Η Γλυκειά μελαγχολία των ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ

demis

RetroActive
Joined
26 Απρ 2009
Μηνύματα
466
Αντιδράσεις
58
Οι ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ, ένα συγκρότημα πολύ πρωτοποριακό και ανέλπιστο για τα ελληνικά δεδομένα, έκαναν την εμφάνισή τους στα μουσικά δρώμενα της χώρας στις αρχές της δεκαετίας του '90. Οι Κωνσταντίνος Βήτα και Μιχάλης Δέλτα αρχικά με το όνομα Bobby Blast άρχισαν να επεξεργάζονται κάποιες μουσικές ιδέες. Σύντομα η ονομασία του γκρουπ άλλαξε σε ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ και κυκλοφόρησε ο πρώτος ομώνυμος δίσκος. Στην πορεία προστέθηκε ένα ακόμα μέλος, ο Αντώνης Πι, ο οποίος αποχώρησε μετά την κυκλοφορία του ΤΕΛΣΟΝ.

Οι ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ κυκλοφόρησαν 5 δίσκους (ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ, ΝΤΙΣΚΟΛΑΤΑ, ΑΣΥΡΜΑΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΣΟΝ, ΒΙΤΑΜΙΝΑ ΤΕΚ) ενώ σύντομα μετά τη διάλυσή τους εκδόθηκε ακόμη ένας δίσκος - συνεργασία με τον Σταμάτη Κραουνάκη (ΩΦΕΛΙΜΟ ΦΟΡΤΙΟ) και ένα (επεξεργασμένο στο studio live) με τίτλο Σ.Κ.Α.Ζ.H. (Σκόρπια Κομμάτια Από Ζωντανές Ηχογραφήσεις).

Περισσότερο από ένα κοινό γκρουπ, οι ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ, για όλους εμάς που τους αγαπήσαμε, ήταν ένα ταξίδι σε όλους τους σταθμούς μιας γλυκόπικρης ζωής. Μουσικές και λέξεις για την αγάπη, την απώλεια, τα συντρίμμια του έρωτα, την ελπίδα, τη νοσταλγία, τη θέληση για ζωή... Ίσως περισσότερο από κάθε ελληνικό σχήμα μίλησαν στους νέους μ' ένα πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα ύφος : Ηλεκτρονικό μουσικό background, πρόζα, αργότερα τραγούδι. Κάτι τέτοιο είχε κάνει στο παρελθόν μόνο η Λένα Πλάτωνος (δηλωμένη επιρροή του γκρουπ) χωρίς όμως την πλατιά αποδοχή της οποίας έτυχαν οι ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ.

ΣΤΙΧΟΙ

Η ιστορία έδειξε ότι πρώτα έγιναν αποδεκτοί οι στίχοι του γκρουπ και μετά σταδιακά η μουσική τους. Ο Κωνσταντίνος Βήτα ήταν έξυπνος και ταλαντούχος ώστε να αποφύγει τα στιχουργικά και υφολογικά κλισέ που ακόμη και τώρα κατατρέχουν τα σχήματα της ελληνικής ανεξάρτητης σκηνής. Με λέξεις απλές και ουσιαστικές έπλασε ιστορίες και ήρωες χαρτογραφώντας τις αγωνίες και τις αναζητήσεις των νέων στο τέλος της δεκαετίας που τέλειωσε. Τις πλαισίωσε με το ρομαντισμό και τον λυρισμό ενός ανθρώπου που πασχίζει να κρατηθεί γνήσιος σε έναν "κόσμο παράλογο". Τα πρόσωπα στα τραγούδια των ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ μοιάζουν να ακροβατούν μόνιμα στην κόψη του ξυραφιού, ανάμεσα στον ρομαντισμό και τον ρεαλισμό, μέχρι που αυτά τα δύο πλέκονται και γίνονται ένα. Ίσως το πιο χαρακτηριστικό των στίχων του γκρουπ ήταν το γεγονός ότι ξέφυγαν από την νοοτροπία του "περιγράφω μια ιστορία ".

