδια που άκουγα τότε στο πικάπ αυτό είναι επιτυχίες που είναι εδώ και πενήντα χρόνια. Τραγούδια διαχρονικά. Έλβις, Πλάτερς, Άνκα.

19231.jpg


Πρόβα γάμου

RetroManiaX: Για το σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο τι πιστεύετε;

ΟΕ: Βλέπω τις σύγχρονες ταινίες. Υπάρχουν καινούριες ταινίες καλές. Δηλαδή, η ταινία του Μπουλμέντη το «Πολίτικη Κουζίνα» ήταν μια πολύ ωραία ταινία. Εγώ τη ζήλεψα. Η ταινία η «Νήσος» που παίχτηκε, θα μπορούσε να ήταν όμως και καλύτερη. Δηλαδή το γέλιο το πολύ το έχασε. Θα μπορούσε να είχε πάρα πολύ γέλιο. Όπως επίσης και μια καλή ταινία που δε δούλεψε, και δεν ξέρω για ποιο λόγο, ήταν το «Αυστηρώς Κατάλληλο», του Παπαθανασίου και του Ρέππα. Πολύ γέλιο είχε. Εγώ νομίζω πως ήταν μια από τις πολύ έξυπνες ταινίες. Και δε δούλεψε αυτή η ταινία. Κρίμα!

RetroManiaX: Οπότε πιστεύετε στο σύγχρονο κινηματογράφο.

ΟΕ: Σίγουρα πιστεύω! Δεν πιστεύω σε αυτούς οι οποίοι είναι δήθεν. Αυτά δεν τα μπορώ.

RetroManiaX: Για τον Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου μας είπατε την άποψή σας.

ΟΕ: Αν δε δώσει ευκαιρίες σε νέα παιδιά είναι προτιμότερο να κλείσει. Αρκέτα έφαγαν διάφοροι υμέτεροι.

RetroManiaX: Ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σας. Σας ευχόμαστε καλή επιτυχία στα επαγγελματικά σχέδιά σας και περιμένουμε αγωνιωδώς το remake του «Ρόδα, τσάντα και κοπάνα».
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πριν πω και εγω δυο λογια για τη συνεντευξη, να ευχαριστησω πρωτα και απο καρδιας τους audiodee, Rakeesh και statusgr για την πολυτιμη βοηθεια τους στην απομαγνητοφωνηση!

Θα επανελθω με σχολια και παραλειπομενα το βραδακι.
 
Συγχαρητήρια σε όλους παιδιά για τη συνέντευξη :thumbup:

Δε γνώριζα πως όλες αυτές οι ταινίες έχουν σκηνοθετηθεί από τον ίδιο.

Ειδικά το «Επάγγελμα γυναίκα» είναι μια από τις καλύτερες κωμικοδραματικές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου.

exetlaios είπε:
Όταν κάναμε το "Επάγγελμα γυναίκα" θυμάμαι ο Τσάκωνας είχε πει ένα κάρο δικές του αυτοσχέδιες ατάκες. Του έλεγα «Πες τα Κώστα μου!» και μετά το μοντάζ όταν δεν είδε τίποτα από αυτά που είχε πει, μου έλεγε "Ρε μου τα έκοψες όλα;
χαχαχαχαχα...
 
Απίστευτες ταινίες!!! Όλες μια και μια....

Μιλάω κυρίως για τις βιντεοταινίες τις οποίες απόλαυσα πραγματικά!

Ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ από μένα στον κ. Ευστρατιάδη για τις ταινίες αυτές...

Κάπου αναφέρεται και ο ηθοποιός Ηλίας Κωνσταντίνου, ο οποίος ήταν ο ιδιοκτήτης του "Ψιτ"... Αν είναι αυτός που νομίζω, μιλάμε για έναν πολυτάλαντο άνθρωπο, καθώς σε ορισμένες ταινίες έπαιζε διπλό ή και τριπλό ρόλο!

Μπράβο στον Κωνσταντίνο και στον Πάνο για το χρόνο και τον κόπο τους, για να μας προσφέρουν αυτή την απολαυστική συνέντευξη...

Ένα μπράβο επίσης, και σε όλους τους εμπλεκομενους...

Ευχαριστούμε παιδιά!
 
Δεν το πιστεύω ότι κάνατε τέτοιο πράγμα!!!!!! Ποστάρω και αρχίζω διαβαζμα.!!
 
Ο άνθρωπος ότι και να πούμε είναι πολύ έξυπνος γάτα πεταλωμένη.Έπιανε το πνεύμα της κάθε εποχής και οχι για εισπρακτικούς λόγους απλά είχε αντίληψη και εδώ που τα λέμε δεν έγινε και πλούσιος απο αυτή τη δουλειά.Το αντίθετο μάλιστα έπερνε ρίσκα.Μπράβο για όλα όσα έκανε είναι πολύ αξιόλογα
 
Mπράβο για μία ακόμα φορά στο GRM interview team. Eξαιρετική συνέντευξη !!
 
