Ιστορικά Στρατιωτικά Αρχεία και Οπτικοακουστικό Υλικό

kmalfa75

RetroWannaBe
Joined
14 Αύγ 2008
Μηνύματα
85
Αντιδράσεις
9
 


Διεύθυνση Ιστορίας Στρατού


ΔΙΣ

http://dis.army.gr/index_el.html

«Καλλίστην παιδείαν ηγητέον προς αληθινόν βίον την εκ της πραγματικής ιστορίας περιγενομένην εμπειρίαν»

(Άριστη μόρφωση για την αληθινή ζωή πρέπει να θεωρείται αυτή που αποκτάται από την πραγματική ιστορία)

Πολύβιος 1.35.9"

http://www.army.gr/default.php?pname=DIEYTHINSH_ISTORIAS&la=1

"Έργο της Διεύθυνσης Ιστορίας Στρατού είναι η συγκέντρωση του απαραίτητου ιστορικού υλικού για τη συγγραφή και έκδοση στη συνέχεια της Ιστορίας των πολέμων του Ελληνικού Στρατού, όπως επίσης και της τρέχουσας Ιστορίας του.

Κατά τη συγγραφή της Στρατιωτικής Ιστορίας ακολουθείται η ίδια επιστημονική μέθοδος και οι ίδιες αρχές με τη συγγραφή της Ιστορίας. Η καταγραφή των γεγονότων στηρίζεται σε πηγές απόλυτα εξακριβωμένες και γίνεται κατά τρόπο αντικειμενικό, με μοναδικό σκοπό την ιστορική αλήθεια"

 

 


http://dis.army.gr/publications_el.html

 




"Το μέχρι τώρα συγγραφικό έργο της ΔΙΣ υπερβαίνει τους 90 ιστορικούς τόμους και μονογραφίες. Τα έργα αυτά αποτελούν το πανόραμα της σύγχρονης ελληνικής πολεμικής ιστορίας και καλύπτουν, από τη στρατιωτική τουλάχιστον πλευρά, όλα σχεδόν τα ιστορικά γεγονότα από το 1897 μέχρι σήμερα που σημάδεψαν θετικά ή αρνητικά τη νεότερη πορεία της Ελλάδας. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί και κυκλοφορήσει περισσότερα από 800.000 αντίτυπα των ιστορικών τόμων της ΔΙΣ.

Επιβάλλεται να τονιστεί ότι οι εκδόσεις της ΔΙΣ είναι αξιόλογες, έχουν συνταχθεί σύμφωνα με το ΕΕ 86-19 και ΕΕ 86-20, είναι πλήρως τεκμηριωμένες με βάση το πρωτότυπο ιστορικό υλικό (αναφορές, εκθέσεις πεπραγμένων, σχέδια επιχειρήσεων, διαταγές επιχειρήσεων, πολεμικά ημερολόγια, ημερήσιες διαταγές, τεχνικές μελέτες, οικονομικά στοιχεία κ.ά.) από επίσημες και απόλυτα υπεύθυνες τεκμηριωμένες και αυθεντικού κύρους πηγές, παραδεκτές από την ιστορική επιστήμη. Η σύνταξή τους έχει γίνει κατά κανόνα από περισσότερα του ενός άτομα, με τη συνεργασία και τον έλεγχο επιστημονικών επιτροπών.

Η τελική διαμόρφωση του κάθε ιστορικού τόμου ακολουθεί συγκεκριμένη διαδικασία ελέγχου από την ιεραρχία της ΔΙΣ και εμπεριστατωμένη αξιολόγηση από ειδική επιτροπή (αξιωματικών, ιστορικών, ειδικών, επιστημόνων κ.ά.). Επομένως, όλες οι ιστορικές εκδόσεις της ΔΙΣ αποτελούν ιστορικές πηγές, και πραγματικές αφετηρίες για πολλούς ιστορικούς ερευνητές που ασχολούνται με σχετικές συγγραφές, γιατί οι ενδιαφερόμενοι έχουν ακόμη και τη δυνατότητα πρόσβασης στο αντίστοιχο ιστορικό αρχείο από το οποίο προέκυψε η συγγραφή και έτσι συμπληρώνουν τις έρευνές τους."

