Ζητώ συγγνώμη αν κάποιους σας μπέρδεψα αντί να σας βοηθησω, δεν ήταν σκοπός μου.
1@Rakeesh[/USER] νομίζω ως προς το safe sex τα βρήκαμε. Όσο αφορά τις "ταινίες των 80's" προσπάθησα να δώσω πιο γενικές πληροφορίες για να έχουμε/έχετε άποψη για ολες περίπου τις ταινιες. Πολλές ταινίες που βλέπουμε/βλέπαμε στην tv παίζουν "χαλια" λόγο του MASTER που χρησιμοποιείται/δημιουργηθηκε.
προχτές έπαιζε ο Ant1 το mission impossible 3 και ήταν ξερασματικη η εικονα. Γύριζες καπάκι πχ στο skai και έπαιζε παλιότερη ταινία αψογα.
Ό Αντ1 έπαιζε παλιό MASTER φτιαγμένο για 4

pal προβολή, με ήδη κομμένα παρα πολυ τα δεξιά αριστερά του έργου και μετά το κανάλι "στρετσαρε" και την εικόνα για να "γεμίσει" το κάδρο. Έλειπε δηλαδή η μισή "πληροφορια" της εικόνας περιπου, ήταν ΚΑΙ χαμηλής ανάλυσης το master, το στρετσαραμε κι ολας, και έπαιζε σαν ταινία του 40.
σου δίνω αυτό σαν παράδειγμα, εξήγησα και τους τρόπους που γίνονται τα MASTER για tv όσο καλύτερα μπορούσα, Για να μπορείς να κρίνεις μόνο σου στο "περιπου" τι βλέπεις και πιο είναι το προβλημα.
αν θες να "εικασω", το θέμα είναι απλο.
ο Φίνος πχ μπήκε στον κόπο να έχει μια αίθουσα κλιματιζομενη σε συγκεκριμένη θερμοκρασια, να κρατά εκεί original negative ή έστω την ακριβώς επόμενη γενιά αρνητικού,καπάκι πλήρωσε αδρά μια πολύ καλή ΞΈΝΗ εταιρία πρόσφατα (graal) για να ψηφιοποιήσει ΚΑΙ διορθώσει λάθη κλπ στα έργα του. Τα περισσότερα από αυτά παίζουν σαν καινουργια. Όποια δεν είχαν κορυφαία κόπια κρατήσει και παλι, παίζουν αξιοπρεπεστατα.
Η εταιρίες που εκμεταλευοντουσαν πχ το "ροδα τσάντα και κοπανα" ΔΕΝ έβλεπαν τόσο μπροστα. Ότι δηλαδή μετά χρόνια θα υπάρχει ζήτηση για το προϊόν τους ξανά και ξανα, σε διαφορετικά μέσα με διαφορετικές προδιαγραφες.
Μπορεί οπότε να κάνανε στα 80's ένα telecine (διαδικασία όπου παίζει το φιλμ και "γραφεται" σε ένα μαγνητικό, τοτε, μεσον) και από αυτό να "γραψανε" βιντεοκασέτες λ.χ. Και φυσικά χωρίς διορθώσεις τριχων, λαθων, ή ομαλοποίηση χρωμάτων. Όσο κακοκρατημενο ήταν το φιλμ, κάτι αρκετά χειρότερο θα έπαιρνες ως αποτελεσμα.
όμως με τα χρόνια τα δεδομένα αλλαξαν. Τα DVD είχαν ήδη περίπου διπλάσια ποιότητα από το video ΚΑΙ διαφορετικό τρόπο "πλεξης" της εικόνας. Καπάκι τα κανάλια έγιναν ψηφιακά, με πολύ καλύτερες προδιαγραφές, ενώ τα περισσότερα από αυτά παίζουν πλέον ΚΑΙ σε hd.
όμως η ταινία του ψάλτη μπορει να μην υπάρχει πλέον ως ένα ανεκτό σε ποιότητα φιλμ. Μπορεί να υπάρχει ΜΌΝΟ στο pal master που δημιουργήθηκε το 80!!
κάτσε εσύ τώρα και βγάλε από εκει hd master. Και όχι μόνο αυτο.
στα 80's "κοψανε" τα δεξιά και αριστερά του έργου για να "γεμίσει" την τετράγωνη tv σου.
Τώρα που η tv σου ΜΠΟΡΕΊ να γεμίσει με την ΑΡΧΙΚΉ εικόνα της ταινίας του ψαλτη, η εταιρία που το πουλάει στα κανάλια το έχει ΜΌΝΟ τετραγωνο. Οπότε τι κάνει? Κόβει ΚΙ ΆΛΛΟ εργο, από πάνω και κατω, Για να "γεμιζει" τις νεες, 16x9 tv μας.
ελπίζω να βοήθησα και ΟΧΙ έμπλεξα περισσοτερο.
όσο αφορά τις "βιντεοκασσετες", διαφωνώ καθέτως, πλαγίως, οριζοντίως και με κάθε άλλο τρόπο με αυτό που εγραψες. Ότι δηλαδή παίζουν καλα, με ζωντανά χρώματα κλπ.
εκ των πραγμάτων αυτό είναι ανεφικτο. Μια βιντεοκασέτα των 80's γυρίστηκε ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΕΡΊΠΤΩΣΗ με μέσα που χρησιμοποιούνταν για τηλεοπτικές παραγωγές της εποχης. Στην χειροτερη, με μια απλή vhs καμερα.
Γι αυτό και παίζουν ελάχιστες εξ αυτών στο νέο τηλεοπτικό τοπιο, μιας και η ποιοτητα, τα "χυμενα" και ξεπλυμενα χρώματα τους και διάφορα άλλα "τεχνουργηματα" που δημιουργεί το video βγάζουν μάτια.
τώρα, Όσο αναφορά το αν πχ μια βιντεοταινια παίζει καλύτερα από πχ ένα επεισοδιο των απαραδεκτων, αυτό μπορεί κάλλιστα και εύκολα να συμβεί μιας και τα 2 αυτά προϊόντα έχουν εξ αρχής "περιπου" ίδιες προδιαγραφές. Ένα καλοκρατημενο MASTER μιας βιντεοταινιας που γυρίστηκε/ κρατήθηκε σε betacam μπορεί κάλλιστα να "νικησει" ένα κακοκρατημενο και χιλιοπαιγμενο MASTER των απαράδεκτων σε ίδιο μεσον.
1@Aardvark[/USER] σε κάθε εποχη, η προσπάθεια είναι να κρατάμε MASTERS σε μέσα που:
- θα ζήσουν όσο γίνεται περισσότερο
- εχουν ποιοτητα οσο γινεται υψηλοτερη απο το μεσον στο οποιο θα καταναλωθει τελικα το προϊόν
στην εποχή οπότε πχ της βιντεοκασετας, τα έργα που γυρίζονταν για ΒΊΝΤΕΟ (όχι σινεμά φιλμ κλπ) από σοβαρές παραγωγικές εταιρίες, γυρίζονταν και μονταρονταν με επαγγελματικά τηλεοπτικά μηχανηματα. Δεν έχω 100% γνώση αν στα 80's τα κανάλια είχαν Betacam κάμερες, εικάζω πως ναι, ή κάτι αντίστοιχο, με ανάλυση υψηλότερη της tv και βιντεοκασετας καθώς και με μεγαλύτερο shelf life.
οπότε οι εταιρίες είχα ένα MASTER σε κάτι τέτοιο και ΟΧΙ φυσικά σε μια έστω και φοβερής ποιότητας vhs.
τα κινηματογραφικά έργα ναι, γίνονταν telecine για την ανάγκη να τυπωθούν βιντεοκασέτες και να παίξουν στην tv. Το pal MASTER το βρίσκουν γιατί το έχουν κρατήσει από τότε που το "έφτιαξαν" και του "αλλάζουν τα φωτα" τώρα ως την πιο εύκολη και γρήγορα λύση εφόσον τα original elements του φιλμ εκλείπουν. Ή εφόσον απλά δεν υπάρχουν ΛΕΦΤΆ για σοβαρότερες επεξεργασίες και διαδικασιες.
αυτό δεν είναι μόνο ελληνική τακτικη. Και στο εξωτερικό, άπειρα από τα DVD και bluray που κυκλοφορούν από παλιές ταινίες φτιάχνονται από αναλογικά μέσα, στα οποία πρωτοφτιαχτηκε ένα MASTER πχ στα 80's.
ΌΜΩΣ εκεί είχαν ήδη το βλέμμα "μπροστά" Και αυτά τα αρχικά MASTER είναι στον αρχικό λόγο πλευρών του έργου καθώς και σε hd αναλυση. Οπότε μπορείς να δημιουργήσεις αξιοπρεπή κόπια και στα σημερινά ψηφιακά μέσα από αυτό το master.