Οι στίχοι ήταν περισσότερο σαν μια βόλτα στην πόλη, με διαδοχικές εικόνες σαν Polaroid και αυτό δεν είναι τυχαίο. Και τα τρία μέλη του γκρουπ κατά καιρούς ασχολήθηκαν με τη ζωγραφική και τη γραφιστική.

snlifo.jpg


LIVE

Έχω παρακολουθήσει επί σκηνής τους ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ 4 φορές και ανεπιφύλακτα πιστεύω ότι πρόκειται για ό,τι καλύτερο έχω δει από ελληνικό σχήμα. Γιατί οι συναυλίες τους ήταν ένα πλήρες οπτικοακουστικό θέαμα με slides, χορευτικά, δρώμενα επί σκηνής και βέβαια τη μουσική σε πρώτο ρόλο. Ακόμα και όταν στα πρώτα τους βήματα υπήρχαν τεχνικές ατέλειες και αναπάντεχα προβλήματα με τα μηχανήματα το συναίσθημα ήταν πάντα παρόν. Άλλοτε εγκεφαλικοί, άλλοτε συναισθηματικοί, ταξιδιάρικοι, "σκληροί", μινιμαλιστές, λυρικοί, οι ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ πάντα κατάφερναν να ταξιδεύουν το κοινό τους και αυτό τους το ανταπέδωσε πάντα και με το παραπάνω.

Από τις αφίσες των συναυλιών μέχρι τον ήχο (υπεύθυνος για το ηχητικό προφίλ του γκρουπ ήταν το ανεπίσημο 4ο μέλος ο γνωστός Coti K.) από τα φιλμάκια μέχρι την ανακατασκευή των τραγουδιών για τις ανάγκες της συναυλίας, όλα έδειχναν το πόσο σοβαρά και επαγγελματικά αντιμετώπιζε το γκρουπ την τέχνη του, θέτοντας παράλληλα -στον τομέα των ζωντανών εμφανίσεων- υψηλά standard.

Όλα αυτά όμως ήταν πολύ ωραία για να κρατήσουν. Όταν λοιπόν το γκρουπ διέγραψε την τροχιά του και ολοκλήρωσε τον κύκλο του οι ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ χάθηκαν στον ουρανό από όπου προήλθαν. Οι λόγοι διάλυσής τους δεν έχουν σημασία. Όλοι εμείς που τους αγαπήσαμε κρατήσαμε το ταξίδι και αυτό ήταν πολύ όμορφο. Σήμερα και οι 3 πρώην ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ έχουν εκδώσει δίσκους ενώ γενικότερα συνεχίζουν να μας εκπλήσσουν ευχάριστα με τις καλλιτεχνικές δραστηριότητές τους.


ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ:


ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ

Αυτός είναι ο πρώτος δίσκος, από εδώ ξεκινούν όλα. Ηχογραφημένος για λογαριασμό της Wipe Out, αποτελεί το ντεμπούτο του συγκροτήματος και για πολλούς την καλύτερη δουλειά τους. Είναι τα χρόνια της αθωότητας και αυτό το συναίσθημα είναι έκδηλο εδώ. Μέσα από έναν ατέρμονο νωχελικό, ηλεκτρονικό ρυθμό και γοητευτικά αφελείς μελωδίες και υποτυπώδη μέσα (απλά αρμόνια τα περισσότερα) ο Κωνσταντίνος Βήτα απαγγέλλει τις ιστορίες του για φίλους που χάθηκαν, την καταπίεση στα αστικά κέντρα, την πλασματική διασκέδαση στα club, τον αγώνα του καθενός να αντιταχθεί στην βλακεία που μας πλασάρεται. Όλος ο δίσκος μοιάζει άλλοτε σαν έναν χαιρετισμό στον ήλιο που ανατέλλει και άλλοτε σαν τις βασικές αρχές ενός ανθρώπου που αποφάσισε να αλλάξει τη ζωή του προς το καλύτερο. Παραγωγός ο Coti K ο οποίος θα βοηθήσει και στη δημιουργία όλων των επόμενων δουλειών του σχήματος. Με τις ατέλειες που "δικαιούται" ένα ντεμπούτο (εξωτερικές ηχογραφήσεις, "βρώμικος" ήχος, κρουστά "τεντζερέδες"), ο δίσκος αυτός λειτούργησε σαν βραδυφλεγής βόμβα. Με μηδαμινή διαφήμιση, η είδηση της κυκλοφορίας του μεταφέρθηκε από στόμα σε στόμα δημιουργώντας τον πρώτο πυρήνα φίλων του γκρουπ. Να αναφέρουμε εδώ ότι αρχικά ο δίσκος κυκλοφόρησε σε βινύλιο με 10 κομμάτια. (Αργότερα στην έκδοσή του σε CD, προστέθηκαν και 4 κομμάτια τα οποία αποτελούσαν μέρος του demo που έδωσαν τα μέλη του γκρουπ στην εταιρία). Είχα προμηθευτεί, θυμάμαι, την κασέτα από τα Πανεπιστήμια...και μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση. Ίσως ό,τι αυθεντικότερο έχω ακούσει ως τώρα.

