Γιατί η ποιότητα των φιλμ μειώθηκε τη δεκαετία του '80 ;

Και για να καλύψουμε και τον φίλο με το safe sex:

ΠΟΛΛΈΣ ταινίες ελληνικές μεταξύ 2000 - 2010+, όταν ακόμα το φιλμ ήταν μονόδρομος και ΔΕΝ υπήρχαν ψηφιακές κάμερες που να το προσομοιάζουν, γυρίστηκαν με betacam κάμερες (αυτές που τότε γυρίζονταν σήριαλ και ρεπορτάζ για tv) και κατόπιν "τυπώνονταν" σε φιλμ για προβολή στις αίθουσες. Αυτό για αποφυγή κόστους φιλμ και ευκολότερη επεξεργασία μονταζ.

κατ αρχήν στις αίθουσες έπαιζαν ΧΆΛΙΑ μιας και ήταν κυριολεκτικά μια "μεγέθυνση" ενός πολλαπλά υποδεέστερου μεσου. Τουτέστιν θολούρα και έλλειψη λεπτομερειας.

κατόπιν ανάλογα με την ταινία υπήρξαν 2 τρόποι μετατροπή της για προβολη:

στην μια περιπτωση, telecine σε pal MASTER από το Φιλμ! Κλαψτα Χαράλαμπε δηλαδη. Γυρίζουμε το έργο σε 25 frames pal, το μετατρέπουμε σε φιλμ 24 frames και μετά ΞΑΝΆ μετατροπη.

σε άλλη περιπτωση, πιο λογικη, πηγανε στο αρχικό MASTER σε betacam pal, το οποίο κυριολεκτικά είναι έτοιμο για προβολή στην tv, μιας και σαν τηλεοπτικό "προιον" γυρίστηκε. Εδώ ή ποιότητα (όσο αναφορά το κλασικό σήμα των καναλιων και όχι το hd) είναι σουπερ. Με ένα μόνο σοβαρό προβλημα. Η "κινηματογραφικη" ταινία που βλέπεις, έχει τελικά ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΉ αισθητική λόγο του πως και με τι γυριστηκε.

το ματι και ο εγκέφαλος "καταλαβαινουν" τηλεόραση και όχι σινεμα.
 
Γεια σου φιλε. Ομολογω οτι πολλα απο αυτα που λες φαινονται κινεζικα αλλα εκ μερους ολων ενδιαφερομενων, σε ευχαριστω για τις απαντησεις!

Οσον αφορα το Safe Sex, μαλλον το πρωτο απο τα δυο τινα πρεπει να συνεβη. Η ποιοτητα της εικονας (μαλλον και του ηχου) ειναι σαφως υποδεεστερη απο τις περισσοτερες παλιες σειρες που βλεπουμε. Για να επαναλαβω, μου χτυπησε πολυ η διαφορα οταν ειδα τρειλερ της εν λογω ταινιας ενω επαιζε μια παλαιοτερη τηλ. σειρα.

Οσον αφορα τις κιν. ταινιες του 80 (πχ Ροδα Τσανα και Κοπανα, ταινιες με τον Ψαλτη κλπ) νομιζω οτι δεν καλυφθηκα απο την απαντηση σου. Λες κατι για μετατροπες απο υπολογιστη κλπ κλπ οποτε υποθετω οτι αναφερεσαι σε προσφατες επεξεργασιες τις οποιες βλεπουμε αυτον τον καιρο στο σταθμο Αλφα. ΟΜΩΣ, το φαινομενο που λεει ο original poster, για την πτωση ποιοτητας, δεν εχει να κανει με τις ταινιες που βλεπουμε τωρα, αλλα ειναι κατι που προσωπικα εχω παρατηρησει εδω και χρονια, απο μικρος. Γιατι σου θυμιζω οτι οι Ροδα/Τσαντα παιζονται σποραδικα τα τελευταια 20 χρονια απο τους ιδιωτικους σταθμους, πολυ πριν θεωρηθουν "καλτ", και παντα εχουν χαλια ποιοτητα, σε σχεση με αλλες εκπομπες και αλλες ταινιες. Επομενως η εξηγηση που δινεις δεν νομιζω οτι δινει καποια απαντηση.

