Αν και ειμαστε εκτος θεματος, επετρεψε μου Aardvark απο την θεση σου ως S.M. να συνεχισω τον διαλογο καθως βρισκω αυτο το ζητημα των watermarks πολυ ενδιαφερον προς συζητηση. Στο παρελθον μια αποπειρα να συζητηθει ακριβως το θεμα των υδατογραφηματων στο φορουμ, κατεληξε (για αγνωστο λογο) σε λογοκρισια και σβησιμο μυνηματων, οποτε αν αγγιζω ευαισθητες χορδες ζητω προκαταβολικα συγνωμη.
Aardvark είπε:
Μια μικρη δοση υστεροφημιας θα υπαρχει οπως χαιρονται και τα καναλια και φωτιζει το προσωπο τους με καθε o θεος να το κανει αποκλειστικο που βγαζουνε μαρκαροντας το με ενα τεραστιο Watermark αλλα περισσοτερο και τον κυριοτερο ρολο παιζει κατεμε αυτο που προειπα παραπανω,προσωπικος κοπος και δουλεια να παρουσιαζεται σαν επιτυχια και κατορθωμα αλλων οπως και επισης μονο σε μια απο τις δυο πλευρες υπαρχει το χρηματικο κερδος απο την παρουσιαση.
Δεν τους εμποδιζει τους δυσκολευει και πως ακριβως καταριφθηκε; ρομπα γινανε με τα κεκαλυμενα βιντεο με χαλια αποτελεσμα και αγανακτηση του κοσμου ,ας αλλαξουν τακτικη.
Το καναλι εκανε μια χαρα την δουλεια του και ας υπηρχαν τα υδατογραφηματα και εν τελει παλι δεν πηρε κανενα credit ο αρχειοθετης. Κακως δεν ανεφεραν εστω με ενα σουπερακι οτι το υλικο ηταν απο τον ταδε λογαριασμο στο YouTube. Το θεμα ομως ειναι οτι το υδατογραφημα τελικα δεν τους εμποδισε να "κλεψουν" την δουλεια του αρχειοθετη.
Εμεις που ξερουμε πεντε πραγματα, θεωρουμε οτι εγιναν ρομπα θολωνοντας το μισο βιντεο. Καποιος που δεν ασχολειται, το πολυ-πολυ να απορησε επειδη εβλεπε μονο το μισο καδρο με το υπολοιπο να ειναι μια αμορφη ακατανοητη μαζα.
Aardvark είπε:
Οι μνημες ανηκουν σε ολους ναι ,τα χρηματα που βγαινουν απο τον κοπο των αλλων σε ποιον, τα κερδη απο τις διαφημισεις των καναλιων και των blogs παρουσιαζοντας δουλειες αλλων σε ποιον.
Ενδεχομενως να κανω λαθος, αλλα δεν νομιζω να εχει γινει κανενας πλουσιος βαζοντας "κλεμμενες" διαφημισεις της παλιας Ελληνικης TV στο blog του. Ουτε μπορουμε να ισχυριστουμε οτι τα καναλια εχουν τοσο ενδιαφερον για το retro υλικο, ωστε να υπαρχει η αναγκη να προστατευτει ο αρχειοθετης απο... διαφυγοντα κερδη. Στο κατω-κατω, αν πρεπει να προστατευτει καποιος, αυτος ειναι ο δημιουργος του υλικου και οχι ο κομιστης του.
Στο ιντερνετ βρισκει κανεις εκατονταδες GB απο σκαναρισμενα ρετρο περιοδικα. Στο YouTube υπαρχουν χιλιαδες ωρες ρετρο υλικου απο ολον τον κοσμο. Σπανιες συναυλιες και βιντεο κλιπ, αθλητικα γεγονοτα, ιστορικα ντοκουμεντα και "επικαιρα", ρετρο διαφημισεις και intro ξεχασμενων καναλιων, εκπομπες ολοκληρες απο περασμενες δεκαετιες.
Τι αξια θα ειχε ολο αυτο το υλικο αν καλυπτοταν απο τεραστια υδατογραφηματα του εκαστοτε αρχειοθετη, ψηφιοποιητη, uploader;
Τα κομματια αυτα της ποπ κουλτουρας και ιστοριας διασωθηκαν απο την ληθη και εγιναν διαθεσιμα στο ευρυ κοινο με πρωτοβουλια και κοπο καποιων ανθρωπων, που δεν θεωρησαν σημαντικοτερη την δικη τους αναγνωριση απο οτι το ιδιο το υλικο που διασωζουν. Το φαινομενο των τεραστιων υδατογραφηματων πραγματικα το εχω συναντησει μονο σε Ελληνικο υλικο και με κανει να απορω.
Aardvark είπε:
Και μενα με ενοχλουν τα μεγαλα Watermarks και αλλο τοσο με ενοχλει η τακτικη γεμιζω εκπομπες με δουλεια αλλων,ας πιασουμε την TV με τις εκπομπες αστα τα μπλογκακια που εχουν ξεπατικωσει (ρετρο φραση) οτι υλικο υπαρχει με σβησμενα Watermarks για αλλη ωρα και τους πιτσιρικαδες ρεπορτερς να κανουν δημοσιογραφια να γεμισουν την εκπομπη τους μεσα απο την καρεκλα τους και το Youtube αντι να πιασουνε ενα μικροφωνο και να βγουνε εξω να παγωσει λιγο ο .... μυτη τους.
Συμφωνω. Ειναι κατακριτεο πιστευω απο ολους το να κανει καποιος την δουλεια του (ειδικα οταν αμοιβεται για αυτην) λειτουργωντας ως "κλεψας του κλεψαντος". Οπως βλεπουμε ομως, ακομα και τα υδατογραφηματα δεν ειναι ικανα να σταματησουν αυτην την πρακτικη. Αρα θα ξαναπω, μηδεν εις το πηλικο.
Aardvark είπε:
Kαι κατι αλλο, τα καναλια μας τα μαθανε τα Watermarks ,αυτα ξεκινησανε να βαζουνε ταμπελες που πιανανε ολη την οθονη και βγαζανε τα ματια για να μην τους κλεβουνε τα αποκλειστικα... payback time η θεια δικη;;
Το να βαζεις υδατογραφημα σε υλικο που εχεις δημιουργησει εσυ, εστω και αν αυτο το υλικο ειναι ενα πλανο μιας σταρλετιτσας που πινει καφε ή ενος ρεματος που παρασυρει τα παρκαρισμενα αυτοκινητα, ας πουμε οτι εχει μια βαση. Δεν μου αρεσει, αλλα το κατανοω. Το να ψηφιοποιησω μια βιντεοκασετα και μετα να κρυψω το μισο πλανο προβαλλοντας το nickname μου, συγνωμη αλλα δεν μπορω να το δικαιολογησω.
Aardvark είπε:
Τα logo των καναλιων ,μιλαω για το ΑΝΤ1, ΣΚΑΪ πανω δεξια στην γωνια και αυτο ενα ειδος διαφημιστικου watermark ειναι,αντιστοιχου μεγεθους θα βαζανε και οι αρχειοθετες αν οπως προειπα υπηρχε αναγνωριση και οχι καπηλευση της δουλεια τους.
Μακαρι τα υδατογραφηματα να ηταν τοσο διακριτικα οσο τα logo των καναλιων. Αν ισχυε αυτο, νομιζω οτι δεν θα ευρισκε ευκαιρια να γκρινιαξει καποιος, ουτε καν εγω που κοντευω να γινω γέρος του Muppet Show...
Καταληγοντας, να επαναλαβω πως σεβομαι τον κοπο των παιδιων που ανεβαζουν αρχειακο υλικο (για να λεμε τα πραγματα με το ονομα τους, κυριως τον Argiris Classic και τον Akis TV) και πιστευω οτι τους αξιζει αναγνωριση. Θεωρω ομως οτι εχουν διαλεξει λαθος τροπο να διεκδικησουν αυτην ακριβως την αναγνωριση και πως, με αυτη την πρακτικη, τελικα υποβιβαζουν το πολυτιμο υλικο που διεσωσαν.