perlastar
RetroJunkie™
- Joined
- 30 Αύγ 2013
- Μηνύματα
- 2.077
- Αντιδράσεις
- 1.149
Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, ήταν δυσάρεστη και τραυματική για τους περισσότερους. Εγώ θυμάμαι ότι είχαμε ήδη μελαγχολήσει την τελευταία μέρα της έκτης τάξης, όταν κάναμε την τελική γιορτή. Οι δάσκαλοι φρόντισαν να μας κάνουν ακόμα πιο χάλια, αφού ανάμεσα στα τραγούδια της γιορτής είχαν συμπεριλάβει εκείνο το καταθλιπτικό τραγούδι "Αχ σχολείο μου καλό, δεν θα είμαι πια κοντά σου", που το λέγαμε με τη μουσική των Αχ Αννούλα του Χιονιά και Κόκκινο Γαρύφαλλο. (Ποιός να έγραψε τους στίχους αλήθεια, ακόμα αναρωτιέμαι.) Σε αυτό το βαρύ κλίμα λοιπόν αποχαιρετιζόμασταν. Το καλοκαίρι που ακολουθούσε μας έκανε να ξεχαστούμε και περνούσαμε καλά. Όταν όμως πλησίαζε ο Σεπτέμβρης άρχιζαν τα δύσκολα. Εγώ θυμάμαι ότι ήταν η χειρότερη αναμονή για έναρξη σχολικής χρονιάς που είχα βιώσει ποτέ. Ήδη επιστρέφοντας με το καράβι από καλοκαιρινές διακοπές και βλέποντας από μακριά τα κτίρια καθώς πλησιάζαμε στο λιμάνι του Πειραιά, με έπιασε βαριά θλίψη και φόβος για το τι θα συναντούσα στο Γυμνάσιο.
Όταν λοιπόν άρχισε η σχολική χρονιά, πραγματικά ήμασταν όλοι έξω από τα νερά μας. Η μόνη παρηγοριά ήταν ότι, λόγω κατοικίας, οι περισσότεροι από τους συμμαθητές μου στο Δημοτικό ήταν στο ίδιο Γυμνάσιο. Επίσης, έβλεπες γνώριμα πρόσωπα από λίγο πιο παλιά, παιδιά που είχαν αποφοιτήσει πιο πριν από το δικό μας σχολείο, να είναι Β ή Γ Γυμνασίου. Εκτός από τα γνώριμα πρόσωπα όμως, ήταν ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον. Ξαφνικά, βρισκόμασταν με πολλούς καθηγητές, ενώ είχαμε συνηθίσει να έχουμε μόνο έναν. Τα μαθήματα δυσκόλευαν πολύ απότομα, π.χ η Γλώσσα που είχαμε συνηθίσει, γινόταν ένα πλήθος φιλολογικών μαθημάτων, τα οποία μας φαίνονταν σαν εξωγήινα αρχικά. Όσο για τα Μαθηματικά, ακόμα χειρότερα. Τώρα μας εμφανίζονταν και σαν "Άλγεβρα" (ο διάβολος έχει πολλά ποδάρια!), λέξη που πρώτη φορά τη βλέπαμε και το βιβλίο είχε μία κουκουβάγια που μας έκανε την έξυπνη κι έλυνε ασκήσεις-αμαξοστοιχίες με απίστευτη ευκολία. Και η πρώτη γνωριμία με τον Μαθηματικό μας ήταν τραγική, καθώς μας εξέτασε σε διαιρέσεις στον πίνακα, και άρχισε να φωνάζει ότι δεν μάθαμε τίποτα στο Δημοτικό, κι ότι είμαστε όλοι τούβλα. Εξίσου επεισοδιακή ήταν η πρώτη γνωριμία μας με τη Φιλόλογο, η οποία μας ρώτησε ποιός ήταν ο Οδυσσέας κι άλλοι δεν ήξεραν καθόλου, ενώ άλλοι της είπαν αργοναύτης. Επίσης, εκεί που ξέραμε να γράφουμε το πρόγραμμα με τη μορφή Γλώσσα, Μαθηματικά κτλ, τώρα το γράφαμε με βάση τα επώνυμα των καθηγητών, κι άντε να θυμηθείς στην αρχή ποιός είναι ποιός και τι ρόλο βαράει. Και οι καθηγητές γενικά μας έβγαζαν μία πολύ αυστηρή συμπεριφορά και μεγάλη κακία. Αυτό νομίζω ότι οι περισσότεροι το έκαναν επίτηδες για να στρώσουν τους νεοφερμένους, γιατί μετά από λίγο καιρό άλλαξαν και έγιναν πολύ πιο ανθρώπινοι. Όχι ότι συμφωνώ βέβαια με αυτή τους την προσέγγιση. Τέλος, τα διαλείμματα γίνονταν πολύ μικρά, πλέον είχαμε απουσίες που καταγράφονταν, κίνδυνο αποβολών, εξετάσεις για κάθε μάθημα, και κίνδυνο να μείνουμε στην ίδια τάξη αν δεν γράφαμε καλά. Όλα αυτά μαζεμένα φαίνονταν σαν κόλαση, σε σύγκριση με το χαλαρό Δημοτικό. Και μέσα σ'αυτό το χάος, ήταν γνωστό φαινόμενο να πέφτουν απότομα στα μαθήματα μαθητές που στο Δημοτικό ήταν άριστοι. Εγώ μαζί με όλα τα υπόλοιπα, είχα να αντιμετωπίσω και τους θρήσκους γονείς μου, οι οποίοι επέμεναν να πηγαίνω με φούστα στο σχολείο, κι εγώ τους έλεγα αποκλείεται και τσακωνόμασταν. Το ότι κοροϊδευαν οι άλλοι, κυρίως τα μεγαλύτερα παιδιά, και το πως θα ένιωθα εγώ γι'αυτό, ούτε που τους ένοιαζε. Ευτυχώς κατάφερα να περάσει το δικό μου τελικά σ'αυτό το θέμα. Μετά από το πρώτο σοκ, σιγά σιγά κι εγώ και όλοι συνηθίσαμε το Γυμνάσιο. Τώρα που τα θυμάμαι τα νοσταλγώ, γιατί οι άνθρωποι έχουμε την τάση να φιλτράρουμε και να κρατάμε συνήθως τα καλά από το παρελθόν και να ξεχνάμε τα δυσάρεστα. Τότε όμως δεν ήταν όλα ρόδινα.
