Εισαγωγή σε πρότυπα-πειραματικά σχολεία

"Ευαγγελική Σχολή" Νέας Σμύρνης. Κοντά στα νεκροταφεία. Εξετάσεις 1980, για Γυμνάσιο. Υπήρχαν μόνο Μαθηματικά και Έκθεση.

Στα Μαθηματικά, κουκιά μετρημένα, 20 ο δικός σου...

Στην Έκθεση, που όπως κατάλαβα, χρησιμοποιούνταν για "σκαλιστήρι", 10.

Υποκειμενικά ή αντικειμενικά, τα μάζεψα για το 4ο Γυμνάσιο, στην Κοραή...
 
foutix είπε:
Και επειδή έχω την αντίληψη ότι το δημόσιο σχολείο πρέπει να μορφώνει ισότιμα διαφωνώ με τα σχολεία "πρότυπα" [προσέχετε άλλο πειραματικά, άλλο πρότυπα].



Δηλαδη εισαι κατα των και Μουσικών και Αθλητικών Σχολείων ????

foutix είπε:
Και επειδή έχω την αντίληψη ότι το δημόσιο σχολείο πρέπει να μορφώνει ισότιμα διαφωνώ με τα σχολεία "πρότυπα" [προσέχετε άλλο πειραματικά, άλλο πρότυπα].



H πολιτεια αυτο που μπορει και οφειλει να κανει ειναι να δωσει ισες ευκαιριες στην εκπαιδευση.

Υ.γ. Γιατι εχω την εντυπωση οτι να μορφωνει(κι οχι να εκπαιδευει ) ισοτιμα η Πολιτεια , γινεται μονο με.... "πλυση εγκεφαλου" ???
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Είχα κάνει αίτηση για το Πειραματικό Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων, κατόπιν παροτρύνσεως της μανούλας... (βασικά η μάνα μου ήθελε να με στείλει, εγώ ούτε που το σκεφτόμουν. Να αφήσω από τη μια τους συμμαθητές μου και από την άλλη να τρέχω με το λεωφορείο να πάω εκεί πέρα σχολείο; )

Θυμάμαι ότι η δασκάλα μας είχε διαβάσει κάποια στιγμή στην έκτη δημοτικού ένα χαρτί (εγκύκλιος) όπου έλεγε για τις δηλώσεις που έπρεπε να κάνουμε για το γυμνάσιο που θα πάμε. Μας το έδωσε και το πήγαμε σπίτι. Ως αριστούχος στο δημοτικό, η μάνα μου ήθελε να με στείλει εκεί. Δε θυμάμαι πότε ήταν η κλήρωση, αλλά θυμάμαι που είχαμε πάει μαζί με τη μητέρα μου. Ευτυχώς ή δυστυχώς δεν κληρώθηκα. Ήμουν ένα νούμερο μεταξύ 16 και 19, δε θυμάμαι ακριβώς, αλλά θυμάμαι ότι είχαν κληρωθεί τα νούμερα πριν από μένα, αλλά όχι εγώ (τύχη!). Τελικά κατέληξα σε άλλο γυμνασιολύκειο, σε άλλη περιοχή από το σπίτι μου που ήταν, όμως, πιο κοντά απ' ότι το πειραματικό και μπορούσα τουλάχιστον να πάω με τα πόδια. Μπορεί να είχα ρίξει κλάμα που έχασα όλους μου σχεδόν τους συμμαθητές, αλλά τελικά περνώντας τα χρόνια δεν το μετάνιωσα.

Μπορεί να είμαι κάποια χρόνια εκτός ρετρό (2002), αλλά επιβεβαιώνω τη διαδικασία των Πειραματικών σχολείων.
 
στα πειραματικα δοκιμαζονται νεες εκπαιδευτικες μεθοδοι με χρηση καινοτομων τεχνικων και εποπτικων μεσων. κατι θεμιτο και βοηθημα στην εξελιξη της παιδαγωγικης. και αυτο χρειαζεται τυχαια ακροατηρι ακριβως για να μετρησεις τα συν και πλην τις καθε φορα δοκιμαζομενης μεθοδου. αυτο το κανει καποιος αν θελει να ανεβασει το συνολικο επιπεδο. Αντιθετα το προτυπο εχει τη εννοια να μαζεψει προικισμενους μαθητες για τους κανει ακομα πιο ικανους διαμορφωνοντας ελιτ και προφανως κατι τετοιο αναπαργει συνολικοτερα μια περιεργη κατα τη γνωμη μου λογικη. προσοχη δεν λεω οτι μαθητες με ιδιαιτερη κλιση σε καπιο επιστημονικο αντικειμενο να μην εμβαθυνουν. λυση ειναι οι κυκοοι εμβαθυνσης σε καθε σχολειο. κατι τετοιο θα πρεπει να νομοθετησει το υπουργειο και οχι σχολεια για λιγους και εκλεκτους.
 