Παρόλο που δν μπορώ να δω τις ταινίες του και σε μερικά σημεία διαφωνώ με τις απόψεις του, οφείλω να πω ένα μεγάλο "Μπράβο" και "Ευχαριστώ" στα παιδιά που έκαναν τη συνέντευξη, σημάδι διαρκούς εξέλιξης αυτού του φόρουμ! Ο συγκεκριμένος αναμφισβήτητα στιγμάτισε μια εποχή και το να αφιερώνει χρόνο για συνέντευξη σε αυτό το site μόνο θετικό μπορεί να είναι! Μπράβο λοιπόν και εις ανώτερα! ;)
 
Εξαιρετική συνέντευξη, πολύ μου αρέσει που ο κ. Ευστρατιάδης λέει τα πράγματα με το όνομα τους. Και έχω την αίσθηση ότι "βγάζει" και μερικές ειδήσεις (πχ για τα πορνό με Έλληνες "πρωταγωνιστές" κα). Την διάβασα μονορούφι!

Συγχαρητήρια, για άλλη μια φορά κάνατε εξαιρετική δουλειά!

Και επειδή και λίγη καλοπροαίρετη κριτική δεν βλάπτει, δυστυχώς έχετε "χαλάσει" αρκετές φωτογραφίες με το φλας. Νομίζω ότι θα έπρεπε είτε να δοκιμάσετε 4-5 εναλλακτικές σε κάθε φωτό με διαφορετικές ρυθμίσεις (μεταξύ των οποίων και χωρίς φλας). Ακόμα και αν χωρίς φλας βγουν σχετικά "σκοτεινές" με ελάχιστη επεξεργασία σε Photoshop/Paint Shop Pro "ζωντανεύουν" εύκολα.
 
Πολυ καλη δουλεια και παλι!

Γουσταρω τρελα το οτι ο Ευστρατιαδης δεν μασαει και λεει την αποψη του ανοικτα
 
Κατ αρχην να δωσω τρελα kudos στο Interview Team.

Την συνεντευξη την οργανωσε ο δαιμονιος Exetlaios οπου συνεταξε και τις ερωτησεις. Προσωπικα ειχα ρολο γλαστρας.

Το αποτελεσμα πιστευω βγηκε αρκετα καλο οχι μονο λογω ερωτηματολογιου αλλα και επειδη ο κυριος Ομηρος ειναι ενας ανοιχτος, προσχαρος ανθρωπος που ξερει την "πιατσα". Ο ανθρωπος δεχτηκε ευχαριστως να μας μιλησει και μας καλοδεχτηκε. Απο τη μικρη μου εμπειρια εχω βγαλει συμπερασμα οτι οι φτασμενοι δεν εχουν συμπτωματα βεντετισμου.

Πραγματικα περασαμε μια πολυ ευχαριστη ωρα (δεν καταλαβα πως περασε). Προθυμοποιηθηκε να μας δωσει συλλεκτικες αφισες προς φωτογραφιση και μας υποσχεθηκε οτι θα μας επιτρεψει να πιασουμε μια γωνιστα σε καποιο γυρισμα απο το νεο Ροδα Τσαντα και Κοπανα.

Φυσικα τον ρωτησαμε και για την παραπανω ταινια που πολλοι περιμενουμε εναγωνιως. Μας ειπε καποια πραγματα (υποθεση-συντελεστες) αλλα επειδη τα πραγματα ειναι ιδιατερα ρευστα δεν δημοσιοποιουμε τιποτα. Σε λιγες μερες πιστευω οτι θα γινει γνωστο το καστ.

Ενα ευχαριστω στον κυριο Ομηρο και πιστευω οτι θα μας δωσει μια αξια συνεχεια της θρυλικης σειρας ταινιων που σφραγισαν μια εποχη.
 
Κωνσταντίνε αγόρι μου, γιατί, ΓΙΑΤΙ δεν το κάνεις επάγγελμα;

Αυτό το αποτέλεσμα που βγάλατε αξίζει αμέριστου σεβασμού! Ένα απλό "μπράβο" δεν λέει τίποτε.

Τιμή μου να μετέχω σε τέτοιο φόρουμ!

Οι πληροφορίες που ο Κύριος Όμηρος μας δίνει είναι μοναδικές, ξεκαθαρίζουν το τοπίο σε πολλά πράγματα!

Εύχομαι ολόψυχα μια νέα μεγάλη επιτυχία στην προσπάθειά του. Η νέα τεχνολογία, σε συνδυασμό με το παλιό μεράκι, το αγνό ήθος, την εξυπνάδα και το χαρακτήρα ενός τέτοιου Ανθρώπου, σίγουρα θα δώσουν ένα αποτέλεσμα εκπληκτικό!!!!!
 
Καταπληκτική δουλειά ! Άτιμοι, πάλι κάνατε το θαύμα σας !

Συγχαρητήρια στον κο Όμηρο για τα λεγόμενα του περί "Κέντρου Κινηματογράφου", είναι καταπέλτης, δυστυχώς όμως ..."φωνή βοώντος εν τη ερήμω"
 
Ένα μεγάλο μπράβο και από εμένα. Υπάρχει όμως ένα θεματάκι. Δεν βλέπω τις φωτογραφίες στο ποστ της συνέντευξης... Έχω κάνει κανονικά Log In.
 
Κατι παιζει με τα cookies σου. Καθαρισε το History/Cookies και ξαναμπες, κανε login και θα τις δεις
 
Περιεργο. Και εγω δεν τις βλεπω. Εκανα καθαρισμο history, Log out log in, δοκιμασα και αλλο browser.
 
Απο οτι βλεπω ο Exetlaios το εχει private το αλμπουμ,πρεπει να το κανει public.
 
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ ΔΙΟΡΘΩΘΗΚΕ.

Ολοι οι registered χρηστες μπορουν πλεον να τις δουν.

ΣΥΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ!
 
Πίσω
Μπλουζα