Επισης αν θες λυσε μου την απορια: πιστευω θα συμφωνεις μαζι μου (εκτος αν ειμαι τρελος) οτι οι κλασικες "βιντεοταινιες" του 80, οταν παιζονται απο τους τηλ. σταθμους, εχουν πολυ καλη ποιοτητα εικονας. Μπορεις να εντοπισεις που οφειλεται αυτο; Ειναι κατι που μου εκανε εντυπωση ηδη απο πολυ νωρις, πχ απο τις αρχες του 90 οταν αρχισαν να τις παιζουν οι πρωτοι ιδιωτικοι σταθμοι. Μου χτυπουσε στο ματι η καθαρη εικονα και τα ζωντανα χρωματα. Πως ηταν δυνατον μια παλαιοτερη ταινια να εχει πολυ καλυτερη ποιοτητα απο μια "τωρινη" σειρα (πχ. Τρεις Χαριτες, Απαραδεκτοι κλπ). Εχουμε λοιπον το παραδοξο να βλεπουμε πολυ κακη ποιοτητα των παραπανω κινηματογραφικων τανιων, και πολυ καλη ποιοτητα "βιντεοταινιων" της ιδιας εποχης. Απο αυτη τη χαρακτηριστικη χροια της εικονας, πολυ γρηγορα εμαθα να αναγνωριζω αμεσως οταν κατι που πετυχαινα στην τηλεοραση ηταν "βιντεοταινια".

ΥΓ. πολυ ενδιαφερουσα και ιδιαιτερη η "αρρωστια" σου :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ευχαριστουμε για τις πολυ ενδιαφερουσες πληροφοριες,ειχα διαβασει αρθρα περι αυτου και γινανε ακομα πιο κατανοητα με τα ποστ σου.


Μια απορια και απο μενα το PAL MASTER που το βρισκουν και του αλλαζουν τα φωτα για να το προσαρμοσουν στις σημερινες 16/9 HD τηλεορασεις μας απο που προερχεται το συγκεκριμενο, απο το original negative του φιλμ που παιχτηκε στα σινεμα και εγινε αντιγραφη για να παιχτει στις παλιες 4/3 τιβι;


 


Και αλλη μια ,νομιζω μιλησαμε για τα φιλμ που μετατρεπονται για την τηλεοραση οι βιντεοκασσετες ειχαν διαφορες σε ποιοτητα ,οχι σαν μεσο καθεαυτου βεβαια αλλα απο το τι πηγη τις δημιουργουσανε η ηταν μια στανταρ τεχνικη και ολες οι VHS των 80ς ελληνικων ταινιων (γυρισμενων σε φιλμ) εχουν μια ποιοτητα εικονας.
 

Ζητώ συγγνώμη αν κάποιους σας μπέρδεψα αντί να σας βοηθησω, δεν ήταν σκοπός μου.

1@Rakeesh[/USER] νομίζω ως προς το safe sex τα βρήκαμε. Όσο αφορά τις "ταινίες των 80's" προσπάθησα να δώσω πιο γενικές πληροφορίες για να έχουμε/έχετε άποψη για ολες περίπου τις ταινιες. Πολλές ταινίες που βλέπουμε/βλέπαμε στην tv παίζουν "χαλια" λόγο του MASTER που χρησιμοποιείται/δημιουργηθηκε.

προχτές έπαιζε ο Ant1 το mission impossible 3 και ήταν ξερασματικη η εικονα. Γύριζες καπάκι πχ στο skai και έπαιζε παλιότερη ταινία αψογα.

Ό Αντ1 έπαιζε παλιό MASTER φτιαγμένο για 4x3 pal προβολή, με ήδη κομμένα παρα πολυ τα δεξιά αριστερά του έργου και μετά το κανάλι "στρετσαρε" και την εικόνα για να "γεμίσει" το κάδρο. Έλειπε δηλαδή η μισή "πληροφορια" της εικόνας περιπου, ήταν ΚΑΙ χαμηλής ανάλυσης το master, το στρετσαραμε κι ολας, και έπαιζε σαν ταινία του 40.

σου δίνω αυτό σαν παράδειγμα, εξήγησα και τους τρόπους που γίνονται τα MASTER για tv όσο καλύτερα μπορούσα, Για να μπορείς να κρίνεις μόνο σου στο "περιπου" τι βλέπεις και πιο είναι το προβλημα.

αν θες να "εικασω", το θέμα είναι απλο.