Καπου σε χανω foutix. Πως εχεις καταληξει σε κατι που θυμιζει ευγονικη χωρις καν να εχεις φοιτησει σε καποιο "προτυπο" σχολειο ?

Τα Προτυπα/Πειραματικα σχολεια ειναι για οσα παιδια (με κριση και αποφαση των γονεων τους) θελουν να πιεστουν περισσοτερο, να διδαχτουν περισσοτερα, να εξειδικευσουν/στοχοποιησουν την εκπαιδευση τους απο το γυμνασιο ηδη. Αν σου αρεσει η ιδεα, κανεις μια αιτηση για κληρωση ή δινεις εξετασεις για να αποδειξεις οτι εχεις τη βαση για να φορτωθεις την προσθετη ποσοτητα διδακτεας υλης. Δεν εφτιαξε κανεις Σχολεια για εκλεκτους - αλλα για προθυμους. Και αυτο φυσικα δεν σημαινει οτι αποφοιτησαν και ολοι...
 
Η άποψη μου herco για ελίτ βασίζεται και σε όλο το πλέγμα της εκπαίδευσης, με τα κέντρα αριστείας σε ΑΕΙ και την σύνδεση αυτών με τα πρότυπα σχολεία κτλ. Έχω ασχοληθεί με το ζήτημα λόγω επαγγέλματος και από την άλλη η πείρα από πολλά παιδιά, που πήγαιναν στο Π.Σ.Π.Α., στης Πλάκας και στους αγίους Ανάργυρων, την θεωρώ αρκετή για εξαγωγή συμπερασμάτων. Παρεπιμτώντος, το παιδί- κολλητος, μηχανικός υπολογιστών πέρασε στην Πάτρα, απλά το φροντιστήριο ήταν απαραίτητο και για εκείνον όπως σε όλα τα παιδιά, λόγω της ίδιας αδιαφορίας των καθηγητών όπως σε όλα τα σχολεία, αλλά και των λοιπών παθογενειών του δημοσίου σχολείου.

Για μένα, μετά από μια οκταετή έρευνα, το καλύτερο σύστημα θα ήταν και ανάλογο που εφαρμόζεται στο αμερικάνικο κολέγιο Αθηνών προσβάσιμο για όλους και δωρεάν. Δεν το γράφω ως διαφήμιση, άλλα σαν φιλοσοφία εκπαιδευτικού μοντέλου.
 
foutix είπε:
Και επειδή έχω την αντίληψη ότι το δημόσιο σχολείο πρέπει να μορφώνει ισότιμα διαφωνώ με τα σχολεία "πρότυπα" [προσέχετε άλλο πειραματικά, άλλο πρότυπα].

Nemo είπε:
Δηλαδη εισαι κατα των και Μουσικών και Αθλητικών Σχολείων ????
Δεν απαντησες ???? ::)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν απάντησα γιατί δεν έχω ιδέα πως λειτουργούν. Δεν νομίζω ότι θεωρούνται πρότυπα. Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει η αισθητική και η φυσική αγωγή να ενισχυθεί στα προγράμματα σπουδών όλων των σχολείων. βεβαίως η εμβάθυνση και η περαιτέρω ενασχόληση των παιδιών με καλές τέχνες και αθλητισμό να ήταν σε ευθύνη των δήμων. Με αυτό το σκεπτικό δεν θεωρώ αναγκαία την ύπαρξη ξεχωριστών σχολείων όπως και τεχνικών, πολυκλαδικών κτλ. [ τι θυμήθηκα τώρα, ένας γνωστός του πατέρα μου, θεωρούσε το Πολυκλαδικό λύκειο μια ανώτερη δομή των κλαδικών συνδικαλιστών οργάνων χαχαχα.]
 
Για μένα, μετά από μια οκταετή έρευνα, το καλύτερο σύστημα θα ήταν και ανάλογο που εφαρμόζεται στο αμερικάνικο κολέγιο Αθηνών προσβάσιμο για όλους και δωρεάν. Δεν το γράφω ως διαφήμιση, άλλα σαν φιλοσοφία εκπαιδευτικού μοντέλου.


Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει η αισθητική και η φυσική αγωγή να ενισχυθεί στα προγράμματα σπουδών όλων των σχολείων. βεβαίως η εμβάθυνση και η περαιτέρω ενασχόληση των παιδιών με καλές τέχνες και αθλητισμό να ήταν σε ευθύνη των δήμων. Με αυτό το σκεπτικό δεν θεωρώ αναγκαία την ύπαρξη ξεχωριστών σχολείων όπως και τεχνικών, πολυκλαδικών κτλ.
Απλα αναπτυσεις μια ιδιαιτερη και προσωπικη αποψη - καμια αντιρρηση.

Με το ιδιο σκεπτικο μιας και μαθητευσα σε τετοιο σχολειο, αρχης γενομενης το 1982 - η προσοχη (των επισης "δημοσιων" καθηγητων μας) ηταν ολοκληρωτικη - η υλη προχωρουσε με ρυθμους διπλους και τριδιπλους απο αλλα σχολεια - υπηρχαν "καινουργια" μαθηματα που διδαχτηκαν οπως επρεπε και οχι απλα για να γεμιζουν ωρες και το αποτελεσμα ηταν οτι μαθαμε γραμματα - χωρις να χρειαστουν φροντιστηρια, τουλαχιστον μεχρι την 1η Λυκειου. Μετα καλως κακως εφυγα για να παρω πτυχιο Τεχνικου Λυκειου - κατι που ισως δεν ηταν και η καλυτερη επιλογη.

Συνολικα η αποψη μου - απο τη δικη μου εμπειρια στην Ιωνιδειο αλλα και απο αυτη των φιλων μου στο Ζαννειο Πειραματικο ηταν και ειναι εξαιρετικη. Οσο για τα μουσικα Λυκεια που ανεφερε ο Νεμο - ειναι μια απο τις καλυτερες ιδεες/υλοποιησεις που εγιναν ποτε στο εκπαιδευτικο μας συστημα - και μεγαλο κριμα το οτι τα "σφαζουν" τα τελευταια χρονια.
 
Προφανώς είναι προσωπική μου άποψη, άλλωστε και ο σκοπός του φόρουμ δεν είναι η επίλυση παιδαγωγικών και εκπαιδευτικών προβλημάτων. απλά βάζω και μια άλλη οπτική στα πράγματα. Σωστή λάθος, ο χρόνος θα δείξει. Πάντως σίγουρα η οποία αλλαγή γίνει δεν θα έχει μονοσήμαντα θετικό πρόσημο.
 
Στα πλαισια του "Ο αιώνας της Θεσσαλονίκης 1912 - 2012"

H ιστορία του Πειραματικού Σχολείου
Το ντοκιμαντέρ με τον τίτλο «Σπουδή Μνήμης» καταγράφει την ιστορία του

Πειραματικού Σχολείου Θεσσαλονίκης.

Πώς το όραμα του Δελμούζου για τον εκπαιδευτικό δημοτικισμό υλοποιήθηκε

και έγινε σημείο αναφοράς μιας πρωτοπόρας διδασκαλίας από μεγάλους

δασκάλους και πνευματικούς ανθρώπους. Για πρώτη φορά θα παρουσιαστεί, σε

ένα ντοκιμαντέρ διάρκειας 25' η σχολική ζωή μέσα από σπάνιο εκπαιδευτικό

υλικό, το οποίο προέρχεται από κινηματογραφικές ταινίες οκτώ μιλιμέτρ που

καλύπτουν τη σχολική ζωή από το 1958 - 1966.

Σημαντικοί απόφοιτοι του σχολείου, όπως ο Νικόλαος Ξυροτύρης και ο Κώστας

Ζουράρις, επιστρέφουν στην πρώτη τάξη του Δημοτικού και μας μιλούν,

μεταξύ άλλων, για την αγαπημένη τους δασκάλα κ. Αγγέλα Δούμπαλη, η οποία

είναι από τους πρώτους εκπαιδευτικούς που εφάρμοσαν στην Ελλάδα τη μέθοδο

Ντεκρολί για την εκμάθηση γραφής και ανάγνωσης.

Η έρευνα και τα κείμενα είναι της Αλεξία Τζιώνα και η σκηνοθεσία της

Τάνιας Χατζηγεώργιου.
>>>>>>>>> http://www.ert.gr/webtv/et3-thematiki-vradia/item/11343-Peiramatiko-Scholeio
 
Πίσω
Μπλουζα