Βυθίζεται το "Άγιος Γεώργιος", στο λιμάνι του Πειραιά...

ΦΖΠ1

RetroJunkie™
Joined
23 Μάρ 2013
Μηνύματα
2.266
Αντιδράσεις
847
Ένα από τα παλιότερα (1972) ελληνικά πλοία, το "Άγιος Γεώργιος" (αφήστε τι ονόματα θα διαβάσετε στα sites), μετονομασμένο σήμερα ως "Παναγία Τήνου", και αδερφό των πλοίων "Πηνελόπη Α" και "Εξπρές Απόλλων", αργοβυθίζεται, παροπλισμένο, αυτή τη στιγμή στο λιμάνι του Πειραιά... Το πλοίο έγινε γνωστό από τη γραμμή Κύθνου-Σερίφου-Σίφνου...

Πηγή : http://www.newsit.gr/ellada/Vazei-ne...Peiraia/603853

Άλλα στοιχεία : https://www.marinetraffic.com/gr/ais...hips/237014500
 
Το καημένο το καραβάκι έπρεπε προ πολλού να είχε πάει στο διαλυτήριο πλοίων...Οι ναυτικοί λένε ότι τα καράβια έχουν ψυχή. Στο Ηράκλειο ένα πλοίο είχε βυθιστεί ήδη από τη δεκαετία του '80 και φαίνεται κοντά στον Κούλε (το βενετσιάνικο κάστρο του λιμανιού) λένε ότι μετέφερε ναρκωτικά και δεν μπορούσαν να αποφασίσουν τι να το κάνουν, κι άλλος ένας σκυλοπνίχτης μέσα στην σκουριά είναι αραγμένος, κυκλοφορούν φήμες ότι δύτες έχουν βγάλει πανάκριβα ανταλλακτικά από το βυθισμένο, και στο λιμάνι της Αγίας Γαλήνης είδαμε έναν παρόμοιο σκυλοπνίχτη (στα νότια του νομού Ρεθύμνης).
 
Ενδιαφέρον... πότε το λεγαν "Άγιος Γεώργιος"? Διότι το 1977 ταξίδεψα για Μήλο (δηλαδή για Κέα Κύθνο Σέριφο Σίφνο Κίμωλο Μήλο, έκανε πιο πολλές στάσεις κι από αστικο λεωφορείο αν και κάθε χρονιά σταμάταγε σε διαφορετικά νησιά, όχι σε όλα τα παραπάνω) με το "Άγιος Γεώργιος" της εταιρείας αυτής το οποίο όμως δεν ήταν το ίδιο πλοίο. Ο πισινός του (ξέρω, πρύμνη το λένε, αλλά εγώ είμαι στεριανός) είχε αντίθετη κλίση απο τη συνηθισμένη, με το κάτω μέρος να εξέχει περισσότερο από το επάνω. Τα αυτοκίνητα έμπαιναν από μια πλαϊνή πόρτα, οποτε το πλοίο παρκάριζε παράλληλα στο μώλο. Μου έμοιαζε καινούργιο (αν και σε σύγκριση με το "Κανάρης" με το οποίο είχα κάνει την ίδια διαδρομή την προηγούμενη χρονιά ακόμη και η Κιβωτός του Νώε θα έμοιαζε σαν να είχαν μόλις σπάσει τη σαμπάνια). Βρήκα μια πολύ ωραία φωτό του στο φόρουμ arxipelagos.com με το σχόλιο ότι ήταν η αρχή της Ventouris Ferries και ο σχολιαστής είχε ταξιδέψει μ' αυτό το 1982. Βλέπετε τη μικρή πόρτα για τους επιβάτες ανοιχτή (η πόρτα του αμπαριού για τ' αυτοκίνητα είναι πιο μπροστά, εκεί με τις σκουριές) και το σχήμα της πρύμνης.

24xjfb7.jpg


Αλλά οι περισσότερες φωτογραφίες είναι του άλλου πλοίου, αυτού που βυθίζεται. Άρα το 1972 που φτιάχτηκε είχε άλλο όνομα. Υποθέτω ότι αργότερα, μετά το 1982, κληρονόμησε το όνομα από τον "δικό μου" Άγιο Γεώργιο που ποιος ξέρει τι έγινε.

Χε χε από το ίδιο φόρουμ μαθαίνω ότι μόλις το 2004 έγινε Άγιος Γεώργιος

Former names: Panagia Ekatondapiliani (2001-2004) - Hellas Ferries


Express Artemis (1999-2001) - Hellas Ferries



Panagia Ekatondapiliani (1996-1999) - Agapitos Lines



Apollo Express II (1993-1996) - Ventouris Sea Lines



Romilda (1992-1993) - GA Ferries



Stena Hengist (1991-1992) - Sealink Stena Line



Hengist (1984-1991) - Sealink British Ferries



Hengist (1972-1984) - Sealink UK
 
Nαι, το δεύτερο link που έβαλα, από το Marine Traffic έχει όλα τα προηγούμενα ονόματά του (εγώ βρίσκω και κάποια άλλα). Το πλοίο τελικά τα κατάφερε και δε βυθίστηκε, κι εδώ που τα λέμε, ένα πλοίο που ονομάστηκε Παναγία Τήνου, Άγιος Γεώργιος, Παναγία Εκατονταπυλιανή και Παντοκράτωρ, βάλε και τους αρχαίους θεούς Απόλλωνα και Άρτεμη, τελικά παραείχε χοντρό βύσμα για να βυθιστεί... :)

P.S. : Η φωτογραφία σου, από εποχές άλλης ναυτιλίας ! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: Πλοία χωρίς stabilisers, που ταξιδεύουν με ανοιχτές πόρτες, και προφανώς, υπεράριθμα όσο δεν παίρνει... (σε γνωστή εταιρία που έχει κλείσει, γίνονταν και εργασίες συγκολλήσεων εν πλω, μια που το καράβι δεν προλάβαινε άλλη ώρα...)

Εμείς στη Ραφήνα που μένω, γνωρίζαμε το "σουλούπι" (το μεταγενέστερο, βέβαια) από το Πηνελόπη Α, το αδερφό, που παροπλίστηκε πέρσι-πρόπερσι...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
είναι τουλάχιστον ντίζελ ή έκαιγε κάρβουνο :p συνήθως οι μεγάλες ντίζελ ( από 6,000 ίππους και πάνω) είναι δίχρονες και καίνε μαζούτ, για οικονομία προφανώς. Έτσι οι δίχρονες ντίζελ της ΔΕΗ εδώ στα Λινοπεράματα καίνε 11 τόνους την ώρα και βγάζουν 11 μεγαβάτ. Το Κνωσός Πάλας 4 Wartsila 12V46 C τετράχρονες νομίζω 25,000 ίππους η καθεμία, 12 κύλινδρες.
 
Πίσω
Μπλουζα