ΝΤΙΣΚΟΛΑΤΑ

Το δεύτερο βήμα των ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ δεν άργησε να έρθει, κυκλοφόρησε σχεδόν 2χρόνια μετά το ντεμπούτο τους και είχε έναν περίεργο τίτλο: ΝΤΙΣΚΟΛΑΤΑ. Στο γκρουπ έχει πλέον προσχωρήσει και ο Αντώνης Πι και πλέον οι ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ είναι τρίο. Οι παραστάσεις για την προώθηση του πρώτου δίσκου είχαν μεγάλη επιτυχία και οι προσδοκίες για αυτόν το δίσκο αρκετά μεγάλες και το γκρουπ ανταποκρίθηκε σε αυτές. Η παραγωγή και οι ιδέες είναι σαφώς βελτιωμένες. Το ΝΤΙΣΚΟΛΑΤΑ αποτελεί ένα πολύ καλό δείγμα ηλεκτρονικής ποπ και όχι μόνο για τα ελληνικά δεδομένα. Είναι η εποχή που το ευρωπαϊκό MTV κάνει ένα αφιέρωμα στα ελληνικά σχήματα ηλεκτρονικής μουσικής και βλέπουμε αργά το βράδυ στο μουσικό κανάλι το ΝΕΑ ΖΩΗ 705 ως NEW LIFE 705 με αγγλικούς στίχους. Οι ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ συνεχίζουν να παίζουν με ατμόσφαιρες και συναισθήματα και πλέον η νωχελική και ταυτόχρονα παθιασμένη ερμηνεία του Κωνσταντίνου αποτελεί σήμα κατατεθέν του γκρουπ όπως και η ιαχή "Μάνααα" από το τραγούδι ΜΙΚΡΟ ΑΓΟΡΙ το οποίο πλέον γίνεται κλασικό κομμάτι στις συναυλίες. Αναμφισβήτητα πρόκειται για πολύ καλό δίσκο, ένα σημαντικό βήμα στην εξελικτική πορεία του γκρουπ που φαίνεται ικανό να ελίσσεται στις τάσεις της ηλεκτρονικής μουσικής.

ΑΣΥΡΜΑΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

Η ιδέα πίσω από τη δημιουργία του δίσκου "είναι κάτι σαν το δέος που ένιωσε ο άνθρωπος στις πρώτες δεκαετίες του αιώνα με την πρόοδο της τεχνολογίας, επηρεαστήκαμε από τις ταινίες του βωβού κινηματογράφου". Γεγονός είναι ότι το 1995 που κυκλοφόρησε ο δίσκος συνεχώς νέες τεχνολογικές ανακαλύψεις έκαναν την εμφάνισή τους, μια νέα εποχή ξεπρόβαλλε σιγά-σιγά και αυτό το συναίσθημα του καινούριου, της ελπίδας και της αμφιβολίας αποτυπώθηκε στον ΑΣΥΡΜΑΤΟ ΚΟΣΜΟ. Καμιά φορά οι ήχοι θυμίζουν φτηνό casio, μια πολύ καλή ιδέα που ταιριάζει με το όλο σκεπτικό. Στιχουργικά τα θέματα γίνονται πιο συγκεκριμένα και πιο αιχμηρά.. ανεργία, ανασφάλεια, ναρκωτικά, ο δισταγμός ενός ανθρώπου μπροστά σε ένα μέλλον που άλλοτε μοιάζει ευοίωνο και άλλοτε απειλητικό. Ο ΑΣΥΡΜΑΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ κυκλοφόρησε σε διπλό βινύλιο, σε CD και κασέτα. Το βινύλιο ήταν διπλό με το δεύτερο δίσκο να αποτελείται από ρεμιξαρισμένες εκδοχές κάποιων instrumental. Στον ΑΣΥΡΜΑΤΟ ΚΟΣΜΟ μεγαλύτερη κάνουν τα οργανικά κομμάτια. Σε αυτή τη δουλειά οι ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ απαλλάχτηκαν από τις όποιες επιρροές τους και διαμόρφωσαν το δικό τους ιδιαίτερο και αναγνωρίσιμο ύφος. Αυτός ο δίσκος αποτελεί ένα μεγάλο ταξίδι προς τα έσω ενώ παράλληλα είναι και η δουλειά η οποία καταξίωσε τους ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ στα μάτια του κοινού αλλά και των κριτικών.

