Η συνεισφορά του CPC στο gaming

mike είπε:
Αλλο πραγμα "παιχνιδια που ειναι καλυτερα σε CPC" και αλλο πραγμα "παιχνιδια γραμμενα πρωτα σε CPC".Απο την πρωτη κατηγορια μπορω να πω αρκετα, το θεμα ειναι η δευτερη κατηγορια.
Πάντως υπάρχουν και από τη δεύτερη. Για την πρώτη κατηγορία οκ μην το πάμε τελείως γενικά να θεωρούνται καλά τα παιχνίδια, κλασσικά όχι ότι να'ναι. :)

Στο 3D o Amstrad το έχει πάντως από ότι έχω δει. Ο Ζ80 είναι σαφώς ταχύτερος από τον 6510 του C64, τρέχει και λίγο γρηγορότερα από αυτόν του Spectrum έχει και λίγο παραπάνω μνήμη, και λίγα παραπάνω χρώματα, οπότε στα παιχνίδια με πολύγωνα βγαίνει συχνά μπροστά.

Ένα παιχνίδι του Spectrum που θεωρείται πολύ πρωτοποριακό γιατί ενέπνευσε τον Grand Theft Auto είναι το Turbo Esprit της Durell. E η έκδοση για CPC είναι καλύτερη από την original. Μπορεί τα γραφικά να είναι λίγο πιο χοντροκομμένα αλλά είναι έγχρωμα και κινούνται πολύ ομαλά.
 
Το παιχνιδι Legend of the Sword ειναι ενα παιχνιδι που αποτελει μια σχολη απο μονο του. Το απολαυσαμε σε ST/Amiga/PC, ισως λιγοι ομως να γνωριζουν πως αρχικα γραφτηκε σε Amstrad CPC. Η πολυπλοκοτητα στο interface (ολα εδειχναν πως το παιχνιδι θα απογειωνοταν με την χρηση mouse, αλλα το ποσοι χρηστες CPC το ειχαν διαθεσιμο ηταν το μεγα προβλημα την εποχη εκεινη) και ο πολυ μεγαλος αριθμος δισκετων που απαιτουσε (καπου 7-8) εκανε τους δημιουργους του να στραφουν στην 16bit πλατφορμα, εχοντας το παιχνιδι με το πρωταρχικο interface ετοιμο ηδη σε Amstrad. Εγινε ενα αριστο porting και δωθηκε εμφαση στα σημεια που η δυναμη των 16bit βοηθουσε και το αποτελεσμα ηταν ενα παιχνιδι διαμαντι, που οσοι το εχουν παιξει δυσκολα το εχουν ξεχασει. Η συνεχεια του παιχνιδιου στο sequel του, στο Final Battle, ειναι ο πιο ωριμος καρπος αυτης της δημιουργιας. Δυο παιχνιδια που χρωστανε την υπαρξη τους στο οτι η αρχικη τους μορφη υλοποιηθηκε σε CPC.

O Βilly παραπανω ανεφερε και το Livingstone I Presume, παιχνιδι στο οποιο δειχνει την αγαπη των Ισπανων στα Amstrad. Στην εκδοση των CPC το παιχνιδι απλα ραβει, και δειχνει σαν coin-op σε συγκριση με τις αλλες 8bit εκδοσεις. Δεν ξερω αν το παιχνιδι αυτο γραφτηκε αρχικα σε CPC, αλλα βλεποντας καποιος τις αλλες εκδοσεις κατανοει πως το παιχνιδι αυτο γραφτηκε για τα CPC.

grinder είπε:
savage… μακράν η καλύτερη 8bit έκδοση σε γραφικά.
Συμφωνω αν και ακροβατουμε σε κατηγορια διαγωνισμου "Διαλεξτε το υπερτατο παιχνιδι που μπορει να βγαλει το μηχανημα σας με οσο στιψιμο μπορει να φαει!". :) Χωρις αμφιβολια το Savage ειναι αριστο παιχνιδι και οπτικη πανδαισια, αν και προσωπικα το βαζω ενα σκαλοπατι πιο κατω απο τo Xyphoes Fantasy. Απιστευτο αποτελεσμα που δειχνει τι ποιοτητας παιχνιδια μπορει να δωσει ο "αναιμικος" CPC. :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Συμφωνώ με τα γραφόμενα του Leon για το Lotus Turbo Esprit. :thumbup:

Oσο για το Legend of the Sword (παρουσίαση απο τον μαίτρ Ανδρέα στο τεύχος 53), είναι το αγαπημένο ST game του φίλτατου Phil. ;) (εντόπισα και μία συζήτησή μας περί αυτού, εδώ) :)
 
Σπύρο, μοιάζουν, αλλά πρόκειται για δύο διαφορετικά παιχνίδια. (εκτός αν εννοείς ότι είναι και τα δύο vertical-scrolling shmups, οπότε ναί. :) )
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
εχεις δίκιο...για μένα το lightforce είναι πολύ καλύτερο πάντως...

