Κασσέτες μετάλλου...

Uskoke

RetroAdept
Joined
9 Φεβ 2011
Μηνύματα
3.421
Αντιδράσεις
6.013
Ένας φίλος μου μου χάρισε τις κασσέτες αυτές που βλέπετε, είναι η TDK MA-XG και η αριστερή είναι σφραγισμένη ενώ στην άλλη προσπάθησε να μου γράψει έναν σπάνιο δίσκο με τον Παπακωνσταντίνου (Βασίλη) αλλά για κάποιο άγνωστο λόγο είχε πολύ βομβο. Αυτή η κασσέτα ήταν η ναυαρχίδα των κασσετών της TDK, και ήταν, φυσικά, πανάκριβη. Το κέλυφος της ήταν από μέταλλο! Είναι ένα σημαντικό ρετρό κομμάτι, γιατί αν με ρωτήσει το ανιψάκι μου όταν μεγαλώσει τι ήταν οι κασσέτες, θα έχω κάτι να της δέιξω! Επίσης, είχα διαβάσει κάπου στο ιντερνετ ένα άρθρο, τι γινεται αν δώσεις σε ένα σημερινό έφηβο ένα γουώκμαν, και του χρειάστηκαν αρκετές μέρες για να αντιληφθεί ότι η κασσέτα έχει και δέυτερη πλευρά, ενώ νόμιζε ότι ο διακόπτης για κασσέτα μετάλου είναι εκουαλαΐζερ για μουσική χέβι μέταλ!

Προβολή συνημμένου 35862
 
Ισως οι καλυτερες κασετες της δεκαετιας 80-90.

Εδω εχει καμποσα φωτοζ και σκανς απο reviews για τη σειρα MA XG.

Εξαιρετικη φωτο του Ευρωπαικου μοντελου του 1987.

Κοιτα ποσο κυνηγανε μια 5αδα στο ebay
 
Kαι δες εδώ ένα ρώσικα σάϊτ με (πάρα πολλές) κασσέτες: http://www.c-90.org/catalogue/tapes/TDK Θυμάμαι ότι όταν ήμουν στην Κοζανη, αυτές οι κασσέτες κάναν ένα εξωφρενικό ποσό δέκα χιλίαδες;Όσο έκανε περίπου ένα εισητήριο λεωφορείου Κοζάνη-Αθήνα! Πάντως ο φίλος μου μου είπε ότι υπάρχει η Κσσετοεμπορική στην Πανεπιστημίου σε μια στοά, τουλάχιστον υπήρχε όταν ανέβηκε τελευταία φορά στην Αθήνα!
 
επισης υπηρχαν και οι λεγομενες χρωμιου.



γενικα ηταν ωραια χρονια τοτε το να γραψεις μια κασετα ηταν ιεροτελεστια ειδικα εγω που ειχα γραψει χιλιαδες(τωρα δεν εχω καμια :p ) καθομουν με τις ωρες και επαιζα μουσικη με τα πικαπ και την κονσολα για να φτιαξω τις τελειες αλλαγες στο προγραμμα για να μπορω μετα χαλαρα να το ακουω στις κασετες τις οποιες παντα μου τις επαιρναν οι φιλοι μου χαχαχαχαχαχ.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Όντως, σπάνιο κομμάτι. Μέχρι χρωμίου είχα αγοράσει, οι μετάλλου ήταν πολύ ακριβές. Πάντως, νομίζω ότι το μέταλλο έχει να κάνει με το μαγνητικό υλικό που υπάρχει πάνω στην ταινία κι όχι με το κέλυφος. Όσο για το βόμβο, μου έχει τύχει ίδια φάση επίσης όταν κάποιος φίλος στά μέσα της δεκαετίας του '90 μου είχε γράψει μια κασέτα. Το πρόβλημα οφειλόταν στο ότι η ανοιχτή τηλεόραση ήταν πολύ κοντά στο κασετόφωνο την ώρα της ηχογράφησης. Θα πρότεινα στον φίλο σου να κοιτάξει για παρεμβολές εκεί κοντά. :)
 
sputnik είπε:
Όντως, σπάνιο κομμάτι. Μέχρι χρωμίου είχα αγοράσει, οι μετάλλου ήταν πολύ ακριβές. Πάντως, νομίζω ότι το μέταλλο έχει να κάνει με το μαγνητικό υλικό που υπάρχει πάνω στην ταινία κι όχι με το κέλυφος.

Όλες οι κασσέτες χρησιμοποιούσαν ως επίστρωμα μέταλλο ή οξείδια μετάλλων πάνω στην πλαστική ταινία.

Οι μεταλλικές κασσέτες αντί για επίστρωμα οξειδίων χρησιμοποιούσαν μόρια μετάλλων.

Φυσικά δεν είχε να κάνει με το κέλυφος ο όρος "κασσέτα μετάλλου".
 
Την ΜΑ την είχα δοκιμάσει κι εγώ. Το δικό μου ντεκ όμως προτιμούσε τη Maxell XL IIS χρωμίου , οπως όλα τα Νακ. Οντως ιεροτελεστία η ηχογράφηση. Τις κασέττες τις έπαιρνα σε κούτες των 10, έχοντας βρεί γνωστό με μεγάλη συλλογή βινυλίου, υπολογίζοντας την απόσβεση του ντέκ που έγινε σε 3 χρόνια. Αν ήξερα όμως τι θα γινόταν.....
 
sputnik είπε:
Όντως, σπάνιο κομμάτι. Μέχρι χρωμίου είχα αγοράσει, οι μετάλλου ήταν πολύ ακριβές. Πάντως, νομίζω ότι το μέταλλο έχει να κάνει με το μαγνητικό υλικό που υπάρχει πάνω στην ταινία κι όχι με το κέλυφος. Όσο για το βόμβο, μου έχει τύχει ίδια φάση επίσης όταν κάποιος φίλος στά μέσα της δεκαετίας του '90 μου είχε γράψει μια κασέτα. Το πρόβλημα οφειλόταν στο ότι η ανοιχτή τηλεόραση ήταν πολύ κοντά στο κασετόφωνο την ώρα της ηχογράφησης. Θα πρότεινα στον φίλο σου να κοιτάξει για παρεμβολές εκεί κοντά. :)
To κέλυφος της συγκεκριμένης κασσέτας είναι από φαίμπερ-γκλάς και όχι από μέταλλο όπως νόμιζα. Πάντως η πρώτη εκδοχή αυτής της κασσέτας είχε πραγματικά σκελετό από μέταλλο-το μοντέλο του 1987, ενώ η δικιά μου είναι του 1990 (πέραν της ταινίας που ήταν από μέταλλο), Κι εγώ αγόραζα χρωμίου. Οι απλές είναι με οξείδιο του σιδήρου (Fe) , οι χρωμίου με διοξείδιο του χρωμίου. Οι κασσέτες των ψηφιακών βιντεοκάμερων (mini DV) είναι ΜΕ (metal evaporated) και αυτό είναι το καλύτερο που μπόρεσε να φτάσει η κασσέτα πριν την ξεπεράσει η τεχνολογία. Ο φίλος μου διόρθωσε το πρόβλημα, είχε συνδέσει λάθος ένα καλώδιο, άλλωστε δεν νομίζω ότι έχει CRT τηλεόραση για να κάνει παρεμβολή.
 
Ααααχ, πόσα $$ έχω ξοδέψει και πόσες ώρες για να γράφω κασέτες... έπαιρνα χρωμίου, ο προϋπολογισμός δεν σήκωνε μετάλλου, και έγραφα με Dolby C. Και μετά είχα φτιάξει προγραμματάκι (προ-ιντερνετική εποχή, δεν υπήρχαν έτοιμα) που να τυπώνω τα περιεχόμενα και να φτιάχνω ένθετο για τις θήκες, και κατάλογο με τι είχε η καθε μία. Χιλιάδες ώρες! Δεν μου πάει να τις πετάξω, τις έχω ακόμη, αν και έχω να παίξω καμιά χρόοοοονια :cry:
 
Τελικά όντως το κέλυφος είναι από μέταλλο (metal alloy-κράμα μέταλλου και δεν μπορεί να εννοεί την μαγνητική επίστρωση της ταινίας, εκτός αν την έφτιαξε ο Τερμινέϊτορ!). Η μαγνητική επίστρωση είναι dual metal particle coating (dual layer of "Finavinx" ultra-fine metal particles), δηλ το βάρος της σε ...ασήμι! Βέβαια, οι ηχογραφήσεις που κάνεις σ' αυτές με ένα καλό ντεκ είναι τόσο καλές όσο το cd, ή και με μια καλή χρωμίου σίγουρα!
 