ΤΕΛΣΟΝ

Ο πιο οριακός δίσκος που κυκλοφόρησε από ελληνικό σχήμα. Διπλό CD και 20 κομμάτια, το μανιφέστο των ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ σύμφωνα με το γκρουπ. Πολύ μπροστά από την εποχή του (για τα ελληνικά δεδομένα ) συνάντησε την ψυχρή υποδοχή κοινού και ακροατών. Τα περισσότερα κομμάτια είναι οργανικά εδώ, οι λέξεις λιγοστές αλλά ουσιαστικές. Οι ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ παίζουν με τα φίλτρα, τα εφέ, τα κουμπιά και αυτό που βγαίνει καμιά φορά μου θυμίζει Brian Eno, Aphex Twin, Bowie της εποχής του Low, Laurie Anderson. Συνειδητά γίνονται πιο σκληροί, πιο σκοτεινοί και αν υπάρχει μια εικόνα που περιγράφει το κλίμα του δίσκου αυτή βρίσκεται στο εξώφυλλο. Στο ΤΕΛΣΟΝ έχουμε και τις πρώτες συμμετοχές σε δουλειά των ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ. Η Νατάσσα Καρβούνη από τους ΑΒΑΤΟΝ ερμηνεύει με παγωμένη φωνή τη μοναξιά του ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ενώ η Χριστίνα Τοτ (από τους ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ 19, το side project του Μιχάλη Δέλτα, στο οποίο συμμετείχε και ο Γιάννης Μόμπιλ, ο οποίος βοηθούσε το γκρουπ στις συναυλίες του). Μεγάλη έκπληξη του δίσκου το κομμάτι ΔΥΟ μια μπαλάντα γραμμένη στο ύφος των μελωδιών του Χατζιδάκι, στην οποία για πρώτη φορά ακούμε τον Κωνσταντίνο να τραγουδάει. Το ΤΕΛΣΟΝ ήταν ένας σκοτεινός, "δύσκολος" δίσκος αλλά και ο μόνος τρόπος να κλείσει ένας κύκλος για το γκρουπ (μετά από το ΤΕΛΣΟΝ ο Αντώνης Πι αποχώρησε από τους ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ).

ΒΙΤΑΜΙΝΑ ΤΕΚ

Το κύκνειο άσμα των ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ. Η κυκλοφορία του προαναγγέλθηκε με ένα single, το ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΓΗ, ένα κομμάτι ερμηνευμένο από την Πόπη Αστεριάδη. Πρόκειται για τον πιο φωτεινό δίσκο των ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ και καλλιτεχνικά τον πιο ολοκληρωμένο. Για πρώτη φορά οι ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ γράφουν και τραγούδια, χωρίς βέβαια να λείπουν ποτέ και οι πρόζες αλλά και οι ασκήσεις ύφους των οργανικών κομματιών τους. Πιο ώριμοι πλέον, χρησιμοποιούν samples από Τζένη Βάνου, Πόπη Αστεριάδη, διασκευάζουν Ξαρχάκο και εντρυφούν στην μελωδία περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Στο ΝΑ ΜΕ ΘΥΜΑΣΑΙ του Ξαρχάκου φωνητικά κάνει η Τάνια Τσανακλίδου η οποία απογειώνει μια ούτως ή άλλως φευγάτη διασκευή. Η Αστεριάδη ερμηνεύει ένα ακόμα κομμάτι, το ΣΥΝΟΡΑ και γίνεται ταυτόχρονα το μέσο για να εκφραστεί με τον καλύτερο τρόπο η ευαισθησία της μουσικής των ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ. Η Χριστίνα Τοτ κάνει πρόζα στο ΣΗΜΕΙΟ ΖΩΗΣ (μια ενατένιση, ένας απολογισμός μιας χαμένης ζωής ), ο Μιχάλης κάνει ντουέτο με την Ευρώπη στο ΗΧΟΙ ΔΥΟ ΔΡΟΜΩΝ ενώ ο Κωνσταντίνος κρατάει για τον εαυτό του ΤΑ ΑΔΕΙΑ ΧΕΡΙΑ. Φαίνεται καθαρά ότι έχουν πλήρη έλεγχο των εκφραστικών τους μέσων χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η εμπειρία και η γνώση αποβαίνουν εις βάρος του συναισθήματος. Προσωπική επιλογή το 2ο κομμάτι του δίσκου το οργανικό ΚΟΝΤΑΚ. Το ΒΙΤΑΜΙΝΑ ΤΕΚ αποτελεί την τελευταία στουντιακή κυκλοφορία των ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ.

