Nemo
RetroMuseum GateKeepeR
- Joined
- 9 Ιαν 2006
- Μηνύματα
- 4.694
- Αντιδράσεις
- 1.443
Η προχθεσινή προβολή της ταινίας " Ο κόσμος τρελλάθηκε" ** ήταν αφορμή να θυμηθώ μια κουβέντα που είχα σε ανταλλαγή προσωπικών μηνυμάτων με τον karapiperim με αφορμή τ κάποια αναφορά του στην διετή παραμονή του Ιμπντ Σαούντ στην Αθήνα/Ελλάδα σε τόπικ * που είχε ανοίξει.
Ανάμεσα στα άλλα που "ψειρίζουμε" στο retromaniax.gr κατά καιρούς ίσως θα είχε ενδιαφέρον να αποτυπωθεί σε ένα ξεχωριστό thread με το πως επηρέασε η παρουσία του Ιμπν Σαούντ στην Αθήνα/Ελλάδα... όχι μόνο παρασκήνια * αλλά στο προσκήνιο του ελληνικού κινηματογράφου όπως αποτυπώθηκε αυτό στο σελιλόιντ με τις ταινίες/σενάρια αλλά και τις μεμονωμένες κινηματογραφικές ατάκες .
Και ασφάλως φαίνεται σε ταινίες που αξιοποιούν ολοκληρωτικά σεναριακά την επίσκεψη Σαούντ .
"Ο εμίρης και ο κακομοίρης" (1964)
"Ο ξυπόλητος πρίγκηψ" (1966)
αλλά ίσως και
Μια Ελληνίδα στο χαρέμι (1971)
(αν κι εκεί δεν ανατρέπεται ο Σουλτάνος αν και γίνεται απόπειρα) .
Παράλληλα υπάρχουν και κινηματογραφικές ατάκες που δείχνουν το παραπάνω έντονο αποτύπωμα στην καθημερινότητα .
π.χ.
-Ο Λ.Κωνσταντάρας Πετρόχειλος / ως
στο
"Ο στρίγγλος που έγινε αρνάκι" (1967)
Απευθυνόμενος στους κανακάρηδές του σε κάποια στιγμή λέει
"Τότε το μόνο που μας μένει είναι να πιάσουμε έναν όροφο ξεναδοχείου σαν τον Ιμπν Σαούντ"
ή στο
"Ο τζαναμπέτης " (1969)
όπου ο Δ.Νικολαϊδης/Βαβάς όταν ton στέλνουν πακέτο στο Άγιο Όρος λόγω ατασθαλιών με οριεντάλ χορεύτρια( Kοντού) αυτός αντιδρά
"Κι αν μου την φάει κανένας γιος του Σαούντ? "
ή τέλος στην αφορμή **
"Ο κόσμος τρελλάθηκε" (1967)
όπου ο Τ.Μηλιάδης/Πάτροκλος απευθυνόμενος στην πολύφερνη Κατερίνα/Λ.Μηνιάτη της λέει:
"Μη μου τα μπερδεύεις ,Τι θα μου γίνεις Θηλυκός Ιμπν Σαούντ .Διαλεξε πιον από όλους ."
Βέβαια οπωσδήποτε στην αναδυόμενη τουριστικά σε μια πιο λαμπερή Ελλάδα του Ωνάση ,της Κάλας και τόσων άλλων σίγουρα προσέλκυσε και άλλους γαλαζοαίματους Άραβες
όπως και προυπήρξαν ταινίες όπως π.χ.
Νύχτες στο Μιραμάρε (1960 )
Εσείς θυμάστε άλλες ταινίες του Ελληνικού κινηματογράφου που μετέφεραν την ηχώ από τον θόρυβο της επισκεψής του ?
Ανάμεσα στα άλλα που "ψειρίζουμε" στο retromaniax.gr κατά καιρούς ίσως θα είχε ενδιαφέρον να αποτυπωθεί σε ένα ξεχωριστό thread με το πως επηρέασε η παρουσία του Ιμπν Σαούντ στην Αθήνα/Ελλάδα... όχι μόνο παρασκήνια * αλλά στο προσκήνιο του ελληνικού κινηματογράφου όπως αποτυπώθηκε αυτό στο σελιλόιντ με τις ταινίες/σενάρια αλλά και τις μεμονωμένες κινηματογραφικές ατάκες .
Και ασφάλως φαίνεται σε ταινίες που αξιοποιούν ολοκληρωτικά σεναριακά την επίσκεψη Σαούντ .
"Ο εμίρης και ο κακομοίρης" (1964)
"Ο ξυπόλητος πρίγκηψ" (1966)
αλλά ίσως και
Μια Ελληνίδα στο χαρέμι (1971)
(αν κι εκεί δεν ανατρέπεται ο Σουλτάνος αν και γίνεται απόπειρα) .
Παράλληλα υπάρχουν και κινηματογραφικές ατάκες που δείχνουν το παραπάνω έντονο αποτύπωμα στην καθημερινότητα .
π.χ.
-Ο Λ.Κωνσταντάρας Πετρόχειλος / ως
στο
"Ο στρίγγλος που έγινε αρνάκι" (1967)
Απευθυνόμενος στους κανακάρηδές του σε κάποια στιγμή λέει
"Τότε το μόνο που μας μένει είναι να πιάσουμε έναν όροφο ξεναδοχείου σαν τον Ιμπν Σαούντ"
ή στο
"Ο τζαναμπέτης " (1969)
όπου ο Δ.Νικολαϊδης/Βαβάς όταν ton στέλνουν πακέτο στο Άγιο Όρος λόγω ατασθαλιών με οριεντάλ χορεύτρια( Kοντού) αυτός αντιδρά
"Κι αν μου την φάει κανένας γιος του Σαούντ? "
ή τέλος στην αφορμή **
"Ο κόσμος τρελλάθηκε" (1967)
όπου ο Τ.Μηλιάδης/Πάτροκλος απευθυνόμενος στην πολύφερνη Κατερίνα/Λ.Μηνιάτη της λέει:
"Μη μου τα μπερδεύεις ,Τι θα μου γίνεις Θηλυκός Ιμπν Σαούντ .Διαλεξε πιον από όλους ."
Βέβαια οπωσδήποτε στην αναδυόμενη τουριστικά σε μια πιο λαμπερή Ελλάδα του Ωνάση ,της Κάλας και τόσων άλλων σίγουρα προσέλκυσε και άλλους γαλαζοαίματους Άραβες
όπως και προυπήρξαν ταινίες όπως π.χ.
Νύχτες στο Μιραμάρε (1960 )
Εσείς θυμάστε άλλες ταινίες του Ελληνικού κινηματογράφου που μετέφεραν την ηχώ από τον θόρυβο της επισκεψής του ?
Και δεν αναφέρομαι το να μεταμφιέζονται ανάμεσα στις αλλες μεταμφιέσεις σε Αραβες σε σκηνές καταδίωξης -κληρονομιά των ασπρόναυρων βουβών ταινιών-
που σκοπό είχαν να προκαλέσουν εύκολο και φθηνό γέλιο παράλληλα επιμηκύνοντας τεχνητά την διάρκεια της ταινίας .
που σκοπό είχαν να προκαλέσουν εύκολο και φθηνό γέλιο παράλληλα επιμηκύνοντας τεχνητά την διάρκεια της ταινίας .
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: