Κατήφορος (1961)

αριαδνη είπε:
Ριο στο αβαταρ σου ο βουλγαριδης ειναι;;
Μακαρι να ηταν τοσο κουκλος ο Βουλγαριδης! Αν ελεγες Δανης Κατρανιδης θα σου ελεγα μπραβο, μια που θεωρω πως ο Δανης εμοιαζε πολυ στα νιατα του με τον William Shatner.
 
Α λατρευω βουλγαριδη και στον κατηφορο ως πετρο
 
Η ταινία τις πρωτες δυο εβδομάδες προβολής της δεν ειχε πάει καλά και δεν ήταν λίγοι οι αιθουσάρχες που ήθελαν να την κατεβάσουν. Ο Φίνος όμως πίστευε πολύ και με δική του επιμονή, η ταινία παρέμεινε σε κάποιες λίγες αίθουσες. Η επιτυχία ήρθε σιγά -σιγά για το φιλμ. Πάντως όταν παίχτηκε για πρώτη φορά στην τηλεόραση -το 1978- ήταν ακατάλληλη
 
αριαδνη είπε:
Ριο στο αβαταρ σου ο βουλγαριδης ειναι;;

Όπως πολύ σωστά απάντησε η Bambinella, είναι ο ηθοποιός William Shatner από την ταινία The Intruder (1961).... :)
 
spyrosd είπε:
Η ταινία τις πρωτες δυο εβδομάδες προβολής της δεν ειχε πάει καλά και δεν ήταν λίγοι οι αιθουσάρχες που ήθελαν να την κατεβάσουν. Ο Φίνος όμως πίστευε πολύ και με δική του επιμονή, η ταινία παρέμεινε σε κάποιες λίγες αίθουσες. Η επιτυχία ήρθε σιγά -σιγά για το φιλμ. Πάντως όταν παίχτηκε για πρώτη φορά στην τηλεόραση -το 1978- ήταν ακατάλληλη
Και κανεις πλην του φινου δεν ηθελε να γυρισει την ταινια. Ολοι ελεγαν στον δαλιανιδη πως ηταν καλος στην κωμωδια τι ηθελε το μελοδραμα και ποιον θα ενδιεφεραν τα ατοπηματα μιας παρεας νεων παιδιων
 
Τι πίστευε η Ροζιτα Σωκου για Δαλιανίδη και κατήφορο:

Δεν σας άρεσε δηλαδή ο Δαλιανίδης και ο Φώσκολος ; ρωτάει ο δημοσιογράφος:

Ο Δαλιανίδης κατέστρεψε τον ελληνικό κινηματογράφο. Οι ταινίες είχαν το χάλι τους. Είδατε καμία ταινία να πάει στις Κάννες; Με τον Γιάννη δεν μιλούσαμε ποτέ για κινηματογράφο. Όταν πρωτοήρθα από την Ιταλία, είδα τον "Κατήφορο" και έγραψα "Ασφαλώς όσοι χειροκρότησαν, ήταν συγγενείς.Τι αηδία ήταν αυτή η ταινία". Και του Φώσκολου ήταν γελοία.

Όλα αυτά δεν έχουν σχέση με αυτό που λέμε τέχνη».

πηγη παρακατω

Πηγή: Η Ροζίτα Σώκου τα λέει : Αθλιοι Μελίνα, Δαλιανίδης, Αγγελόπουλος, Ρουβάς, Βίσση | iefimerida.gr 
 
Τι πίστευε η Ροζιτα Σωκου για Δαλιανίδη και κατήφορο:

Δεν σας άρεσε δηλαδή ο Δαλιανίδης και ο Φώσκολος ; ρωτάει ο δημοσιογράφος:

Ο Δαλιανίδης κατέστρεψε τον ελληνικό κινηματογράφο. Οι ταινίες είχαν το χάλι τους. Είδατε καμία ταινία να πάει στις Κάννες; Με τον Γιάννη δεν μιλούσαμε ποτέ για κινηματογράφο. Όταν πρωτοήρθα από την Ιταλία, είδα τον "Κατήφορο" και έγραψα "Ασφαλώς όσοι χειροκρότησαν, ήταν συγγενείς.Τι αηδία ήταν αυτή η ταινία". Και του Φώσκολου ήταν γελοία.

Όλα αυτά δεν έχουν σχέση με αυτό που λέμε τέχνη».
Δεν συμφωνω με αυτο. Ο Δαλιανιδης κατ' εμε εκανε θαυμασιες ταινιες. Κυριως αναφερομαι στα δραματα και τα μιουζικαλ γιατι ηταν πρωτοπορος και στα δυο.

Εισηγαγε τις λεγομενες τολμηρες, καταραμενες ταινιες (εχω κανει θεμα για αυτες) και εφερε το μιουζικαλ στον εγχωριο κινηματογραφο προσαρμοσμενο στα ελληνικα δεδομενα και οχι στα σαχλα αμερικανικα προτυπα γι' αυτο και ειχε επιτυχια.

Ωστοσο με τη Ροζιτα Σωκου εχω την ιδια γνωμη για αλλες δηλωσεις που εχει κανει κατα καιρους και την θαυμαζω για πολλα αλλα πραγματα: Για την ευστροφια της, για τις γνωσεις της, για τον τροπο που τα λεει εχοντας παντα το θαρρος της γνωμης της, αλλα τη θαυμαζω κυριως γιατι δεν αναμασα τις ιδιες κουραστικες αηδιες που αναμασουν σχεδον ολα τα δημοσια προσωπα.
 
Τι πίστευε η Ροζιτα Σωκου για Δαλιανίδη και κατήφορο:

Δεν σας άρεσε δηλαδή ο Δαλιανίδης και ο Φώσκολος ; ρωτάει ο δημοσιογράφος:

Ο Δαλιανίδης κατέστρεψε τον ελληνικό κινηματογράφο. Οι ταινίες είχαν το χάλι τους. Είδατε καμία ταινία να πάει στις Κάννες; Με τον Γιάννη δεν μιλούσαμε ποτέ για κινηματογράφο. Όταν πρωτοήρθα από την Ιταλία, είδα τον "Κατήφορο" και έγραψα "Ασφαλώς όσοι χειροκρότησαν, ήταν συγγενείς.Τι αηδία ήταν αυτή η ταινία". Και του Φώσκολου ήταν γελοία.

Όλα αυτά δεν έχουν σχέση με αυτό που λέμε τέχνη».

πηγη παρακατω

Πηγή: Η Ροζίτα Σώκου τα λέει : Αθλιοι Μελίνα, Δαλιανίδης, Αγγελόπουλος, Ρουβάς, Βίσση | iefimerida.gr 
Λίγο μέτρο δεν θα έβλαπτε.  Για τα δεδομένα της χώρας μας, έγραψαν ιστορία όλοι αυτοί που η κυρία Σώκου κατηγορεί. Και ο "Κατήφορος" είναι μια σπουδαία ταινία, όπως και αρκετές άλλες του Δαλιανίδη.

Η ταινία τις πρωτες δυο εβδομάδες προβολής της δεν ειχε πάει καλά και δεν ήταν λίγοι οι αιθουσάρχες που ήθελαν να την κατεβάσουν. Ο Φίνος όμως πίστευε πολύ και με δική του επιμονή, η ταινία παρέμεινε σε κάποιες λίγες αίθουσες. Η επιτυχία ήρθε σιγά -σιγά για το φιλμ. Πάντως όταν παίχτηκε για πρώτη φορά στην τηλεόραση -το 1978- ήταν ακατάλληλη
Η ταινία μεταδόθηκε για πρώτη φορά από την τηλεόραση το 1973, από το κανάλι της ΥΕΝΕΔ. Το 1978 μεταδόθηκε για δεύτερη φορά (από την ΕΡΤ).
 
Διάβασα μόλις τώρα τις παραπάνω δηλώσεις. Εκπλήσσομαι με αυτά που είπε η Ροζίτα Σώκου.  Τελικά όλα σ'αυτή τη ζωή είναι θέμα γούστου. Το ίδιο αφορά τους κριτικούς με τους οποίους ούτως ή άλλως δεν συμφώνησα σχεδόν ποτέ, το λέω πάντα. 

Κάπου είχα ακούσει ότι ο Δημήτρης Χορν κρυφοκοιτούσε από τις κουρτίνες του θεάτρου τα καθίσματα και όταν έβλεπε κριτικό εκνευριζόταν. Έλεγε "τι ήθελες και ήρθες? Αφού θα γράψεις ούτως ή άλλως άσχημα."   
 
Αγαπημένες μου ταινίες από τον Δαλιανιδη είναι ή "μουσιτσα" και" ή Παριζιανα ", τώρα για τα δραματικά του τύπου κατηφορου δεν τρελαινομουν και τόσο, να πω την αλήθεια μου, όμως τις θεωρώ καλές ταινίες για τον τύπο τους
 
Και εγώ προτιμώ τις κωμωδίες γιατί δεν θέλω να σκέφτομαι και πολύ. Θέλω όταν βλέπω κάτι να γελάω και να χαλαρώνω. Αλλά τα δράματα "Ίλιγγος" και "Εγωισμός" του Δαλιανίδη είναι εξαιρετικά (κατά τη γνώμη μου πάντα, ε, είμαι και φαν της Λάσκαρη).   
 
Διάβασα μόλις τώρα τις παραπάνω δηλώσεις. Εκπλήσσομαι με αυτά που είπε η Ροζίτα Σώκου.  Τελικά όλα σ'αυτή τη ζωή είναι θέμα γούστου. Το ίδιο αφορά τους κριτικούς με τους οποίους ούτως ή άλλως δεν συμφώνησα σχεδόν ποτέ, το λέω πάντα. 

Κάπου είχα ακούσει ότι ο Δημήτρης Χορν κρυφοκοιτούσε από τις κουρτίνες του θεάτρου τα καθίσματα και όταν έβλεπε κριτικό εκνευριζόταν. Έλεγε "τι ήθελες και ήρθες? Αφού θα γράψεις ούτως ή άλλως άσχημα."   
Εγώ πάλι δεν εκπλήσσομαι. Εδώ και χρόνια η κυρία Σώκου κάνει παρόμοιες δηλώσεις για ανθρώπους που έχουν φύγει από τη ζωή και δεν μπορούν πλέον  να υπερασπιστούν τις επιλογές τους και τη δουλειά τους.
 
Εγώ πάλι δεν εκπλήσσομαι. Εδώ και χρόνια η κυρία Σώκου κάνει παρόμοιες δηλώσεις για ανθρώπους που έχουν φύγει από τη ζωή και δεν μπορούν πλέον  να υπερασπιστούν τις επιλογές τους και τη δουλειά τους.
Δεν έχεις άδικο. Είχα διαβάσει κάποιες δηλώσεις της για την Μελίνα Μερκούρη, το Γιώργο Παππά και τις σεξουαλικές τους προτιμήσεις, που αν ζούσαν οι ίδιοι θα τη μήνυαν. Δε θα μιλούσε για τα επαγγελματικά? 
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Απο συνεντευξη της ιδιας της Λασκαρη, ο Φινος ειναι αυτος που την επεβαλε ως πρωταγωνιστρια στη συγκεκριμενη ταινια και οχι ο Δαλιανιδης. Ισα ισα που δηλωσε οτι ο τελευταιος δεν την ηθελε...
 
Απο συνεντευξη της ιδιας της Λασκαρη, ο Φινος ειναι αυτος που την επεβαλε ως πρωταγωνιστρια στη συγκεκριμενη ταινια και οχι ο Δαλιανιδης. Ισα ισα που δηλωσε οτι ο τελευταιος δεν την ηθελε...
Το εχω ξαναδιαβασει αυτο. Δεν θελω να μιλησω ασχημα για την Ζωη Λασκαρη, ειδικα πια που δεν ειναι στην ζωη. Οποτε απλα θα πω οτι αυτο δεν ισχυει. Ο Γιαννης Δαλιανιδης την λατρευε, απο οταν ηταν μικρο κοριτσακι και την εβλεπε στην θεσσαλονικη να την βγαζει βολτα η μητερα της. Και της ειχε μεγαλη αδυναμια μεχρι και το τελος της ζωης του.
 
Το εχω ξαναδιαβασει αυτο. Δεν θελω να μιλησω ασχημα για την Ζωη Λασκαρη, ειδικα πια που δεν ειναι στην ζωη. Οποτε απλα θα πω οτι αυτο δεν ισχυει. Ο Γιαννης Δαλιανιδης την λατρευε, απο οταν ηταν μικρο κοριτσακι και την εβλεπε στην θεσσαλονικη να την βγαζει βολτα η μητερα της. Και της ειχε μεγαλη αδυναμια μεχρι και το τελος της ζωης του.
Και γω αυτό έχω ακούσει ότι την αγαπούσε παρά πολύ και την ξεχωριζε
 
Μήπως εννοούσε "δεν την ήθελε" για τη συγκεκριμένη ταινία? Διότι μπορεί να την αγαπούσε να τη λάτρευε αλλά να πίστευε ότι δεν ήταν η πιο κατάλληλη για τον ρόλο.
 
Μήπως εννοούσε "δεν την ήθελε" για τη συγκεκριμένη ταινία? Διότι μπορεί να την αγαπούσε να τη λάτρευε αλλά να πίστευε ότι δεν ήταν η πιο κατάλληλη για τον ρόλο.
Την ηθελε και την βοηθησε παρα πολυ στις αρχες, καθοτι ηταν εντελως ασχετη με τον κινηματογραφο.
 
Ίσως η πρώτη ελληνική ταινία ο ''Κατήφορος'', με τέτοια θεματολογία, πολύ τολμηρή για την τότε εποχή...μη ξεχνάμε ότι μιλάμε για το 1961 και κατά συνέπεια για μία βαθιά συντηρητική ελληνική κοινωνία! Είναι η πρώτη φορά που σε ελληνική ταινία ακούγεται η λέξη ''πουτ@ν@''...Γενικά, ο Δαλιανίδης σε κάθε εποχή έφτιαχνε μία ταινία που παρουσιάζει τις συνήθειες τις εκάστοτε νεολαίας, όπως τα ''Τσακάλια'' 20 χρόνια αργότερα... Τα 90s δε το τόλμησε, επειδή ίσως είχε ξεφύγει αρκετά ηλικιακά...
 
Πίσω
Μπλουζα