Ποιές είναι οι δικές σας εμπειρίες;
Όταν λοιπόν άρχισε η σχολική χρονιά, πραγματικά ήμασταν όλοι έξω από τα νερά μας. Η μόνη παρηγοριά ήταν ότι, λόγω κατοικίας, οι περισσότεροι από τους συμμαθητές μου στο Δημοτικό ήταν στο ίδιο Γυμνάσιο. Επίσης, έβλεπες γνώριμα πρόσωπα από λίγο πιο παλιά, παιδιά που είχαν αποφοιτήσει πιο πριν από το δικό μας σχολείο, να είναι Β ή Γ Γυμνασίου. Εκτός από τα γνώριμα πρόσωπα όμως, ήταν ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον. Ξαφνικά, βρισκόμασταν με πολλούς καθηγητές, ενώ είχαμε συνηθίσει να έχουμε μόνο έναν. Τα μαθήματα δυσκόλευαν πολύ απότομα, π.χ η Γλώσσα που είχαμε συνηθίσει, γινόταν ένα πλήθος φιλολογικών μαθημάτων, τα οποία μας φαίνονταν σαν εξωγήινα αρχικά. Όσο για τα Μαθηματικά, ακόμα χειρότερα. Τώρα μας εμφανίζονταν και σαν "Άλγεβρα" (ο διάβολος έχει πολλά ποδάρια!), λέξη που πρώτη φορά τη βλέπαμε και το βιβλίο είχε μία κουκουβάγια που μας έκανε την έξυπνη κι έλυνε ασκήσεις-αμαξοστοιχίες με απίστευτη ευκολία. Και η πρώτη γνωριμία με τον Μαθηματικό μας ήταν τραγική, καθώς μας εξέτασε σε διαιρέσεις στον πίνακα, και άρχισε να φωνάζει ότι δεν μάθαμε τίποτα στο Δημοτικό, κι ότι είμαστε όλοι τούβλα. Εξίσου επεισοδιακή ήταν η πρώτη γνωριμία μας με τη Φιλόλογο, η οποία μας ρώτησε ποιός ήταν ο Οδυσσέας κι άλλοι δεν ήξεραν καθόλου, ενώ άλλοι της είπαν αργοναύτης. Επίσης, εκεί που ξέραμε να γράφουμε το πρόγραμμα με τη μορφή Γλώσσα, Μαθηματικά κτλ, τώρα το γράφαμε με βάση τα επώνυμα των καθηγητών, κι άντε να θυμηθείς στην αρχή ποιός είναι ποιός και τι ρόλο βαράει. Και οι καθηγητές γενικά μας έβγαζαν μία πολύ αυστηρή συμπεριφορά και μεγάλη κακία. Αυτό νομίζω ότι οι περισσότεροι το έκαναν επίτηδες για να στρώσουν τους νεοφερμένους, γιατί μετά από λίγο καιρό άλλαξαν και έγιναν πολύ πιο ανθρώπινοι. Όχι ότι συμφωνώ βέβαια με αυτή τους την προσέγγιση. Τέλος, τα διαλείμματα γίνονταν πολύ μικρά, πλέον είχαμε απουσίες που καταγράφονταν, κίνδυνο αποβολών, εξετάσεις για κάθε μάθημα, και κίνδυνο να μείνουμε στην ίδια τάξη αν δεν γράφαμε καλά. Όλα αυτά μαζεμένα φαίνονταν σαν κόλαση, σε σύγκριση με το χαλαρό Δημοτικό. Και μέσα σ'αυτό το χάος, ήταν γνωστό φαινόμενο να πέφτουν απότομα στα μαθήματα μαθητές που στο Δημοτικό ήταν άριστοι. Εγώ μαζί με όλα τα υπόλοιπα, είχα να αντιμετωπίσω και τους θρήσκους γονείς μου, οι οποίοι επέμεναν να πηγαίνω με φούστα στο σχολείο, κι εγώ τους έλεγα αποκλείεται και τσακωνόμασταν. Το ότι κοροϊδευαν οι άλλοι, κυρίως τα μεγαλύτερα παιδιά, και το πως θα ένιωθα εγώ γι'αυτό, ούτε που τους ένοιαζε. Ευτυχώς κατάφερα να περάσει το δικό μου τελικά σ'αυτό το θέμα. Μετά από το πρώτο σοκ, σιγά σιγά κι εγώ και όλοι συνηθίσαμε το Γυμνάσιο. Τώρα που τα θυμάμαι τα νοσταλγώ, γιατί οι άνθρωποι έχουμε την τάση να φιλτράρουμε και να κρατάμε συνήθως τα καλά από το παρελθόν και να ξεχνάμε τα δυσάρεστα. Τότε όμως δεν ήταν όλα ρόδινα.
Ποιές είναι οι δικές σας εμπειρίες;