Σ.Κ.Α.Ζ.H

Το ζωντανό άλμπουμ των ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ. Ιδιαιτερότητά του είναι η επεξεργασία των φωνητικών κυρίως στο στούντιο. Παρά τις αντιρρήσεις μου για την επιλογή των τραγουδιών (αν θελήσετε να το αποκτήσετε δείτε πρώτα τους τίτλους) αν μη τι άλλο ο δίσκος αυτός εν μέρει μεταφέρει την ενέργεια και την ατμόσφαιρα μιας ζωντανής εμφάνισης των ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ. Τα περισσότερα κομμάτια είναι ρεμιξαρισμένα για τις ανάγκες της συναυλίας, αλλά αυτό είναι κάτι που δεν θα ξενίσει όποιον έχει παρακολουθήσει ζωντανά το γκρουπ.

Μουσικές και λέξεις γνωστές παρελαύνουν εδώ για να θυμίσουν την πορεία ενός σχήματος που ποτέ δεν έμεινε στάσιμο και αποφάσισε να διαλυθεί πάνω στην ακμή του. Για τους φανατικούς των ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ αυτή η κυκλοφορία είναι φορτισμένη συγκινησιακά σαν φωτογραφία με πρόσωπα παλιών φίλων που έχουν σκορπίσει. Την τελευταία κυκλοφορία των ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ κλείνει μια ακουστική διασκευή του ΠΑΖΛ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ "γιατί αισθάνομαι ΟΜΟΡΦΑ όπως και εκείνη την ημέρα που διαλύθηκε το παζλ στον αέρα".

3.000 μέρες
Και πολλά πολλά ακόμη...με μια δόση μονότονης μελαγχολίας για το οριστικό πέρασμα της πρώτης νιότης και μια γλυκειά νοσταλγία για μια εποχή τόσο πιο πλούσια σε μουσικές και συναισθήματα.

Δανείζομαι τον χαρακτηρισμό από ένα παλιό πρωτοσέλιδο περιοδικού:

STEREO NOVA, A MUSIC SUPER NOVA!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Βασικά πριν από κάθε δίσκο έβγαζαν cd-single,το οποίο περιείχε και κομμάτια εκτός album (b-sides)....Ένα cd-single που έχω μόνο είναι το ΝΟΧΙ,που λέει "Τάκη,τι κάνεις",πρέπει να είναι στο album ΤΕΛΣΟΝ!!!Κυκλοφόρησαν πριν μερικούς μήνες και ένα 3πλό best of,το πρώτο cd περιέχει τις επιτυχίες τους,το δεύτερο τα b-sides με remixes και το τρίτο είναι DVD με videoclips!
 
Ωραίο review!Οι Stereo Nova ανέδειξαν μοναδικά την Ambient/Techno/Acid σκηνή στην Ελλάδα!

New Life
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Παράλειψις μου...

 

 


Στέρεο Νόβα 'New life 705'



FM records 1993, cd single


 


Στέρεο Νόβα 'Το παζλ στον αέρα'


FM records 1993, cd single


 


Στέρεο Νόβα 'τεκνο'


FM records 1994, cd single


 


Στέρεο Νόβα + νατάσσα Κ. 'λιγότερο απ' αυτό'


FM records 1995, cd single


 


Στέρεο Νόβα 'μάθημα'


FM records 1996, cd single


 


Στέρεο Νόβα + Πόπη Αστεριάδη 'Ταξίδι στη γη'


FM records 1998, cd single


Στέρεο Νόβα + Σταμάτης Κραουνάκης 'Νοχι'


FM records 1998, cd single


Στέρεο Νόβα ' The drone compilation'


FM records 2000, compilation


 


Στέρεο Νόβα 'Μπεστ οφ'


FM records 2000


 

 


thebest20
, Ένα cd-single που έχω μόνο είναι το ΝΟΧΙ,που λέει "Τάκη,τι κάνεις",πρέπει να είναι στο album ΤΕΛΣΟΝ!