Ο ηχος που προερχεται απο μαγνητικο ηλικο ειναι καλυτερος απο τον ηχο που προερχεται απο CD ή αλλη τεχνολογια λειζερ.

Φυσικα πρεπει να εχεις κανει καλη ηχογραφιση για να εχεις και καλο ηχο. Επισης τα χρονια που περνουν επειρεαζουν την ποιοτητα.

Η κορυφαια ποιοτητα ειναι το βινυλιο φυσικα, απο τα συμβατικα και ευρειας χρησεως μεσα αποθηκευσης, οχι MasterTape κτλ απο εταιριες.

Με λιγα λογια η προσεκτικη αντιγραφη απο βινυλιο σε μεταλλικες κασετες ή κασετες χρωμιου ειναι υπερ-ικανοποιητικης αποδοσης!
 
Μια ξεχασμενη σφραγισμενη που βρηκα σε καποιο συρταρι (και μαλλον δεν θα χρησημοποιηθει ποτε ???)

2h5ic21.jpg
 
Έφυγες για Ebay...200 δολλαριάκια πήγαν οι άλλες 5 που λίνκαρε ο Wally. ;)
 
το ειδα ... αλλα θα δειξει ...

αλλωστε εκεινες(οι 5 του link του Wally) ειναι 90αρες

ενω αυτη 60αρα
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Nemo είπε:
το ειδα ... αλλα θα δειξει ...αλλωστε εκεινες(οι 5 του link του Wally) ειναι 90αρες

ενω αυτη 60αρα
H δικιά σου είναι ΜΑ (δηλ.απλή μετάλλου) ενώ αυτές του Wally είναι MA-XG δηλ. οι πιο ενισχυμένες μετάλλου. Η σειρά νομίζω πήγαινε MA,MA-X, MA-XG.
 
Οπως ειπα το ειδα μεν,δεν καθισα να κοιταξω ιδαιτερες λεπτομερειες δε ...

Ευχαριστω για την διευκρινηση παντως.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
O φίλος μου που μου την έδωσε μου έγραψε την άλλη (την ανοιχτή) με δίσκους του Παπακωνσταντίνου, και φυσικά η ποιότητα του ήχου είναι εκπληκτική! Σαν να παίζει ο δίσκος ή ένα πολύ καλογραμμένο cd. Και φυσικά με ένα καλό ντεκ είναι ελάχιστος ο κίνδυνος να μασήσει κασσσέτα κλπ, και τότε θα φταίει η κασσέτα. Αυτό που ενθουσιάζει εμάς που μας αρέσουν τα αναλογικά μηχανήματα είναι ότι συμμετέχεις: το πικάπ το στήνεις μόνος σου, ρυθμίζεις το τράκινγκ, το αντισκάτινγκ, καθαρίζεις την βελόνα κλπ. το κασσετόφωνο καθαρίζεις τις κεφαλές, τις απομαγνητίζεις, έχει ένα πλήθος ρυθμίσεων κλπ. ενώ το cd είναι ένα "μάυρο κουτί" στο οποίο ο μη ηλεκτρονικός δεν μπορεί (και δεν τολμάει) να πειράξει τίποτα. Σαν τα αυτοκίνητα, που παλιά (με τα καρμπιρατέρ, τις πλατίνες κλπ) οι άντρες τα μαστόρευαν κλπ. ενώ τώρα μόνο το συνεργείο!
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά από τον επίσημο κατάλογο της TDK για την ναυαρχίδα των μεταλλικών της κασετών

ΜΑ – XG.

attachment.php
 
Ενα αρθρο απο το 1976,ειναι πολυσελιδο βεβαια και λιγο παραπανω τεχνικο απο οτι αντεχω αλλα ειναι αντιστοιχο της δεκαετιας του.

154080273207.jpg
 
Ωραιο αρθρο. Εχεις και το "κατα"?
 
Πίσω
Μπλουζα