http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=428418&cid=40





«Θωρηκτό Αβέρωφ»: 1911-2011


"Η γενιά που έζησε την εθνική ταπείνωση του ελληνοτουρκικού πολέμου του 1897 είδε πάλι την αναγέννηση της εθνικής έξαρσης μετά το κίνημα στο Γουδή, το 1909, στις εξαγγελίες για ριζική αναδιοργάνωση του κρατικού μηχανισμού. Το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό διέθετε τότε μόλις τρία γαλλικά θωρηκτά, που είχαν κατασκευαστεί το 1889, και λίγα ακόμη απαρχαιωμένα τορπιλοβόλα. Τα σκάφη αυτά υπηρετούσαν σε έναν στόλο που η ανάγκη να ενισχυθεί και να εκσυγχρονιστεί ήταν φανερή σε όλους.

file.ashx
To "Θωρηκτό Αβέρωφ" όπως είναι σήμερα

Το πρόγραμμα των εξοπλισμών που έβαζε μπρος η κυβέρνηση έδινε προτεραιότητα στο Πολεμικό Ναυτικό.

Πρώτος στόχος του στρατιωτικού συνδέσμου που κατατέθηκε στη Βουλή από την κυβέρνηση Μαυρομιχάλη ήταν η απόκτηση ενός νέου θωρηκτού τουλάχιστον 10.000 τόνων και 8 τορπιλοβόλων των 150 τόνων.

Αυτές τις προδιαγραφές κάλυπτε το υπό κατασκευή στα ναυπηγεία του Λιβόρνο θωρηκτό, το οποίο η ελληνική κυβέρνηση έσπευσε να κλείσει, προλαβαίνοντας και την αντιπροσφορά της Τουρκίας.

Η κυβέρνηση Μαυρομιχάλη, εκμεταλλευόμενη το γεγονός, αλλά και τη δυνατότητα που της έδινε η ευεργεσία του Γ. Αβέρωφ να καταβάλει ως προκαταβολή το 1/3 της αξίας του πλοίου (!), προχώρησε στην απόκτηση του θωρηκτού, για την αποπληρωμή του οποίου συνέβαλε το Ταμείο Εθνικού Στόλου αλλά και δάνειο που πήρε για τον σκοπό αυτό η Ελλάδα.

Με την αγορά αυτή και με μερικά ακόμη μέτρα εκσυγχρονισμού, η Ελλάδα θα αποκτούσε σχετική υπεροπλία απέναντι στον Τουρκικό Στόλο, που υπερτερούσε αριθμητικά σε μεγάλα σκάφη.

Το πλοίο αποτελεί ένα τεχνολογικό θαύμα της εποχής, με ισχύ πυρός από τα αγγλικά πυροβόλα των 190 και 234 χιλιοστών τύπου ARMSTRONG και κινητήρες ιταλικής κατασκευής των 19.000 ίππων, με δύο συγκροτήματα τετρακύλινδρων παλινδρομικών μηχανών, γερμανικές γεννήτριες και γαλλικούς, 22 τον αριθμό, υδραυλωτούς λέβητες τύπου Belleville.

file.ashx
Φωτογραφία πληρώματος στο πρόστεγο

Η μέγιστη ταχύτητα του 10.200 τόνων θωρηκτού έφθανε τους 23 κόμβους και με βάση τις τελευταίες εγγραφές η μέγιστη ακτίνα δράσης άγγιζε τα 2.480 ναυτικά μίλια.

Τελικά, το πλοίο, που καθελκύστηκε στις 12 Μαρτίου του 1910, κατέπλευσε περίπου ενάμιση χρόνο αργότερα στο Φάληρο, όπου το πλήθος το υποδέχθηκε ως καμάρι του στόλου στις 11 Σεπτεμβρίου του 1911.

Το επιβλητικό πλοίο με τα 140 μέτρα μήκος και τα 21 πλάτος, που εδύνατο να μεταφέρει 1.200 άτομα πλήρωμα σε καιρό πολέμου (670 σε καιρό ειρήνης), έγινε το μοναδικό θέμα συζήτησης, ενώ το ερώτημα για τις δυνατότητές του στη μάχη έμελλε να απαντηθεί με τον καλύτερο τρόπο στις ναυμαχίες του Αʼ Βαλκανικού Πολέμου.

...

...

...

Image.ashx


"

averof-el.jpg


http://www.bsaverof.com/

http://www.youtube.com/watch?v=88E2KUcGvLE Θωρηκτό Γ Αβέρωφ
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ωραίος!