Φίλε thebest20, σίγουρα όχι! Η συνεργασία αυτή ήρθε δυό χρόνια αργότερα (Σταμάτης Κραουνάκης + Στέρεο Νόβα: Ωφέλιμο φορτίο). Ο Κραουνάκης, ουσιαστικά, σήμανε και τη διάλυση τους (φυσικά, δεν ευθυνόταν αυτός, ήταν απλά ένας κύκλος που έκλεισε).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ωραίος ο Demis! Οι Στέρεο Νόβα έχουν τη δική τους θέση στην καρδιά μου. Ξεχωρίζω το "Ταξίδι στη Γη" ως το πιο ώριμο και μεστό τους τραγούδι. Πρέπει να πω οτι σαν άτομα δεν τα πολυγουστάρω (γεγονός που δεν έχει καμία σημασία) αλλά οφείλω να παραδεχτώ οτι σαν δημιουργοί ήταν πρωτοπόροι.
 
Εγώ θα πω ότι τους γουστάρω και ως άτομα(και είχα την τύχη να έχω μια σύντομη συζήτηση με τον Κωνσταντίνο Β. το 2002) και τους ευχαριστώ που συνεχίζουν να μας χαρίζουν καταπληκτικές δημιουργίες στο συντηρητικό ...Ελλαδιστάν!

Thanks guys!http://www.youtube.com/watch?v=O6JF03qjQ94 Τι θα ήταν
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πολύ όμορφο αφιέρωμα φίλε demis, ολοκληρωμένο και "ψαγμένο".

Οι κασέτες τους με κράτησαν συντροφιά πάρα πολλά χρόνια και είχαν μια σχεδόν μόνιμη θέση στο walkman μου και στις τσέπες του μπουφάν μου.

Κασέτες που, όπως οι περισσότεροι εκείνη την εποχή, τις προμηθευόμασταν από τους πάγκους του Αριστοτελείου, στην, κλειστή πλέον, είσοδο της Θεολογικής. ;)

(Και ευτυχώς, τις έχω ακόμα)

Για μένα οι Στέρεο Νόβα καθόρισαν την ηλεκτρονική σκηνή στην Ελλάδα, τα τραγούδια τους είναι μαγικά ταξίδια σε άλλους μουσικούς κόσμους, ήχοι μελωδίες και στίχοι πρωτόγνωροι/ασυνήθιστοι/πρωτοποριακοί και σαφώς για "λίγους".

Όταν έβαζα τα ακουστικά στα αυτιά, βυθιζόμουν σε έναν εντελώς νέο κόσμο, όπου βασίλευε η μίξη ήχων και συναισθημάτων και απομονωνόμουν από τη πεζή πραγματικότητα.

Το ότι στο σχολείο δε, δεν είχα βρει άλλον που να τους ακούει με την ίδια θέρμη, μου δημιουργούσε ένα αίσθημα επιβράβευσης, ένα αίσθημα πως είχα ανακαλύψει κάτι προσωπικό, μαγικό, αν θες μυστικιστικό και σχεδόν ιερό, ένιωθα λες και αυτά που άκουγα απευθύνονταν αποκλειστικά σε μένα και πως επικοινωνούσα απευθείας με τον τρόπο σκέψης και αίσθησης των δημιουργών αυτών των τραγουδιών.

Στέρεο Νόβα- Το παζλ στον αέρα είπε:
Μερικές φορές τις νύχτες περνάς σε κλειστά κλαμπ της συμφοράςνιώθεις πως είσαι ανασφαλής

σε κάθε κατάχρηση επιρρεπής

σπρώχνεις ανθρώπους για να περάσεις

και διώχνεις τις σκέψεις για να μην κλάψεις

αλήθεια, πώς είναι μια καρδιά από γυαλί

και κάποιος που χάνεται από στιγμή σε στιγμή

ήμασταν ίδιο κι όμως έχεις αλλάξει

φαίνεται βαρετό μα τώρα πια δεν πειράζει

μιας και κάθε αγάπη σβήνει σα φλόγα

κι εσύ κρατάς ένα κερί μέσα στη μπόρα

ή ένα τιμόνι που στρίβει δεξιά κι αριστερά

στο σταυρό της Λένορμαν ή ένα κακόφημο σινεμά

To παζλ στον αέρα
Και πάλι ευχαριστώ γι'αυτό το όμορφο αφιέρωμα...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Παιδιά, ειλικρινά, εγώ σας ευχαριστώ. Νομίζω πως υπάρχει λόγος που ένιωθε κανείς ξεχωριστός όταν τους πρωτοάκουγε, σα να ανακάλυπτε κάτι πρωτόγνωρο και μοναδικό. Είναι η διάχυτη ποιητική ατμόσφαιρα που μπαίνει κατευθείαν στην καρδιά σου, γιατί σου μιλάει για εικόνες μιας ζωής που μπορεί κάλλιστα να είναι η δική σου.

"Μην αφήσεις τη ζωή να σε πάρει από κάτω

Τους φόβους που σε τρέφουν να τους κάνεις κάτι άλλο

Κάνε τους ποίηση ή μηχανήματα σπουδαία

Μη γυρνάς την πλάτη, μη ζεις στο ψέμα..."

Ένα κλεμμένο ποδήλατο
Κομμάτι που κυριολεκτικά έλιωσε στο κασετόφωνο του αυτικινήτου, σε ταξίδια χωρίς συγκεκριμένο προορισμό.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
από τα πιο αγαπημένα που στις συναυλίες τους τα σπάγαμε με το "Σάββατο βράδυ..."

Πρωτοποριακοί κ πολύ μπροστά για την εποχή εκεινή!!! Τους ακούω ακόμα κ είναι ακόμα επίκαιροι..... Απλά ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ ΣΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΟΥΣ

 
Μιας και επαναφέρατε το θέμα να πω ότι έχει κυκλοφορήσει πρόσφατα ο Κ.Β ένα βιβλίο, το "Θα διασχίσεις ένα πρωινό τον κόσμο" (για όσους θυμούνται έτσι ξεκινάει το "ένα κλεμμένο ποδήλατο") το οποίο έχει πολύ ενδιαφέρον. Περιέχει σχέδια, ποιήματα και διάφορα άλλα.

Νομίζω δεν θα σας απογοητεύσει άμα σας αρέσουν οι stereo nova.

kb_radiopoint.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Να σημειωσω την πηγη του πρωτου ποστ

mic.gr αρθρο του Γιωργου Ανδρονικιδη

Επαναλαμβανω την παρακληση να βαζετε πηγες!!!
 
Γκρουπάρα με όλη την σημασία της λέξης. Πολλά χρόνια μπροστά στα νοήματα που έπιαναν, στο τι συνέβαινε και θα συμβεί, στους στίχους, την μουσική,όλα.

Και ακούω τα πλοία να διασχίζουν τις θάλασσες, είχα τόσα ωραία πράγματα και εσύ μου τα χάλασες...

Τι να λέμε τώρα, απο που να τους πιάσεις και που να τους αφήσεις...

bowing.gif
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Haros είπε:
Μιας και επαναφέρατε το θέμα να πω ότι έχει κυκλοφορήσει πρόσφατα ο Κ.Β ένα βιβλίο, το "Θα διασχίσεις ένα πρωινό τον κόσμο" (για όσους θυμούνται έτσι ξεκινάει το "ένα κλεμμένο ποδήλατο") το οποίο έχει πολύ ενδιαφέρον. Περιέχει σχέδια, ποιήματα και διάφορα άλλα. Νομίζω δεν θα σας απογοητεύσει άμα σας αρέσουν οι stereo nova.

kb_radiopoint.jpg

ΩΩΩ!!!!! Ειλικρινά σ'ευχαριστώ πάααααρα πολύ για την πληροφορία αυτή!!!! Δεν το ήξερα κ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ πως θα το πάρω!!!
 
Oταν ηταν στα ντουζενια τους και εγω στην εφηβεια μου, οι ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ αποτελουσαν την ''αντιπερα οχθη'' της μουσικης, τον ''εχθρο'', αλλο ενα ονομα στην μακρια λιστα της φλωριας, ''μη μουσικη'' κτλ.

Οντας τωρα στα 30 μου, δεν εχω παψει να διαφωνω μουσικα, αλλα ταυτοχρονα τους σεβομαι γιατι πηγαν να δημιουργησουν κατι ''παραπανω'' απο τα στενα ελληνικα πλαισια της εποχης. Εστω και αν το εκαναν απο την αλλη οχθη. Αυτα τα επιπλεον χρονια με εμαθαν οτι ειναι πολυ ευκολο να βγαλει καποιος ενα μετριο προς το κακο ευκολοακουστο αποτελεσμα για να ικανοποιησει τις μπουρναζογκομενες και να φιγουραρει διπλα απο εκτυφλωτικα στρας μουμιοποιημενων περσονων της μπουζουκοσκηνης. Το δυσκολο ειναι να κανεις κατι αληθινο, κατι για σενα και να αποδεχτεις την πιθανοτητα να μην παει ποτε παραπερα απο 5 ατομα. Ακομα πιο δυσκολο ειναι να πετυχεις να σε ξερουν ακομα και αυτοι που σε θεωρουν ''φλωρο''.

Respect.
 
Εξαιρετικο γκρουπ. Εστρωσε το δρομο για αρκετα αλλα ελεκτρο σχηματα με εμπορικη επιτυχια. Απιστευτες μελωδιες και καταπληκτικοι στιχοι. "New Life 705, Το παζλ στον αερα, Ηλιθια αστεια, Σαββατο Βραδυ" απο τα αγαπημενα μου. Μου θυμιζει εποχες σχολειου και μετα στα τελειωματα τους τα φοιτητικα μου χρονια στη Θεσσαλονικη. Και οι σολο δουλειες τους ειναι απλα καταπληκτικες. Ψαξτε ιδιαιτερα το 1ο αλμπουμ του Μ.Δ. με τιτλο "blue emotions" στη σκωτσεζικη Glasgow Underground (1999).
 
Αν και προσωπικά δεν τρελένομαι για τον ήχο τους, αναγνωρίζω ότι ήταν από τα ποιοτικότερα ελληνικά μουσικά σχήματα.

Άντεξαν πολύ περισσότερο από ότι περίμενα, και είχαν και αρκετά μεγάλη απήχηση, αν σκεφτεί κανείς ότι τότε εκτός από τα σημερινά σκυλάδικα και pop μαζικής παραγωγής, υπήρχε και μια τάση η νεολαία να ακούει ροκ και μέταλ, απαξιόνοντας κάθε τι το ηλεκτρονικό.
 
Οι Stereo Nova ήταν μαζί με τις Τρύπες αυτό που λέμε αυθεντικά μουσικά συγκροτήματα - αγαπούσαν δηλ αυτό που έκαναν, τη μουσική. Με άλλα λόγια δεν ήταν επαγγελματίες όπως χιλιάδες άλλοι στη μουσική βιομηχανία παγκοσμίως. Είχαν επιρροές από Laurie Anderson μέχρι Smiths και ουσιαστικά επρόκειτο για καθαρά ανεξάρτητο σχήμα - παρά τη διαστρέβλωση που μπορεί να φέρει το "στίγμα" του ηλεκτρονικού ήχου. ;)

Live τους είδα δύο φορές - μία στην αρχή της καριέρας τους στο Ρόδον και την άλλη στο τέλος όταν ήμουν φαντάρος στον Πύργο lol. Σπάνια περίπτωση μπάντας να συμμετέχει σε μία σκηνή όταν συμβαίνει και αναπτύσσεται την ίδια ακριβώς χρονική στιγμή και στον υπόλοιπο κόσμο. Μου άρεσε επίσης ότι διέλυσαν όταν ακριβώς έπρεπε - σε αντίθεση με τις Τρύπες που ξέφυγε κάπως η φάση στο τέλος. :xm:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν είμαι μεγάλος οπαδός τους, αλλά το "Βόλτα με την Πιούζυ" είναι θεϊκό! Μου αρέσουν ακόμα δυο τρία τραγούδια τους...

Ομολογώ ότι έχω ακούσει λίγα όμως.
 
με καλύψατε όλοι πιο πάνω.. το μόνο που θα πω οτι το πρώτο τους κομμάτι το άκουσα από ενα φίλο που με πήρε απο την πλατεία μας καλοκαίρι βράδυ που ήμασταν αραχτοί και πήγαμε σπίτι του να μου βάλει να ακούσω κάτι καινούργιο όπως μου έλεγε και άκουσα το "Προαστια" απο το πρώτο δευτερόλεπτο τους λάτρεψα..

 
Εγώ πάλι είχα λιώσει το

. Τρομεροί στίχοι ... και τόσο μα τόσο επίκαιροι.
 
Πίσω
Μπλουζα