ο Φίνος πχ μπήκε στον κόπο να έχει μια αίθουσα κλιματιζομενη σε συγκεκριμένη θερμοκρασια, να κρατά εκεί original negative ή έστω την ακριβώς επόμενη γενιά αρνητικού,καπάκι πλήρωσε αδρά μια πολύ καλή ΞΈΝΗ εταιρία πρόσφατα (graal) για να ψηφιοποιήσει ΚΑΙ διορθώσει λάθη κλπ στα έργα του. Τα περισσότερα από αυτά παίζουν σαν καινουργια. Όποια δεν είχαν κορυφαία κόπια κρατήσει και παλι, παίζουν αξιοπρεπεστατα.

Η εταιρίες που εκμεταλευοντουσαν πχ το "ροδα τσάντα και κοπανα" ΔΕΝ έβλεπαν τόσο μπροστα. Ότι δηλαδή μετά χρόνια θα υπάρχει ζήτηση για το προϊόν τους ξανά και ξανα, σε διαφορετικά μέσα με διαφορετικές προδιαγραφες.

Μπορεί οπότε να κάνανε στα 80's ένα telecine (διαδικασία όπου παίζει το φιλμ και "γραφεται" σε ένα μαγνητικό, τοτε, μεσον) και από αυτό να "γραψανε" βιντεοκασέτες λ.χ. Και φυσικά χωρίς διορθώσεις τριχων, λαθων, ή ομαλοποίηση χρωμάτων. Όσο κακοκρατημενο ήταν το φιλμ, κάτι αρκετά χειρότερο θα έπαιρνες ως αποτελεσμα.

όμως με τα χρόνια τα δεδομένα αλλαξαν. Τα DVD είχαν ήδη περίπου διπλάσια ποιότητα από το video ΚΑΙ διαφορετικό τρόπο "πλεξης" της εικόνας. Καπάκι τα κανάλια έγιναν ψηφιακά, με πολύ καλύτερες προδιαγραφές, ενώ τα περισσότερα από αυτά παίζουν πλέον ΚΑΙ σε hd.

όμως η ταινία του ψάλτη μπορει να μην υπάρχει πλέον ως ένα ανεκτό σε ποιότητα φιλμ. Μπορεί να υπάρχει ΜΌΝΟ στο pal master που δημιουργήθηκε το 80!!

κάτσε εσύ τώρα και βγάλε από εκει hd master. Και όχι μόνο αυτο.

στα 80's "κοψανε" τα δεξιά και αριστερά του έργου για να "γεμίσει" την τετράγωνη tv σου.

Τώρα που η tv σου ΜΠΟΡΕΊ να γεμίσει με την ΑΡΧΙΚΉ εικόνα της ταινίας του ψαλτη, η εταιρία που το πουλάει στα κανάλια το έχει ΜΌΝΟ τετραγωνο. Οπότε τι κάνει? Κόβει ΚΙ ΆΛΛΟ εργο, από πάνω και κατω, Για να "γεμιζει" τις νεες, 16x9 tv μας.

ελπίζω να βοήθησα και ΟΧΙ έμπλεξα περισσοτερο.

όσο αφορά τις "βιντεοκασσετες", διαφωνώ καθέτως, πλαγίως, οριζοντίως και με κάθε άλλο τρόπο με αυτό που εγραψες. Ότι δηλαδή παίζουν καλα, με ζωντανά χρώματα κλπ.

εκ των πραγμάτων αυτό είναι ανεφικτο. Μια βιντεοκασέτα των 80's γυρίστηκε ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΕΡΊΠΤΩΣΗ με μέσα που χρησιμοποιούνταν για τηλεοπτικές παραγωγές της εποχης. Στην χειροτερη, με μια απλή vhs καμερα.

Γι αυτό και παίζουν ελάχιστες εξ αυτών στο νέο τηλεοπτικό τοπιο, μιας και η ποιοτητα, τα "χυμενα" και ξεπλυμενα χρώματα τους και διάφορα άλλα "τεχνουργηματα" που δημιουργεί το video βγάζουν μάτια.

τώρα, Όσο αναφορά το αν πχ μια βιντεοταινια παίζει καλύτερα από πχ ένα επεισοδιο των απαραδεκτων, αυτό μπορεί κάλλιστα και εύκολα να συμβεί μιας και τα 2 αυτά προϊόντα έχουν εξ αρχής "περιπου" ίδιες προδιαγραφές. Ένα καλοκρατημενο MASTER μιας βιντεοταινιας που γυρίστηκε/ κρατήθηκε σε betacam μπορεί κάλλιστα να "νικησει" ένα κακοκρατημενο και χιλιοπαιγμενο MASTER των απαράδεκτων σε ίδιο μεσον.

1@Aardvark[/USER] σε κάθε εποχη, η προσπάθεια είναι να κρατάμε MASTERS σε μέσα που:

- θα ζήσουν όσο γίνεται περισσότερο

- εχουν ποιοτητα οσο γινεται υψηλοτερη απο το μεσον στο οποιο θα καταναλωθει τελικα το προϊόν

στην εποχή οπότε πχ της βιντεοκασετας, τα έργα που γυρίζονταν για ΒΊΝΤΕΟ (όχι σινεμά φιλμ κλπ) από σοβαρές παραγωγικές εταιρίες, γυρίζονταν και μονταρονταν με επαγγελματικά τηλεοπτικά μηχανηματα. Δεν έχω 100% γνώση αν στα 80's τα κανάλια είχαν Betacam κάμερες, εικάζω πως ναι, ή κάτι αντίστοιχο, με ανάλυση υψηλότερη της tv και βιντεοκασετας καθώς και με μεγαλύτερο shelf life.

οπότε οι εταιρίες είχα ένα MASTER σε κάτι τέτοιο και ΟΧΙ φυσικά σε μια έστω και φοβερής ποιότητας vhs.

τα κινηματογραφικά έργα ναι, γίνονταν telecine για την ανάγκη να τυπωθούν βιντεοκασέτες και να παίξουν στην tv. Το pal MASTER το βρίσκουν γιατί το έχουν κρατήσει από τότε που το "έφτιαξαν" και του "αλλάζουν τα φωτα" τώρα ως την πιο εύκολη και γρήγορα λύση εφόσον τα original elements του φιλμ εκλείπουν. Ή εφόσον απλά δεν υπάρχουν ΛΕΦΤΆ για σοβαρότερες επεξεργασίες και διαδικασιες.

αυτό δεν είναι μόνο ελληνική τακτικη. Και στο εξωτερικό, άπειρα από τα DVD και bluray που κυκλοφορούν από παλιές ταινίες φτιάχνονται από αναλογικά μέσα, στα οποία πρωτοφτιαχτηκε ένα MASTER πχ στα 80's.

ΌΜΩΣ εκεί είχαν ήδη το βλέμμα "μπροστά" Και αυτά τα αρχικά MASTER είναι στον αρχικό λόγο πλευρών του έργου καθώς και σε hd αναλυση. Οπότε μπορείς να δημιουργήσεις αξιοπρεπή κόπια και στα σημερινά ψηφιακά μέσα από αυτό το master.

 
OK αν καταλαβα καλα η απαντηση στη ερωτηση μου απο που προερχεται το PAL MASTER των κινηματογραφικων εργων που παιζονται την τιβι μας και νωριτερα σε βιντεοκασσετες της εποχης προερχεται απο telecine.


Ησουν πολυ κατανοητος και πηρα και πολλες απαντησεις απο το reply σου στον Rakeesh.
:thumbup:
 
Ο φίλτατος τεχνοφρικιός petrosmt έθιξε ένα θέμα που προσωπικά με κάνει ΕΞΑΛΛΟ: γιατί τα κανάλια έκοβαν τις ταινίες δεξιά και αριστερά, με αποτέλεσμα η χαρτοπαίχτρα να ακούγεται να κατσαδιάζει το γιο της (Λάκη τον έλεγαν; ) "¿¿¿Σήμερα??? ¿¿¿Σήμερα πήγες και το πλήρωσες μετά από τόσο καιρό που σου έδωσα τα χρήματα???" αλλά να μην φαίνεται παρά μόνο το χέρι της; Γιατί δεν άφηναν κενό πάνω και κάτω στην οθόνη ώστε η ορθογώνια ταινία να χωρέσει στην τετράγωνη οθόνη; 

Ακόμα χειρότερα, όπως ο φίλτατος είπε, σήμερα που οι οθόνες είναι ορθογώνιες αλλά οι ταινίες πετσοκομμένες, για να χωρέσουν, όλοι από τη Λιάσκου μέχρι τον Κωσταντάρα φαίνονται ζουμπάδες.

Η κακή ποιότητα της ταινίας με ενοχλούσε/ενοχλεί μεν αλλά κατανοώ το πρόβλημα, όμως την κατακρεούργηση της ταινίας, όχι. 
 
Πίσω
Μπλουζα