Περάσαμε στο ντούκου ένα πολύ ωραίο γαλλικό παιχνίδι που ανέφερες, το asphault, όμοιο του οποίου δεν έχω δει σε άλλο home της εποχής
 
Αφήνω απλώς αυτά εδώ:

3D Rally - Πολύ προχωρημένο παιχνίδι ράλι από την Amsoft, με λειτουργικούς καθρέφτες και λεπτομερέστατο cockpit. Exclusive

Oh Mummy - Εθιστικότατο, σχετικά πρόσφατα μεταφέρθηκε σε Genesis, με επιπλέον χαρακτηριστικά. Amsoft πάλι. Exclusive

Astro Attack - Είμαι σίγουρος, ότι υπήρχε ένα coin op με το ίδιο όνομα, το είχα δει σε real life και υπήρχε και στο MAME. Amsoft φυσικά. Exclusive

Sorcery+ - Εξαιρετικό arcade adventure από την Amsoft. Exclusive

Thanatos - Definitive version, ενός εκπληκτικά ατμοσφαιρικού game

Dark Side - Total Eclipse - Castle Master - Όπως αναφέρθηκε και σε προηγούμενα posts, η engine γράφτηκε από Amstrad για Amstrad

MatchDay II - Definitive Version του ποδοσφαιρακίου, που βασίλευε για χρόνια στα 8bit

Out Of This World (Ariola Soft) - Μεθυστικά χρώματα και scrolling, σε αυτό το Fantasy Zone clone. Exclusive

Mission Genocide - Απίστευτο hardware scrolling, από ένα μηχάνημα που δεν είχε by the book, hardware scrolling. Exclusive

Captain Blood - Definitive 8bit version

Purple Saturn Day - Το αυτό

Sapiens - Εξαιρετικά ατμοσφαιρικό και βαθύ, Γαλλικό arcade adventure. Exclusive

Side Walk - Το αυτό

Titan - Πότε έβαλα blitter και δεν το κατάλαβα; Τάδε έφη Pixel

Bumpy - Όμορφο Γαλλικό puzzle game

Skweek - Μοναδική 8bit έκδοση, ίσως καλύτερη από κάποιες 16bit

Prohibition - Definitive 8bit έκδοση, καλύτερη και από την 16bit

Vindicator - Green Beret II - Definitive 8bit version

Werewolves Of London - Must play, ατμοσφαιρικότατο horror arcade adventure

Crazy Cars II - Definitive 8bit version

Super Cauldron - Τα λόγια είναι περιττά

Teenage Queen - Τον Amstrad πολλοί εμίσησαν, τις static screens του, ουδείς

Savage - Και ξαφνικά όλοι οι coders, μοιάζουν ερασιτέχνες

Prince Of Persia - Όποιος ήθελε 8bitο Prince Of Persia, ήταν η μόνη επιλογή... και ήταν καλή

Zap'T'Balls - Πολύ καλό Pang clone. Exclusive

Xyphoes Fantasy - Πανδαισία! Exclusive
 
Δε θέλω να σας απογοητευσω αλλά αυτά που έκανε τα έκαναν ηδη ο σπεκτρουμ και ο c64 και πιθανως τα εκαναν καλυτερα.

Εκεί που ξεχωρισε ηταν στο πακέτο που δε μπερδευες με καλώδια, δε φορτώνει δεν έχει εικόνα κλπ.Ηταν ένας αξιόπιστος υπολογιστής που ηξερες οτι θα βάλεις τη δισκέτα θα γράψεις run". " και θα τρέξει.

Σε σοβαρο software (καμια σχέση με το θρεντ δηλαδη) ηταν πολυ ανωτερος των άλλων. Πετυχε σε χωρες που υπηρχε η οικονομικη ανεση να αγορασεις το ακριβο σχετικα πακετο για 8μπιτο υπολογιστη ( εκανε τα ίδια λεφτά με τον κλασεις ανωτερο 520ST με modulator) και να εχεις ενα υποκατάστατο PC.

Απο κει και πέρα δε τον λες και παιχνιδομηχανή χωρίς sprites, scrolling, και χωρίς γρήγορη cpu έστω. Σε παιχνίδια που δεν είχε κινούμενη οθόνη κάτι γινόταν.

Η μονη συνεισφορά που μπορω να σκεφτώ είναι οτι σε αυτον θα ξεκίνησαν να προγραμματίζουν μερικοί προγραμματιστές του σήμερα πιθανώς γάλλοι η ισπανοί κυρίως.
 
Για τον commodore δεν λέω, αλήθεια τώρα, ο spectrum πως σου ήρθε ο μυαλό και τον ανέφερες; :)
 
Off Topic: Commodore δεν λες; Πώς δεν λες, γιατί δεν λες; :)

Και για να επανέλθω on topic να προσθέσω σε όλα τα παραπάνω και τα περισσότερα multiplatform text adventures, όπου η παραπάνω μνήμη του 6128, αλλά και το graphics mode 2 του και αργότερα το exploited split screen mixed mode του, για graphics, τον κατέστησαν ως ΤΟ 8bit Micro, για adventure gaming.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα