Επαγγελματίες Ρεμάλια - 1976

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας tonytony
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

tonytony

retron00b (sick admin's joke!)
Joined
14 Σεπ 2008
Μηνύματα
32.612
Αντιδράσεις
66.933
Επαγγελματίες ρεμάλια (1976)


RetroDB:
http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Επαγγελματίες_ρεμάλια





Αστυνομικό θρίλερ του 1976 παραγωγής Καραγιάννης - Καρατζόπουλος , σε σκηνοθεσία Κώστα Καραγιάννη , σενάριο Θάνου Λειβαδίτη. Πρωταγωνιστούν ο Κώστας Καραγιώργης , ο Μηνάς Χρηστίδης , η Σερέτα Γουίλσον , ο Αλέκος Τζανετάκος , ο Βασίλης Ανδρεόπουλος κ.α. Η ταινία έκοψε 5.746 εισιτήρια και ήρθε 13η από τις 17 ταινίες της χρονιάς.



Υπόθεση :

Πέντε φίλοι, που γνωρίστηκαν στο στρατό και έχουν λάβει μέρος ως κομάντος σε επικίνδυνες αποστολές, αποφασίζουν να εκμεταλλευτούν τις ικανότητές τους και με επικεφαλής τον λοχία τους σχεδιάζουν μια μεγάλη ληστεία. Χρησιμοποιούν για δόλωμα τη φιλενάδα του λοχία, που είναι και ερωμένη του διευθυντή του καζίνο της Πάρνηθας, και κατορθώνουν να ληστέψουν το καζίνο.




156394_1703802922361_1456643246_1758385_2388193_n.jpg


[video=youtube_share;mxvVGXb4ABE]http://youtu.be/mxvVGXb4ABE

Οι τίτλοι της ταινίας.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το πλέον ενδιαφέρον σημείο στην αφίσα της ταινίας είναι τα εισαγωγικά στη λέξη θρίλερ.
 
Έχει τρελό γέλιο και δεν έχει άδικα χαρακτηριστεί από κάποιους cult.
 
Προκειται για καλτ διαμαντακι που μας χαρισε για αλλη μια φορα ο Κωστας Καραγιαννης.Εχει καποιες καλες στιγμες αλλα δεν παυει να πεφτει στην μετριοτητα οπως ολες σχεδον οι ταινιες που βγηκαν χρονολογικα στο ναδιρ του ελληνικου σινεμα.Προφανως ο Τζανετακος δεν ηταν ο καταλληλοτερος για σοβαρο ρολο σε αστυνομικη περιπετεια ενω η σκηνη στην ακατο του αεροπλανου ειναι η πλεον αστεια(ο Καραγιωργης πιλοτος με παραλλαγη και κρανος δινει το οκ στους αλεξιπτωτιστες να πεσουν).

Βλεπεται περισσοτερο για την καυτη Σερετα Γουιλσον.
 
Υπάρχει μια σκηνή που θέλω να "κόψω" για να ανεβάσω στο θέμα "Kόμικς στον ελληνικό κινηματογράφο". Όταν ο Λάζος Τερζάς πάει για να κόψει το ρεύμα στον υποσταθμό του Καζίνο, ο φύλακας διαβάζει κάποιο κόμικ, που φαίνεται χαρακτηριστικά, αλλά δε θυμάμα τον τίτλο. Coming soon...

Επίσης, καρα-cult στοιχείο, το πέδιλο του Μηνά Χρηστίδη στο κότερο στην Ύδρα (σε σχήμα "Χ")... Από κει και πέρα, από cult στοιχεία άλλο τίποτα : τι να πεις για τον κοκκινομάλλη μακιγιέρ "Βλαδίμηρο" !, τη φάτσα του γιού του Διευθυντή, ιδίως αν τη συγκρίνεις με τη "βαρβατίλα" που επιδεικνύει μετά το φόνο του πατέρα του, τη...μηχανή του Τζανετάκου !, τις...περούκες που διαλέξαν (που φαίνεσαι μεταμφιεσμένος από χιλιόμετρα), την...κρύπτη του χρηματοκιβωτίου στο γραφείο του Διευθυντή (αλήθεια, πόσες φορές έχει χρησιμοποιηθεί αυτός ο τοίχος που υποχωρεί στο πάτημα ενός κουμπιού), το -από το πουθενά- πλάνο με την "ηθοποιό" στη γυριζόμενη τσόντα...

Αλήθεια, το πλάνο του αεροπλάνου που ανατινάζεται, από ποιά ταινία έχει έρθει;

Tέλος, να πω ότι είναι από τις ελάχιστες ταινίες όπου έχει ρόλο ο αργότερα πολύ αγαπημένος από την τηλεόραση (κυρίως σε σειρές του Γ.Κωνσταντίνου) και πρόωρα χαμένος ηθοποιός Κώστας Παληός....
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ο Κωστας Παληος ηταν οντως ενας πολυ αγαπημενος ηθοποιος και ο μονος οπου ειχε και την αναλογη σοβαροτητα εδω.Η σκηνη με τη ανατιναξη του αεροπλανου μαλλον εχει να κανει με πλανα που τραβηξαν μερακληδες αερομοντελιστες αφου το κιτ κανει μπαμ οτι ειναι ψευτικο.Αλλα μαλλον εχεις δικιο πρεπει να εκοψε σκηνη απο ξενη ταινια που καιρος για τετοια εξοδα :supergrin: :supergrin:.Οντως τα περουκινια ειναι ολα τα λεφτα!!!Πως το ξεχασα!!!
 
Ναι, πραγματικά είχε σοβαρότητα στο ρόλο του αστυνομικού επιθεωρητή. Αν και λίγο "Φούντας-oriented", στο βλέμμα, στο στήσιμο των ερωτήσεων, ακόμα και στη φωνή !
 
Αυτό πάντως που πραγματικά προξενεί εντύπωση σ΄αυτή την ταινία είναι η συμμετοχή του Μηνά Χρηστίδη. Ειναι πραγματικά απορίας άξιον πώς αυτός ο δυσκολοθώρητος ηθοποιός δέχτηκε να παίξει σ΄αυτό το πράγμα. Αν κάτσω να σκεφτώ τις ταινίες που έχει κάνει, δεν πρεπει να είναι πραγματικά πάνω από 5-6. Προχειρα θυμάμαι 'Το τελευταίο Ψέμα' δίπλα στη Λαμπέτη, 'Ελευθέριος Βενιζέλος' του Βούλγαρη, ένα ρολάκι στο 'Θέμα συνειδήσεως' με τον Κούρκουλο.

Ο 'Ελευθέριος Βενιζέλος' είναι αξοισημείωτη ταινία και για ένα άλλο λόγο, την εμφάνιση της επίσης δυσκολοθώρητης Όλγας Καρλάτου που οι περισσότεροι θυμούνται από την 'Εξοδο κινδυνου'
 
Και μάλιστα ο Μηνάς Χρηστίδης εκείνη την εποχή ή άντε κανα-δυο χρόνια μετά, έγραφε κριτικές θεάτρου και κινηματογράφου στον "Ταχυδρόμο" νομίζω, και μάλιστα θεωρούνταν από τους πολύ "δύστροπους" κριτικούς...
 
Υπάρχει μια σκηνή που θέλω να "κόψω" για να ανεβάσω στο θέμα "Kόμικς στον ελληνικό κινηματογράφο". Όταν ο Λάζος Τερζάς πάει για να κόψει το ρεύμα στον υποσταθμό του Καζίνο, ο φύλακας διαβάζει κάποιο κόμικ, που φαίνεται χαρακτηριστικά, αλλά δε θυμάμα τον τίτλο. Coming soon...
Το περιοδικο λεγεται Σειρα Καου-μποϋ "ΑΠΑΤΣΙ" και ειναι το πρωτο σε αυτη την σελιδα https://comicstrades.wordpress.com/2012/04/05/τομοι-γουεστερν/
Στη συγκεκριμενη σκηνη,ετσι οπως εμφανιζεται ο υπαλληλος να διαβαζει το κομικ,αρχικα νομισα οτι ειναι στην τουαλεττα!
Οι "μεταμφιεσεις" ειναι καραγελοιες,οι περουκες και τα μουστακια θυμιζουν Μαρκο Σεφερλη και ΑΜΑΝ.Ειδικα ο Λαζος Τερζας στην παραπανω σκηνη,με την περουκα και το μουστακι,ειναι ολοϊδιος ο Σωτηρης Καλυβατσης στον "κλειδαρα" του ΑΜΑΝ!
Οσο για τον Μηνα Χρηστιδη,συμφωνα με την wikipaidia,εφυγε απο την Ελλαδα λιγο μετα την εγκαθιδρυση του στρατιωτικου καθεστωτος της 21ης Απριλιου,εζησε στο εξωτερικο οπου και ανεπτυξε αντιδικτατορικη δραση.Το παραδοξο ειναι οτι επεστρεψε το 1972 στην Ελλαδα,μεσουσης της χουντας,και επαιξε και σε 2 τηλεοπτικες σειρες της ΕΙΡΤ και σε 2 ταινιες,για τη μια εκ των οποιων (ο Επισκεπτης) πηρε και βραβειο β'ανδρικου ρολου στο φεστιβαλ Θεσσαλονικης!
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ας το επαναφέρουμε στη ζωή
 
Νομιζω οτι ειναι η ταινια με το χειροτερο casting στην ιστορια του Ελληνικου σινεμα!
Περα απο τον Καραγιωργη, Ανδρεοπουλο και Παληο...το χαος!
Ολα λαθος.
Οσο αφορα την Γουιλσον...δεν εχω δει πιο αχωνευτη τυπισσα σε ρολο "δολωματος". 10000000 φορες να εβαζαν στη θεση της την (δυνατη) παρουσια που εμφανιζεται για λιγο στα γυρισματα της ταινιας που παιζει ο γιος του διευθυντη.
Και το κερασακι...ο γιος του διευθυντη! Που βρηκαν αυτον τον βουτυρομπεμπε??
Αν ειχα σκαφος και τον εβρισκα μεσα, θα μασαγα μια μπιγκμπαμπολ και θα τον κολλαγα στο φινιστρινι...οχι που στην ταινια παιζει σε τσοντες, πλακωνει τυπους στο ξυλο, δημιουργει χαμουλη.
Γελοια η σκηνη του φλασμπακ...που χωρις καποια θολουρα, καποιο μακιγιαζ...τους δειχνει 30 χρονια πριν με στολες αλεξιπτωτιστων και οι μουρες ειναι 50αρηδων.

Καλα για σεναριο δεν μιλαμε...κριμα διοτι ο Λειβαδιτης ειναι σε ολους μας αγαπητος.

Ολα λαθος
 
Διαβάζοντας τα σχόλια των εκλεκτών φίλων της ομάδας, έψαξα στο “Greek movies” και είδα το φιλμ που ομολογουμένως αγνοούσα ή τουλάχιστον δεν με είχε απασχολήσει η ύπαρξη του και κατά συνέπεια η παρακολούθηση του, συν το γεγονός ότι έχει σπανιότατα προβληθεί από τα ελληνικά κανάλια. Η ταινία χωρίς να διεκδικεί δάφνες ποιότητάς δεν είναι κακή, απλά δεν συγκαταλέγεται στις ταινίες που θα μείνουν αξιομνημόνευτες στον θεατή. Ίσως φταίει το γεγονός ότι γυρίστηκε σε μια εποχή που ο ελληνικός κινηματογράφος είχε πάρει την κατιούσα, ίσως φταίει η αργή και κάπως κουραστική σκηνοθεσία του Καραγιάννη (άλλωστε ο ίδιος αντικειμενικά δεν συγκαταλέγεται και στους κορυφαίους σκηνοθέτες του ελληνικού κινηματογράφου).
Το σενάριο του πολύ καλού Θάνου Λειβαδίτη ο οποίος μας έχει συνηθίσει σε πολύ πετυχημένα σενάρια αστυνομικού περιεχομένου κυρίως στην ελληνική τηλεόραση, δεν ήταν κακό. Απλά υστέρησε στην κινηματογραφική εφαρμογή του σε δυο βασικά σημεία. Την μετριότατη σκηνοθεσία που όπως ανέφερα πριν, η οποία δεν ευνόησε και δεν υποστήριξε όσο επιβαλλόταν την σεναριακή ιδέα, καθώς και το team των πρωταγωνιστών το οποίο αν και απαρτιζόταν από σημαντικούς Έλληνες ηθοποιούς εν τούτοις η μεταξύ τους διαφορετικότητα και ανομοιογένεια κατέστησαν σε αρκετές στιγμές το έργο να φλερτάρει με την γραφικότητα και το cult στοιχείο όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε πιο πάνω. Γιατί μη μου πείτε τι σχέση έχει ο πολύ καλός καθόλα κωμικός Τζανετάκος με τον Μηνά Χρηστίδη και τον Γιάννη Κανδήλα και μάλιστα μέλη εγκληματικής συμμορίας?
Το φιλμ εν τέλει το διασώζουν οι πολύ σημαντικοί πρωταγωνιστές προεξάρχοντος ας μου επιτραπεί του εκπληκτικού κατ’ εμέ ηθοποιού του Βασίλη Ανδρεόπουλου (ηθοποιό αρχοντικού κύρους και φινέτσας που έγραφε στον φακό) ο οποίος μαζί με τους υπόλοιπους ηθοποιούς ανέβασαν όσο μπορούσαν την ταινία και κράτησαν το ενδιαφέρον του θεατή με τις ομολογουμένως σημαντικές ανατροπές ως το τέλος. Εντυπωσιακά τα εξωτερικά γυρίσματα και τα όμορφα πλάνα στην Πάρνηθα και στην πανέμορφη Ύδρα.
Τέλος μια επισήμανση στην όμορφη πρωταγωνίστρια του έργου που έδωσε και την γοητευτική πινελιά στην ταινία. Αν και θα συμφωνήσω πως έχουμε δει πολύ πιο σαγηνευτικές πρωταγωνίστριες η ίδια χωρίς να εντυπωσιάσει δεν τα πήγε άσχημα. Χρησιμοποίησε και εκμεταλλεύτηκε με τα κάλλη της τρεις άντρες στην σειρά με ολέθριο όμως αποτέλεσμα για όλους. Αχ αυτή η αχίλλειος πτέρνα των αντρών διαχρονικά. Πως την πατάνε όταν πέφτουν στα δίκτυα της σαγηνευτικής έλξης των μοιραίων γυναικών ειδικά όταν αυτές με καπατσοσύνη και ασύλληπτη πονηριά κάνουν τους άντρες υποχείρια τους. Αχ Εύα!!! Το πάθημα του Αδάμ θα μας ακολουθεί εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.
 
:)
Παντως δεν θυμαμαι κινηματογραφικο θηλυκο "δολωμα" στο τζετ σετ χωρις μέση. Η τσουπρα ηταν ορθογωνια παραλληλογραμμη χαχαχα
 
Πίσω
Μπλουζα