Διαβάζοντας την επιγραφή ανατρίχιασα..
 
circleag είπε:
Ωραίος!
Διαβάζοντας την επιγραφή ανατρίχιασα..
Παρομοίως.

"Πλἐω μεθ'ορμής ακαθέκτου" λέγανε στην φτωχή Ελλάδα του 1912.

Και σήμερα το Π.Ν. ικετεύει να του δώσει καύσιμα ο Λάτσης, γιατί δεν έχει λεφτά να πληρώσει !

O tempora o mores ...

Πάντως θυμήθηκα και ένα τρομερό τηλεγράφημα που έστειλε ο Κουντουριώτης στον Τούρκο αρχηγό στόλου.

<<Αν δεν έχετε κάρβουνα (για τις μηχανές) προτείθεμαι να σας δώσω εγώ, αρκεί να βγείτε (από τα στενά) να ναυπηγήσουμε>> !

Μεγάλη μορφή ο Κουντουριώτης.

Ὀσο για τα αρχεία της ΔΙΣ, έχει πολύ ενδιαφέρον ο τρόπος με τον οποίον κάηκαν ή/και πολτοποιήθηκαν τα αρχεία συγκεκριμένων ιστορικών περιόδων.

Αλλά δε θα επεκταθώ, για να μην γυρίσει αλλού η κουβέντα

Όποιος είναι "περίεργος" ας το ψάξει λίγο.
 
Όντως, διαβάζοντας την επιγραφή αυτή, καταλαβαίνεις οτι ο Ναύαρχος είχε ενθουσιαστεί, με την ετυμολογική έννοια του όρου (εν-θεώ), δηλαδή "μπαίνει ο Θεός μέσα μου" και νοιώθω ασυγκράτητη ορμή, πέρα από λογική...Έχω δύο βιβλία της ΔΙΣ στην βιβλιοθήκη μου, το ένα είναι "Ο Μακεδονικός Αγών και τα εν Θράκη γεγονότα", και το άλλο έχει σχέση με τις πολεμικές τακτικές των αρχαίων Ελλήνων. Πολύ καλογραμμένα. Όσο για τα βιβλία που υπαινίσεσαι φίλε Εχετλαίε, ίσως σύντομα να έχω στα χέρια μου κάποιο από αυτά, όντας...περίεργος :cool:
 
φυσικα,εχω πολλα βιβλια απο συγγενεις και γειτονες που θητευσαν στην σχολη Ευελπιδων.

'19-22,'46-49 ε,τα γνωστα.
 
Πλωτό Ναυτικό Μουσείο «Γεώργιος Αβέρωφ»

[edited]
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
[Αγαπητή kambia, το υλικό της ανωτέρω δημοσίευσης, αδίκως το αποκλείσατε διότι ήταν από εκπομπή της κρατικής τηλεόρασης για την οποίαν πληρώνουμε για την λειτουργία της και το κόστος παραγωγής .

Το εν λόγω ιστορικό υλικό, το οποίο ως περιεχόμενο δεν ανήκει παρά μόνον στην ιστορία... δεν θίγει δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας κανενός .]

Ενεργοποίηση ασυρμάτου Θ/Κ Αβέρωφ

"Από Παρασκευή 5 Οκτωβρίου έως Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012, η Ένωση Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών θα πραγματοποιήσει από το κατάστρωμα του Θ/Κ Aβέρωφ εκπομπές παγκόσμιας λήψης, στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 ετών από την έναρξη των νικηφόρων Βαλκανικών Πολέμων.

Επιπλέον η Ένωση Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών βοήθησε ώστε να ενεργοποιηθεί ο παλαιός ασύρματος του Θ/Κ Αβέρωφ μετά από σιγή έξι δεκαετιών."

http://www.hellenicnavy.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=2066%3A%CE%95%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B1%CF%83%CF%85%CF%81%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%98-%CE%9A-%CE%91%CE%B2%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%86&catid=5%3Ateleytaia-nea&Itemid=152&lang=el

http://www.bsaverof.com/
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πολυ σωστα επραξε η διαχειριστρια του forum. Το εν λογω link "εδειχνε" σε ενα ολοκληρο επεισοδιο εκπομπης (οχι σε στιγμιοτυπα) η οποια ειτε ειναι παραγωγη κρατικου καναλιου ειτε οχι - διεπεται απο copyrights εταιρειων και επαγγελματιων που πληρωνονται απο την προβολη και τις επαναπροβολες της.

Το αν το vimeo ή η google δεν ασχολουνται να ελεγξουν τα δικαωματα χρησης του καθε upload δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν και δεν πρεπει να σεβομαστε την επαγγελματικη δουλεια των συντελεστων του υλικου. Το retromaniax απο την πρωτη μερα λειτουργιας του εχει (απο)δειξει οτι ακολουθει το νομιμο (νομικα και ηθικα) δρομο αυτο και ας στεναχωρει καποιες φορες καποιους απο μας.

Κατα τα αλλα χαιρομαι που διαβαζω οτι οι ραδιοερασιτεχνες δεν το βαζουν κατω παρα τα χρονια που εχουν περασει.
 
Sorry για το off topic αλλα και τα στιγμιοτυπα δεν εχουν copyright?Ποια η διαφορα του αν ειναι μερος εκπομπης ή ολοκληρη εκπομπη?Υπαρχει κατι νομικα διευκρινισμενο ωστε να ξερουμε τι ακριβως συμβαινει ?
 
Πέραν του ότι ο herco έχει απόλυτο δίκιο, για πολλοστή φορά επιτρέψτε μου να διευκρινήσω ότι σε περίπτωση που έχετε πρόβλημα με τις όποιες ενέργειες των διαχειριστών/συντονιστών, μπορείτε να απευθύνεστε στους ίδιους μέσω προσωπικού μηνύματος (πμ). Είμαστε όλοι πρόθυμοι να λύσουμε την απορία σας, να σας εξηγήσουμε & να εξυπηρετήσουμε.

Είναι κρίμα μέσα στο θρεντ να παρεμβάλλονται σχόλια (όσο καλογραμμένα & καλοπροαίρετα κι αν είναι), που δε σχετίζονται με το θέμα και να χαλάνε τη ροή των εκάστοτε συζητήσεων.

Ενημερώνω πώς τα offtopics θα καθαριστούν (ως είθισται).

Ευχαριστώ! :)

angel_grig είπε:
Sorry για το off topic αλλα και τα στιγμιοτυπα δεν εχουν copyright?Ποια η διαφορα του αν ειναι μερος εκπομπης ή ολοκληρη εκπομπη?Υπαρχει κατι νομικα διευκρινισμενο ?
Για να απαντήσω, όχι. Μέχρι και κάποιας συγκεκριμένης χρονικής διάρκειας, δεν τίθεται θέμα πνευματικής ιδιοκτησίας, καθώς στην ουσία λειτουργεί ως "διαφήμιση" (αν θες), πράγμα που προσδίδει περισσότερες ευκαιρίες ανάδειξης στη δημιουργία του εν λόγω καλλιτέχνη.

Αυτό είναι η σύντομη απάντηση. :)

Μπορώ να σε παραπέμψω στη σχετική και ισχύουσα νομοθεσία, περί πνευματικών δικαιωμάτων, την οποία έχουμε διαβάσει ολόκληρη με την Κάμπια, παραπάνω από μια φορές.

[edit] Κι επειδή το σωστό είναι να μιλάμε με αποδείξεις, ιδού και το απόσπασμα της σχετικής νομοθεσίας:

Παράθεση αποσπασμάτων
Επιτρέπεται χωρίς άδεια του δημιουργού και χωρίς καταβολή αμοιβής η αναπαραγωγή σύντομων αποσπασμάτων έργων με σκοπό την υποστήριξη της γνώμης αυτού που αναπαράγει το απόσπασμα ή την κριτική της γνώμης του αρχικού δημιουργού και μόνο στο βαθμό που η αναπαραγωγή δικαιολογείται από το σκοπό αυτόν. Η εξαίρεση αυτή δεν αφορά μόνο έργα του λόγου. Δικαιολογείται από το γεγονός ότι τα πνευματικά δημιουργήματα συνήθως στηρίζονται σε προγενέστερά τους (η πνευματική δημιουργία αποτελεί συνέχεια και ο κάθε δημιουργός χτίζει στην προϋπάρχουσα γνώση ή δημιουργία), οπότε πρέπει να είναι δυνατός ο διάλογος μεταξύ των δημιουργών. Για να εξασφαλιστεί το ηθικό δικαίωμα του αρχικού δημιουργού, ο νόμος ορίζει ότι η παράθεση του αποσπάσματος πρέπει να συνοδεύεται από την ένδειξη της πηγής και των ονομάτων του δημιουργού και του εκδότη, εφόσον τα ονόματα αυτά εμφανίζονται στην πηγή.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
28 Οκτώβρη, 1822 ο Κανάρης πυρπολεί την Τουρκική ναυαρχίδα στην Τένεδο

"Ναυμαχία της Τενέδου (1822)

Μετά την Ναυμαχία των Σπετσών στις 8 του Σεπτέμβρη τού 1822 η τουρκική αρμάδα βρήκε καταφύγιο στη Σούδα της Κρήτης. Στις 8 του Οκτώβρη η αρμάδα έβαλε πλώρη για τα Στενά και στις 16 τού Οκτώβρη αγκυροβόλησε ανοιχτά της Τενέδου. Οι Ψαριανοί αποφάσισαν να επαναλάβουν το κατόρθωμα της Χίου. Στείλανε 2 πυρπολικά: το ένα το κυβερνούσε ο Γεώργιος Βρατσάνος και το δεύτερο ο Κανάρης. Τα πυρπολικά φέραν τουρκική σημαία, τα πληρώματα φορούσαν τουρκικές φορεσιές. Δυο άλλα ψαριανά πλοία παρίσταναν ότι τα κυνηγούσαν. Με αυτό το τέχνασμα τα πυρπολικά βρέθηκαν στο αγκυροβόλιο του τουρκικού στόλου έξω από το λιμάνι της Τενέδου. Την νύχτα, 28 του Οκτώβρη του 1822 ο Κανάρης επιτέθηκε στην υποναυαρχίδα του τουρκικού στόλου, καθώς η ναυαρχίδα κατόρθωσε να μπει στα Στενά. Ο Κανάρης κατάφερε να κάψει την υποναυαρχίδα. Ήταν το δεύτερο κατόρθωμα του. Από τα 800 άτομα του πληρώματος της τουρκικής υποναυαρχίδας ελάχιστοι σώθηκαν. Ο Βρατσάνος απέτυχε. Αλλά ο πανικός πού ξέσπασε στην αρμάδα είχε ως αποτέλεσμα πολλά τουρκικά πλοία, στην προσπάθεια τους να κρυφτούν στα Στενά, να πέσουν σε ξέρες."

Από: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE%B1%CF%85%CE%BC%CE%B1%CF%87%CE%AF%CE%B1_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%A4%CE%B5%CE%BD%CE%AD%CE%B4%CE%BF%CF%85_(1822)

img21_1.jpg


Η πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας από τον Κανάρη,

πίνακας του Νικηφόρου Λύτρα, Αθήνα, συλλογή Ι. Σερπιέρη

(φωτό από:http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-F114/520/3383,13647/

Από: http://argolikivivliothiki.gr/2012/03/16/kanaris/

" Η δράση του ως μπουρλοτιέρη συνεχίστηκε τη νύχτα της 28ης προς 29η Οκτωβρίου 1822, όταν ο Κανάρης πυρπόλησε επιτυ*χώς το δίκροτο του νεοδιορισθέντος Τούρκου ναυάρχου Κακλαμάν Μεχμέτ πασά, στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Τενέδου και Τρωάδος. Ο Ψαριανός Γεώργιος Βρατσάνος, που συνόδευε την αποστολή, με δεύτερο πυρπολικό δεν κατόρθωσε να κατακαύσει εχθρικό πλοίο, αφού το μπουρλότο του έγινε αντιληπτό από τους Τούρ*κους και αναγκάστηκε να απομακρυνθεί άμεσα. Μέσω της Σκύρου οι Κανάρης και Βρατσάνος επιστρέφουν στα Ψαρά όπου τους επιφυλάχθηκε νέα πανηγυρική υποδοχή, ενώ ο πλοίαρχος της αγγλι*κής κορβέτας «Περσεύς» που παρέπλεε στο νησί «ιδών τον Κανάρην, έβγαλε την σπάθην του από την μέσην του οπού εφορούσε και την εχάρισε εις τον ρηθέντα εις σημείον της αυτού επιδεξιότητος…»."

Από το ναυτικό εμβατήριο " Ο ναύτης του Αιγαίου"

"...

Είμαι ο Ναύτης του Αιγαίου

Άλλος εγώ Θεμιστοκλής

Απόγονος της Μπουμπουλίνας

Και του Μιαούλη συγγενής

Με την ανδρεία του Κανάρη

Και με του Βότση την ψυχή

..."

"Ο ναύτης του Αιγαίου"

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα