Η θεία από το Σικάγο (1957)

Είναι κι ο διάλογος του Μακρή με τη σύζυγο κάτω απο το δέντρο στην παραλια ,εκεί που του έλεγε για τη μεγάλη κόρη που ήταν στα 26 και η μικρότερη που θα γινόταν 23 κτλ κι εκείνο το εκνευριστικό '' όχι, δεν ήθελα να πω αυτό,άλλο ήθελα να πω'' μέχρι που σκασμένος τη ρωτάει .. ''Και γιατί δε λές αυτό που θες να πείς και λες το άλλο;'' :p
 
Προσωπικά μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ο διάλογος Βασιλειάδου-Σειληνού, όταν η δαιμόνια θεία προσπαθώντας να ψαρέψει πλούσιο και φημισμένο σύμφωνα με τα κοινωνικά πρότυπα της εποχής γαμπρό για την ανιψιά της, αντέδρασε με θυμηδία και απαξιωτικά ακούγοντας τον Σειληνό να λέει ότι είναι Δημόσιος υπάλληλος.
Που να το ήξερε ο σεναριογράφος της ταινίας ο καλός μας Σακελλάριος ότι αυτή η απαξία του επαγγέλματος του Σειληνού σε λιγότερο από τριάντα χρόνια θα ερχόταν σε πρωτοφανή αντιδιαστολή με το όνειρο των νεοελλήνων για μια θέση στο Δημόσιο, με ότι σταθερό αυτό συνεπάγεται, ανάλογα φυσικά με τα θέλω,τις ικανότητες και τις προοπτικές του καθενός. Ο οποίος Σακελάριος ήταν πολύ μπροστά για την εποχή του σε άλλες ταινίες με άλλα κοινωνικά θέματα, όπως "Υπάρχει και φιλότιμο". "η Ρένα είναι οφσαιντ", δυο ταινίες που μου έρχονται πρόχειρα στο μυαλό.
Η ταινία βλέπεται ευχάριστα και πως αλλιώς όταν πρωταγωνιστεί το βαρύ πυροβολικό-δίδυμο Μακρή -Βασιλειάδου, που μας χάρισε απίστευτες στιγμές γέλιου όπως και στην "Μαμή" την ίδια περίπου χρονική περίοδο. Αξιοσημείωτο επίσης ότι ο Στρατηγός στην ταινία δεν παντρεύτηκε την πραγματική του γυναίκα στην ζωή Μαυροπούλου, αλλά την Καρέζη. Οι δυο μεγάλες κυρίες του ελληνικού κινηματογράφου Ζαφειρίου και Βασιλειάδου έδεναν καταπληκτικά και συνεπικουρούσαν με απόλυτη επιτυχία τον μεγάλο μας Ορέστη Μακρή. Θα τις δούμε για τελευταία φορά μαζί στον τηλεοπτικό αριστούργημα " ο Χριστός Ξανασταυρώνεται".
 
Πίσω
Μπλουζα